nix - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu nix - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

nix

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

20 Februari 2014 | Indonesië, Senggigi

Een superluie dag, waarin we zien dat dit ook fijn kan zijn als we eens lui zijn . Hoewel, echt lui zijn we niet, we doen toch wel van allles.

Het enige dat we straks gaan doen is naar de blauwe tent lopen.

Guus kwam nog even langs en we zwemmen lekker tot ongeveer 1 uur, daarna begint het te regenen, niet hard maar een beetje, genoeg om t zwembad uit te gaan.

S middags even een tukkie, heerlijk !
De temperatuur is gedaald naar 25 graden en het is uitgesproken aangenaam we konden dan ook heerlijk buiten zitten.

Nadat de masseuse weg was zijn we naar de blauwe tent gelopen, het was (nog) droog en nog licht.
Café Tenda is echt een tent waaronder tafeltjes en stoeltjes stonden, achterin ( alles wordt elke dag opgebouwd en afgebroken) werd de keuken opgebouwd.
Wij zijn een van de eerste gasten, overal staan grote bakken gevuld met zakjes kroepoek, die kun je pakken en alle zakjes die je niet openmaakt betaal je de rest niet.
Het was heerlijk eten, zelfs zo lekker dat Lidia en Roland samen nog een portie namen.
Zij hadden gekozen : 3x nasi goreng udang (garnalen) cap cay met kip, gewokte groente, mie goreng met kip!!
2 Grote flessen bier, 2 ice tea, gemberthee, water, 9 zakjes kroepoek dat alles voor € 3,00 p.p. :-)

Nog even doorgelopen naar Bayan daar nog even wat leuke dingen gekocht om mee te nemen naar Nederland.

In het hotel nog gezellig onder de brtrg gezeten met een drankje, deze dag was ook weer fijn....

• 20 Februari 2014 - 00:25

Evelien:

Wat genieten wij van uw verhalen Els, elke dag opnieuw !
    Jullie zijn toch een goed koppel levensgenieters !
    Wat vooral opvalt is de beschrijving waarbij ge direct de foto's herkent. Het klopt allemaal.
    Nog een plezante tijd daar.

• 20 Februari 2014 - 00:39

Paula:

Lekker zo'n luie dag, maar wedden dat jullie nog genoeg te doen hebben, (o ja dat schreef je ook Elsje) maar ik herken dat.
    Een fijne temperatuur zeg, gaat het weer omslaan of is dat maar 1 dagje zo.
    Een elke dag opnieuw opgebouwde tent, grappig, en dan het eten, hoe krijgen jullie zoveel naar binnen gestouwd, zijn de deuren wel breed genoeg daar.

Wij hebben een zeer onrustige Mientje naar haar huisje gebracht, de verpleging had wel direct door dat ze niet meer op zichzelf kon blijven wonen, ze is nu ingeschreven in het verpleeghuis, zodra er plaats is gaat ze erheen. (voor ons wat meer rust)
    Haar urine is op mijn aandringen al onderzocht Elsje en Constance, geen infectie te zien, in het verleden kreeg ze daarvan allerlei figuren op de muur te zien, (delyrium, goed geschreven meisjes), nu ook, en er is een versnelde dementie met afasie opgetreden (zit nu al in haar kindertijd en herkent ons niet) waar nog steeds geen verbetering in te zien is. Vorige week hebben we nog over politiek zitten praten en waren wij snotneuzen die van niets wisten. Vanavond hebben we heerlijk gegeten bij onze dochter, even genoten van de kleinkinders, die zaterdag een weekje komen logeren bij ons.

Jo heb je al iets van je sollicitatie gehoord?????

Voor jullie een hele gezellige dag, de Europeanen slapen vast al.

• 20 Februari 2014 - 08:33

Puk:

Ik heb in mijn oude van dagen verzorgingstijd ook een keer meegemaakt dat er een demente vrouw heel erg gilde en wartaal uitsprak, ze woonde nog in een flat bij haar man, en dit was al een week aan de gang, overal voor getest lichamelijk, en uiteindelijk werd ze ook in een soort verpleeghuis gestopt waar men veel met zulk soort mensen te maken hadden, de man vond het heel erg maar was wel blij met de stilte en rust die in die flat hing, zoiets valt niet mee, ook zij herkende haar man niet meer en was helemaal in de war, dat is toch heel moeilijk denk ik zo!

Ook heb ik het eens met een demente man meegemaakt waar ik toen mee wandelen moest en die raakte mentaal helemaal de weg kwijt, ging met mij vechten en van me weglopen en ik heb hem heel stevig vast moeten houden dat hij niet de drukke straat opliep terwijl hij met zijn vuisten op mij stond te bonken. Voorbijgangers hebben me geholpen en de politie opgebeld die gauw kwam, de dochter opgebeld waar hij bij leefde en die kwam gauw naar huis gelukkig, ze werkte nog en ik moest op die man passen. Over de scheldwoorden die hij uitte zullen we het maar niet hebben, maar zulke dingen kunnen dan ook in je werk gebeuren.

Ik heb wel voor meer demente mensen gewerkt, maar de meesten waren goedig en gezellig, 1 ervan las iedere keer hetzelfde boek, als het uit was dan vergat hij de inhoud al weer en begon overnieuw, die leefde met zijn vrouw en dat ging gewoon goed.

Maar het is echt geen pretje om dat mee te maken, Paula, het zal fijn zijn als ze voor haar ook een plaatsje vinden waar ze goed opgevangen wordt. Sterkte!

Mooie verhalen en foto´s weer Els, genieten jullie er nog maar even lekker van!

Alles goed hier, rustigies aan, we zien wel hoe het loopt vandaag, in ieder geval is de wasmand vol dus gaat het wel wassen worden voor een paar daagjes. Lekker toch.....

• 20 Februari 2014 - 08:38

Els:

Heeft de hoofdjournalist vakantiedagen opgenomen ?

• 20 Februari 2014 - 10:15

Wim:

Niks vakantiedagen, gewoon geen gespreksstof...
    Gisteren een leuk verhaal gedicht, maarre....pats-boem WEG verhaal! En die truc Word/Knippen/Plakken werkt bij mij (en bij Puk ook) helegaar niet. Maar ja...onze laptops werken nog met gloeilampen en dat is al een hele verbetering met de vorige....die werkten nog op stoomdruk!!
    Moet tóch weer even vermeld worden: Leuk en boeiend verhaal gisteren en vooral de foto's van Roland zijn érg mooi! Klasse RO.
    Kom straks nog wel weeromme...
    Prettige (vakantie-) dag voor een iegelijk...!

• 20 Februari 2014 - 12:55

Jo:

Nog niets gehoord, ze zouden begin vd week bellen, ik ga ervan uit dat het niks is geworden, maar ik zit niet bij de pakken neer hoor, er komt wel weer iets anders op mijn pad !

Jullie zijn zo mooi en lekker bruin !! Ik heb ook zin in de zomer !!!!

Kinderen hebben volgende week vakantie, Lucas deze week, lekker handig!
    Ik weet niet hoe ik eea ga regelen voor Joshua, misschien 1 dag thuis werken, op Woensdag ben ik vrij, dan mijn vader een dagje vragen, 1x bij een vriendje en Peet misschien een dag .... wat een gedoe, hahahah

Fijne avond !

• 20 Februari 2014 - 13:46

Els:

Ja jammer dat de vakantie niet een weekje later is...wij zijn vrijdag thuis...

• 20 Februari 2014 - 14:46

Wim:

Jo, Lucas is ook bij ons op de Trix van harte welkom hoor. Wij zijn doorgaans elke dag thuis...dus kies maar! 2 compu's in huis, dus géén probleem....

• 20 Februari 2014 - 15:11

Paula:

Ja Jo, lastig is dat he, onze kleinkinders zijn ook volgende week hier, jammer dat Joshua ons niet kent anders was het misschien leuk om hem hier te hebben, wij gaan een dagje naar de Maasvlakte om het bezoekerscentrum onveilig te maken. Tenminste als onze tante Mientje geen roet in het eten gooit, als er iets met haar opdoet gaat het logeerfeest niet door.

Hier is het gewoon een saaie dag, de markt was stil, verder thuis alleen maar regel-telefoontjes gehad en gedaan.

Jo, wat raar dat je niets hoort, als de baan niet doorgaat moet je haast blij zijn, het is niet echt netjes van zo'n bedrijf om niets te laten horen.

Slaap lekker voor de Lombokkers, is het volgende week alweer voorbij met de pret, tjeetje wat snel.

• 20 Februari 2014 - 15:21

Hanneke:

leuk verhaal weer, rustig dagje, moet kunnen, jullie eten allemaal lekker, de portie's zijn miss niet zo groot???
    Alhoewel wat gister op de tafel stond??? Jo je kunt toch bellen, als je niks laat horen is het ook niet goed.
    Jammer Paula dat t ineens zo hard bergafwaarts gaat, zo sneu, he, niet meer herkend worden??
    Nog een weekje dan vakantiegangers, gaat dat snel he???groeten voor allemaal, en fijne dag

• 20 Februari 2014 - 15:37

Paula:

Hanneke zit jij nu in Spanje of gewoon thuis ?? gaat je voetje goed, ik hoop het voor je.

Nou ja Hanneke, Mientje is 98 jaar, dit soort dingen gebeuren dan nog wel onverwachts maar ach het kan natuurlijk, het zijn mensen van het uur, om het mee te maken is heel vervelend, vooral voor Frits2 is het behoorlijk emotioneel, mijn taak om hem op te beuren en te steunen.

Oh en al dat eten in Lombok, het water loopt me in de mond als ik het zie en hoor, maar of rijst s'morgens zo lekker smaakt, brrrrttttttt, ik moet er niet aan denken.

• 20 Februari 2014 - 17:08

Wim:

Foutje José....bedoelde natuurlijk Joshua..!!

• 20 Februari 2014 - 18:11

Els:

Dank je wel Evelien en Inge ! :-)

Paultje, deuren en ramen , hier ? Nee, een restaurant is hier een dak op palen met tafels en stoelen, alles is overal open.
    Kan het lekker doorwaaien ! :-)
    Ieder zuchtje wind is welkom.
    En de temperatuur is het hele jaar door vrijwel hetzelfde met af en toe een uitschieter naar boven of naar onderen.

Sterkte met de oude dame