1 januari 2014 - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu 1 januari 2014 - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

1 januari 2014

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

01 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi

Na een vlot vertrek in een helemaal vol vliegtuig en twee hazenslaapjes verder, vliegen we net over de Kaspische Zee.
We hebben net onze lunch achter de rug en de raamshutters zijn naar beneden want het is heel zonnig. De lunch was heerlijk, Frits had visfilet in mosterdsaus met gestoomde groenten en aardappeltjes een kleine salade van gerookte makreel vooraf en een speculaas-achtig dessert in vanillesaus, een broodje erbij een blokje kaas en 2 glazen witte wijn.
Ik had een heerlijk kipgerecht met groenten en cocosrijst. Echt lekker, vooraf en dessert hetzelfde als Frits.
Water erbij want ik geef niks om witte wijn ( tenzij er bubbels inzitten)
Ik had me verheugd op een paar kleine aankopen taxfree in het vliegtuig, maar - op 1 ding na - alles uitverkocht !
Overal in het vliegtuig hangt kerstversiering, het ziet er sfeervol uit. Uiteraard is het cabinepersoneel weer prachtig gekleed zoals altijd en de ene dame is nog mooier dan de andere, ze zien er een beetje leeftijdloos uit, ze zouden net zo makkelijk 19 als 32 kunnen zijn.
Hun gezichten zien eruit of zo prachtig gephotoshopt zijn en hun kapsels en nagels zijn onberispelijk.
Ze hebben een taille die ik had toen ik 6 was.
Voor ons zit een jonge vent ( in het midden) met naast zich een oudere Aziatische man. De oudere man probeert steeds een tukje te doen maar die jonge vent haat ieder half uur eruit om in t gangpad oefeningen te doen, zo irritant, ook voor die oudere man want die moet steeds opstaan.
Voortaan gaan we - als we samen reizen - in het midden zitten daar zijn soms 3 of soms 4 stoelen, als wij er dan 2 hebben hoeven we alleen voor elkaar op te staan.

Net een andere keus gemaakt in de Krisflyergids en nu ben ik blij dat t andere was uitverkocht !
Inmiddels zijn we op de helft, naar Singapore dan, momenteel vliegen we over de Himalaya. We kunnen niks zien want het is stikdonker.
Tot nu toe vlogen we heel rustig en gladjes, nu is er een heel klein beetje turbulentie maar t mag geen naam hebben.
Ze zijn al langs geweest met kleine zakjes chips, fruit, broodjes tonijn, chocola en vegetarische hapjes.
Wij hielden t op een broodje tonijn en een klein chipje met een glas jus d'orange.
Heb inmiddels al een film gezien op mijn prive-scherm.

Net een zalige Singapore Sling besteld, die was ruim voorzien van alcohol.

Het grootste deel van de passagiers slaapt nu, de cabineverlichting is gedimd/uit. Sommige lopen wat rond.
Mijn telefoon staat op vliegtuigmodus, dus ik kan lekker bijschrijven.
Kom straks weer terug.

Nog 2 uur en een kwartier te gaan, we hebben allebei een pijnlijke kont maar je moet t uitzitten.
Het ontbijt wordt zo geserveerd, je ruikt t al.
Zal heerlijk zijn om straks ff lekker de benen te strekken.
Continue liep er iemand langs met sapjes en water, alles lekker koud en de mensen die een alcoholisch drankje wilden konden dat gaan halen.

Het ontbijt was oke maar niet om halleluja over te roepen.
Een met spinazie gevulde omelet met een worstje en gegrilde tomaatjes. Wel lekker een schaaltje vers fruit en yoghurt.

Nu zijn we net begonnen aan de daling.

Exact op tijd geland om 05.55u op Singapore. 26 graden.


Amina en Toni van MAAS-airportassistentie stonden ons op te wachten en toen wij zeiden dat we wat drank wilden kopen zeiden ze, dan gaan we ff langs de voucherbalie van SIA op vertoon van je paspoort, ticket en boardingpass (goed bewaren dus) kregen we per persoon SD 40 en kochten daar de drank van.
Jullie (Ro, Lenny, Lidia en Constance) moeten even kijken hoeveel je aan je flesjes wilt besteden dan kun je je vouchers samendoen want je krijgt geen geld terug, dan hou je vast nog wat over voor wat anders. In het 2e vliegtuig van Silkair krijg je 2 formulieren in te vullen ( ik mail ze wel) voor Indonesie.

Marcel haalde ons op en na een uur langs de bekende wegen werden we in het hotel bijna doodgeknuffeld.
Ons bed was weer met bloemen versierd, zo lief en weer was geen moeite teveel.

De rest weten jullie !

Fijne 1e januari

  • 01 Januari 2014 - 01:30

    Puk/Wim:


    1 januari 2014 00:44 | Door: Puk/Wim
    IT IS HERE!!!!!!! JANUARY 1, 2014, HAPPY NEW YEAR EVERYONE!!!!!!!!!

  • 01 Januari 2014 - 01:31

    Inge En Evelien:

    Happy New Year aan u allen !
    Alle goed en alle geluk en een goede gezondheid !
    Lieve groeten van ons.

  • 01 Januari 2014 - 10:12

    Lenny:

    Hallo ver weg Spiekjes ! ! Wat een leuk verhaal heb je geschreven Els.
    Kan me voorstellen dat je achterwerk pijn gaat doen, ach!! maar nu heb je ook wat.
    Het is voor jullie echt thuis komen, wat een leuke ervaring, en dan een mooi bloemen bed wat op je staat te wachten.Na zo'n lange reis kom je echt in een paradijs.
    Zijn jullie al een beetje geacclimatiseerd ? Ik krijg er nu toch wel heel veel zin in om te gaan.
    Nog even geduld oefenen.

    Wat ben ik blij dat gisteren voorbij is, met al dat vuurwerk.
    Nu had mijn hond het niet meer, wat hij nooit doet deed hij nu.
    Hij kwam vannacht bovenop mij liggen, en maar rillen...zielig he!!

    Vandaag wens ik nogmaals iedereen een heel goed en voorspoedig nieuwjaar.
    Dat ziekte en andere narigheid voor ons onbekend blijven.

    Fijne dag!!

  • 01 Januari 2014 - 10:16

    Jan:

    Els hoe zit dat precies met die vouchers? Waar kan ik die krijgen?

  • 01 Januari 2014 - 10:34

    Els:

    Jan, ik heb er niet op gelet, maar het was in terminal 2 vrij dicht bij de gate van vertrek. Ik denk als je t vraagt aan t airportpersoneel dat ze je precies vertellen waar het is. Het is een balie van Singapore-airlines en daar alleen geven ze die vouchers af.
    Het is toch de moeite waard...

  • 01 Januari 2014 - 10:39

    Els:

    Ja Lenny, dat is heel zielig voor een hondje. Onze 1e hond had dat ook en wij gingen m dan troosten en kom maar, dat bleek dus helemaal fout te zijn. Je moet ze van jongs af aan leren dat herrie leuk is en ze vrolijk benaderen, bij onze tweede hond deden we dat en wat een wereld van verschil, de tweede gaf geen krimp bij onweer of vuurwerk.

  • 01 Januari 2014 - 11:12

    Hanneke:

    Goedemorgen allemaal en happy new year, in gezondheid en geluk.Lekker Els en Frits alweer aan het wennen, goeie reis met lekker eten, en dan zo opgehaald en begroet worden, t is echt paradijs daar,
    Lenny mijn hond kan er goed tegen, maar toen ik naar bed ging, kwam die toch naar boven, om niet alleen te zijn. was ook echt veel knallen hier, vandaag mijn dochter met Izzy en kleinzoon, en morgen om 8 uur werken, dan is het weer over, gister 3 uur in het ziekenhuis gezeten, staal moet uit mn voet, dus operatie komt eraan, wanneer er plaats is. fijne dag allemaal.

  • 01 Januari 2014 - 12:19

    Lidia:

    Op de eerste plaats gelukkig nieuwjaar met veel geluk en gezondheid. Klinkt allemaal niet verkeerd hoe jullie verwent zijn in het vliegtuig. Wij zullen het in februari er varen.
    Voor nu een hele fijne nieuwjaarsdag ook van Wim B en geniet heerlijk met jullie 26 graden

  • 01 Januari 2014 - 13:53

    Els:

    Wij geven het op en gaan slapen, hoop dat we gauw weer in ons ritme zijn.
    Lidia, de weg hier langs de kust is geasfalteerd, dus je kunt er wel een paar (oude) hakjes aan wagen.

  • 01 Januari 2014 - 15:54

    Roland:

    Happy New Year, Ik wens iedereen een gezond 2014 !!

  • 01 Januari 2014 - 16:46

    Paula:

    Het nieuwe jaar is ingeluid, nu maar eens onze voornemens gaan uitwerken, als eerste voornemen is jullie allen een heel fijn, gezond, warm en liefdevol 2014 toewensen, maak er een geweldig spetterend jaar van, voor Elsje en Frits1is het feest al begonnen in Lombok, voor de rest van de Lombokvakantiegangers is er nog een maand te gaan, alle thuisblijvers gaan meegenieten.

    Ondertussen is er 3 uur voorbij voor ik aan dit mailtje begon, de Lombokjes liggen al te maffen, wij gaan even de visite boel opruimen en een lekker eitje bakken, want normaal eten doe ik vandaag niet, we hebben nog aardig wat oliebollen staan en die moeten echt op, Fr2 vind dat niet zo heel erg hoor.

    Voor allen een fijne eerstejanuariavond.

  • 01 Januari 2014 - 19:25

    Puk:

    Wij hebben nog 2 oliebollen en een appelflap over, dus dat valt wel mee. Max, Birgitta and Senna kwamen vanmiddag nieuwjaar wensen, echt gezellig.

    moshe heeft zich heel goed gehouden, hij sliep veel bij ons op de bank gisteravond, toen de knallen hard werden ging het ook wel alleen aan het eind werd hij rusteloos, maar toen het over was ging hij weer lekker verder pitten. Wij zijn tot 2 uur opgebleven, ook nog filmpjes gemaakt van het bonfire en het knallen en mooie vuurwerk, dat wordt naar Canada gestuurd, daar kennen zij dit niet.

    Nu lekker rustig, we zijn een film aan het bekijken, plains, trains en automobiles, natuurlijk ook vandaag het nieuwjaarsconcert gezien, gewoon een rustig gezapig dagje, echt lekker hoor, we vonden het fijn dat de kinderen en Senna even langskwamen, allemaal leuk en ongedwongen.

    Prettige avond nog iedereen, ik denk niet dat een van ons het laat maakt, ik hoop dat jullie weer wat meer geaclamatiseerd zijn Els en Frits morgen, zal het wel verkeerd gespeld hebben, maar ja, ik ben alkeer opnieuw begonnen met mijn bericht want ik ging ineens in het engels over.

    Nu staat het er dan allemaal redelijk goed op, tot morgen!!!




  • 01 Januari 2014 - 19:32

    Wim:

    Had ik het al gezegd? Hoe dan ook Els&Frits, wat een leuk uitgebreid verslag van jullie vliegreis en de *thuiskomst*.
    Groot gelijk hoor, dat jullie nu horizontaal benne gaan legge....
    Effe helemaal anklimatelifantaseren. tóch?


  • 01 Januari 2014 - 20:19

    Aaltje:

    Voor ieder een gezond en gelukkig 2014!

  • 01 Januari 2014 - 21:16

    Els:

    4 uur, klaarwakker...zat er dik in natuurlijk.
    Puk, we zijn al bijna geacclimatiseerd, ik begrijp prima wat je bedoelde. Het valt ook niet mee als je bijna een halve eeuw Engels hebt gesproken, gelezen en geschreven. Ik vind dat je het prima doet hoor.
    Aaltje, bedankt voor jullie wensen, terug natuurlijk.
    Best gezellig om jullie allemaal te lezen...
    Ga toch no maar even proberen mijn ogen dicht te doen.
    Leuk dat jullie mijn lange verslag prettig vinden, dat weet ik dat ik het niet voor niets doe.
    Jullie truste voor straks... Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 52299

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: