luie dag - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu luie dag - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

luie dag

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

10 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi

Luie dag

Heerlijk geslapen en we werden wakker door de zon, even een blik op t zwembad dat er roerloos bij lag om te zien dat het alweer brandschoon was.
De tuinjongens sjouwden alweer met mandenvol bladeren en ander tuinafval en de tuin lag trots te zijn op zijn pracht met de eerste zonnestralen op het gras dat geen dauw kent.
Het was doodstil, 06.20u -zal blij zijn als ik weer eens op een voor ons normale tijd wakker wordt - en de lucht was blauw, alleen maar blauw.
De palmtakken staken scherp af tegen de strakke lucht.
Marcel stuurde een WA dat betaling Mevr. L.A. Binnen was en Hr. S. Bedankt daarvoor was het bericht.
Er was weer van alles bij het ontbijt, maar in plaats van het reguliere fruit namen we dragonfruit van onszelf mee, die maken ze dan in de keuken voor ons klaar, dan hebben wij er geen zooi van. Zooi betekent...mieren !
Waar ze vandaan komen weet je niet en hoe ze in de gaten hebben weet je ook niet, maar plotseling zijn ze er.
Laat dus nooit een papiertje liggen waar iets eetbaars in heeft gezeten want in een mum is het ontdekt en nog een mum later zie je het papiertje niet meer, dat geldt ook voor kruimels en druppels.
Blikjes fris...leeg ? Eerst omspoelen en dan in de bak. Lege zakjes dichtknopen dan dan pas weg.
Er was een kruimel van iets in mijn tas gevallen, toen we uit t zwembad kwamen, werd ie zowat weggedragen.
De temperatuur is moordend vandaag, 30 graden maar de zon brandt zo ongenadig dat het aanvoelt als 40 graden.
Het lopen van de parasol naar het zwembad is een gevaarlijke bezigheid als je niet bent ingesmeerd of beschermd door een t-shirt, pet en zonnebril.
Net voor ons eten hebben we nog even met Marcel staan kletsen over de ananaspannekoeken, ik zei dat we ze steeds vergaten.
Toen we net klaar waren met eten kwamen er 2pannenkoeken met ananas, honing en limoen...van Mr. Marcel.
Die ga ik dus morgen weer nemen...mmmmmm !!!
De juice (pimpelpaars) van de dragonfruit was heerlijk. En de stukjes ook.
Iedereen kijkt altijd met verbazing naar onze vochtconsumptie en moeten daar altijd om lachen.
We beginnen met een glas sinasappeldrank.
Een glas ijswater
Een glas melk
Een glas mixted juice
En een enorm bierglas (bijna een liter geloof ik) vol thee met limoen
En dan om elf uur een flesje (2glazen) Bali appelcider.
Samen nog 2liter water over de dag verdeeld,
Colaatje/biertje
Koffie, :-) maar ja we hebben t nodig, want tijdens het ontbijt druppelt het vocht er via ons hoofd/lijf net zo hard uit als dat het erin gaat.
Ugie en As die van ons Engelse les mogen volgen, zijn net begonnen aan jaar 2.
Ugie kwam klagen dat ze haar leraar niet uit kan staan omdat hij tijdens de les vaak eerder weggaat, te laat begint, afbelt of gewoon helemaal niet komt. Dat gebeurt steeds vaker. Nu moet er weer betaald worden, het is niet veel, masr als ze er geen les voor krijgen is iedere cent teveel, dus gaan we komende week naar de school toe om ze uit te schrijven. Zal de man wel tegenvallen als hij hoort dat we geen leerlingen meer sturen.
Ik geef ze 3 x per week zelf les, inmiddels zijn het al 5 leerlingen en het huiswerk sturen ze per e-mail en ik stuur het gecorrigeerd weer terug.
Ik vind het echt leuk om te doen, zo effe een uurtje...
Zo Frits neemt lekker kip van de grill eten en ik neem n gado-gado, we blijven in t hotel, hebben geen zin om weg te gaan.
De kip kwam, het was zo'n klein, mager kampongkippetje, die eruitzag of er een vrachtwagen overheen was gereden, met kop en nek er nog aan, frits zei dat hij die maar niet op zou eten, :-) de gado-gado was heerlijk.
De zon heb ik liggend op ons terrasje zien ondergaan...wat een luxe !
Het is nu 23.00u en de regen stort met bakken uit de hemel, zo willen we het graag, overdag prachtig, 's nachts regen....

  • 10 Januari 2014 - 00:44

    Constance:

    Wat is er nu leuker wanneer je niet kan slapen.....................de verhalen van uw reporter Els natuurlijk. De verwarming staat laag en ik ben inmiddels ijs en ijs koud. Toch voel ik mij warm worden door je heerlijk verhaal Els. Krijg gelijk zin in al het lekkers wat ons je al zo toestuurt. Fijn dat de betalingen binnen zijn dan kan er alvast een ligbedje aan het zwembad voor ons gereserveerd worden. Niet stiekem aan een stel russen geven hoor!
    Ik heb vandaag een rustig dagje, ben nog steeds moe en heb last van het steeds omkerende dag en nacht ritme. Veel werken is niet erg maar dan steeds heel kort er tussen vrij maakt mij mega moe. Straks om 9 uur lig ik weer in het zwembad en vanmiddag de kapper om mijn polka lokken in bedwang te houden. Vanavond ga ik met een vriendin een hapje eten en daarna naar de een film over Mandela. Zaterdag voor mijn laatste ronde van 9 nachten en dan...........vakantie! Tot gauw.

  • 10 Januari 2014 - 06:20

    Roel:

    Ach gut, heeft die ajam kecil zijn best gedaan te overleven in de kampong (niet gelukt....), wordt zij alsnog afgeserveerd ;)
    Misschien leuk om de site volgers eens was Bahasa les te geven. Het NTI is failliet dus wellicht een gat in de matkt!
    Geniet lekker van de rustige dagen!

  • 10 Januari 2014 - 09:00

    Jo:

    Leuke foto's, mooi die paarse shirtjes !
    Het is bijna weekend... nog even een dagje werken (alleen! 1 vrij en 1 ziek)
    Het is nog steeds prachtig weer hier, maar het schijnt te gaan sneeuwen Maandag... ben benieuwd, zo geen zin in :((

    We hebben nieuwe beneden buren, leuk stel van een jaar of 30-35, Hij heet Goran en komt uit Servie, en Zij heet Larissa, uit Den Haag met Molukse voorouders.

    We hebben 3 huizen per "blok" , ik heb een Lucas, de 2e buren ook een Lucas en nu de nieuwe buren een Luca .... grappig !

    Fijne dag, genieten doe je toch wel !
    Xxx

  • 10 Januari 2014 - 09:23

    Wim:

    Kassian met jou Frits....met da verrekte klein (kecil) ajampie...Maar sudah, 't-was niet anders...
    Kenapa tida makan djeroeksappie met stukkies geconfijte alang-alang?? Aduh, lekker tóch Tuan?
    (Doe mij maar een uitsmijtertje met banjak telor-telor..)
    Klopt natuurlijk geen ene moer van Roel, maarre...het stáát wel internationaal!

    Over een uurtje naar D-Reizen om de officiële tickets op te halen voor Canada. Moet wel zeggen dat ze errug slordig zijn hoor. Fouten in de namen, administratieve uitglijders en meer van die onvolkomenheden. Nàh, ik zal hunlieder oortjes wel effe gaan wassen!

    Weet je wat een ramp was in het vroegere Rusland? Een kies trekken!!! Want dat moest rectaal gedaan worden omdat de Russen indertijd hun bek niet mochten opendoen..!

    Tontbeitje zit er net in, dus...koffie!

    Tot strakkies...ergens in de middag en hopelijk nog op tijd voordat de Spiekers onder de klamboe schuiven.

  • 10 Januari 2014 - 09:31

    Puk:

    Ja, we zijn echt wakker, dat staat vast. Heerlijk geslapen dus lekker ertegenaan vandaag.

    Weer een prachtverhaal Els, zo gezellig om te lezen, en die Constance en Lidia maar lekkerbekken, het water loopt hun soms uit de mond, en ons ook natuurlijk, ik neem aan dat het platte haantje toch lekker gesmaakt heeft.

    Ook weer mooie foto's, die sundowns zien er iedere keer prachtig uit, daar genieten jullie zeer zeker van.

    Fijne dag iedereen!

  • 10 Januari 2014 - 10:32

    Lenny:

    Tjonge jonge ! ! wat een nathalzen zijn jullie. Ik moet me altijd dwingen om te drinken, en ben dus benieuwd of ik op Lombok dat wel kan i.v.m de warmte. Zweten doe ik ook nooit en dat wil ik toch ook wel meemaken.
    Heerlijk zo'n straal vocht wat van de hoofd langs je rug in je bilspleet verdwijnt.We gaan het beleven.
    Hoe smaakt het dragonfruit waar kan je dat mee vergelijken? Paarse bloemkool ken ik wel.

    Els en Frits neem je rust, en geniet van alles wat er op jullie pad komt.

    Vanmorgen dacht ik dat ik op Lombok was, allemaal roze wolken aan de lucht, ik naar buiten met mijn fototoestel, maar werd opgehouden door mijn buurvrouw en een praatje pot, weg roze wolken!!!

    Constance, lijkt me ook vervelend steeds dat omschakelen. Straks kan je ook lekker bijkomen van al je verplichtingen. Deze week genoeg leuks te doen, geniet er maar van.




  • 10 Januari 2014 - 10:42

    Els:

    Zo, net de Engelse les afgesloten, eentje kon niet en er is er eentje bij.
    Echt leuk om te doen.
    NTI Failliet ? Zo dan, ik dacht juist dat ze nieuw leven was ingeblazen...
    Lesje Bahasa ..wil ik best doen, maar zit men daar op te wachten ?
    Misschien een paar woordjes voor de mensen die komen gaan.
    Nu gaan we naar jullie eettentje Roel, Bale Tanjuk.
    Jullie horen allemaal hoe het was.
    Vanmiddag nog lekker in t zwembad gehangen.
    Vertaling van Wim : waarom niet eten een citroensappie met stukkies gras ! :-)
    Oh en waarom boeken jullie je vluchten niet zelf ? Ipv zo'n stom reisbureau ? Kun je zelfs nog je eigen stoelen kiezen voor de heen-en de terugreis. En je krijgt je je tickets per e-mail, zelf uitprinten en twee dagen voor vertrek zelf online inchecken, boardingpass printen, nooit meer in de rij staan en alles direct geregeld.
    Wie is er ziek Jo ?
    Oh ja vergeet steeds te zeggen, dat de vulkaan waar jet over hebt Lenny, dat die hemelsbreed 3000 km hiervandaan ligt, dus geen zorgen en er liggen nog 2 zeeen tussen.

  • 10 Januari 2014 - 10:49

    Jo:

    Ik zei dat ik vandaag alleen moet werken omdat 1 collega ziek is en de ander vrij :)

  • 10 Januari 2014 - 11:05

    Paula:

    Het is hier nu 10.50, mijn dag begint, terwijl jullie al aan het avond eten gaan, apart hoor.

    Hoe moet dat nou met de jongens en meisje als jullie weer terug zijn in Holland, gaan ze dan weer naar school, het lijkt me toch handig om ook te horen hoe ze het geleerde Engels uitspreken, die leerkracht zal er wel flink de pest in hebben.

    Die mieren kunnen beter in je tas als in Fr1 z'n been zitten, het lijkt me alles behalve plezierig om zo'n stel griezels aan te treffen, hebben ze in de keuken iets wat die beestjes vernietigen of zo.

    Gisteren ben ik weer uren in het oogziekenhuis geweest, het netvlies is ontstoken en er zit behoorlijk wat vocht in, nou ja het ene na het andere onderzoekje, een injectie (in het oog) als besluit die ervoor moet zorgen dat de boel tot rust komt, het kan nog een aantal weken duren, de dag gezellig afgesloten met een bezoekje aan mijn nicht.

    Jo, heb je niet een aparte leesbril voor de PC nodig??? lastig hoor dat gepink, ik weet er alles van.
    Het is te hopen dat jullie bedrijf een doorstart kan maken het zou zonde zijn als je op straat komt te staan en weer allerlei moeite moet gaan doen om te solliciteren, wel een uitdaging weer, maar liever niet natuurlijk.

    Voor allen een fijne dag en de Lombokkers eet ze lekker.

  • 10 Januari 2014 - 14:00

    Els:

    Sorry, niet goed gelezen Jo.
    Het restaurantje was erg gezellig en lekker, wel stukken duurder dan ons " eigen" tentje, maar prima gegeten.
    Misschien hebben ze de prijzen verhoogd door de dalende rupiah...
    Het was hoe dan ook een hele gezellige avond met Guus en Eka.
    We gaan lekker even douchen en dan slapen...

  • 10 Januari 2014 - 14:14

    Els:

    Oh nog even, jo vind je het vervelend om alleen te werken of juist niet ?
    En Paultje, een prik in je oog...iiieeewwwww...toch wel met verdoving hoop ik ?
    Wat een gedonder met dat oog van jou.
    De uitspraak van het Engels valt alles mee, dat doen ze niet echt slecht.
    En tegen de mieren hebben we een spuitbus die goed werkt.
    Lenny, ik hoop voor jou dat je kunt zweten, mag je t mijne erbij hebben, dan loopt je bilspleet zeker vol hahaha...
    Drinken gaat zeker lukken, je krijgt dezelfde batterij glazen als wij en dat moet leeg.
    Leuk de nieuwe buren Jo, wie weet worden jullie goeie vrienden en de Lucas/luca ook grappig.
    Fijne dag nog voor jullie voor ons zit ie er bijna op.

  • 10 Januari 2014 - 15:12

    Puk:

    De seats gaan we in ieder geval op het internet bespreken, maar dat kan pas 3 weken voor de vlucht. Verder is alles prima in orde.

    Wat vervelend Paula, een mens kan al zo weinig aan zijn ogen hebben, hoop dat het gauw weer goed komt.

    Jo, lekker een vrij weekend voor je neus, het zal vandaag wel extra hard aanpoten voor je geweest zijn, gelukkig dat het Vrijdag is.

    Staatsloterij trekking vanavond, gaat het nog wat worden? Nemen we lekker zo'n luxurieus vliegtuig naar Canada met alle gemakken en genotten vandien. Wie het breed heeft laat het breed hangen, hahaha. maar als ik mijn eigen geldje eruit haal in de loterij ben ik al blij hoor.

    Welterusten vast Els en Frits, voor de rest van ons vast eet smakelijk en een prettige avond toegewenst.

  • 10 Januari 2014 - 15:19

    Paula:

    Ja hoor Elsje, ze zijn daar gek op verdoven, wel 4x in een half uur, dus van de prik voelde ik niets, nu liktb het alsof ik door een waterlaag moet heenkijken, het werkt wel geloof ik.
    En erger nog, het zijn nu beide ogen waar ik grote problemen mee heb, dus 2x het lot uit de loterij, het overkomt bijna niemand, mij wel, ggggggggggggggrrrrrrrrrrrrrttttttttttttt.
    Maar we gaan lekker door, er is mee te leven.

    Slaap lekker Spiekjes, ik ga de boodschappen opruimen en Kippensoep maken, gewoon omdat ik het lekker vind, zeker met dit weer, het lijkt wel zomer, ik zweet peentjes in m'n winterjas.

  • 10 Januari 2014 - 16:06

    Jo:

    Ik vind het wel lekker alleen werken, lekker druk en gezonde stress, veel spoedjes natuurlijk op Vrijdag middag GRRRRR

  • 10 Januari 2014 - 17:42

    Wim:

    Paula.....we denken aan je hoor, ied're keer als we een kaars voor je hensen.
    Snelle beterschap natuurlijk enne....kippensoep helpt óveral tegen!
    Wordt toch wel spannend Jo. Maar jij zult je plekkie toch wel houden? Voor Peet volgende week véél succes en we hopen allemaal dat alles op z'n pootjes terechtkomt.

    Iedereen nog een prettige avond, met of zonder transpiraties.....
    Truste alvast voor E & F en voor effe wat later voor allemaal...

    Tot morgen!

  • 10 Januari 2014 - 21:23

    Paula:

    Dank je wel Wim/Puk, jullie kaars helpt altijd met daarbij even een paar weekjes geduld dan moet het toch lukken om die ogen van mij te genezen, ach en ik kan nog zien gelukkig.

    De kippensoep is klaar en smaakt voortreffelijk, ik heb net een beetje geproefd. Nu ga ik vermist kijken, lekker een rustige avond verder.

    Truste allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 52435

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: