niks te klagen - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu niks te klagen - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

niks te klagen

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

15 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi

Wim en Puk een half jaar getrouwd !

Apart dagje vandaag, een paar patienten, direct na het ontbijt.
Het weer is zoals we dat noemen Elsjesweer, bewolkt, wind, af en toe een paar druppeltjes en onder de 30oC.
Er wordt hier door het personeel al flink plannen gemaakt voor als onze "familie" komt, net als aan de overkant ! zo leuk.

Vanmiddag even een klim naar boven maken eens kijken waarom we ook al weer op de begane grond zijn gaan zitten.
We kregen een berichtje van de oud-receptioniste van hier dat ze -omdat de Maulidviering ( de verjaardag van Mohammed) hier begint, langs zou komen om Nasi Rasun te brengen.
Ze weet nog hoe dol we daarop zijn !
Lief !!!

Dit jaar zullen we geen echte Maulid meemaken denk ik, want we gingen altijd naar de kampong van Sri, maar een paar maanden geleden is de moeder van Sri overleden en zij was altijd degene die voor al het eten zorgde.
Zelf is ze nog niet zo ver om de moederrol over te nemen, misschien haar zus, we horen het wel.

De nasi Rasun is gearriveerd, oh we waren alweer vergeten hoe lekker het is.
Daarbij nog een rolletje geperste rijst met banaan, heerlijk.
Lekker in het zwembad gelegen, guus kwam nog even langs, bakkie koffie, gezelig.

Even een wandelingetje langs het strand, alle bekenden even groeten en dan weer terug net als het begint te spetteren.
De regen zet niet door en na 50 druppels schijnt de zon weer.
Frits maakte een hele zak mangis schoon en die ging helemaal op.

Even mijn les voor straks voorbereiden, want de leergierige jongelui zijn als sponzen.
Het ging vandaag over kleding, alle jongens waren jaloers op het jasje van As, nog meer toen hij vertelde dat hij het voor € 1,50 tweedehands had gekocht.
Hij keek een beetje beschaamd maar meteen helemaal glunderend toen ik vertelde dat ik ook wel eens iets tweedehands kocht, ze konden het niet geloven en ik heb er ook niet bijverteld dat het om een e-reader ging :-)
Het uur vloog om en toe we klaar waren plonsden wij weer lekker het zwembad in...

Vanavond eten we thuis, we hebben zelf allerlei lekkere hapjes gehaald en genieten nu samen op ons terrasje van de matig mooie zonsondergang.
Dan koffie en een bacootje, onze dag was fantastisch !

  • 15 Januari 2014 - 05:35

    Aaltje:

    Wat een mooie foto's vandaag! De vlag uit voor Wim en Puk aan het strand ;
    Zijn dat surfplanken /kano's? De rijst met banaan in het pakket..wat een idee.
    Het Elsjes weer kennen wij als Dientjes weer!

  • 15 Januari 2014 - 06:27

    Roel:

    Leuke foto's Els, fijn dat jullie zo genieten!
    Heb je ooit nog iets van/over Yuli gehoord? Ergens moet via de Lombok tamtam toch wel bekend zijn wat er aan de hand is.

  • 15 Januari 2014 - 08:42

    Els:

    Aaltje, ben je uit je bed gerold ?
    Roel ook trouwens ?
    Jee wat zijn jullie vroeg !
    Wel leuk voor mij ! :-)

    Dat zijn kleine vissersbootjes Aaltje, ze hebben meestal alleen s morgens zeiltjes op, een kleurrijk beeld. Dientjesweer...leuk is dat he ?
    Roel, Yuli helpt haar man nu in zijn reisbureautje, verder weten wij ook weinig.
    Komt misschien nog wel.

    Vandaag geen Elsjes/Dientjesweer, het is echt om dood te vallen, zo heet !
    Je kunt echt niet op de stenen rond t zwembad staan, slippers aan.

  • 15 Januari 2014 - 09:13

    Lenny:

    Te nieuwsgierig om tot vanavond te wachten voor de site, nu maar even kort.
    Alleen aan de foto's zie je al dat jullie maar één woord kennen, en dat is GENIETEN.
    Groot gelijk hoor, hier in mijn omgeving lopen er nu ook mensen te kwijlen dat ik naar Lombok ga.
    Ik geef ze gewoon een zakdoekje.
    Nog twee weken en dan kan ook voor ons het GROTE GENIETEN beginnen.
    Alles is nieuw, ik ben nog nooit zover van huis geweest,een maand Israël en dat is nu ineens zoveel dichterbij.
    Toen vond ik het al de andere kant van de wereld, maar nu is het echt.

    Wim en Puk gefeliciteerd met jullie 6 maanden jubileum.
    In mijn gevoel is het net of het vorige maand was.
    De tijd gaat snel. Fijne gezellige dag voor jullie.

  • 15 Januari 2014 - 11:24

    Puk:

    Bedankt voor de felicitaties voor ons 1/2 jarig huwelijk. Het is een beetje vreemd dagje. We moesten sinds gisteravond nuchter zijn want we moesten vanmorgen allebei geprikt worden, ondertussen gebeurd, dus gaan we zo wat eten. Uiteraard gelijk koffie natuurlijk.

    We houden het rustig, ben echt een beetje kapot over Susan, en schiet nogal vol soms, Wim en ik praten er een beetje over en dat is goed, straks even een lief mailtje naar Linda sturen, en dan gewoon effe niks, dat is ook goed.

    Fijne dag iedereen, het gaat ons hier ook lukken al is het dan met een verdrietig tintje.

  • 15 Januari 2014 - 12:18

    Els:

    Ja Lenny, nu is het echt aftellen....

    Puk en Wim jullie moeten maar even steun zoeken bij elkaar, het is even niet anders !
    Ik voel met jullie mee hoor !
    Sterkte, ook voor Linda.

  • 15 Januari 2014 - 15:02

    Els:

    Het is wel heel erg stil op mijn site vandaag !

    Wij gaan eruit ! Tot morgen.

  • 15 Januari 2014 - 15:08

    Inge/Evelien:

    Voor Eef en B was het voorgister 6 maand. Grappig dat ge er toch altijd aan denkt.
    Voor u een droevige dag Puk en Wim.
    Courage van ons gewenst.
    Wij gaan u voor een paar weken verlaten.
    Onze keuze is : Hawai/Maui
    We melden ons weer na thuiskomst.

  • 15 Januari 2014 - 17:04

    Wim:

    Toch nog maar even welterusten wensen voor de Spiekers! Slaap lekker hoor....
    Inge&Evelien, met partners: Hele fijne (verre) vakantie gewenst. Al in training geweest voor de Hoela-Hoela dansjes?

    In Voorburg is alles rustig en sereen. We draaien onze rondjes en gaan morgen weer aan een nieuwe dag beginnen. Life goes on...

    Maak er nog wat leuks van Europeanen, de avond moet nog beginnen...
    TTYL!

  • 15 Januari 2014 - 18:00

    Puk:

    Ik dank jullie allemaal voor het medeleven. Het was voor mij inderdaad een trieste dag, morgen hoop ik weer een beetje vrolijker aanwezig te zijn.

    Van mij ook nog een prettige avond toegewenst en welterusten Spiekertjes, tot morgen!

  • 15 Januari 2014 - 20:56

    Paula:

    Wat een prachtige zonsondergang hadden ze daar in Lombok zeg, een mooie thuiskomer heet dat, wij waren in de stad, gewoon omdat een eindje fietsen er niet in zat vandaag, rotweer op z'n Hollands, we moesten een nachtpon voor tante Mientje kopen, die is volgende week 98 jaar oud, nou na 4 winkels zijn we geslaagd met zón ouderwetse lange pon, (schattig hoor).
    Oja, ook werden we tot 4x toe aangehouden door de zogenaamde nieuwe-bedelaars, ze zien er niet uit, stinken als de hel (sorry) en vragen geld voor arme mee-eters in een speciaal restaurant, of een daklozenkaart, hun straatkrantje en voor een ziek familie-lid, tja wat moeten wij ermee, bedelen is strafbaar en hen vertellen dat we zelf al zoveel moeten inleveren is ook geen optie, 1 meneer, die van het restaurant heb ik keurig te woord gestaan en hem verteld dat we dat niet willen enof niet kunnen doen, volgens mij vond ie dat hardstikke eerlijk en wenst ons een prettige middag, eigenlijk diep in mijn hart denk ik, maakt dit juist het stadten zo speciaal.
    Maar ook ik ben een beetje stout geweest daar in die stad, ik moest zo nodig naar het toilet, er stond een schaaltje om 40 Euri neer te leggen, de toiletdame stond meters verderop, het toilet niet schoon, dus dacht ik krijg de huizemuig (Rotterdamse uitdrukking) maar, ik voelde haar ogen in mijn rug prikken terwijl ze stond te schelden bij een andere collega omdat ze niet voldoen geld betaald kreeg van haar baas. Normaal denk ik ieder z'n deel maar nu dus de groeten.

    Inge en Evelien en de mannen veel plezier in Hawai, geen gekke dingen doen hoor, rust lekker uit, jullie moeten er bij thuiskomst weer flink tegenaan.

    Puk veel sterkte, laat je maar verwennen door Wim, dat zal je goed doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 52291

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: