vervolg Valentijndag - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu vervolg Valentijndag - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

vervolg Valentijndag

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

15 Februari 2014 | Indonesië, Senggigi

Vervolg van valentijn

Toen we in de eetzaal aankwamen, zagen we alle gasten al rondlopen met bloemenkransen op hun hoofden.
Zo lief, het personeel was al vanaf vanmorgen vroeg bezig om de kransen te maken.
Alleen voor ons was de tafel bestrooid met bloemen, waar hebben we dit toch allemaal aan verdiend ?

Om 09.00u stond Putu, onze chauffeur voor de deur ( Hamdan had een tripje met 2 andere klanten die wij aan m hadden doorgestuurd.
We reden naar Mataram-Mall en probeerden een telefoonhoesje te scoren voor de Samsung van Lenny, maar zonder resultaat.
Wel voor tablets ! :-(
Schoenen zijn hele leuke bij, maar wij passen er niet in met onze brede Nederlandse voeten.
Tenzij je 2 maten groter neemt maar dat is natuurlijk geen optie !

We kochten nog een grote papaya, die we morgen of zondag lekker laten schoonmaken.
We wilden nog een babybed scoren maar ik vond ze allemaal veel te duur.
Dus in Nederland naar Marktplaats en de volgende x Lombok.
We kwamen de ouders van Marcel tegen en we werden uitgenodigd om wat te drinken in Mirasa.
Allemaal dronken we een Avocadomilkshake en het was heerlijk.

Toen volgde een tour door de hoofdstad en toen we nog maar net onderweg waren barstte er een enorme regenbui los..
In no time liepen de straten onder water.
We reden een straat in maar ineens konden we niet verder want er was een bruiloft aan de gang en we moesten met veel moeite keren en een zijstraat in.
Het was de Hindoewijk en op bijna elke hoek van de straat was een tempel en voor elke "deur" een offertempeltje.

Er dook ineens een bananenmarkt op en een van de vrouwen lag half in een soort kastje op een matras, een mini-bedstee onder haar plastic afdakje.
De drie belangrijkste dingen hier zijn : eten, slapen en kinderen maken..
Misschien zelfs wel in deze volgorde.
Er stonden enorme plassen op de straten en het was erg leuk om te zien hoe mensen er doorheen manoeuvreerden.

Door naar de Chinese begraafplaats waarover ik al vorige maand verteld.
Chinese Hotel, noemen ze het hier, only check-in !
In het hotel -er was geen druppel regen gevallen in Senggigi - hebben we lekker een aardappelpureetje gemaakt, iedereen moest proeven en inderdaad vond men m erg lekker, dus gaan we bij Ruby's een doos scoren.

Daarna zwemmen totdat het begon te regenen, de ouders van Marcel kwamen ook zo rond een uur of 5 en 2 uur later namen we afscheid van ze, want morgen gaan ze weer naar huis.

Om 7 uur hadden we met Guus afgesproken in Baleh Tajuk waar hij ons vroeg om na het eten even met hem mee te gaan naar zijn hulp die bleek ziek te zijn en hij maakte zich zorgen om haar en haar dochtertje.
Hij zei : als zij niet komt werken, dan mankeert te echt wat.
We moesten per taxi - met Guus-naar de kampong, het was er stikdonker en we moesten bijgelicht worden met Guus' zijn telefoon en in het huisje lagen moeder en kind op een matje met een synthetische deken ( bbbbrrrr) als bedekking, het kind met een soort theedoek over zich heen. T gaf een zielig aanzicht, oma zat er gehurkt in een hoekje en pa ging 2 (plastic) stoelen scoren voor ons.
Frits onderzocht beiden en mama had een dubbelzijdige longontsteking, een complicatie van de van de griep en het dochtertje (4 jaar ) had een bronchitis, allebei aan de medicijnen en dinsdag gaan we weer kijken.

Terug naar het hotel, nog even naar Lenny, die last heeft van oor.
Nog een babbeltje gemaakt met ons groepje, als een soort dagevaluatie :-)
Frits deed de dagsluiting! (Hahaha) toen lekker slapen, morgen weer een trpje....

• 15 Februari 2014 - 08:43

W Bonke:

Goed middag allemaal.
    Els je foto wat zijn die prachtig ik geniet er van .Verder lees ik dat jullie het goed naar jullie zin hebben
    en het weer werkt bij jullie ook mee dat kennen wij hier niet zeggen .
    Verder wens ik de hele groep veel plezier. w.b

• 15 Februari 2014 - 09:00

Wim:

Lekker leesvoer weer Els.
    Toch wel opvallend dat jullie de vakantie voor een deel beleven als toeristen, maar voor een groot deel ook aan sociale en medische *klussies*. De Lombokkers krijgen het wél *op maat* zogezegd.
    2 deskundige vertegenwoordigers van de medische stand onder handbereik, resp. op afroep beschikbaar!

Arme Lenny....beterschap hoor met je luisterorgaan. Zoete of Zure Oordruppels?? Nàh, waar bemoei ik me eigenlijk mee. Dokter en Zuster Gratis weten het uiteraard beter en zullen wel maatregelen nemen.
    Je hebt toch wel je patiëntenkaart van je Zorgverzekeraar bij je??? (Grappie...)

Laatste wetenswaardigheid van de Trixianen: Héérlijk legge te meurstenen vannag. Wat een gaaf matrassie. We moesten maar met ingang van heden een middagtukkie inlassen.

Fijne en ontspannen dag voor allevrouw/alleman!

• 15 Februari 2014 - 09:09

Puk:

ja zeg, heerlijk geslapen, ons bed was toch al lekker hoewel we met die gleuf van de twee matrassen in het midden zaten, maar dit matras, maakt het nog veel lekkerder, lekker hard en comfortabel.

Niets bijzonders vandaag, we blijven lekker binnen, er staat nogal wat wind hoewel het vanmorgen om 7 uur al 10 graden was, schijnt het nu wat meer af te koelen.

Wat een leuke gezellige verhalen weer, foto's opgeslagen, niet die van het water, daar heb ik er al genoeg van. Het is daar ook alles of niets, of heel droog of gelijk erg nat.

Zo ja, leuk van die chinese graven, only check in, da's weer iets voor de mensen! hahaha.

Lekker straks effe in de keuken klungelen saampies, de meeste klusjes zijn al gedaan, alles is eigenlijk zo gebeurd. Wel een flinke was volgende week, bed verschoond gisteren, sprei en alles, het ligt er weer heerlijk fris bij.

Fijne dag iedereen! Prettige avond Lombokkenezen!

• 15 Februari 2014 - 10:35

Gerard:

Wat ontzettend bijzonder weer, die bloemen bestrooid over jullie ontbijttafel.
    Een leuk begin van jullie dag.
    Nou jullie maken weer wat mee zeg.
    Wolkenbreuken, wateroverlast in de straten.
    Bijna vast komen te staan in een hindoewijk, omdat er weer eens een bruiloft gaande is.
    Medische zorg verlenen aan de plaatselijk bevolking (Ik zei het jullie al, jullie kunnen daar echt niet meer gemist worden.)
    Nou, dan wil je natuurlijk na afloop nog maar 1 ding.
    Een heerlijk Indonesische aardappelpuree maken.
    Wel naar Hollandische receptuur uiteraard.
    Lekker hoor en weer eens wat anders.
    Blijven genieten allebei, zou ik zeggen
    Jullie zijn daar goud waard!
    Groetjes voor beide.

• 15 Februari 2014 - 14:56

Els:

We hebben het zo fijn hier en zijn zo blij dat we zo gewaardeerd worden !
    Iedereen lekker uitslapen morgen, met of zonder nieuw matras !
    Wij gaan douchen en slapen... xxx

• 15 Februari 2014 - 15:12

Wim:

Nog effe gauw-gauw welterusten wensen....Slaap Lekker!!!!

• 15 Februari 2014 - 15:21

Puk:

OOK NOG EFFE ER ACHTERAAN, SWEET DREAMS!!!!!

• 15 Februari 2014 - 15:34

Dank jullie wel !

• 15 Februari 2014 - 19:50

Jo:

Hoi Mam, het is nu midden in de nacht bij jullie ... ik mis je... wanneer kom je terug ? XxX

• 15 Februari 2014 - 21:53

Els:

Hoi schatje, het is inderdaad midden in de nacht hier (4.52u plastijd) ik mis jou ook ! En je jongens en Peet.
    We zijn de 28e thuis. Xxxxx