We vervelen ons geen moment - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu We vervelen ons geen moment - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

We vervelen ons geen moment

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

26 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi

We vervelen ons nooit !

Vanmorgen weer even onze kamer nagelopen want het gewoon een stal als je alles niet meteen opruimt.

Ons weer laten verwennen bij het ontbijt ik zal niet in herhalingen vallen.

De Canadezen verzorgd, die redden het wel verder.
Ze zijn vertrokken naar Vietnam.
We kregen potloden, kleurtjes, vlakgommetjes en liniaaltjes van ze voor het kinderproject van een Belgische vrouw die de helft van het jaar hier is en heel erg bewust bezig is met het millieu.
Zo heeft ze het 1000-sterrenspel voor de kampongkinderen.
Ze heeft een soort hek gemaakt met daaraan div kleuren zakken, voor papier, plastic, organisch afval en blikjes.
Ieder kind mag per x 1 stuk afval brengen en in de juiste zak doen.
Als de juiste kleur is gekozen krijgen ze een ster.
Dat houdt ze bij op een groot bord.
Bij 1000 sterren mogen alle kampongkinderen mee in een gehuurde bus bijv. Pizza eten of zo iets.
Ik vind het een superidee !
Zelf heeft ze in haar huis- midden in het bos - een organisch toilet, zonnepanelen, lampjes gemaakt van cocosnoten en blikjes en zo zijn er nog veel meer dingen vertelde Guus.
De mensen jn de kampongs hebben s avonds geen stroom en de schoolkinderen kunnen dan geen huiswerk maken.
Die mevrouw heeft de lampjes voorzien van een oplaadbaar batterijtje en een kabeltje die laadt ze op via de zonnepanelen, dan hebben de mensen s avonds licht en de volgende dag leveren ze het lampje weer in en wordt het weer opgeladen.
Mooi systeem toch ?
Constance, een deel van je pennen kan daar heen, misschien wel leuk om daar eens te kijken.
Roel, bedankt voor de tip, vissershaven Ampenan wordt de volgende trip.
We hebben heerlijk de hele dag in het zwembad gehangen.
Guus heeft nog ff gezellig bij ons gezeten vanmiddag en Ika, de ober liet zich door Frits de geheimen van een e-reader uitleggen.
Zoiets was een echt nieuwtje voor hem.

De Engelse les begon vandaag over het laten vertellen door de leerlingen hoe het kledingwinkelsysteem werkt.
Dat was voor ons iets dat volkomen nieuw is.
Alleen (spijker)broeken mogen gepast worden, maar een jurkje of t-shirt of iets anders moet je maar voorhouden en gokken en hopen dat het past.
Ze denken dat als iemand het aan heeft gehad ( om te passen) ze er geen nieuwprijs meer voor willen betalen en t niet meer verkocht wordt.
Ruilen is er ook niet bij.
Ik vraag het me af, of dat waar is, want als je ziet hoe enorm groot en bloeiend de tweedehands kleding hier floreert ....dan vraag je je af wanneer de nieuwe kleding tweedehands wordt.

De rollenspellen waren zo leuk dat we zo hard moesten lachen -er waren toch geen gasten - dat we schrokken van onze eigen herrie.

Ook duurdere dingen die ingepakt zijn worden niet uitgepakt om ze te bekijken, je moet het eerst kopen, dan pas maken ze het open.

Nog even lekker gezwommen, het was warm en zonnig vandaag.
De ouders van Marcel komen -als ze komen- rond een uur of 5.
Altijd even een gezellig uurtje ! ( als we er zijn)
We gingen overstag voor de heerlijke groenteloempiaatjes en besloten dat dit genoeg was voor vandaag.

De zonsondergang was matig, de temperatuur zakte naar 25 graden, uiterst aangenaam, rond 20.00u een stortbui nu is alles weer droog...de krekels zijn stil, de tjitjaks zijn er weer maar veel minder dan normaal en de tokeh hebben we nog steeds niet gezien, wel gehoord...

  • 26 Januari 2014 - 00:57

    Paula:

    Wat een mooi, waardevol verhaal je hebt ons vandaag weer helemaal blij gemaakt, wat een plezier spreekt er uit je verhaal, ik vertel het meestal s'morgens al aan Fr2, Lisa en onze vriendin Ada hoorde dat je op FB had gereageerd die vonden het heel spannend uit zo'n ver land, wij hadden volgens Lisa een oranje zonsondergang, voor mij was het licht en wit, maar het zag er niet best uit, en ja hoor binnen een mum, regen, onweer en hele harde wind.

    Wij zijn zoals je op FB gezien hebt een super leuke middag gehad, Lisa had al snel door hoe je moest pottenbakken, de klei was helemaal gekneed naar een mooie vierkant voor die op de draaischijf terecht kwam, op aanwijzing van Ada deed ze precies wat er gedaan moest worden, het resultaat was een prachtige pot voor bv planten of wat spulletjes in te doen, Fr2 ontpopte zich als een volleerd pottenbakker, en dat voor de eerste keer. De potten staan nu hier te drogen, dat duurt wel 2 weken, daarna mogen ze geverfd en gelakt worden, dat doen we pas in de februarivakantie.

    Lisa slaapt als een roosje in haar prinsessenbedje, ik ga pitten want ze zal best om 7/8 uur al voor mijn neus staan, een fijne dag voor de Spiekjes in Lombok en de Hollanders een gezellige maar koude dag toegewenst, kachel hoog op en het lukt prima.

  • 26 Januari 2014 - 01:48

    Els:

    Dank je Paultje, waardering is altijd heel fijn, dat is de beloning voor al je werk.
    Dat pottenbakken lijkt me razend moeilijk, op de foto staat F2 er idd heel volleerd op :-).
    Slaap lekker ! Xx

  • 26 Januari 2014 - 06:38

    Anketank:

    Ja ik kan ook een x niet slapen ( of ben ik vroeg wakker )

    Een erg interessant verhaal ik ging er helemaal in op.
    Er is aan deze kant weinig te vertellen ,gewone dagelijkse dingen dus SAAI .
    Gisteren koffie wezen halen , volgen mij kunnen de mensen daar ( in lombok ) van dat bedrag een jaar lang eten. Niet normaal wordt steeds duurder maar ook drukker.

    Nou weer genoeg gemopperd ik ga het nog even proberen. WELTERUSTEN

  • 26 Januari 2014 - 08:18

    Dolly:

    Hoi els alles goed daar.ik lees net jou verhaal.ben je ook al bij die els in het bos geweest.moet je echt gaan kijken hoor .ik ben er ook geweest mooi om te zien.verders alles goed met julliedaar.maar dat zal wel .geniet van jullie mooie tyd daar .dikke knuffel.voor iedereen die ik ken .veel liefs dolly en wim

  • 26 Januari 2014 - 08:44

    Els:

    Inderdaad Anketank, ik heb t ff in de converter berekend en voor de prijs van 1 koffiecapsule kunnen Frits en ik samen een warme maaltijd eten.
    Onvoorstelbaar he ?
    Probeer nog even te slapen, truste !

    Dolly, alles prima hier, ik zal iedereen die je kent hier een dikke knuffel geven, zeker je broertje.
    Jij mag ook al bijna...

  • 26 Januari 2014 - 09:15

    MIA:

    Omdat Els van die mooie verhalen schrijft wil ik ff reageren,want echt zodra mijn ogen open zijn ga ik de site lezen
    vanmiddag naar Marijke,meestal gaan we lunchen ,heb ik morgen wat te vertellen
    Paula ik heb ook op een club gezeten en geleerd om te pottenbakken,dat is moeilijk maar wel leuk
    heb er veel plezier in gehad

    Anketank jullie huis ook nog niet verkocht he,balen :-((

  • 26 Januari 2014 - 09:32

    Constance:

    Heerlijk verhaal Els! Een gedeelte van de pennen gaan daar zeker heen.
    Ik krijg "onze" site niet op de normale manier binnen. Heb de 24e voor het laatst gehad. Daar ga ik via volgende weer naar de nieuwe dag. Omslachtig maar het gaat ook. Raar hoor!
    Rustig dagje vandaag.

  • 26 Januari 2014 - 10:24

    MIA :

    En wij krijgen de site niet meer op de Ipad ??????????????

  • 26 Januari 2014 - 10:31

    Constance:

    Nog even een vraag.
    Is er op lombok ook aan witte thee te komen? Een van mijn vriendinnen vraagt daarom. Ik wist niet dat het bestond maar Wikipedia heeft het me duidelijk gemaakt.

  • 26 Januari 2014 - 11:28

    Wim:

    Jaaaaaa....Dat was alweder een fraai verhaal Els, met bijpassende gave piktures!
    Gewoon leuk en ook vaak leerzaam om dat allemaal te lezen hoor...
    Kan me er alles bij voorstellen dat de *club van 4* staat te popelen om zich bij gullie te voegen. De beklagenswaardige achterblijvers moeten dit met lede ogels maar aanzien....
    Maarre, ook wij vermaken ons wel, geloof dat maar!

    Onze kookboeken zijn binnen, prachtig geïllustreerd met de meest lekkere reseppies, waarvoor je in bepaalde gevallen wél bijpassend servies/kommetjes en bakjes moet aanschoften. Néé dus, we improviseren wel.
    Overigens geen 4 maar 6 boeken, omdat één keuzeboek uit 3 delen bestaat. Nu nog de volgende keer een boekenkastje winnen....

    Het Zondagsontbijt is inmiddels verorberd, lekker uitgebreide uitsmijter met van alles en nog wat d'r op en d'r over, zoals te doen gebruikelijk natuurlijk.

    De Trixianen houden hun (al dan niet verplichte...) zondagsrust, net zoals de overige dagen van de week...
    Gottogottogot, wat zijn wíj van de lui-achtige de laatste weken. Zal de stilte voor de storm wel zijn als mentale en fysieke voorbereiding op het uitbreken van de lente. WIJ WILLEN NU DAN TOCH EINDELIJK DE KROKUSJES EN NARCISSEN ZIEN!!!!!!

    Maar voorlopig nog maar effetjes ons ongeduld en tevredenheid zoeken in b.v. een broodje Hema-worst en méér van die bijzondere wintervrootsels.

    Prettige dag voor het hele zootje en selamat makan voor de tropengangers....
    TTYL!


  • 26 Januari 2014 - 11:33

    Puk:

    Wat een leuk verhaal weer Els, lijkt me heel gezellig, die Engelse les, daar heb je zelf dan ook veel plezier mee. Mooie foto's weer, ik sla ze nog steeds allemaal op, leuk om nog eens na te kijken en ook mooie om op de desktop te zetten.

    Ja, vroeger kwam er nog wel eens een pottenbakker op school en mochten een paar van de leerlingen het ook proberen. Ik zelf vond het prachtig, heb er altijd met bewondering naar zitten kijken, maar ik werd nooit gekozen om het ook eens te proberen, ook al stak ik mijn vinger heel hoog in de lucht. Zo ging dat dan. Maar leuk dat het met Frits2 zo goed ging en dat jij het ook onder de knie hebt Mia. en dan naderhand je creatie verven, het lijkt me een heel leuke hobby of beroep.

    vandaag een wandelingetje naar Hoogvliet, voor de frisse neus, we hebben eigenlijk niets nodig. Vannacht is het hier ook aardig te keer gedaan buiten, in het Noorden en Oosten is 5 cm sneeuw gevallen, hier niet, wel heeft het behoorlijk gewaaid en geregend en volgens het weerbericht zou het ook gaan hagelen, dat weten we dus niet. Lekker geslapen vannacht, het gaat goed de laatste nachten, wel fijn hoor.

    Jammer dat sommigen toch ook last van weinig slaap of slapeloze nachten hebben, wij hebben anijszakjes gekocht, nog niet geprobeerd, maar de warme melk smaakt nergens naar dus gaan we gewoon anijsmelk maken, helpt ook tegen de slaap.

    Een prettige dag iedereen, pluk de dag!

  • 26 Januari 2014 - 12:06

    Els:

    Witte thee ??? Nog nooit van gehoord en nog nooit gezien, maar ik zal t vragen.
    Dat soort dingen zijn misschien wel op Java te koop, maar hier ...???

    Wim en Puk, er staat me vaag iets bij dat jullie het hadden over het voltage hier, maar dat ik daar niet op heb geantwoord.
    Er is hier gewoon 220-230 dus niks nodig van trafo's.
    Alle moderne reisapparaten kun je toch omzetten of schakelen zelf om naar 110 ?

  • 26 Januari 2014 - 12:55

    Jan:

    Op Lombok ben ik nog geen witte thee tegengekomen maar alles is mogelijk. Thee die per blaadje geplukt wordt is witte thee, groene thee dat uit drie blaadjes bestaat en zwarte thee uit meer dan drie. De witte thee bevat 100% anti oxidanten, de groene iets minder en de zwarte thee bijna niet. De witte past het beste bij de Weight Watchers.

    De lokale thee Rossela is een heerlijke kruidige thee. Mijn favorite thee!
    De Rosella is reeds bekend voor zijn bijzondere eigenschappen in toepassing van thee en siroop en analyse heeft het volgende uitgewezen; Actieve bestanddelen De bloem bevat een substanti?le hoeveelheid flavanoiden en proanthocyaniden, twee die worden geassocieerd met antioxidant, koortsremmende (antipyretisch), pijnstillend (analgetica) en spasme reducerende (spasmolitisch) werkstoffen. Van de vele polysacchariden, is de meest interessante de acidisch polysaccharide werkzame stof. Zij stimuleert, bijvoorbeeld, speciale huidcellen die geacht worden om wondheling te stimuleren en deze polysacchariden zijn ook immuun stimulatoren. Ook is zij rijk (15-30%) aan simpele organische zuren zoals citrus. Complexe extracten van deze hibiscus hebben andere eigenschappen aan het licht gebracht bij laboratorium onderzoeken en proeven op dieren, zoals een reducerende werking op huid kanker bij ultraviolet licht, remmende werking op herpes simplex virus en het reduceren van het cholesterol niveau.

    Is gewoon in de mall te Mataram te koop.
    In Zwolle schijnt de zon (nog)

  • 26 Januari 2014 - 14:41

    Hanneke:

    Els ik lees iedere dag hoor, schitterd, maar heb t druk, Cyn is met dr nieuwe huis bezig, ik 3 dg Izzy, t is vermoeiend, zeker met pijnlijke voet ,maar ook zo lekker en lief, gelukkig vrijdag t ziekenhuis in, hoop dat t leed dan geleden is.
    Jo fijn met al je goede nieuws, over Peet en ev samenwonen, voor degene die naar Lombok gaan t schiet op. En Mia naar Nederland, nu t winter gaat worden.. voor allemaal een fijne zondag,

  • 26 Januari 2014 - 15:08

    Lenny:

    Er gaat een wereld voor mij open wat thee betreft.
    Nu weet ik het zeker, ik drink alleen nog maar Rossela thee.
    Dat kan ik wel gebruiken al die mooie werkingen.

    Paula leuk dat pottenbakken, ik ben niet verder gekomen dan een tegeltje met een
    afdruk van een baby handje en voetje, is ook leuk geworden.
    Ik hoor meer bij de koekenbakkers.

    Els het was weer fantastisch waar haal je het allemaal vandaan.
    Hmmmmmm!!!!groentenloempiaatjes, mag van mijn iedere dag.

    Gisteren naar Rasa Sayang geweest omdat mijn broer 65 is geworden.
    Ik heb nog nooit zo'n gekkenhuis gezien, zoooooooooooo druuuuuuuuuuuuuuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Bij de deur stonden geregeld zes mensen te wachten voor een tafeltje.
    Nee....iets te druk voor de gezelligheid.
    Maar het eten was heerlijk.

  • 26 Januari 2014 - 15:34

    Els:

    Op zaterdag naar Rasa Sayang ? Nooit van mijn leven, di-woe-do 5 uur is er geen hond !
    Gezellig Han met Izzy. Hoop voor je dat vrijdag je geluk gaat brengen...

  • 26 Januari 2014 - 21:55

    Hanneke:

    Bedankt, ik hoop t ook, Lenny, fijn dat je weer opknapt. welterusten allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 52306

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: