lief - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu lief - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

lief

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

16 Februari 2014 | Indonesië, Senggigi

De meisjes waren al vroeg op en ondanks de bewolking bleef het toch droog.
Na het ontbijt gingen we meteen op pad richting Ampenan.
We bezochten eerst de Hindoetempel die best mooi was om te zien !
We werden bij binnenkomst van de poort verwelkomd door een stel blazende ganzen die met open bekken en klapperende vleugels op ons af kwamen rennen, we schrokken er wel even van, maar er kwam een inlandse vrouw, die met een simpel handgebaar de blazende handgebaar de blazende ganzen, weg wuifde.
De mensen waren heel bereidwillig naar ons toe om op de foto te gaan.
We hebben dus ook flink gefotografeerd.

De gekleurde vissersbootjes lagen hier daar op het strand, kinderen, met mini-kopietjes van de bootjes die op het strand lagen, speelden in de zee en jonge jongens die niets hadden gevangen speelden een spel gemaakt van kaartjes en hadden enorme lol.
We zagen hoe een volle vissersboot door mannen, vrouwen en kinderen op het strand werd getrokken en hoe de niet zo volle netten van de boot werden afgehaald.
De volle bakken met vis werden op het strand neergezet.
Wij reden door naar de poort die nog gebouwd was door de Nederlanders in de koloniale tijd.

In het hotel dachten Lidia en Constance een paar prachtige aankopen te hebben gedaan in de vorm van een paar prachtige bronzen beeldjes.
Ze hadden ze uit een pronkkastje gehaald in de lobby, dachten dat de prijzen erbij stonden....echter bleken dit de nummers van volgorde te zijn van de antiekverzameling van de vader van Marcel, ....hahahaha....iedereen had er moeite mee ( zelfs marcel) om te vertellen aan onze dames, dat die stukken niet voor de verkoop waren. :-)))
Roland kocht wel een prachtige Kris.

In de middag heerlijk gezwommen en de papaya gegeten.
Bij Amalia, grote garnalen gegeten - gingen de meisjes ineens staan om in het volle restaurant een speciaal voor ons gemaakt/geschreven lied te zingen.
Iedereen klapte !
Het was zo leuk geschreven !
Ze boden ons het etentje aan, zo lief...dank jullie allen Lidia, Constance, Lenny en , Roland !
Het was een geweldige verrassing en... alsof datnog niet genoeg was, werd er terug in het hotel een cd gedraaid als achtergrond en zongen de twee het lied uit : the Snowman, zo mooi, iedereen stond te kijken en te luisteren !

We vergaten nog te vermelden dat op de begraafplaats A. Fuck begraven was hahaha..

• 16 Februari 2014 - 00:27

Els:

Nu begrijp ik waarom er zo werd aangedrongen om mijn ipad mee te nemen naar t restaurant....van de optredens hebben we nu dus alleen opnamen op de camera, sorry meiden !

• 16 Februari 2014 - 01:20

Lenny :

Els .....ik begrijp het wel dat je ook wel eens je ipad thuis wil laten.
    Je bent er iedere dag druk mee.

Wij en de lezers van de site zijn er blij mee.

VOORAL DOORGAAN ! :-)))))

• 16 Februari 2014 - 02:42

Paula:

Hallo alle 6, wat een mooi verslag van de afgelopen 2 dagen, en ook de foto's, voor jullie lombokkers een fijne dag toegewenst, ik ga pitten het is bijna 3 uur s'nachts, als tante Mientje geen roet in het eten gooit zien jullie me voorbij komen vandaag.

• 16 Februari 2014 - 08:46

Puk:

Dat was wat met die ganzen, geen wonder dat jullie daar van schrokken, goed dat er iemand was die ze aan kon, moet je ook maar weten!

Mooie verslagen weer en prachtige foto's, die chinese tempels herken ik wel, daar heeft mijn vader ook veel foto's van gemaakt toen hij in Indonesie was. Erg groot allemaal.

Met de o.s. gaat het hier ook goed, de Canadezen zowel als de Hollanders doen het prima, ondanks dat Nederland nu op de 4e of 5e plaats staat (ik heb vandaag nog niet gekeken, het veranderd iedere keer) hadden ze op 1 na toch de meeste medailes, mooi hoor! Ik ben erg trots op ze! En natuurlijk over mijn Canadese landgenoten.

Het weer ziet er hier heel mooi uit, zonnetje, gisteren was het 20 graden en ook zon, je voelt het voorjaar al een beetje in de lucht zitten, vandaag is het wat koeler.

Paula, sterkte met je tante, we zien en horen het wel en verder voor iedereen een fijne dag, wij hebben weer heerlijk geslapen op ons nieuwe matras, dat maakt heel een verschil, fijn dat we dit gedaan hebben.

• 16 Februari 2014 - 09:39

Gerard:

Alweer een leuk verslag van Jullie belevenissen al daar.
    Ik herken op je foto's vaak de diverse plaatsen en die prachtige tempel natuurlijk ook.
    Het is als of we er zelf weer even terug zijn.
    Complimenten Els.
    Geniet er beide nog maar lekker van.

• 16 Februari 2014 - 11:30

Puk:

10 graden dan, klein schrijf foutje, haha, dat zou helemaal te gek zijn!

• 16 Februari 2014 - 13:21

Wim:

Zoals altijd weer een leuk verhaaltje. Jullie hebben het best wel gezellig met elkaar, da's duidelijk...
    Wij zijn net terug van een (héle) korte frisseneuswandeling naar de eendenvijver in het parruk. En vanwege de koude wind snel weer terug.
    Jullie - op Lombok - hebben natuurlijk al lekker exotisch gegeten, of zitten nog te *natafelen* met een drankje.

Voor ons straks een warme lunch, apiespree, gemengde groenten en een onwijs brok gegrilde kipfilet.
    De kat zal dus niet met onze lege maag weglopen.

Zo af en toe vandaag wat wedstrijden volgen van de O.S., en zéker de 1500 meter schaatsen voor de dames. Holland is behoorlijk goed vertegenwoordigd met goud/zilver/brons, voornamelijk met schaatsen en shorttrackschaatsen. Knap hoor!

Nàh, tijd om m'n keukenplicht te gaan vervullen. Erg veel trek zullen we niet hebben na het beroemde en beruchte EI van Puk gisterenavond...

TTYL, fijne avond in de tropen en een fijne dag nog voor de thuisblijvers!
    Hanneke? Hoe gaat het nu met jou?
    Paula, ook hopelijk aan de beterende hand met je ogen?

• 16 Februari 2014 - 13:44

Aaltje:

Het is genieten van de mooie verhalen en foto's, maar vandaag vind ik de foto van de etende Roland het leukst! Hij heeft het niet droog gehouden...

• 16 Februari 2014 - 16:11

Els:

Ja Aaltje, de nasi koening is zo lekker, zeker aan de rand van t zwembad.

We krijgen alleen samenvattingen binnen van een dag oud van de O.S. Maar Nederland doet t zo gek nog niet !
    Trots op ons kikkerland !

Wim, weet je al wat je in elkaar gaat bouwen in de keuken ?
    Puk, de Canadezen doen het ook goed !

Gerard, we zijn al in die andere Hindoetempel geweest met die enorme lange trap en die apen, ik weet alleen niet meer hoe die heet, iets met een S.

Lieve allemaal, fijne zondag, hoop morgenvroeg weer iets gezelligs van jullie te lezen. Xxx

• 16 Februari 2014 - 16:50

Puk:

Nederland, eerste vier plaatsen, op de tweede plaats nu, zo mooi! Moest ik even schrijven, verder iedereen nog een prettige avond en welterusten Lombokkers!

• 16 Februari 2014 - 17:04

Puk:

Ja, ik ga lekker opscheppen, Nederland heeft op dit moment van schrijven ook nog de meeste medailles, hup holland hup!!!!!! We hebben ze een poepie laten ruiken!