er waren eens... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu er waren eens... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

er waren eens...

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

18 Februari 2014 | Indonesië, Senggigi


Er waren eens 2koningskinderen, die elkaar al een tijdje kenden.
De prins heette PEET en de prinses heette JO.
Ze woonden eerst behoorlijk ver uit elkaar, daardoor voelden ze zich wel eens verdrietig.
Na een paar jaar kregen ze de kans om elkaars bijna-buren te worden.
Dat was al een hele verbetering.
De prins en de prinses pasten zo goed bij elkaar dat het niemand verbaasde dat ze elke dag dichter naar elkaar toegroeiden.
Op Valentijndag gebeurde er haast niets...de kinderen van de prins, althans de twee oudste, hadden inmiddels een relatie en hadden zelfs al een eigen stekkie, gehuurd of gekocht dat is niet zo duidelijk.
Dus was er nog maar 1 kind bij de prins en 3 bij de prinses dus dat gaat waarschijnlijk wel passen in 1 huis.

Op de dag na Valentijn keek de prins naar zijn prinses en dacht : NU IS HET MOMENT !
Hij ging op een knie zitten, keek zijn prinses aan en hij vroeg : lieve prinses, wil je met me trouwen ?
De prinses aarzelde geen moment en zei : Natuurlijk, lieve prins wil ik dat !!
De prins en prinses besloten na dit heugelijke feit om maar niet te lang te wachten met trouwen !
Dus spraken ze af om op 21-03-14 in ondertrouw te gaan en op 27-6-14 elkaar het jawoord te geven.

Lieve prins en prinses, veel geluk in jullie leven samen en.... Hartelijk gefeliciteerd !
Doordat een prinses zorg en aandacht nodig heeft op haar trouwdag, zal hofdame Lidia haar outfit maken die ze zal dragen op 27-6 en hofdame Constance zal zich ontfermen over de nagels van handen en voeten van de prinses !
Zodat ze prachtig voor de dag komt !
Hoe lief is dat ?

Over naar de orde van de dag....

Hele, superluie dag alleen het ontbijt naar binnen gewerkt en in het zwembad gehangen.
In de loop van de morgen kwam Eka met een lekkere cake ze is net terug uit Jakarta.
We hebben gezellig nog even met haar zitten praten.

Straks gaan we even op bezoek bij de patienten van een paar dagen geleden.
Eens kijken of ze wat aan het opknappen zijn.

Daarna door naar Jan en Sherly die ons hebben uitgenodigd op te komen eten.

De taxi kwam om ons naar Eka te brengen, Guus had een afspraak dus ging zij met ons mee om de weg te wijzen en te tolken voor ons.
Na een hobbelige rit de jungle in met een paar keer uitstappen omdat we niet over de keien konden, kwamen we aan bij de patienten.
Mama stond al buiten en zag er aanmerkelijk beter uit dan vrijdag.
Haar dochtertje bleek al naar school te zijn geweest en lag uitgeteld op de grond te slapen en werd niet eens wakker toen Frits haar onderzocht :-)

Op de terugweg - net zo hobbelig als de heenweg - brachten we Eka eerst even naar huis en gingen door naar Jan en Sherly.
Daar werden we ontvangen met een limoensapje.
We zaten heerlijk in de beruga waar t lekker koel was.
Ineens een harde plons, sprong Ro met een bommetje in het zwembad.

Jan zijn uitdaging heeft gewerkt !

Sherly -de supergastvrouw- heeft een maaltijd op tafel gezet ... Geweldig !
De heerlijkste kip en kipgerechten, gado-gado, kip-carre, die was helemaal toppie !
Er was voor een weeshuis gekookt, maar lekker... !!!!!!!

We hebben op veel plaatsen lekker gegeten en Amalia stond altijd op nummer 1.
Nu staat restaurant Hasselman bovenaan, dan een hele tijd niks en dan komt Amalia.

Dank jullie wel Jan en Sherly voor de uitnodiging...we hebben genoten.


  • 18 Februari 2014 - 00:52

    Paula:

    Lieve Jo, van harte met jullie voorgenomen huwelijk, geniet van alle voorbereidingen naar de grote dag, om dan eindelijk als getrouwde vrouw samen met jouw Peet de wereld tegemoet te treden, je hebt het verdient.

    Ook Elsje en Frits1 gefeliciteerd met dit heugelijke feit, leuk om al die voorbereidingen te treffen samen met Lidia en Constance, Roland heeft vast wel een mooi verhaal op dicht om te vertellen, of ga jij als ceremoniemeester door het leven.

    Wat een tocht naar de zieke patienten zeg, het etentje bij Jan en Sherly was heel erg verdient, mmmm het water loopt in m'n mond.

    Vandaag kreeg Thomas het schooladvies na de Sito-toets, het wordt VWO, na het gesprek met ouders en leerkracht zat hij thuis te glimmen van oor naar oor, hij wilde ook graag naar het VWO, de school is al uitgekozen in Hoofddorp, een kleinschalige-school, wel fijn want hij is nog zo'n klein ventje, een beetje meer aandacht voor de leerlingen is dan ook best goed, als hij in augustus daar naar toe gaat is ie precies een week 11 jaar. Maar eerst gaan wij met de kinderen vakantie vieren, nog even kind zijn bij opa en oma.

  • 18 Februari 2014 - 01:23

    Inge:

    Fantastisch nieuws van Peet en Jo Proficiat !
    We zijn heel blij voor jullie . Xxx

  • 18 Februari 2014 - 07:35

    Jo:

    :) :) :) :)

    Dank !
    Ik kom later terug.....

  • 18 Februari 2014 - 08:00

    Gerard:

    Hoi Els,
    Wat zijn jullie weer ontzettend verwend bij Jan en Sherly.
    Van je gemaakte foto's van het eten aldaar, moet ik al watertanden.
    Het is weer een overdaad aan heerlijkheden en het ziet er prachtig uit.
    Wat boffen jullie en wat boft Jan met zo'n vrouw, geweldig.

  • 18 Februari 2014 - 08:16

    Puk:

    Jo en Peet, (Prins en Prinses), van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk, a.s. Vrijdag aantekenen, het is allemaal opgetekend in mijn agenda. Wat ben ik blij voor jullie! En dan de hofdames Constance en Lidia, only the best for such a wonderful person, je wordt fantastisch verzorgd, dat kan ik met persoonlijke ervaring bevestigen. Heerlijke tijd, samen in de bruidsdagen, geniet er van jongens, met de kinderen en de hele familie. Els en Frits, en Anne ook natuurlijk gefeliciteerd, iets om blij mee en trots op te zijn.

    Wij gaan vanmiddag naar de film, gezellie, in het filmhuis in Rijswijk, een natuurfilm met prachtige muziek, we verheugen ons er op.

    Iedereen een fijne dag toegewenst en Els, weer een mooi verslag, vooral met het sprookje in het begin, wat heb je dat leuk naar voren gebracht. Weer mooie foto's ook!

  • 18 Februari 2014 - 08:18

    Puk:

    uhhh, ik loop op de tijd vooruit, 21 maart, de eerste dag van de lente aantekenen, heel mooi!

    Ik moet toch eens mijn berichten over lezen voordat ik ze erop zet, lijkt me wel verstandig, hahaha.

  • 18 Februari 2014 - 08:27

    Anketank:

    Zo wij zijn weer terug van een weekend Center Parcs het was weer heerlijk lekker een bungalow met sauna de floor was ook onder de pannen.

    Ik werd de laatste dag nog even ziek allergie van mijn medicijnen bulten en blazen en veel jeuk en 40 graden koorts .

    Jo en Peet van Harte Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk nou kan ik natuurlijk niet achterblijven met een taart, waren het niet dat wij in Griekenland zitten.




  • 18 Februari 2014 - 08:51

    Jan & Sherly :

    Peet en Jo. Harteljk gefeliciteerd met jullie besluit om te gaan huwen. Wij wensen jullie een leuke voorbereiding toe. Nog even wachten en dan sexen. Geen rare zaken voor het huwelijk!!!!!

  • 18 Februari 2014 - 09:06

    Jo:

    OEPS..... Te laat Jan ! :)

  • 18 Februari 2014 - 09:24

    Wim:

    DAT ZIJN DE BETERE BERICHTEN .....!!!!
    Van Harte Jo & Peet!
    (Nu nog effetjes een goede uitslag uit Zoetermeer en dán kan er voor jullie dit jaar NIKS/NAKKO meer stuk gaan)
    Kaars brandt Jo...
    Het zal me een feessie worre in Juni. Leuk toch al die voorbereidingen en helemaal van de gekke dat de *Wedding-Crew* aantreedt. Succes verzekerd!
    Ons aller bekende *Hoffotografe* zal de bruidsreportage dit keer toch écht aan een ander moeten overlaten, edoch....er schijnt/blijkt een prima en deskundige stand-in ergens op te duikelen zijn..(!?)
    Affein, de Moeder van de Bruid zal dat wel weer soepeltjes organiseren, lijkt mij zo...

    Els en alle anderen om Jo en Peet heen (en Jo's boezemdinnetje niet in de laatste plaats!) eveneens mijn felicitaties natuurlijk.

    Overigens weer een gezellie verslag mét bijbehorende entourage...
    En d'r komt gelukkig nog véél meer in de komende 10 dagen, ja tóch Els? (En Li-Co-Le-F2-Ro laten zich hopelijk ook nog regelmatig horen, want zo hóórt het binnen de Club van Zes)

    Plezierige dag voor alle site-members, beterschap waar gewenst en van toepassing. Paula, bemerk ik iets van Grootouderlijke trots...???



  • 18 Februari 2014 - 11:12

    Wim:

    Nét 6 uur geweest op Lombok, dus: Selamat Makan *tropenkolderiek* 6-tal...!
    Enne, allemaal keurig je bordje leegeten hoor, desnoods aflikken want dat scheelt weer een heleboel afwassen en drogen gaat vanzelluf met die temperaturen bij gullie...

  • 18 Februari 2014 - 11:30

    Jo:

    Bedankt Wim ! :)
    Ik ben erg happy mag ik wel zeggen :)))))

  • 18 Februari 2014 - 11:37

    Els:

    Ik ben ook erg blij En happy en senang ! Joejoeeeeeeehoeee !!!!!!!!

  • 18 Februari 2014 - 11:50

    Hanneke:

    Oh wat een groot nieuws Jo en Peet, van harte met dit mooie voornemen, geniet, ook de kinderen en fam,Els en Frits ook gefeliciteerd, Els wat een een eten,eten ze daar nog dagen van?? wordt toch niet weggegooit neem ik aan,met mijn voet gaat het gelukkig een stukje beter, t trekt nog wat maar dat is de wond, mn ene voet is nog steeds een maat groter, maar als de pijn daardoor weggaat???dan maar op grote voet. haha
    Dames en heren op Lombok weer een mooi verhaal en mooie foto's. fijne dag nog allemaal

  • 18 Februari 2014 - 14:15

    Yvonne:

    Jippie Jo en Peet van harte gefeliciteerd en geniet van alle leuke dingen die een voorbereiding met zich meebrengt. Wat een verrassing. Jullie verdienen het. Ook de kids van harte.

    Els en Frits ook jullie van harte gefeliciteerd. Wat zal je de prinses knuffelen als jullie terug zijn op Hollandse bodem. Heel leuk om naar uit te kijken.
    En wat genieten jullie daar en de mensen genieten van jullie. Het is fanrastisch zo'n mooie reis te mogen beleven. Het is jullie van harte gegund.

    Hanneke gelukkig dat het beter gaat met je voet. Nu zal het wel helemaal goed komen.

    verder allemaal een fijne dag en geniet ze van de mooie verhaken en foto's van Els.

  • 18 Februari 2014 - 14:21

    Lenny:

    Als eerste Jo en Peet, wil ik jullie een hele fijne tijd toe wensen met alle voorbereidingen voor het huwelijk.
    Wat een romantiek op valentijnsdag ten huwelijk gevraagt helemaal leuk.
    En dan het sprookje van Els dat werkelijkheid is geworden hoe verzin je het.

  • 18 Februari 2014 - 14:40

    Lenny:

    Ik ga verder..........
    Ik hoop dat je nieuwe job ook door zal gaan.
    Dat zijn nu eens gebeurtenissen waar je vrolijk van wordt.

    Zoals jullie lezen en kunnen zien ontbreekt het ons aan niets.
    Vanmorgen gingen we weg met een gehuurd busje.
    Ik vond het busje een heel stuk minder comfortabel.
    Veel te klein voor ons hollands welvarende dames.

    Gelukkig hebben we Els bij ons die duidelijk de P in had om zo,n barrel op ons af te sturen.
    Na een luid en duidelijke discussie, waar wij de helft niet van konden verstaan zijn we naar de standplaats van het busje terug gegaan en werd deze om geruild voor een mooie grote bus waar we ruim in konden zitten en zelfs slapen.
    Nee..........niet dolle met Els, en wij zijn er blij mee.

    En haast vergeten Els en Frits ook gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk van Jo en Peet.

  • 18 Februari 2014 - 14:48

    Aaltje:

    Veel geluk Jose en Peter!! Samen voor "goud "gaan!

  • 18 Februari 2014 - 15:28

    Birgitta:

    Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk. Ik ben behoorlijk vrolijk, zo vrolijk was ik nooit!!! (Alfred J. kwak :-) Het lijkt wel of ik zelf ga trouwen!!
    Uiteraard heb ik het aanstaande bruidspaar al gefeliciteerd maar nogmaals van <3 e lieverds!! Ook de rest van de familie, vrienden en belangstellende mijn felicitaties.
    Er is mij gevraagd een paar dingetjes te regelen op de grote dag en dat vind ik een enorme eer. Ook erg gedurfd van de aanstaande Mijnheer en Mevrouw Mook om een nerveuze blonde met geheugenverlies dit toe te vertrouwen (geintje, ik ben niet echt blond meer) Ben heeeeel erg blij voor ze!

    Moest ik vanmorgen opeens naar Leiden voor één of ander "butonderzoek" maar een uurtje geleden werd ik opeens niet lekker en ben dus thuis. Misschien was ik wel misselijk van jaloezie...hahaha! Fijne dag iedereen, ik duik mijn nest in.
    X

  • 18 Februari 2014 - 16:06

    Anketank:

    Ja met Els valt zeker niet te sollen, Ooit zaten wij op Schiphol voor een reis naar de US

    Wij moesten een tijdje wachten ons kent ons uitgelaten over onze reis druk aan het praten.
    We zaten in een kring en een (man) zat een beetje te dutten, en die vroeg of we wat zachter konden doen.

    Nou ik kan je vertellen die man heeft nu nog problemen met slapen.

    Els zei het keurig netjes maar ZEER OVERTUIGEND

    Nou ik kan je vertellen die man heeft nu nog problemen met slapen.

  • 18 Februari 2014 - 18:03

    Els:

    Jaaaaa Anketank dat weet ik nog goed, hij vroeg of we zachtjes konden doen want hij wou slapen. Toen zei ik alleen maar : excuse me ? neemt u dan maar een hotelkamer !
    Lachen was dat...
    Ik had je trouwens gemaild, zeker nog niet gezien ... Ben je weer van je allergie af ?

    Birgitta, als t je boven je hoofd groeit...ik ben je assistente...xxx

  • 18 Februari 2014 - 18:16

    Anketank:

    Nee je zei ABSOLUUT NIET maar dan in het Engels.

    Ja dat heb ik gelezen vanmorgen Jij ook van harte gefeliciteerd.

  • 18 Februari 2014 - 18:37

    Els:

    Oh ja...ik heb een prima geheugen maar jij wint t van me !

  • 18 Februari 2014 - 21:58

    Wim:

    Even een leuk bericht als jullie in Lombok wakker worden.
    Op de 10000 meter schaatsen werden 3 Nederlanders de medaillewinnaars..Dat is de derde keer dat er 3 landgenoten op het erepodium staan!!
    Het gaat erg goed met onze sporters, leuk hoor.
    Wij gaan ook voorzichtig naar onze kooi. Vanmiddag een gave natuurfilm gezien in het Filmhuis in Rijswijk, onderdeel van de Bibliotheek.
    Over 2 weekjes gaan we weer en dan zien we Mamma Mia, een romantische/komische film met muziek van ABBA.
    Ogies gaan sachies dichtfalluh.
    (Bij een deur in Amsterdam was een kaartje geplakt met de schijnbaar Franse tekst:
    Sochez en savez sachies belle. Betekent gewoon in het Mokums: 's-Ochtends en 's-avonds zachtjes bellen...)
    Truste, resp. Goedesmorruggus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 52400

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: