Handel - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu Handel - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

Handel

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

11 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi


We hebben een vervelende nacht achter de rug, gisteravond kwam er een groep van 190 studenten, een kabaal, niet normaal.
0 % rekening houden met anderen, schreeuwen van het ene balkon naar het andere.
Zwemmen in t midden van de nacht met alle kleren en schoenen aan wat punt 1 niet mag en punt 2 het zwembad is om 20.00u dicht.
De nachtdienst kreeg ze er niet uit, pas na lang aandringen en dreigen met de politie gingen ze nog niet naar hun kamers.
Uiteindelijk stak de natuur een handje toe en t begon snoeihard te regenen en te onweren.
T schijnt dat Indonesiers niet blij zijn met onweer...hantu...spoken.
Men is hier behoorlijk bijgelovig. Hoe dan ook ze waren ineens allemaal verdwenen.
Toen begon terreur nummer 2, de mensen gingen elkaar bellen, naar elkaars kamer met de huistelefoon.
Dat ze daarbij regelmatig het nummer intoetsten van slapende hotelgasten boeide ze niet.
Wij zijn 2 x gebeld om 04.00 en om 05.00u, nog andere gasten kwamen er minder genadig af met 3,4 en 5 x gebeld worden.
Nu is het ochtend en de invasie ging om 08.00u aan het ontbijt en om 09.30u kwamen de bussen voor en was alles binnen 10 minuten weer rustig.
In ieder geval toen wij kwamen ontbijten zagen we nog net hun hielen.
Het ontbijt was uitgebreid en rustig.
Ik moest een foto naar de hotelreceptie sturen, maar nu verstuurt zowel mijn iphone als mijn ipad ineens geen mail meer, vaag ! Wel ontvangen... :-(
Tijd voor een nieuwe telefoon ?
RAm, de houtbewerker kwam om de geprinte foto te bekijken en te oordelen of hij het kon namaken. Geen probleem zei hij...
Guus gaat erachteraan om te weten te komen wat de vrachtkosten zijn...
Wie weet mogen ze hier een mooi stuk hout bewerken voor Goran en Nena.
Ons voordeurslot begeeft het en Uki de handyman zet er een hele nieuwe unit op met hendels en al.
Ook vinden dat de airco niet echt koel is en Uki klimt als een aap bovenop de kast en een kwartier later is de airco schoon en doet ie t weer prima.
Het klikklakken van de paardjes die de wagentjes trekken om de locale bevolking te transporteren, blijft een leuk gehoor.
De Lombok-Ferrari worden ze ook wel genoemd, wij hebben er nog nooit ingezeten, dat willen we die kleine paardjes niet aandoen.
De Bemo ( het locale busje) gaat nog, maar een taxi is een beter vervoermiddel voor ons.
Nu even mijn lesje voorbereiden voor vanmiddag.
Het is nog vroeg in de middag, heb net een zak was ingeleverd en de losse rommel een beetje opgeruimd, dan gaan we zwemmen, we zijn nog maar net in het zwembad -de lucht op blauw op een enkele grijze wolk na - daar komt me toch ineens een klap uit t niets alsof een hele groep mensen tegelijk een enorm knetterend vuurwerk afsteekt en een daarop volgende klap die grommend wegrolt.
Het is toch echt uit die wolk gekomen dat kan niet anders, de grijze wolk breidt zich snel uit tijdens ons gesprek met een Spanjaard uit Barcelona en ineens is de zon weg en je voelt de temperatuur zakken...mij hoor je niet klagen.
Ik denk dat het nu 5 graden koeler is, heerlijk.
De afkoeling was van korte duur.
Om 16.00u komen de leerlingen voor hun les, gewapend met een schriftje en een pen. Ik blij dat we het in onze koele kamer kunnen doen maar iedereen zit met een jasje aan.
Annie, Marcel's vrouw is er ook bij en Ika zei ik wil ook, maar er moet ook gewerkt worden.
We hebben nu afgesproken dat we 3 lessen per week zullen hebben en wie komen wil komt.
We hadden om 18.00u afgesproken met Guus en Eka, bij t zaakje waar Roel en Gerard graag gingen eten.
Het zag er leuk uit, het eten was lekker ( weer eens wat anders) en de mensen heel aardig.
Wel stukken duurder dan Amalia, maar goed daar doen we niet moeilijk over.
Het blijft hoe dan ook een habbekrats.
We aten een soort kip cordon bleu maar dan anders bereid, opengevouwen en de kaas eroverheen gesmolten in plaats van erin. Guus noemt t :kip open rug.
Eka had een tonijnsteak, heerlijk maar veel !!!
Als oprottertje kregen we een bord fruit of een fruitpannenkoek.
Nu zitten we - gedoucht en wel - nog even te lezen.
De zonsondergang hebben we gemist maar morgen is er vast weer een...



  • 11 Januari 2014 - 00:59

    Paula:

    Tjeetje Elsje, eigenlijk ook een beetje angstig zo'n stelletje ongenoegen, heeft Marchel daar geen regels voor, je kunt toch zomaar niet je medemens het leven zuur maken, het hotel blijkt dus wel goede zaken te doen, leuk wel maar niet voor jullie.
    Heerlijk zeg dat onweersbuitje na zo'n warme dag, en dat wil wel klappen natuurlijk.
    Hier schijnt het kouder te worden maar voorlopig (nu 1uur s'nachts) is het net lente en zit ik in m'n blousje nog te zweten en dat ligt niet aan mij, zowel dan staat de kippensoep klaar om dat te onderdrukken.
    Leuk dat de Engelse les goed bezocht wordt, 3x per week is aardig wat voorbereidingstijd voor jou Elsje, maar het is zeker de moeite waard lijkt mij.

    Voor jullie een fijne dag, ik ga pitten.

  • 11 Januari 2014 - 02:23

    Fritselsrolenlidcon Zesstuks:

    Er is niks angstigs aan Paultje, het waren gewoon een stel baldadige uitslovers.
    Als het niet was gaan regenen, had een van de jongens de politie gebeld, die zit hier recht tegenover en daar is heilig ontzag voor.
    Truste voor jou , de anderen slapen denk ik al.

  • 11 Januari 2014 - 08:39

    Jan:

    Even een afsluitertje. Rully is ontslagen uit het ziekenhuis en is vandaag samen met zijn moeder naar huis gegaan. Vraag mij niet hoe of wat maar dit kan allemaal in Indonesie. Of het goed voor hem is betwijfel ik. Iedereen bedankt voor het medeleven.

  • 11 Januari 2014 - 09:02

    Roel:

    Wat een geluk dat wij gedurende ons verblijf geen Russen en luidruchtige groepen meegemaakt hebben. Bij een volgende groep in ieder geval maar preventief de hoorn ernaast leggen.
    De kip van Bale Tajuk ziet er weer van ouds lekker uit. Inderdaad zo af en toe lekker als afwisseling maar de Indonesische gerechten zijn daar ook heerlijk.
    Leuk die foto's, het is allemaal zo bekend. Alsof we zo vanmiddag even op de tempe goreng komen.....

  • 11 Januari 2014 - 09:52

    Lenny:

    Leuk hoor, een beetje irritatie en overlast van Russen zo blijven de verslagen realistisch. Je zou anders denken dat het echt een hemel op aarde is daar in Lombok, maar ook daar hebben ze balorige jeugd en politie die kan optreden,dat is een gerust idee.Gelukkig zijn ze zo weer weg de overlast gasten, anders moeten we nog Alberto Stegemans roepen voor "Red mijn vakantie" :) Els vanavond maar je nachtrust in halen.
    De foto's zijn weer leuk en ik krijg er alweer trek in, vooral die openrugkip hmmmmm!!!Vandaag precies nog drie weken en we staan bij jullie op de stoep, ik kan het me nog niet voorstellen maar het is echt zo, sterker nog.....ik denk dat we dan al in het zwembad hangen. Wat gaat de tijd snel!!!
    Ik heb een spreukenkalender van de Lombokdames gekregen, ik kijken wat er op 28-2 staat de dag dat we weer thuis komen, en heel bijzonder wat daar staat.....De kunst van te leven is thuis te zijn alsof men op reis is........grappig, thuis maar een Lombok sfeer creëren.
    Els succes met les geven, jullie doen goed werk.

    Rully naar huis????thuis zorg bestaat daar niet zeker,dus ik neem aan dat zijn moeder dat moet doen.
    Laten we maar hopen dat het goed gaat. Heel veel sterkte en beterschap voor hun.






  • 11 Januari 2014 - 10:21

    Puk:

    Rully naar huis? functioneerd dan alles weer normaal of wat betekend dat? Of moet hij op controle blijven en terug voor testen, ik begrijp het niet erg. Wel fijn, ook voor zijn moeder dat hij weer thuis is, maar we zullen dat kaarsje toch maar laten branden, ikzelf heb hier een beetje vreemd gevoel over.

    Als ik het goed begrijp Jan zit je ook op de geboorte van je kleinkind te wachten, leuk joh, hoop dat alles goed gaat en je straks een gezonde nieuwe editie in je handen mag houden. Leuk hoor!

    Els en Frits, gelukkig is die vlugge lawine van mensen weer voorbij, nu weer lekker genieten. Die Tuna zag er lekker uit, ik vind Tuna erg droog, maar het zal wel op een heerlijke manier klaargemaakt zijn, heel anders dan wanneer je het uit een blikje haalt. Wat genieten jullie lekker van al die heerlijke dishes die je voor je neus neergeschoteld krijgt. Ook weer mooie foto's, die airco aan de muur lijkt op de onze maar niet helemaal, hoop dat hij ook zo lekker functioneerd.

    Hier alles goed, lekker geslapen weer, wel een hele fles witte wijn achterover geslagen, maar dan slaap je ook, nu in ieder geval wel, voel me prima weer. Dat been is nog steeds gedeeltelijk dood gevoel in, vooral om de enkel, alles aan de linkerkant van het been, we zien wel, hopeljjk dat het minder wordt mettertijd. Van het minimale gevoel wat weg was is het een stuk erger geworden, en ik ben zo'n twintig jaar geleden geholpen met injecties in mijn ruggegraat, een serie, iedere donderdag, en dat heeft tot nu toe prima geholpen. We zien wel.

    Fijne dag iedereen, hier gaat het wel lukken, om 1 uur skypen met Jane.

  • 11 Januari 2014 - 11:36

    Wim:

    Nàh ja Els&Frits...jullie hadden die Russen moeten dreigen, dat de tandarts klaar stond voor een typisch Oud-Russische behandeling...Dan hadden ze hun muilen wel dichtgehouden.
    Maar hoe dan ook, dat geteisem is

  • 11 Januari 2014 - 11:51

    Wim:

    (We gaan verder...)
    dat geteisem is gelukkig weer vertrokken...
    Rully naar huis! Mogelijk dat er geen verdere behandeling nodig/mogelijk is?? Maar zoals Puk al zei: we blijven de kaars brandende houden hoor.
    Hoe is het met de gebruikelijke in-en-om-het-huis-geluiden? Apies die over het dak rennen, Leguanen, Hagedissen, Tokèhs, Tjif-Tjafs en méér van dat kruipend, sluipend en vliegend gedierte?

    Wat doen jullie je lekker tegoed aan vrootjes en zuipies. Kan me voorstellen dat Lenny en Constance (& gelijkgestemden) ongeduldig de laatste 3 weekies doorbrengen tussen de erwtensoep/boerenkoolstamppot en meer van die winterkost....

    Paula, hoest-met je kijkertjes? Gaat het *zienderogen* beter???

    De Trixianen maken zich straks op om de laatste weekendboodschoften in te slaan. Even snel heen en weder, want het is min of meer pokke-weer met saggerijnige regenbuitjes en bepaaldelijk koele temperatuurtjes. Nou, ook geen ramp, want we kunnen ons erop kleden. Dubbelgetwijnde Jansen&Tilanussen, Wollen Ski-truien, Thermische Handschoensels en de rest van onze Noordpool-outfit.

    Ga afsluiten, want m'n Laptop schiet weer alle kanten op, behalve de goede...Wordt daar écht niet *bien* van..
    Waar van toepassing: Nog een fijne Zaterdagmiddag, Zaterdagavond en vooral....Eet ze lekker, Tropisch of Europees.
    TTYL!

  • 11 Januari 2014 - 12:02

    Els:

    Mijn mond valt open !
    Rully naar huis ??? Is het geld op ?
    Ik weet niet of het zo is, maar het schoot meteen in mijn gedachten.
    Wim, die Russen was een paar dagen geleden en t ging om 6 jongens.
    Nu ging het om een groep van 190 studenten uit Java, inlanders dus.
    Blijf idd de kaars maar branden Puk, voor jezelf ook. Als ik jou was zou ik ermee naar de huisarts gaan, die stuurt je vast door. De tuna was overigens zo juicy als wat !
    Apies hebben we alleen in het bos gezien, leguanen hebben we hier niet, wel varanen, tokeh's alleen gehoord en tjitjaks ...onbegrijpelijk...maar die lijken uitgeroeid.
    Wat leuk die spreukenkalender Lenny, ja die twee Hilversumse meisjes zijn behoorlijk kreatief...
    Wij gaan film kijken...

  • 11 Januari 2014 - 12:02

    Els:

    Mijn mond valt open !
    Rully naar huis ??? Is het geld op ?
    Ik weet niet of het zo is, maar het schoot meteen in mijn gedachten.
    Wim, die Russen was een paar dagen geleden en t ging om 6 jongens.
    Nu ging het om een groep van 190 studenten uit Java, inlanders dus.
    Blijf idd de kaars maar branden Puk, voor jezelf ook. Als ik jou was zou ik ermee naar de huisarts gaan, die stuurt je vast door. De tuna was overigens zo juicy als wat !
    Apies hebben we alleen in het bos gezien, leguanen hebben we hier niet, wel varanen, tokeh's alleen gehoord en tjitjaks ...onbegrijpelijk...maar die lijken uitgeroeid.
    Wat leuk die spreukenkalender Lenny, ja die twee Hilversumse meisjes zijn behoorlijk kreatief...
    Wij gaan film kijken...

  • 11 Januari 2014 - 12:46

    Jo:

    Wat een verhaal, 190 studenten ?? OMG ! DIE VERZUIP JE NIET ZO 123 IN HET ZWEMBAD :)



    Ik heb al 6 dagen geen alcohol gedronken en ben gister naar de sportschool geweest, vanavond mag ik een wijntje en daarna weer vrolijk verder met dieet ! Het moet er echt af! al is het maar 6 kilo, ben er (pas) 1 1/2 kwijt deze week, niet slecht.

    Die kip open rug ? Die ga ik thuis ook eens maken ! MMMM lijkt me heerlijk ! voor kaas mogen ze me wakker maken s' nachts !

    Gister middag was het zusje van een vriend van Lucas weggelopen, 14 jaar, mooie meid, wat een nachtmerrie lijkt me dat zeg ! Godzijdank is ze terrecht sinds vannacht !!

    Fijn weekend!
    Jo

  • 11 Januari 2014 - 13:13

    Els:

    Had zoiets gelezen op FB !
    Schrikken zeg, wat bezielt zo'n kind ?
    Wat gaat er in zo'n tienerhoofd om ?
    Blij dat jouw kids niet zo wegloperig zijn Jo !!

  • 11 Januari 2014 - 13:52

    Els:

    Volhouden hoor Jo.

  • 11 Januari 2014 - 15:34

    Puk:

    hier alles goed. Met Linda en Jane geskyped, gezellie!!!

    Met Susan gaat het slecht, ingewanden zijn aan het aftakelen, krijgt overal blauwe plekken. Ze heeft nu een ziekenhuisbed thuis, ook aan i.v. natuurlijk, en speciale verzorging, palliative care wordt dat in Canada genoemd, alles doen om de patient zo comforatbel mogelijk te houden. Linda gaat er vandaag weer heen en mischien morgen ook wel, Sue haar moeder is er natuurlijk heel veel, wat moeilijk voor een ouder om dit mee te moeten maken, en verder is het echt nu een kwestie van tijd. Heel verdrietig.

    Ja Els, er brandt weer een nieuwe kaars, die voor Rully was helemaal opgebrand, is heel lang meegegaan. Als dat lamme gevoel in mijn been aanhoud dan ga ik er inderdaad met de dokter over praten, dat staat vast.

    Nu maar iets opgewekts, Wim heeft weer kippenknabbeltjes gegrild, een hele schaap vol, het ruikt overheerlijk in huis. Het zonnetje schijnt buiten af en toe, het ziet er toch betamelijk gezellig uit.

    Wij hebben voor de lunch ieder een lekker bakje kibbeling op met sausje en kruiden, heerlijk warm en smakelijk. Die vistent bij de hoogvliet maakt het zo lekker. Iedereen vast eet smakelijk en een hele prettige avond toegewenst. Mischien kom ik nog wel even terug later op de dag of zo.

    Els en Frits, jullie zullen er ondertussen wel in liggen, slaapiesacht!!!!

  • 11 Januari 2014 - 15:36

    Puk:

    Ben ik ook al aan slapen toe? Correctie, een hele schaal vol kippen knabbeltjes, niet een hele schaap vol, hahahaha, ben weer lekker bezig he? Goed dat ik het nog even overlees.

  • 11 Januari 2014 - 16:24

    Els:

    We slapen nog niet hoor.
    Wat een rot-bericht Puk. Inderdaad heel erg voor een ouder om dat aan te moeten zien.
    Maar voor haarzelf en man en kinderen ook vreselijk. Sterkte voor iedereen.
    Nu gaan we slapen. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 52302

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: