de eerste 2 weken - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu de eerste 2 weken - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu
VIP-Report

de eerste 2 weken

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

16 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi

goedemorgen allemaal,

Gisteravond was er vuurwerk op het strand, geen idee wat de reden was, maar t was mooi.
Vanmorgen waren we heel vroeg wakker van de zon die net naar binnen piekte.
De heerlijke wind van gisteren is weg en het is weer net zo blauw en warm alsof er nooit een wolkje is geweest.
Even een stukje langs het strand gelopen, straks is het veel te warm en nu is er nog schaduw van de tentjes en de bomen.
Een enkele visser is alweer terug met zijn vangst maar verder is het nog stil op het strand.
Terug naar onze kamer om ff t zand van ons af te douchen, voor we gaan eten.
Frits stoot gigantisch zijn kleine teen en meteen zit de hele boel onder het bloed, zijn teentje heeft een schiereiland aan huid losgelaten, dus ik mag weer aan de bak, met liefde hoor.
Ze hadden heerlijke mihoen bij het ontbijt met cassaveblad en blokjes tempe goreng met een gefrituurd eitje, smullen weer.
Heerlijke plakken watermeloen en weer onze batterij drankjes die er allemaal in gaan en er via onze hoofden en ruggen weer uitkomen.
Na het ontbijt even wat bankzaken geregeld en geld gewisseld, lekker veel klein geld, handig voor de taxi.
We gaan naar Sherly met het plan een taxi aan te schieten, maar een Bemo kwam eerst, dus namen we die maar, ook wel weer eens leuk.
We hadden dat een hele tijd niet gedaan en hij was leeg maar niet voor lang.
Het was een leuke rit en veel mensen stapten in met kids en bakken groente.
Toen we bij Green Valley waren en eruit moesten tikten we het riante bedrag van 12 ct per persoon af.
Ff schrikken he ? ;-)
Het was zo leuk Sherly weer te zien en we babbelden lekker in het Bahasa met soms een woordje Nederlands.
Sherly spreekt rustig en duidelijk dus dat is heel goed voor mij.
Na haar rottijd - met haar neefje in het ziekenhuis - is ze weer relaxt, gelukkig.
We hadden wat dingetjes bij ons voor het zusje van Erlang ( het jongetje dat heel vaak bij Jan en Sherly is) schattige kleertjes die Anketank heeft gemaakt, die kan zo goed naaien, zou een zusje van Lidia kunnen zijn.
Lekkere doos bonbons voor Sherly en nog wat spulletjes.
Ze had een heerlijke bananen cake gemaakt met zalige citroenlimonade en buiten onder de beruga zaten we heerlijk in de schaduw met warempel een beetje wind.
De tuin lag er - zoals gewoonlijk - als een plaatje bij.
Toen we weer terug gingen wilden we weer een Bemo nemen, maar er kwam er geen, dus dan maar een taxi.
Daar ben je het minimum tarief aan kwijt van .....€ 0,95
We waren rond 14.00u weer in het hotel en het begon flink te betrekken en binnen 10 minuten was er geen zon meer te bekennen.
Het bleef echter droog.
We zijn even gaan lezen en internetten en ik ben in slaap gevallen, tja, dat mag als je vakantie hebt.
Om 16.00 kwam Marcel en de jongens uit het restaurant droegen stapels pakken wijn naar onze kamer toe.
Ook al een onderdeel van alle plannen.
Er was nog een Engelsman in het zwembad met zijn oude vader, die wou in het zwembad maar durfde niet.
Ik heb m mijn sliert aangeboden en daar hing hij lekker in in het gedeelte waar hij kon staan.
Wat kun je mensen soms met weinig een plezier doen.
Ik moest ineens weer denken aan onze vakantie in Cahors met Jo, Lucas was nog heel klein.
Er was een mevrouw die het zwembad in was gegaan om af te koelen maar ze gleed uit.
Jo en ik waren er ook in met Lucas in een zwemband.
Die mevrouw deed pogingen om te gaan staan maar gleed steeds opnieuw uit.
Jo was de eerste die doorhad dat ze haar bij haar haren moest pakken omdat ze anders gewoon zou verdrinken.
Toen ze weer overeind stond, al proestend, zei ze dat ze niet kon zwemmen.
ze ging eruit en na een paar minuten er weer in en WEER gleed ze uit.
Ik was er te ver vandaan maar Jo maakte een duik en trok de vrouw weer boven water met het bericht dat ze beter eruit kon blijven.
Wat als wij er niet waren geweest ?

In de avond hebben we de maaltijd overgeslagen, we hadden geen van beiden trek.
Nog een paar patienten gezien vandaag, nu een kalm avondje.
Te warm voor buiten, het is ook stikdonker en de muggen zijn actief.
Binnen in de koeling is het heerlijk en we zijn toch vroege slapers momenteel, rond een uur of 10 hebben we het wel gezien.

Koffie en een lekker koel glas rose, wie doet ons wat ?
Daarna ging letterlijk ons lichtje uit.

  • 16 Januari 2014 - 07:03

    Roel:

    Ach die teentjes van Frits hebben wat te verduren... Gelukkig was de EHBO post open!
    Leuk dat jullie bij Sherly geweest zijn en raad eens wie er vandaag bij ons op de thee komt: Jan, de man van Sherly! Samen met zijn dochter die hoog zwanger is.
    Jan is hier in Nederland om het opa-schap af te wachten. De kans is dus aanwezig dat hij afbelt met een zeer geldig excuus. We zullen het meemaken.

  • 16 Januari 2014 - 07:20

    Els:

    Ja leuk, ik lees het net in zijn mail...gezellig, doe ze de groeten van ons !

  • 16 Januari 2014 - 09:18

    Hanneke:

    Hoi Els en Frits,
    Was gister in t ziekenuis, vrijdag 31 januari wordt het staal uit mn voet gehaald in Woerden, gelukkig want de pijn is niet te harden, na mn val van maandag, fijne dag allemaal

  • 16 Januari 2014 - 09:51

    Lenny:

    Kommer en kwel !!
    Later ga ik je verslag lezen.
    Ik probeer mijn Zwitserse appeltaart te maken voor morgenavond.
    Het gaat allemaal niet van harte.
    Met paracetamol probeer ik op de been te blijven.

    Waarom ik me lamlendig voel ??? ik denk griep... ik kan niet in bed liggen, geen tijd voor!!!!

    Bijna griepepidemie in Nederland.

    15-1-14 - 17:30 bron: ANP

    We hebben bijna een griepepidemie in Nederland. Het aantal griepgevallen is in de tweede week van het nieuwe jaar verdubbeld ten opzichte van de eerste week en zit daarmee net onder de zogenoemde epidemische grens. Die grens ligt op 51 mensen op de 100.000 inwoners en momenteel hebben 50 op de 100.000 mensen griep.
    Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksinstituut voor de gezondheidszorg Nivel.

    Vooral veel kinderen onder de 4 jaar en ouderen boven de 65 zijn ziek.

    Nivel houdt de griep in Nederland in de gaten via een representatieve groep van huisartsen in het hele land.

    Els en Frits een gezellige dag verder en voor vanavond slaap lekker.

  • 16 Januari 2014 - 09:52

    Jo:

    Fijn verhaal weer ! :) Wat een lekker wijf is die Sherly toch, Mamamia ! ;)

    Ik ben vanmorgen om 7.45 naar mijn werk vertrokken, alles stond vast! Ik ben er afgegaan toen het mogelijk was , en een uur later was ik pas thuis ! :(
    Ik heb van nijd maar een vrije dag aangevraagd, ben er meteen klaar mee! Klote files !

    Beterschap Hanneke, en doe nou eens voorzichtig! :P
    Xxx

  • 16 Januari 2014 - 10:02

    Jo:

    Lenny, rustig aan, en verzorg jezelf goed! Beterschap !

  • 16 Januari 2014 - 11:28

    Pieta Schouten:

    Hoi Els en Frits. Ik lees jullie verhalen met veel plezier. Ze zijn zo realistisch geschreven dat je het zelf bijna
    meemaakt.
    Wat vervelend nou weer van Frits zijn teen. Hou het maar goed in de gaten. Geen vreemde beestjes a.u.b.
    die gaan snuffelen aan de wond. Maar dat is wel aan jou Els toevertrouwd.
    Hier in Nederland gaat het zo zijn gangetje. Veel te regelen i.v.m. het overlijden van Wim en de rechtzaak
    tegen de Lidl. De eerste slag hebben wij gewonnen. De Raad van State heeft ons in gelijk gesteld. Maar ja,
    je hebt pas gewonnen als je de centjes binnen hebt. De gemeente Gorinchem en de Lidl zullen wel weer in
    hoger beroep gaan. Ik denk dat het jaren gaat duren. ik wacht maar af. Heb op het moment andere prioriteiten.
    Vanavond ben ik uitgenodigd in een restaurant in Noordeloos "De Giesser Wildeman". Dit restaurant heeft een ster. Ik ben benieuwd.
    Els ik heb jou toch ook gezegd dat ik internet heb in mijn huis in Spanje dus wij kunnen gewoon mailen.
    Kan ik jou ook Skypen. Geef mij jou Skypenaam als dat zo is. Kun je eventueel ook in een mailtje doen.
    Iedereen een fijne dag.

  • 16 Januari 2014 - 11:30

    Els:

    Ja Jo, lekker als je het goed kunt lezen he ? Jammer van het begin van je vrije dag.
    Je hebt gelijk, Sherly is lovely !
    Han, nog ff dan ben je in ieder geval van die pennen af ! Je moet vragen of je ze mag hebben als aandenken !
    Lenny, hou eens op met ik heb geen tijd ! Straks kun je niet eens op vakantie. Onderschat griep niet hoor !
    Neem je rust en blijf niet als een idioot rondrennen.

  • 16 Januari 2014 - 13:08

    Els:

    Nou Pieta, met dat teentje gaat t goed hoor...ik ben de bekende bok op de haverkist ! :-)
    Mijn skypenaam ( ik weet het niet zeker) is : espieker of elsspieker, maar ik geloof espieker.
    Ben benieuwd naar de resulaten van die rechtzaak, maar het is duidelijk dat je een lange adem moet hebben.

  • 16 Januari 2014 - 13:29

    Jo:


    am, jou Skypenaam is espieker.
    Weet je wat ik heb gedaan? Ik ben gewoon spontaan naar de pedicure/manicure geweest !! Ik was er om half 11 en ging half 1 weg, HEERLIJK gewoon, wel een rib uit mijn lijf, maar who cares ? Leven moet je !!

    Lucas heeft een 10 ! voor zijn mondeling Frans ! Lekkerrrrrrrrr .........

    Tot later!

  • 16 Januari 2014 - 13:30

    Jo:

    *am = Mam !!

  • 16 Januari 2014 - 13:43

    Puk:

    Goedemiddag allemaal. We hebben alle mailtjes gelezen, kaarsen aan uiteraard, is de appeltaart gelukt Lenny en ouch, zo'n zere kleine teen, alles sal reg kom.

    We zijn hier een beetje in de lappenmand, hangerig en moe, nergens geen zin in, dus hou ik het heel kort en we komen morgen wel weer terug.

    Fijne dag nog iedereen.

  • 16 Januari 2014 - 13:49

    Els:

    Jaaaaaaaa, zag t op FB !
    Ik zei wel : vanzelfsprekend, maar ik zei ook : ik ben hartstikke trots

  • 16 Januari 2014 - 14:10

    Els:

    Oh heerlijk Jo, ik ga t ook weer doen als we weer thuis zijn.

    Puk en Wim, lekkere hete groc en vroeg je mand in. Truste.

  • 16 Januari 2014 - 14:18

    Paula:

    Zooooooooooo Lucas, een 10 voor je 2e moedertaal, helemaal te gek, van mij krijg je de griffel erbij.

    Lenny duik je bed in, straks moet je ziek op vakantie, dat kan toch niet.

    Jo, jammer dat je zo vroeg het bed uit moest op je vrije dag, maar het is al goed gemaakt zie ik.

    Gezellig een zwanger theeclubje op bezoek bij Roel en Gerard, met een rondleiding natuurlijk, veel plezier met z'n allen.

    Puk/Wim het is zulk lamlendig weer daar moet je wel naar van worden, toch is de buiten temp heerlijk, wij hebben al een marktje gepikt tussen de druppels door, alle groente voor deze week weer binnen.

    Hanneke, fijn dat het ijzer eruit gaat het zal een stuk verlichting geven, daarna geen gekke valpartijen meer doen hoor.

    Elsje een mooi verhaal weer, weet Sherly hoe het met Rully gaat of heeft ze dat niet verteld aan jullie, voor straks eet ze lekker.


  • 16 Januari 2014 - 19:29

    Wim:

    Beetje errug laat, zeker voor de Luidsprekers in/op Lombok, maar evenzovrolijk kom ik me nog effetjes melden.
    Prachtverhaal Els en fraaie foto's.
    Onze site-familie maakt nogal wat mee...Hanneke (sterkte meid)..Lenny (ook al van de gammele...). Hmmm..Paula draait zo te lezen lekker haar rondjes, samen met Frits2.
    Zóóó, Pieta, jij geeft jezelf ook weinig rust? Hmm..??? Je gaat een moeilijk circuit afleggen lijkt mij zo.
    Raad van State/Gemeente Gorkum/Lidl...Hopelijk loopt het allemaal ten goede voor jou..!
    Effe iets van de geinige: ik kreeg een klein prijsje van de Bankgiroloterij, waarbij ik iets moest kiezen. Puk zei: Waarom sturen ze niet gewoon een door henzelf bepaalde prijs? Ik: Ja, stel je voor dat het een bioscoopkaartje is enne......als een blind persoon dat wint..????? Zij weer: Nàh, bestaan er dan tegenwoordig geen Braille-Bioscopen..???!!!! (Na 4 Paracetamols kwam ze weer helemaal tot rust..)
    Maar wat dénk je? Ik ga op Internet de prijs uitzoeken en onder andere was er EEN BIOSCOOPKAARTJE aangeboden....!!!!!!!!!!!! Nóg gekker bestaat gewoon niet. Heb toch maar een cadeaubon van de Hema genomen voor een tientje. Da's weer 6 ons gekruide rosbief, om maar iets te noemen.
    Fijne avond voor allemaal hoor en voor E & F: Goeiemorgen!!!!!!
    Beterschap Frits1...Gode Zij Dank voor een deskundige echtgenote, tóch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
VIP-member
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 53081

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: