zondsg - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu zondsg - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

zondsg

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

27 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi

Zondag

Vandaag onze laatste zondag samen, letterlijk alleen.

Gisteren vertrokken er veel gasten vanmorgen nog een flink aantal en de hele dag tot 16.30u hadden we zwembad voor onszelf.
Strakblauw, 32 graden (pppffff) beetje wind, klein wolkje na een paar uur, af en toe wappert er een forse vlinder voorbij, koud tonicje erbij, e-reader op schoot, regelmatig dippen in t zwembad om te koelen...gadver, wat een rotleven !

Vanmorgen zagen we een vlinder zo groot als de hand van Frits, nog nooit gezien, zwart met blauwe randjes aan " gerafelde" vleugels.
We dachten eerst dat het een vogel was.
Die botervliegen gaan altijd zo snel dat ik bijna nooit op tijd ben om een foto te maken helaas.
Pas als ze ergens gaan zitten en ik ben uit t zwembad dan maak ik een kans en dat is net zo met de kolibri-achtige vogeltjes de grotere vogels en de grote libellen.

Behalve het genot van het zwembad en de tuin waar niemand anders was dan wij, deden we niets dan wat dobberen, reddingsacties, kletsen, lachen, lezen en een tukkie.
Heb dus niet zo heel veel te melden.
De meisjes en jongens in het hotel waren ook een beetje op de kletstoer, de baas was er niet en wij vinden t wel gezellig.
s Middags moest toch alles tip-top zijn, want Marcel kwam weer terug uit Borneo.

Zijn ouders kwamen nog even bladen brengen voor Frits, Elsevier en zo en moeders ging met mij zwemmen.
Die mensen hebben veel verhalen te vertellen !!
Een bewogen leven waarover ik wel een keer zal vertellen.
Ze vertelden nog dat ze een paar dagen geleden een grote groep mannen tegenkwamen die een huis op latten staand aan het versjouwen waren, t moet niet gekker worden.

Wij zagen wel vorige week -vergat ik helemaal te vertellen- een nieuwe beruga verplaatst worden op een autootje, volgens mij heb ik daar wel een plaatje van.

We worden door iedereen volgepropt met fruit en sateetjes, zodat we nu nog minder uitgeven.
Vanavond hebben we onszelf beloofd om een lekkere neut te nemen en daar zijn we nu aan bezig.

We hebben flink om ons heen gekeken voor een busje en zijn uiteindelijk bij Marcel beland voor de helft van de prijs die we bij de andere hadden bedongen.
We zijn er helemaal blij mee.

Donderdag gaan we de bus checken om m dan met regelmaat te boeken.


  • 27 Januari 2014 - 00:45

    Paula:

    Elsje je zou toch eens in Blijdorp moeten gaan kijken, vlinders zo groot als je hand hebben ze daar, oh oh wat was het daar druk vanmiddag in die vlindertuin, lekker warm binnen en o zo leuk om te beleven.
    Ondanks een voor jullie stille dag toch weer een gezellig verhaal op de proppen.
    Wij hebben een gezellige dag achter de rug, Lisa is weer naar huis, wij maken ons op voor een dagje met de trein naar Noord-Holland, eerst naar vrienden in Heemstede daarna een lezing over de Willems koningen 1/2/3 in Haarlem.
    Mooie bus zeg, daar is ruimte voor de Hollandse familie genoeg, als ik nou eens als verstekeling meereist, zou dat kunnen.
    Voor jullie een gezellige dag, ik ga pitten.

  • 27 Januari 2014 - 01:31

    Els:

    Ja in die vlindertuinen zijn we geweest, maar dat is toch nep vind ik. Gevangenschap en dat zijn kweekvlinders.
    Dit is gewoon in de vrije natuur en Frits zijn handen zijn groot.
    Je schrikt ervan als zo'n geval langs je hoofd fladdert.
    Reis jij maar stiekem mee hoor.
    Veel plezier in Heemstede.

  • 27 Januari 2014 - 06:19

    Roel:

    Ja mmoi die vlinders. Bij Kerandangan (het natuurreservaat een paar minuten verder op) zitten er heel veel. Rustig weekend gehad. De eerste kamer is helemaal klaar (de salon) en is schitterend geworden. Vandaag de schilders, de aannemer en de loodgieter op bezoek. Rustig dagje dus.
    Hebben jullie 's avonds al kerstmuziek gehoord? We hadden vorige keer een hele harddisk met mp3's voor Marcel meegenomen. Van alles door elkaar zodat we ook zo af en toe verrast werden door kerst en sinterklaas liedjes!

  • 27 Januari 2014 - 06:50

    Els:

    Nee, nog niet gehoord Roel !
    Stuur eens een ipone-fotootje ? Van de salon ?

  • 27 Januari 2014 - 07:44

    Jo:

    Vandaag is mijn schatje jarig!
    Vanmorgen ontbijt op bed om half 7 ! :)

    Ik wist niet goed wat ik hem kado moest doen, dus heb ik via vakantieveilingen allerlei "leuke dingen doen" gescoord, zoals een sauna-dag, Husky-tocht langs het strand, high tea, 3-gangen diner etc etc. Ik heb er een boek van gemaakt: zijn verjaardags Quality-time boek.
    We vieren het niet echt, maar vanavond komen er uiteraard wat mensen taart (v)reten.

    Onze auto moet straks naar de garage, er is iets met de versnellingsbak :(
    Ik ga de kids naar school helpen.....

    Tot later
    Xxxxxx

  • 27 Januari 2014 - 08:29

    Els:

    Sorry Jo, hij staat bij mij op morgen omdat de verslagen altijd 1 dag achterlopen, Dieuwert stond ook een dag later.
    Geen rekening mee gehouden. Stom ! Ik zal hem er nu maar afhalen.
    Van harte gefeliciteerd Peet en jij ook Jo en devkinderen ook...
    Leuke dingen heb je gescoord via vakantieveilingen :-) ik zal m zo ff berichten kan alleen via WA. Fijne dag samen.

    H A P P Y. B I R T H D A Y. P E E T. X X X

    <3 X x x

  • 27 Januari 2014 - 09:02

    Jan:

    Jo hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van Peet. Wens jullie een gezellige avond toe!

  • 27 Januari 2014 - 09:05

    JO:

    Dank u dank u :) XxX

  • 27 Januari 2014 - 10:21

    Wim:

    VAN HARTE PEET !!!! Alles en iedereen om je heen óók gefeliciteerd natuurlijk. Fijne verwendag gewenst hoor...

    Tja Els....wij moeten het doen met Vlindertuinen, zoals o.a. Vlinders aan de Vliet en ik moet je zeggen, dat het errug fraai is hoor met veel uitheemse vlindersoorten. Ook andere dieren zoals pappiekraaien, slangen en ander spul met een hoog knuffelgehalte..(?).

    Ben je een beetje van slag af met de data? Het is toch eggies wel Maandag en bij jullie nog 6 uur eerder dan hier in ons Kikkerlandje...
    Waarschijnlijk is daar voor jullie een gerede aanleiding voor? (Mijn Vader zou zeggen: Oorzaak...Drank!!)

    Gezellie idee hè om over een paar dagies de rest van de vakantieclub om jullie heen te hebben?
    Reken maar niet écht op die *Verstekeling* aan boord....Paula heeft nog zóveel te verhapstukken (lees: urusen..?) in en rond het huis, resp. tripjes buiten het beschaafde thuisfront te maken....

    Het *Vroegstuk* (Jawohl Gnädige Frau..) met de wens: Essen Sie Smeklieg is ook achter de kiezen en over een stief kwartiertje Operatie Hoogvliet/Aldi etc....

    Verder brengt deze dag voor ons weinig *brilachtigs* (spectaculairs..), dus op de makkelijke toer.
    MIJ zal je niet horen mopperen hoor!
    Voor iedereen een plezierige (verjaar-) dag, máák er wat van.

    Auf Wiederschreiben...

  • 27 Januari 2014 - 10:23

    Puk:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Peet en ook jij Jo en de kinderen en de rest van de familie, dat wordt effe gezellie met zo'n leuk plannetje!

    Ja Els, wij zijn toen met Jane en Jakob naar Vlinders aan de Vliet wezen kijken, dat was ook erg interessant, maar zulke joekels als waar jij het over had heb ik daar niet gezien. Ook hadden ze ook nog andere exotische dieren, echt wel de moeite waard om er heen te gaan.

    Dat busje ziet er heel aantrekkelijk uit Els, kan onze hele groep er in? Komen we allemaal! Geintje hoor, maar gezelliger kan het al niet, nog even en jullie zijn dan met zijn zessen, wat een hoop pret zullen jullie hebben, fijn hoor!

    Hier gaat alles prima, regen en saai buiten vanmorgen toen we wakker werden en we zaten nog geen vijf minuten op of de regen hield op en de zon kwam door, ziet er weer een stuk gezelliger uit.

    Vandaag dan echt een loopje hier en daar heen, en de home trainer wordt nu iedere dag door mij gebruikt, probeer het langzaam op te voeren, net zoals ik me voel, maar hoop het wel vol te houden, we zien wel.

    Fijne dag iedereen!

  • 27 Januari 2014 - 10:24

    Lenny:

    Jo gefeliciteerd!! ik wens jullie alle goeds voor Peet zijn nieuwe levensjaar.

    Wat een super bus Els, met panorama ramen :-)
    Dat zwembad gebeuren lijkt me wel wat, ik doe thuis mijn badpak al aan,dan kan ik gelijk de plomp in.
    Ik hoop dat de vlinders zich zullen laten zien.

    Vandaag zal ik eens mijn lijstje gaan maken wat er mee moet.
    Ik heb voor de zekerheid nog wat codeïne gevraagd, dat wil ik niet meer hoor zo'n hoest.
    Verder spaar ik mijn energie, de griep heeft toch een nasleep.
    Ben zo blij dat ik het nu niet heb 7 januari is het begonnen, en nu ben ik weer bij de mensen.
    Het heeft lang genoeg geduurd, nu is het tijd voor leven de lol.

  • 27 Januari 2014 - 11:31

    Els:

    We hopen dat dit de bus is, maar wat we begrepen is dat zo.
    Enne,,ons tijdverschil met jullie is 7 uur.
    Het is nu bijna half 7 mooie kleuren in de lucht en over een kwartier is het stikdonker !
    De kleine wolken, nog een restje van het onweer, kleuren roze.
    Ja...de tuinlampen floepen aan en de tuinjongens komen bij alle huisjes de lampen aandoen.
    Jullie allemaal een fijne dag en wij hebben nog een paar uurtjes voor we de nacht inschuiven.

  • 27 Januari 2014 - 11:33

    Els:

    Heb er nog even een actuele foto op gezet !!.

  • 27 Januari 2014 - 11:47

    Constance:

    Ik zie het helemaal zitten onze Lombokgroep op pad met die mooie bus.
    Vanmiddag sporten en vanavond samen met Lidia naar het koor en heerlijk zingen.
    Dinsdag naar Rosmalen, oppassen op mijn kleinzoon.
    Woensdag de kapper en sporten
    Donderdag gaat mijn auto naar mijn broer voor onderhoud en hij blijft daar dan ook logeren tot ik terug ben.
    Vrijdag morgen zwemmen en de laatste boodschapjes doen.
    Zaterdag..............vertrekken we!

  • 27 Januari 2014 - 11:53

    Jo:

    Mooi die zonsondergang !
    Fijne avond!
    X

  • 27 Januari 2014 - 12:14

    Jan:

    Chips ik zit al boven de 30 kg aan bagage. Nu moet ik keuzes maken bah!!! Nog 1 week te gaan. Els draai die regenkraan maar vast dicht want ik wil zon zien en warmte voelen.

  • 27 Januari 2014 - 12:56

    Hanneke:

    Peet en Jo gefeliciteerd, mooi verhaal en foto's weer, hier is t ijskoud.al 3 daagjes mn kleindochter. t gaat voortreffelijk ze is zo lief, en we hebben t goeie ritme te pakken, Cyn en Ewart zijn nog zo druk met t huis, dat ik probeer nog een dagje vrij te krijgen en nog een nachtje Izzy. zwaar maar. gezellig,
    We zijn allemaal jaloers op de groep die komen gaat logisch,wie weet een ander jaar.
    Gezellige dag allemaal.

  • 27 Januari 2014 - 13:08

    Els:

    Jan, het is warm zat, t regent af en toe ff hard maar het is heerlijk als de zon ff weg is.
    Je hebt nog 7 kilo handbagage !

  • 27 Januari 2014 - 16:48

    Wim:

    Misschien nog nét voor het slapen gaan in de tropen?
    En anders voor morgenochtend een eye-opener...
    Als je het mij vraagt (maar niemand doet dat eigenlijk) kunnen we de zinderende vakantiespanning zelfs in Voorburg voelen van de a.s. tropengangers!

    (Heb de indruk dat Jan al rekening gehouden heeft met z'n handbagage en dat die 30 kilo handel alléén z'n koffer betreft..?)
    Als je héél vroeg gaat inchecken, dan willen ze op Schiphol nog wel eens een oogje toeknijpen. Tenminste, dat is mijn ervaring. Weliswaar een poosje geleden, maar tóch! De laatste keer naar Canada lukte dat nog in 2012. Terug was een ander verhaal, toen moest ik 75 dollar bijbetalen voor ca. 10 kilo overwicht en ook toen hebben ze me een tikkie gemazzeld..

    Nog steeds chagrijnig weertje hier. Regen, behoorlijk fris (5 graadjes) en voor vannacht heeft de Weerman nachtvorst opgegeven. Nàh, dan moet-ie razendrap naar z'n huisarts, want da's NIET gezond!
    Slijm opgeven....Oké, maar Nachtvorst???

    Wij zitten na te genieten van kliekies Bami en Mankekronie en vanavond gewoon iets makkelijks.
    Soep met een broodje of gewoon wat *hartelijks* te knabbelen.
    Nog een kwartiertje of een halluf uurtje en dan trekken we de zuipfles weer open. Bij ons is het niet allen op TGIF happy hour, maar gewoon iedere dag, want eh....ellukkûh dag dronken is óók een geregeld leven!

    Veel plezier met alles wij gijlieden nog gaan doen en tot morgen!


  • 27 Januari 2014 - 16:49

    Wim:

    ....niet allen = niet alléén....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 52442

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: