1 febr 2014 - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu 1 febr 2014 - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

1 febr 2014

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

01 Februari 2014 | Indonesië, Senggigi

Gisteren een "hongbao" cadeau gedaan aan het personeel. I.v.m. Chinees nieuwjaar krijgt men een chinees envelopje met geld.
Wij hadden de envelopjes gekregen van Singapore airlines en hadden er voor iedereen een tipje in gedaan.
Het was maar een klein bedragje maar t werd erg leuk ontvangen.

Vandaag nog even samen wat doen, al was het maar om te kijken of het leuk is voor ons komende groepje.

Eerst natuurlijk ontbijten, maar op de een of andere manier smaakt het me niet.
Ik neem wat mihoen met hete kipstukjes en wat kroepoekjes maar nee, dan maar een boterhammetje met een gebakken eitje, 2 hapjes...laat maar....dus dan maar de gebruikelijke batterij glazen, thee, jus, ijswater, melk, fruitmix dat gaat er wel in.

Op naar Ampenan, niet naar de reguliere markt maar naar " de tip van Roel en Gerard".
De vis is al binnen, volgende keer dus wat vroeger, en overal liggen stapels visnetten en heel veel bakken vol vis, soms ook gewoon op een zeil op de grond.
Een flink aantal geiten scharrelde er rond.
Vrouwen waren bezig met de vissoorten te sorteren.
En mannen waren bezig vuurtjes te maken, misschien om wat vis te bereiden ?
Tussen de hutjes van de kampong door zag je de zee en t strand met de kleurrijke bootjes erop.
Het is duidelijk dat we vroeger hadden moeten komen, maar toch is het een indrukwekkend geheel.
We werden schaamteloos aangestaard, ongemakkelijk maar t begint toch te wennen...

Daarna zijn we nog even naar de Chinese begraafplaats geweest om naar de schitterende monumentale graven te gaan kijken.
De Indonesiers noemen de Begraafplaats : Chinese hotel...only check-in !!!

Nog lekker gezwommen en daarna gezellig wat gedronken onder de beruga met de ouders van Marcel en de nieuw aangekomen fam. Van Leeuwen (de boekhouder van Marcel) tevens de INR bepaald en gedoseerd van zijn ouders.

Het vuurwerk was heel goed te horen, zelfs te zien.

Soms hebben wij beiden ineens een gevoel van : we missen de kinderen, de kleinkinderen, onze vrienden, dan zijn we samen ineens een beetje alleen en daarom is het zo fijn dat iedereen ons volgt en leest en vooral reageert.
Het is heerlijk om de reacties te lezen het kunnen ons er niet genoeg zijn.
Dat gevoel kan dan ineens weer plaatsmaken voor het besef hoe bevoorrecht we zijn hier te kunnen en mogen zijn omgeven door mensen die niet weten hoe ze ons moeten plezieren, maar nog leuker zou het zijn als Jo, Peet en de kinderen er ook konden zijn...volgend jaar misschien ...dan zou het volmaakt zijn.

Maar of het nou in Afrika, Indonesie, Singapore, Oostenrijk, een cruise of gewoon thuis in Capelle is, wij houden ons voor om te kiezen aan de hand van dat simpele zinnetje, afgeleid van meneer Einstein's theorie die gedachte, die in het Nederlands logisch is, maar in 't Engels zoveel beter klinkt.... 'When it doesn't feel right, go left.'

Wat is het toch lekker om elke dag te schrijven...zou ik mijn roeping hebben gemist ?

Net genoegen genomen met een kop soep, beviel goed !

Vanavond gaan we maar eens gewoon wat tv kijken en nog even wat internetten.
Hoewel dat voor mij geen genoegen is, want ik zie het slecht ( online afspraak is al gemaakt met het SFG)
Heb Roland en Lenny nog geprobeerd te bellen, maar bij allebei de voicemail.
Een tijdje later toch een paar berichtjes dat ze zijn aangekomen.

Hanneke.... ?? Hoe gaat ie ???

Jullie welterusten...en als je dit leest...goedemorgen.

Verslag van de reis door Lidia :

om 06.15 gearriveerd in CitizenM Hotel afgeleverd door taxi Wim.
Wij, Lidia en Constance kregen heerlijke koffie aangeboden.
Om 06.45u kwamen fris en fruitig en ook uitgeslapen bij ons aansluiten Roland en Lenny die de nacht hadden doorgebracht in het CitizenM.
Na best nog lang wachten en behoorlijk in de zenuwen (stress) en na een telefoontje werden we opgehaald door Axxicom.
1 dame en geen rolstoelen.
Constance, die toch heel slecht ter been is had t zwaar om bij het verzamelpunt van Axxicom te komen.
De dame had inmiddels toch een collega gebeld en kwamen er ook 2 rolstoelen.
Met begeleiding naar de incheckbalie waar we de koffers inleverden.
Constance en ik samen 36 kilo dus dat is heel netjes.
Daarna weer wachten, gelukkig niet zo lang.
2 aan 2 door de douane waar een giga rij stond, maar de rolstoelen gaan door een aparte ingang naar binnen.
We werden gecheckt en met een electro-car werden we naar de gate gereden.
Om 10.15u werden we daar weer opgehaald door 2 dames en als eerste gingen wij het vliegtuig in.
Ro bij het raam, daarna Lidia, dan Constance, gangpad en Lenny.
De plaatsen in het vliegtuig zijn : 3, 3, 3
Wat me opvalt is dat de tijd letterlijk vliegt.
Na het opstijgen kregen we een drankje met een zakje pinda's. Vrij snel daarna kwam de lunch.
We konden kiezen uit rundstoofvlees, gebakken vis (deep fried geen diepvries :-)))-) of Indonesische kip.
Alleen ik had de kip en de anderen de vis.
Wat er nog meer op het blad lag was ook heel erg lekker.
Nog een heerlijk glas wijn !
Inmiddels is het 14.30u dus we zitten al 4 uur in de lucht.
We zijn Rusland al voorbij en vliegen nu bij verweggiestan.
Na veel vreetbuien (chips, chocola enz) zijn we nu door Ro naar Indonesische les gestuurd via het beeldscherm in het vliegtuig.

goedemorgen, selamat pagi
goedenavond, seaemat malam
eet smakelijk, selamat makan
ik hou van je, saya cinta kamu
dank u wel terimah kassi
geen dank sama, sama of terimah kassi kembali
sorry saya cinta maaf
help tolong
ik begrijp u niet saya tidak mengerti
prachtig indah

deze dingen moeten we van Roland leren
Het is inmiddels half 6 en in Singapore 00.30u we vliegen boven Kabul.
De temp buiten is -62 graden.
We hebben net het ontbijt gehad en het was heerlijk.
Ongelooflijk dat we ondanks het stilzitten gewoon trek hebben.
Er waren er 3 die de ommelet namen en ik nam de noedels met heerlijk vlees.
Nu nog 46 minuten vliegen dan zijn we in Singapore.
De vlucht was goed zonder al teveel turbulentie.
Ro en ik zitten bij een klein raampje maar helaas kunnen we niets zien het is nog stikdonker.
Hier nog wat reacties van onze medereizigers :
Ro: hoe heb je tot nu toe de vlucht ervaren ?
goed, vlot niet saai. Gevoelsmatig veel sneller dan naar Amerika, ben tevreden.
Constance: Goede service, aardig personeel en leuk om te zien, mooie kleding. Persoonlijke benadering top !
Lenny : veel zeikers die langskomen (naar de toiletten), maar hele goede vlucht gehad.
Lidia : fijne vlucht gehad, prettig gezelschap. helemaal geen erg in dat we al 12 uur hebben gevlogen.
Goede maatschappij Singapore Airlines.

We gaan zo overstappen.

De vlucht naar Lombok.
Nog even billen knijpen, Lenny ziet zichzelf al op de massagetafel liggen, knijpen en kneden dr. Frits.

We gaan als laatste eruit en bij de volgende vlucht als eerste er weer in. Constance en Lenny werden in het karretje gezet, Lidia en Ro gingen lopend mee.
Aangekomen bij de gate was er nog niemand te zien, geen prettig gevoel, maar uiteindelijk kwamen ze ook aan, rode bekkies, dus ook in de stress.
Alles gelukt en we zitten met zijn vieren gezellig in het vliegtuig naar Lombok.
We hebben alle formulieren ingevuld voor de douane en arrival.
Ze willen heel veel van ons weten, maar we zijn VIP's dus we zijn er wel aan gewend.
Ro zit nu met Lenny te beppen, we zitten nu 2 aan 2 in een kleiner toestel van een dochtermaatschappij van Singapore Airlines, Silk air.
Het toestel is niet eens half vol.
Inmiddels wordt de daling ingezet en over ongeveer een half uurtje zijn we op Lombok.
Gelukkig, want we zijn het behoorlijk zat.
we zijn moe en hebben onrustige benen.
Hopelijk gaat het op Lombok snel en hebben we vlug onze bagage.
Frits en Els wachten ons op....

• 01 Februari 2014 - 01:10

Paula:

Elsje ik kom er niet door, (nu wel blijkbaar) tot een aantal keren proberen zelfs, nou ja een fijne dag en een goede aankomst voor de groep. De rest hoor je vandaag wel van mij, liefs voor jullie.

• 01 Februari 2014 - 04:52

Constance:

Alle staat gepakt en nu eerst nog een kopje koffie voor Wim en Lidia me komen halen. Heb slecht geslapen (verkouden) maar ik heb er zin in!
    Els en Frits we komen eraan!!!!!!

• 01 Februari 2014 - 06:07

Steek Roland niet aan.
    Jullie kunnen hier allemaal revalideren :-)
    Goeie reis !!!

• 01 Februari 2014 - 06:08

Els:

Zag dat jullie allemaal al zijn ingecheckt !

• 01 Februari 2014 - 07:15

Roel:

Hoi Els,
    Normaal gesproken is het de hele dag een en al bedrijvigheid in het vissersdorp. Het kan zijn dat het rustiger was ivm het Chinees nieuw jaar. Zoals je weet grijpt de Lombokse bevolking iedere feestdag aan om een dagje vrij te nemen of het nu islamitisch, hindu of iets anders is.
    Als het dorp vol in bedrijf is staan er om de paar meter grote potten met vis te koken en zijn de mensen met van alles bezig dat met de visvangst te maken heeft. Van het maken van netten tot het met de hand snijden van sate stokjes.
    Geniet nog lekker van een dagje met zijn tweeën en daarna natuurlijk met zijn allen!

• 01 Februari 2014 - 08:06

Els:

Ja dat zou kunnen Roel, maar we gaan zeker volgende week terug, want het zag er nu al veelbelovend uit.
    Je weet we zijn dol op dat soort activiteiten :-)

• 01 Februari 2014 - 09:11

Gerard:

Hoi Els en Frits,

Hebben jullie in Ampenan op weg naar de visafslag ook een bezoekje gebracht aan de Chinese tempel die je onderweg er naar toe tegen komt?
    Zeer de moeite waard en het is er zo rustgevend .
    Leuk om even binnen te bekijken.
    Even weg van de hectiek zeg maar.
    Buy the way: weer een leuk verslag Els en weer mooie foto's.
    Veel plezier gewenst de komende tijd met de groep die er aan zit te komen.
    Enne......... doe de van Leeuwetjes maar de groeten van ons......ahhum.

Groeten van Gerard

• 01 Februari 2014 - 09:19

Anketank:

Wat een kleurrijk geheel daar ziet er goed uit , maar die rommel op straat zou niks voor mij zijn .

Fijn dat de vakantie gangers in de lucht zitten ik hoop dat ze een voorspoedige reis hebben.

Wij missen hem wel hoor Roland onze geleende Zoon , Het was erg gezellig en dat was wederzijds hij was lekker op zijn gemak dekte de tafel en pakte zijn biertje.Vooral de tafel dekken maakte hij een feest van elke avond een andere kleur kleedje op tafel waren zijn worden.

ik wens jullie een gezellige tijd samen met veel plezier.

• 01 Februari 2014 - 09:53

Els:

We hebben de tempel wel gezien nog niet. Bezocht nog niet.
    Doen we met elkaar. We brengen de groeten aan de van Leeuwentjes van jullie over.
    Haar kont is gelukkig dikker dan de mijne en haar mo d wordt dan vanzelf kleiner.
    Anketank dank je voor de zorgen aan mijn zoon besteed en hij vond het zelf ook heel chill bij jullie.
    De rommel op straat...als je achter mensen loopt en ze willen iets eten pakken het uit en laten het zo vallen. Iedereen en overal.
    Nederland 60 jaar geleden.

• 01 Februari 2014 - 11:29

Wim:

Wat een activiteiten van alle kanten op de vroege Zaterdagochtend. Spannend hoor, de vlucht naar (néé, niet naar Egypte...) Singapore/Lombok.
    We gaan het wel lezen en beleven.
    Heerlijke en prettig leesbare story en foto's weer Els.
    Wij zouden best wel een vlieg op de muur in de aankomsthal van het vliegveld willen zijn, om zélf mee te maken hoe jullie elkanderen bewusteloos knuffelstenen...!
    Dat gaat dikke, vette pret worden voor jullie 6-jes, met uitstraling naar alles in jullie *ambiance*.., tóch?

Best wel lullig Els, dat je wat moeite hebt met vast voedsel. Tikkie van slag af? Beidt je tijd, want Lenny komt er aan met haar eigen recept voor Joodse Penicilline en dan ben je er in een schoep en een peet vanaf..!!

Benieuwd naar het wel en wee van Hanneke enne...hoe gaat het nu met Paula? Probeer maar zoveel mogelijk binnen te blijven hoor. En wagonladingen Bisolvon, Stophoest(!) en af en toe een klauwtje Para's achteroverslaan..!
    *De* kaars blijft uiteraard hensefikken....

Wûh wazze weer behoorlijk van de trage *uitdemeurbakstuiteraars* ...Ontbijtje nog maar nét soldaat gemaakt en nu aan de obligate bak pleur én natuurlijk véél water slobberen...
    TTYL!

• 01 Februari 2014 - 11:31

Puk:

Mensen, kaarsjes aan, we moeten eens gaan tellen hoeveel benamingen er niet aan verbonden zijn, nu dan ook een anti winkelhaak kaarsje voor Frits, een babykaars voor Jan zijn komende kleinkind, nu dan ook een goede vlucht en veilige aankomst, en ga zo maar door. Wel gezellie hoor, de hele ganse dag staan hier op zijn minst twee kaarsen te branden, 1 ervan is altijd voor iedereen voor wat dan ook.

Nu zit het groepje dan in het vliegtuig op naar Lombok, morgen kunnen jullie elkaar omhelzen en gezellig vrolijk zijn. Hopelijk is Lenny's hoest tijdelijk, ze heeft ook haar portie wel gehad.

Ook Paula van harte beterschap, hopelijk helpt de bisolvon goed, ik gebruik het ook wanneer ik een asthma aanval heb en het slijm vast zit, heel effectief.

Hanneke, hopelijk is alles goed met jou na de behandeling/operatie, we horen even niets van je, maar het zal wel even zo zijn dat je rust en slaap nodig hebt, in ieder geval het allerbeste van ons.

Wij hebben vannacht weer heerlijk geslapen, wel af en toe effe wakker en dan lekker naar de regen luisteren die tegen de ramen aantikte, en daar val je dan weer op in slaap.

Vandaag heeft Katherine haar baby shower, dat begint om 1 uur smiddags, dus voor ons om 7 uur s'avonds, en dan moet ik de Skype aanzetten want wordt ik opgeroepen en zijn wij er ook eventjes gezellig bij, dit is door Cory, Katherine's a.s., zijn moeder verzorgd. Leuk he?

Fijne dag iedereen, verder niet skypen want alle dochters zijn natuurlijk ook op de shower, Jane had het bijna verraden, die schreef erover op facebook, maar Lori zat er gelijk bovenop en Jane heeft het er gauw weer afgehaald, pfffff.

kom wel weer terug later op de dag.

• 01 Februari 2014 - 11:58

Hanneke:

Heb een nachtje moeten blijven in t ziekenhuis,ging gistermiddag niet zo goed met me. geweldig ziekenhuis in Woerden, genoeg personeel erg aardig en veel tijd voor je,eten ook goed.voel mij nu wat beter, voet pijn en weer krukken, mag er niet op staan.
    Zijn de vakantiegangers al aangekomen?mooie foto/s weer Els fijne dag voor iedereen

• 01 Februari 2014 - 12:07

Els:

Dank u voor de story-complimenten !

Kreeg vanmiddag nog een smsje van Lenny dat ze over een kwartier zouden gaan boarden.
    Nu zijn ze dus al anderhalf uur in de lucht.
    Spannend hoor !

Hier en daar worden door Silk-air nogal wat vluchten gecancelled, ook voor Marcel's ouders en de boekhouder.
    Marcel's ouders gaan nu 2 dagen later weg en de boekhouder 2 dagen eerder.
    Iedereen tevreden.
    Hoop niet dat het bij ons gebeurt, hoop gezeur dan met je visum, niet voor de nieuwkomers maar wel voor ons.

Hoe werkt dat skype met view ? Ik kan alleen maar bellen zonder view.
    Of werkt dat alleen maar van pc naar pc ?
    Nou hoor t wel van de ervaren skypers.

Han, hoe is het ?

• 01 Februari 2014 - 12:51

Puk:

Als bedoelt Skype met view Els, dan kun je elkaar zien terwijl je met elkaar praat. Anthony kan het zelfs via zijn telefoon doen, maar het valt steeds uit dus is er niet veel leuks aan. Iedere keer opnieuw oproepen. Via de pc krijg je automatisch beeld en geluid en als de ontvangst slecht is wordt er wel eens gevraagd het beeld uit te zetten, dan gaat het wat beter, maar dat komt zelden voor. Wim en ik hadden een slechte verbinding altijd toen ik nog in Canada woonde, mijn server had een zwakke connectie, pas net toen ik weer terug naar holland ging werd het ineens een stuk beter. Vele keren zeiden Wim of ik, nog 1 keer en dan scheien we er mee uit en dan gingen we toch nog verder met het aantal keren onderbreken, slechte modum van mijn kant, en toen kreeg ik een nieuwe, drie dagen voordat ik weer terug ging, idioot gewoon want toen moest ik hem weer inleveren de dag voordat ik weer naar Nederland ging, dus weer een uur extra rijden.

Lang genoeg gezeur hierover, alle vier lekker in de lucht, nog even een tussenlanding en dan zijn ze voor ze het weten in Lombok, gezellie!!!!!

• 01 Februari 2014 - 13:05

Els:

Ik begon al zoiets te denken Han.
    Nou ja beter dat ze je even houden.
    Blij dat het nu weer beter gaat.
    Nu van de pijn afkomen...we lezen je weer, nu lekker op tijd naar bed.

Bedankt Puk, ik kan m ook downloaden voor mijn telefoon, maar voor ipad duidelijk nog niet.
    Ik zal m gaan uitproberen...

De vakantiegangers hebben nu 1/5 erop zitten...

• 01 Februari 2014 - 14:12

Puk:

mischien lukt het Els, altijd proberen, nee heb je, ja kan je krijgen.

Wat spannend he, die vier in de lucht, nog effies hoor Frits en Els, zullen jullie wel goed slapen vannacht en hoe laat komen ze aan? Jullie tijd?

• 01 Februari 2014 - 14:35

Els :

Zal t zeker proberen Puk.

Ze komen morgen 10.30u onze tijd aan, dan is het bij jullie 03.30u
    Inderdaad spannend, we nemen wel een half pilletje ! :-)

• 01 Februari 2014 - 17:16

Paula:

Zet je dan wel de wekker Elsje, stel je voor dat je je verslaapt.

Met mij lijkt het iets beter te gaan, heb nog een beetje kriebelhoest en m'n hoofd met watten maar dat mag de pret niet drukken.

Puk en Wim was het feestje in Canada leuk, gezellig dat jullie het zo mee kunnen beleven, geniet er even van na.

Een pracht verhaal Elsje, ik heb het vannacht al gelezen maar mijn reactie sloeg telkens weg.
    Tja en het missen van je kinderen lijkt mij niet echt fijn voor jou, ik doe dat na 2 weken al, maar gelukkig is er skype en internet dat maakt het een beetje dichterbij, straks komt je zoon met 3 vriendinnen dan ben je ook blij, het slecht eten zullen de zenuwen wel zijn, morgen is het over.

Geniet van elkaar straks en kom gezond met z'n allen weeromme.

• 01 Februari 2014 - 22:02

Puk:

ik zit nog steeds te wachten, kreeg net een bericht of mijn computer aan was, die staat de hele avond al aan met de Skype aan en het geluid hard, heb dus Ja, hij staat aan geantwoord net, dus nog maar even afwachten.....

• 01 Februari 2014 - 22:50

Wim&puk:

Kwart voor zes op Lombok, dus de Spiekers staan allang naast hun klamboe.
    Het zal voor jullie allemaal wel een hectische dag worden.
    Selamat jalan, zowel heen als terug naar Sengiggi.
    De club van 4 zal wel afgepeigerd zijn en voorlopig alléén maar willen uitpuffen en bijkomen van alle vermoeienissen. Helemaal van de snappelijke!
    We wachten met spanning op de hele verslaggeving....
    Fijne dag voor jullie en voor de thuidblijvers: Slaap lekker, hopelijk voor Paula zónder de blafhoest!!

Inmiddels geskypd met Canada. Hartstikke leuk joh! Gezellig zitten kletsen met de a.s. Mama en ook met andere familieleden. Baby-Shower presentjes gezien. Allemaal erg spannend natuurlijk, want over zo'n 3 weekjes zal de baby zich wel melden...

Tot morgen!!