back to normal - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu back to normal - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

back to normal

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

02 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi

Vandaag is er, ondanks dat we niets hebben gedaan, toch weer van alles gebeurd.
Eerst hebben we lekker uitgeslapen tot 10.00u toen op ons gemakje ontbeten met heerlijke noedels, pittige groente en krokante visfilet. Eigenlijk een beetje kibbelingen maar dan iets knapperiger.
Daarna zijn we lekker gaan zwemmen en toen onze kamer was gedaan zijn we weer gaan slapen, we zijn nog flink uit ons ritme.

's Middags kwam het meisje uit het restaurant - Ugie, zij kwam kleren passen en ophalen, ze is 4 maanden zwanger. Nena had ook allemaal kleding en prachtig ondergoed meegegeven en een heleboel ging naar Ugie. Allemaal maatje 36.
Citra van de receptie is 5 maanden zwanger, ja vruchtbare omgeving hier en ook zij krijgt een deel van de kleding.

De blote topjes zijn voor Sherly van Jan want die dragen de Moslimmeisjes niet.

De meisjes van restaurant Amalia hebben ook hun bling-blingjurkjes gekregen die wij bij de Primark hadden gekocht en die waren ook helemaal blij.
Mama Mun kreeg ook een mooi topje van ons en een zilveren armbandje. Trouwens voor alle meisjes die net zijn getrouwd hebben we een zilveren armbandje meegenomen.
Van de juwelier uit de Scholver, die maakt miniprijsjes voor me omdat ik regelmatig fotowerk voor haar doe.

Roel en Gerard zijn op de bruiloft van Yuli geweest in oktober en gaven ons een boekje mee dat ze van de foto's hebben laten maken.
We hebben Novi nog niet gezien, wel via de mail.
We zitten nu bij Amalia, de grote garnalen die we hadden besteld, waren er niet want de vissers hadden niet genoeg gevangen, helaas voor ons.
Misschien morgen...
Dus vandaag aan de sateetjes.

Vandaag kwam Marcel nog met een familielid voor een consult en ook voor zijn 6-jarige dochter, dus we zijn weer lekker bezig geweest.

Als we zo thuis komen gaan we weer lekker vroeg slapen.

Fijne dag nog jullie en tot morgen.

Bij thuiskomst kwamen we erachter dat Frits zijn stethoscoop was kwijtgeraakt, hij had naar t kind geluisterd en m daarna in zijn broekzak gestopt, waarschijnlijk is hij m verloren. Wel vervelend. We hebben nog wel een kleinere bij ons, maar dit was zijn grote, dure, dubbele stethoscoop.
Misschien vinden ze m nog.
Morgen maar even langs het politiebureau aan de overkant...

De ingang van het hotel, eigenlijk de oprit, is helemaal vernieuwd, als er bussen kwamen hadden ze vaak problemen met de oprit omdat ie te steil was en dan schuurde de achterkant over de straat...resultaat : boze chauffeur.
Nu is het een mooie, verbrede oprit, waarvan de helling minder sterk is en voor mensen die te voet zijn is er een mooie, kleine trap gemaakt met een leuke creatieve waterval, zal morgen even een foto plaatsen.

In het zwembad zijn de parasols vernieuwd, t onderhoud is weer prima.
Ik moest wel lachen, we hadden gevraagd om een planchet boven de wastafel, die kwam er, mooi van glas en een chroom buisje om te zorgen dat er niets afglijdt.
De technische jongen heeft t verkeerd opgehangen, met het chroombuisje aan de achterkant. Ook daar zet ik wel een foto van neer.

Verder is een flink aantal paraplu's vervangen, wat in de regentijd geen overdaad is, soms komt er ineens een bui overdrijven...waar een mens al niet blij mee kan zijn, met een plu !

Sri, de receptioniste, heeft ook leuke kleertjes gekregen voor haar zoontje.

Anketank heeft veel schattige babykleertjes gedoneerd en zelfgebreide slofjes, die vinden morgen hun weg.

Iedereen weet dat volgende maand "onze familie" komt, zo leuk.

Ik hoop dat jullie je kunnen vinden in een verhaal achteraf met overdag wat aanvullingen, dat is makkelijker voor mij...

  • 02 Januari 2014 - 01:00

    Inge:

    Ge zijt wederom goed bezig, tot rust komen en uw slaapritme herpakken zal nog efkes vragen.
    Mooi dagboek !

  • 02 Januari 2014 - 02:23

    Roland:

    Leuk hoor, ze waren er vast blij mee, morgen mischien geen jetlag meer ?
    Hier gaat alles prima, lekker rustig joh :P

    Volgens mij zit het wel goed met de reflexen van de dame in kwestie.

    Geniet xoxo,

    Roland

  • 02 Januari 2014 - 05:57

    Els:

    Ben jij niet een beetje laat Ro ?
    Kan me voorstellen dat t lekker rustig is :-P
    De reflexen van de dame zijn idd oke. Hahaha

    Inge, t komt wel goed hier, vannacht was ik alweer om 4 uur wakker... Morgen zal t wel beter gaan.

    Het is zwaarbewolkt, af en toe regen en af en toe een bleek zonnetje.
    Temperatuur 28 graden.

  • 02 Januari 2014 - 08:01

    Constance:

    Wat een heerlijke verhalen en foto's weer!
    Kan niet wachten om in het zwembad bij jullie te plonzen!!!!!
    Jammer dat Frits zijn stethoscoop weg is.
    Moet ik mijn stethoscoop meenemen?
    De koffer staat al klaar (is nog wel leeg hoor!) dus ik kan hem er zo ingooien.
    XXX Constance

  • 02 Januari 2014 - 08:34

    Puk:

    Wat fijn dat al die kleertjes en leuke dingetjes zo fijn ontvangen worden, dan heb je er echt plezier van. Gut, ik had er niet aan gedacht dat je dat deed, maar ik had ook wel het een en ander kunnen breien, als je dat wilt doe ik dat graag hoor. Fijn dat jullie zo lekker tot rust komen, met het slapen hopelijk ook, dat duurt gewoonlijk een paar dagen.

    Wat een gezellig verhaal Els, fijn om het allemaal op mijn gemakkie te lezen, hopelijk komt de stethoscoop nog terecht, laten we het maar hopen.

    Wij hebben vannacht lekker geslapen en voelen ons weer lekker fit, dat lange opblijven van oud op nieuw gaat je toch niet in de koude kleren zitten, vroeger kon ik rustig een nacht overslaan en voelde er niets van. Ik heb wat nachtdienstjes gedraaid, eerst als leerling verpleegster en naderhand in het bejaardentehuis in Nederland, heb hier wel wat ambachten achter de rug.

    Van naaiatelier naar kantoor, dan zee hospitium in katwijjk aan zee als leerling verpleegster, dan bejaarden verzorgster en dan weer terug naar kantoor, steno typiste toen, eerst op de boekhoudafdeling, dus ook veel avondcursussen gevolgd omdat ik geen zin had om te leren, stom he?
    Naderhand dan cursussen volgen, ik zie me nog met die zware typewriter op de fiets naar huis komen van de Anna Palownastraat af, met blinde knoppen, zonder letters dus, zo ging dat dan. Wel waardeer je het dan meer omdat je er dan zin in hebt, en toch vooruit wil.

    Iedereen een prettige dag toegewens, hier komt straks de thuishulp in ieder geval lekker stoffen en stofzuigen, en verder zien we het wel.... tot straks!

  • 02 Januari 2014 - 09:02

    Els:

    Hoeft niet hoor Constance, we hebben er nog een.
    Ja Puk, zo heb ik t ook moeten leren, zonder letters, blind met 10 vingers, ik doe het nog zo ! Het is net als fietsen, dat verleer je nooit meer. :-)

  • 02 Januari 2014 - 09:04

    Anketank:

    Leuk om te lezen en tegelijk ook triest,dat wij blij zijn onze (rotzooi) kwijt te zijn en aan de andere kant van de wereld mensen er ziel,s gelukkig mee zijn .

    Erg leuk om je verslag te lezen Els en rust samen maar lekker uit.Xxxxx

    Gisteren naar Scheveningen geweest om uit te waaien en de nieuwjaars duik te zien. foto,s staan op Facebook.

  • 02 Januari 2014 - 09:36

    Wim:

    Ja hoor, ik ben weer bij de les...Gisteren een gammeldaggie en dus weinig of geen commentaar op de site gezet.
    Denk wel na over de zoon van Neneng, die er kennelijk erg slecht aan toe is. Voor hem gaat natuurlijk een kaars in de fik. Hopelijk komt hij er uiteindelijk tóch goed van af. Sterkte gewenst voor de familie en dus ook voor Jan.

    Overigens: héérlijke verhalen Els. Kostte een paar sigretjes voordat ik het helemaal gelezen had, maar alleszins de moeite waard hoor!!

    Op de Trix houden we een *effevandefeestdagenbijkomendaggie*, dus doen we geen ééne moer/bout/schroef/spijker/draadnagel....

    Gisteren traditiegetrouw zitten genotteren bij het Nieuwjaarsconcert uit Wenen en de uitsmijter was weer een succes. Je weet wel....Tietenkont (3x-)Kont(2x), oftewel de Radetzy-mars...Heb ik leuke herinneringen aan uit mijn *Weense* periode. Ooit High Tea gebruikt bij de oude Gravin Radetzky..

    Het schansspringen in Garmisch-Partenkirchen heb ik overgeslagen, daar heb ik bepaaldelijk géén leuke herinneringen aan.
    1x in mijn leven heb ik dat ook willen doen, maar halverwege gebeurde er iets vreselijks.....Ik ging zwaar onderuit, raakte een paaltje langs het circuit en was van het ene moment op het andere moment mijn redelijk klinkende tenorstem kwijt en moest verder leven als mezzo-sopraan...! Ik bedoel maar: Sneeuwpret? Ammehoela....

    Fijne dag voor jullie, zowel in de tropenhitte als in de koele streken van Europa.


  • 02 Januari 2014 - 09:38

    Wim:

    RadetKy dus...slordig tiep die-ik-er-ben...

  • 02 Januari 2014 - 09:47

    Els:

    Ja Anketank, de spulletjes zijn allemaal niet voor niets meegegaan.
    Heerlijk toch als je mensen zo blij kunt maken ?
    Ik heb ff geen FB gezien, heb dus het verhaal over de zoon van Neneng gemist. Wel gisteren de nieuwjaarsduik op jouw FB gezien Anketank.
    Ga zo ff bellen.
    De Radetsky-mars, het vreselijkste stuk muziek dat ik ooit heb gehoord !

  • 02 Januari 2014 - 10:21

    Lenny:

    Els, wat schrijf je leuk, ik zit helemaal in je verhaal, en zie me daar al lopen en zwemmen, ontbijten enz..
    Ach!....dat er nog mensen zijn die je blij kan maken, echt super!!
    Als je nou nog iets te binnen schiet,wat de mensen daar nodig hebben voor de aardigheid, laat het dan weten dan kan ik misschien nog wat meenemen.

    Sorry, ik maak het kort want ik ga weer naar mijn kleindochter.
    Bas en Ilona willen even er tussenuit, ik kan me dat wel voorstellen.
    Phileine is echt goed ziek, ze heeft bronchitis en slaapt de hele dag.
    De medicijnen gaan er maar moeizaam in, doodmoe is ze.
    Ik vind het maar niks, ze is altijd aan het dansen, en spelen en zingen, en nu zie ik haar zo bah!!
    Dit is nu al ruim een week zo, hopelijk knapt ze binnenkort op.

    Mensen, vanavond kom ik nog wel even uitgebreid lezen.

  • 02 Januari 2014 - 10:49

    Els:

    Waar vond je dat bericht Wim ?
    Heb inmiddels contact gehad met Sherly en Jan en de berichten zijn heel slecht.
    Rully, zat bij iemand achterop de motor en is eraf gevallen zonder dat hij een helm droeg.
    Hij is dus hard met zijn schedel op het asfalt geslagen, hij bloed uit mond en oor.bsinds het ongeval op oudejaarsdag is hij niet meer bij geweest. Volgens mij is de jongen nog geen 20.
    Klinkt allemaal weinig hoopgevend.
    Vreselijk voor de familie en Jan. Moet extra lullig zijn dat Jan nu net in Nederland is :-(

  • 02 Januari 2014 - 11:34

    Jo:

    Nou dat beloven weer hectische leuke maanden te worden daar op Lombok , goed bezig !
    Balen van die stethoscoop zeg, misschien komt ie nog te voorschijn, wat moeten ze ermee, of misschien verkopen ?

    Nou, geniet maar lekker, ik ga wel werken! :P

  • 02 Januari 2014 - 11:35

    Els:

    Ahhh, zielig Lenny ! Beterschap voor haar.
    Dank je voor t compliment over mijn schrijven, ik schrijf t zoals t gebeurt.

  • 02 Januari 2014 - 13:05

    Wim:

    Dat berichtje van Jan over de zoon van Neneng stond op 1 januari bij Happy New Year, om 10.12 uur op de site geschreven.
    Wie Neneng is? De ex van Sherley?

  • 02 Januari 2014 - 13:06

    Els:

    Ja, misschien verkopen Jo. Hij is weg, anders was ie allang weer opgedoken. Nou ja dit verlies kunnen we wel dragen.
    T enige vervelende is - nu we alles uitgepakt hebben - dat ik de lader mis van mijn onderwatercamera. Maar hopen dat ie bij Ro in de koffer zit, bij de 2e lading koffiecapsules.
    Vandaag een heerlijke kop Nespresso gedronken, dat is genieten.
    Thuis is het gewoon, maar hier met je eigen koffiemachine en het aantal capsules waarmee je zuinig moet zijn, waardeer je het dubbel en dwars.

  • 02 Januari 2014 - 13:06

    Wim:

    Hmmm...verkeerde gevolgtrekking van mij. Neneng zal ongetwijfeld familie zijn...

  • 02 Januari 2014 - 13:41

    Puk:

    In ieder geval is het een heel moeilijke situatie, geen motorhelm op en een ongeluk zit maar in een klein hoekje. In ieder geval brandt er wel een kaars hier, en verder dan maar afwachten, wat vreselijk ook voor de familie.

    Wij hebben onze thuiszorg naar huis gestuurd, ze was vanmorgen bij de dokter geweest, klaagde over geen gevoel in de hand en arm smorgens, ijskoud en zo en heel langzaam dat dat weer een beetje meer gevoel krijgt. Raad en oefeningen van de dokter gekregen, als het erger wordt gelijk terugkomen en als het over een paar weken nog hetzelfde is dan toch een volledig onderzoek. Dus hebben we haar lekker naar huis laten gaan, wij waren toch haar laatste klanten, dus kan ze lekker even bijkomen en vast met oefenen beginnen. Laten we hopen dat het niet serieus is, mischien een geknelde spier of zo.

    Goh Els, effe duimen dat die lader in Roland zijn koffer zit, dat zal toch wel, anders had je hem nog wel ergens zien liggen mischien in huis voordat je wegging, want je houd toch al je spulletjes zoveel mogelijk bij elkaar.

    Nespresso is dat een speciale Indonesische koffie? Ja, ik ben maar een leek met al die verschillende koffie's hier in Nederland, er is zoveel veranderd in die 45 jaar. Ik kan natuurlijk ook uit dit word nescafe expresso koffie opmaken, ik hoor het wel.

    Hier is het wonderbaarlijk zacht weer, de zon schijnt zo nu en dan, zo'n 9 graden en overmorgen wordt het zelfs 11 graden. Wonderlijk zacht deze tijd van het jaar en yippee!!!! de glazenwasser is net geweest, we gaan met schone ramen Januari door, mijn liefje wat wil je nog meer!!!!!

  • 02 Januari 2014 - 14:00

    Tonny En Leon:

    Weer genieten van de mooie verhalen Els.
    Ik heb er nu de tijd voor.

  • 02 Januari 2014 - 14:03

    Els:

    Puk, de koffie in Indonesie vind IK niet lekker en druk ik me nog heel netjes uit.
    Daarom hebben in navolging van Anketank en Floor, onze eigen koffiecapsules meegenomen
    EN de machine waar ze inpassen, Nespresso is van de reclame : George Clooney, Nespresso...what else ???

  • 02 Januari 2014 - 14:52

    Els:

    Oeps...hij bloedt is het natuurlijk...foutje

  • 02 Januari 2014 - 14:57

    Els:

    Volgens mij had ik t al geschreven, maar ben nog niet helemaal helder, maar Neneng is de zus van Sherly en Rully is haar enige kind.
    Het houd me zo bezig...

  • 02 Januari 2014 - 14:58

    Els Voor Tonny:

    Fijn dat je het leuk vindt Tonny xx

  • 02 Januari 2014 - 16:04

    Wim:

    Tijd voor een *Tidur*??
    Zo ja, Truste E&F...
    Wij gaan nog wel effetjes door.
    TTYL.

  • 02 Januari 2014 - 17:29

    Puk:

    Ja, ik begrijp het, ik ken die commercial, bedankt Els.

    Wij gaan straks lekker verse apiespree met spinazie en kippen fillet geinjecteerd met rode wijn eten, toch nog feestelijk.

    Eet smakelijk iedereen, prettige avond toegewenst en welterusten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 52434

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: