luier dan lui - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu luier dan lui - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu
VIP-Report

luier dan lui

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

13 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi


Heerlijk geslapen, maar we werden weer vroeg wakker door kleppende mensen die t nodig vonden om om 06.00u vlak voor je deur te gaan staan te ouwe...
Gelukkig wel weer in slaap gevallen en pas om 08.30 u wakker geworden.
T gebruikelijke ochtendritueel, m'n "wasje" in de vorm van droge badkleding binnenhalen, t is nog wat vochtig maar een uurtje in de warme badkamer en t is kurkdroog.
t Zwembad ligt er roerloos bij en de zon schijnt alweer overdadig, we hebben al bijna 3 dagen geen druppel regen gezien, als het overdag droog is dan wil t s nachts nog wel eens flink tekeer gaan.
We kunnen zien dat het in de nacht ook niet heeft geregend want de tegels rondom het bad zijn ook droog.
Door hun ongelijke oppervlak blijven juist daar steeds wat plasjes staan.
Het is ook heel duidelijk te voelen dat het niet meer geregend heeft want het zwembadwater is bouillon, uitje erbij en je hebt soep, zo warm is het.
Niet echt verkoelend.
We hebben weer wat tjitjaks ondekt en een paar tokehs gehoord maar niet gezien.
Wel een geruststelling dat er weer van die kleine tjitjakjes zijn, op zoek naar mugjes.
We wilden even naar het strand lopen om de locals te zien, maar de hitte hield ons tegen.
Nog een tijdje gezellig met Marcel staan kletsen en wat pakken wijn besteld voor Ro en de dames.
Hij gaat met zijn gezin een paar dagen naar Bali, de laatste dagen van de schoolvakantie van de kids.
Het zijn 2-literpakken, voor Ro alleen rood besteld een pak, voor de dames 1 pak van alles wat.
Hoop dat het goed is.
Weer lekker ontbeten, met een mini-ananaspannenkoekje en wat kerriekip en noedels.
Fruit, papaya, ananas en een fruitcocktail als drank.
Daarna tot 13.00u in het zwembad gedobberd op onze slierten, heerlijk zijn die dingen.
Je wordt er wel moe van hoor, dus maar even afkoelen in onze kamer om dan prompt in slaap te vallen ...
We zijn naar Amalia gegaan om daar de hamburgerschade van gisteren goed te maken met een heerlijke schaal tempeh goreng en tahu goreng, de ketjapsaus met de pepertjes en uitjes om in te dopen erbij.
Daarna heerlijke satee-mix van kip-rund en geit, zalig was het.
Frits een biertje ik een cola light, de fan werd meteen op onze hoofden gezet en zo is het prima uit te houden.
We kregen nog een heerlijke zak met mangi's mee en rambutan, die geef ik meteen ( de rambutan) aan de securityboys en de mangis eten we zelf lekker op.
Het was nog zo warm toen we weer terug kwamen dat we meteen nog een uurtje zijn gaan zwemmen en toen het donker werd zijn we pas naar binnen gegaan.
Een film hebben we geen zin meer in, eigenlijk heb ik er geen zin in, want ik kan de teksten ineens niet meer lezen...na de vakantie maar eens terug naar de oogarts.
Straks de tas voor morgenochtend inpakken, apparatuur laden, douchen en lekker slapen.
Nog even wat andere uitleg.
Zitten op je terrasje doe je eigenlijk zelden, vaak in de ochtend als de zon er nog niet staat, in de avond is het geen optie.
Ten eerste is het dan te warm om buiten te zitten en ten tweede vroeg in de avond is het etenstijd voor de muggen.
Je zult het ook niemand zien doen.
We doen het ook wel eens op een middag als er geen zon is, smeer je dan wel heel goed in of dek jezelf toe want je verbrand levend ook zonder zon.
Wel, als je nog in het zwembad bent geweest en je bent met meerdere mensen zoals wij straks, zit je in of onder de beruga een soort overdekt terrasje normaal met een liggedeelte maar bij het zwembad met een tafel en stoelen.
Je zult ook zien hoe belangrijk een beruga is.
Men zit er met hele volksstammen onder te kletsen, te roken of ze liggen er te slapen.
Een echte beruga staat bij de dames voor de deur.
Dus voel je vrij om hem te gebruiken.



  • 13 Januari 2014 - 00:38

    Els:

    Goh, ff geen gefoeter vandaag ! Hij doet het !!!

  • 13 Januari 2014 - 00:45

    Paula:

    Moet je ook niet doen Elsje, een mooi verslag weer, ik ga pitten, een fijne dag voor jullie beide, xxxxx

  • 13 Januari 2014 - 06:17

    Roel:

    Heerlijk zo rustig aan doen.... Dat gaat voor ons vandaag niet lukken, we krijgen twee aannemers, de stukadoor, de parketteur, de elektriciën en de loodgieter op bezoek.
    Dus nu even snel ontbijten!

  • 13 Januari 2014 - 06:32

    Els:

    Nou Roel en Gerard, ertegenaan jullie ! Het resultaat zal er ook naar zijn als t klaar is.
    :-) laat de anderen voor je werken...:-))

  • 13 Januari 2014 - 06:51

    Roel:

    Ja Els, maar wij zitten ook niet stil. Vandaag staat mijn grote hobby op het programma: behang afhalen!
    En oh ja, ik vergat dat vandaag ook de schilder en de architect nog langskomen. Ik hoop dat ze allemaal hun auto kwijt kunnen ;-)

  • 13 Januari 2014 - 07:23

    Els:

    Als ik een ding zeker weet is dat jullie niet stilzitten !
    En als je grootste zorg de parkeerproblemen zijn...dan valt het nog wel te behappen toch ? Nee, volgens mij hebben jullie de boel prima onder controle...xx

  • 13 Januari 2014 - 10:43

    Lidia:

    Klinkt en ziet allemaal niet verkeert. Nog even en wij genieten er ook van. Weer mooie foto`s. Het fruit en het lekkere eten dat ik dat straks ook zal nuttigen.mmmmmm kijk er naar uit. Zelfs bij Wim B loopt het water in de mond. Helaas mag hij er alleen maar naar kijken.

  • 13 Januari 2014 - 11:35

    Puk:

    Mooi verslag en foto's Els, lekker meegenieten en watertanden. Gelukkig dat jullie na dat lawaai toch weer verder konden slapen.

    Hier alles goed. We hebben een website gekregen van Linda waar we onze condolaties voor Susan kwijt konden, en de begrafenis is dan op Woensdag, de dag waarop Wim en ik een half jaar getrouwd zijn. Frappant.

    Rustig daggie hier, Wim is alweer voorbereidingen aan het treffen voor de lunch, zal wel even duren want wel laat ontbeten, geeft niks, we hebben de tijd aan onszelf. Medicijn recept herhalingen ingebeld bij de dokter, die is net terug van vakantie, drie weken weggeweest. Zal het wel druk hebben vandaag, maar ik moest gelijk wel hebben, een van de medicijnen daar heb ik net genoeg tot morgen van, en dan vul ik mijn wekelijkse doseringen, voor de volgende week, dus moet ik het wel hebben.


    He Roel, gezellig, behang eraf halen, vond ik vooral als kind zo'n heerlijk om te doen. Ga je het weer opnieuw behangen of verfen?

    Verder iedereen een fijne dag toegewenst, geniet er van!

  • 13 Januari 2014 - 11:35

    Jo:

    Gaaf zeg zo'n Beruga !
    Ik heb het druk, kom misschien later terug

  • 13 Januari 2014 - 12:08

    Jo:

    Waar is Anketank ?? Lang niet gelezen....

  • 13 Januari 2014 - 12:17

    Els:

    Anketank is een lezert ;-) maar misschien geeft ze je wel een woordje.

    We hebben meer lezerts ;-)
    Stefan en Clemence
    Art en Ineke
    Jan en Ineke
    Esther en Stefan
    Wim B
    En nog vast wel een paar meer.

    Behang afhalen, bah, rotjob ! Jij liever dan ik Roel !

    Lidia ga je maar nog veel meer verlekkeren hoor.

  • 13 Januari 2014 - 12:19

    Els:

    He, ik was nog niet klaar.
    Ja, overmorgen zijn jullie een half jaar getrouwd Puk, waar is je man eigenlijk, hij moet zich nog aan zijn journalistieke plichten wijden :-))

  • 13 Januari 2014 - 12:40

    PUK:

    Hij kompteran, lui daggie hier, nog effe un stikkie en un drinkie

  • 13 Januari 2014 - 12:53

    Wim:

    Stik/Shit, m'n hele verhaal naar de sodemieterij door die pokke-compu...
    Kom nog wel terug als ik uitgevloekt ben...!!!!!!!

  • 13 Januari 2014 - 13:13

    Jo:

    Lekker Wim, heb je het wachtwoord voor ouderen eruit gegooid ? (weet je nog?) ;) hahahahahhaaha

  • 13 Januari 2014 - 13:24

    MIA:

    Zal weer eens wat laten horen,heb eigenlijk niks te melden,maak niet veel mee
    Het regent hier op het moment en ik vind dat heerlijk
    Els ik heb al een paar maal geprobeerd om te skypen maar tot nu toe geen gehoor

  • 13 Januari 2014 - 13:35

    Els:

    Ik heb jou ook geskypt zonder succes !
    Probeer nog wel

  • 13 Januari 2014 - 16:09

    Wim:

    3e poging!!!! Wordt hier helegaar gestoord van..!!
    Jo....hou je gedeisd kleine. Keppal zoon pokkedach!
    Els, mijn sjoernalistieke vanplichtplegingen? ik heb toch 3 snipperdagen aangevraagd en gekregen van jou als Hoofdredactrice?
    Dit wordt doorberekend hoor tegen 150%....

    Eigenlijk weinig te melden vanuit een zonovergoten Voorburg. Hier en daar een geinig beriggie vanuit Canada, maar niets wereldschokkend....

    Voor allemaal een héle fijne en rustige dag. voor later eet ze smakelijk en vanavond kom ik wel de dagsluiting meemaken.

  • 13 Januari 2014 - 16:25

    Puk:

    Ja, ga allemaal maar effe zitten, weer wat nieuws uit Canada. Ik kreeg net een berichtje-mailtje van mijn jongste kleindochter, 21 jaar, dat ze in verwachting is, zij en haar vriend zijn wel een beetje nerveus, maar het zal wel lukken! Nog een prettige avond toegewenst!

    Even dacht ik dat ik water zag branden, er is niets verkeerd mee natuurlijk, maar dit had ik toch effe niet verwacht, wel heb ik gelijk een lief mailtje teruggestuurd, dat zit er dik in.

    a.s. Vrijdag hebben we een afspraak met het dokterspension waar we Moshe hopen heen te brengen wanneer we naar Canada gaan, dan is hij ook goed verzorgd en hebben we daar geen zorgen over.

    We hebben al lekker warm gegeten en nu een beetje computeren en zo, het zonnetje schijnt lekker naar binnen, lekker zo.

    Iedereen ook eet smakelijk vast en zoals gewoonlijk, een prettige avond toegewenst.

    Welterusten Els en Frits!!!!

  • 13 Januari 2014 - 16:51

    Jo:

    Een achterkleinkind, leuk ! :) Gefeliciteerd !

  • 13 Januari 2014 - 17:02

    Els:

    Leuk nieuwtje van je kleindochter Puk ! Gefeliciteerd.
    Wim, probeer t nou eens, je bericht in word, kopieren, plakken, nooit meer kwijt.
    Latertje voor ons.
    Trusten allemaal ! Nog een fijne dag verder.

  • 13 Januari 2014 - 17:46

    Lenny:

    Vandaag FF niet, ik heb het heel druk gehad, en ik ben net thuis nu maar ontspannen.

    Tot morgen!!

  • 13 Januari 2014 - 18:01

    Wim:

    Ervaren gullie dat óók? Die serene rust vanuit de tropen....Je hoort geen fluit, tenzij er nog iemand op dit onheilige uur op een fluit staat te blazen natuurlijk...
    Alleen - als je je oren goed spitst - hoor je een zacht tevreden gesnurk vanaf de tampat senang!
    Slaap maar lekker hoor E&F, morgen staat jullie weer een spannende dag te wachten.

    Ga maar lekker relaxeren hoor Lenny en genieten van de avond, al dan niet met een spannend boek of gewoonweg TV-loeren...

    Alles naar wens in Spanje Mia en Joke? Volgens mij hebben jullie het best naar jullie zin, regen of zonneschijn, ja tóch?

    Oh...effe leuk nieuws (voor de Twins...?) De Esbjerg Wodka is in de aanbieding bij Hoogvliet, dus gaan we morgen op de Deense Zuiptoer!

    D'r zal nog wel een berichtje komen op de site van de een of de ander, maar voor dit moment gaat Veurburch *klaptoedemond* maken....Plezante avonduurtjes/avontuurtjes en lekker meuren vannag!
    Baai-Baai...zoals de Fransen zeggen...


  • 13 Januari 2014 - 19:25

    Wim:

    Néé, Nóu, Hóóó...Laat mij nou ook eens eventjes wat zegge!
    Ik heb al eens eerder bedacht, dat meduzijnsels -die je iedere dag op bepaalde tijden moet slikken/spuiten/slobberen/druppelen - toch gecombineerd kunnen worden, zodat je 1x per jaar een giga-injectiespuit in je achterste krijgt en dan ben je er weer van af! Oké, je kunt dan een halve dag niet op je kont zitten, maar da's pienuts....
    Nu heb ik sinds kort vitamine D vloeistof die ik 1 x per maand op m'n tong moet spuiten i.p.v. elke dag een tabletje. Kostte overigens 20 euri en die vloeistof is gratis...!
    Benieuwd of de Glaxo/Merck, Sharp & Dohme en andere Chemisanten hier hunlieder hoofden over buigen.
    Zo niet? GAT IN DE MEDICIJNMARRUKT !

    Frits, gaan we hier iets mee aanvangen? Jij (en Els) weet hier alles van en dan kunnen we met enige inspanning allemaal nog miljardair worden....Geinig idee tóch? Dan kunnen we messunnalle in privé-jets over de hele aardkloot vliegen, inclusief onze geliefden/vrienden/kennissen...
    Kost wel wat, maar dan belééf je ook wat anders dan anders. Géén wachttijden meer op vliegvelden en een Super-VIP behandeling. Hotelovernachtingen benne ook grateloos, want we logeren uitsluitend en alleen in onze EIGEN HOTELS...Uiteraard in de Business-Suites met alle gemakken en verzorging van dien.

    Nou, laat lullie hersens maar even kraken en ik hoor het wel....!!

    Ehhhhh.......TRUSTEEEEEEEEEEEEE!!!!



  • 13 Januari 2014 - 22:47

    Richard En Nurten:

    Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben. Als ik de verslagen lees herken ik dit direct uit mijn tijd dat ik een paar keer naar Bali geweest ben, waarvan één keer een periode van 3 maanden.
    Je moet je goed aanpassen met dat warme weer en lekker rustig aan doen.

    Destijds lag ik te slapen en hoorde heel hard het geluid "tokeh" en ben gaan kijken in de woonkamer en toen zag ik een grote tokeh langs de muur lopen.....ben direct weer terug mijn bed ingegaan. De volgende morgen niet meer gezien en mij een raadsel waar dat beest vandaan kwam en weer is weggegaan, misschien had dat beest de huissleutel?

    Als ik die foto's ziet van het eten, lekker hoor en smaakt ook anders daar.

    Nog heel veel plezier samen en pas goed op elkaar en we blijven de verhalen volgen. XXXX

    Groeten van ons en hier +/- 9 graden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
VIP-member
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 52456

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: