weekend - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu weekend - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

weekend

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

18 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi



Guus was er al vroeg en hij dronk koffie terwijl wij aan het ontbijten waren.
Voor het eerst zolang we hier komen heb ik geen Indonesisch eten genomen.
Er was een schaal vlees en tegenwoordig proef ik eerst voordat ik opschep en het vlees was volgens mij van een beest dat 300 jaar is geworden.
Zonder dat er minimaal 3 gebitten bijgeleverd zouden worden was dit vlees absoluut niet geschikt voor mensen, hoogstens voor grote herkauwers.
Nee dus.
Dus een extra grote pannenkoek besteld.
Ik denk me dat ik morgen eens een keertje twee boterhammetjes neem met scrammbled eggs.
Heb daar ineens zin in.

We zijn nadat Guus vertrok en Marcel nog even een update gaf over de laatste patienten, meteen het zwembad in gegaan.
Even trok het helemaal dicht, maar een half uur later was alles weer blauw.
Nog steeds geen regen in de regentijd.
Morgen nog een lekker rustig dagje, vanavond ergens eten en zondag gaat Guus Eka naar het vliegveld brengen, ze gaat naar haar familie in Jakarta, dan gaan wij mee en en als zij is afgezet gaan wij met Guus eens een kijkje nemen bij de telefoonboer.
Eens kijken of we wat kunnen scoren.

Vanmorgen met veel plezier met de meiden lippenstiftjes uit zitten zoeken en Sri even te pakken genomen door haar te bellen via mijn iphone met mijn Indonesische nummer.
Ik zei dat ik een kamer wou en zei zei : huh?? Ik zei : waarom zeg je huh en geen sorry ?
Wat ? Zei ze, ze was een beetje van haar stuk, ik zei dat ik een kamer wou een kaaaamer !
Maar ik moest zo lachen dat ze me doorhad.
Reken er maar op dat ze me terugpakken :-)))

Ik zag net een enorme sprinkhaan in het zwembad springen, wij zaten op de kant en kennelijk kunnen die springers met die grote gazen vleugels niet veel hebben want toen ik hem eruit haalde was ie al dood, jammer het was een mooie.
Ieder huisje heeft een ouderwetse olielamp buiten hangen, wel electrisch, maar t staat leuk.
Nu heeft onze lamp het begeven en is het stikdonker voor onze deur.
De hele dag lopen er technische jongens rond die alles repareren en tv's bijstellen, piepende deuren stil laten zijn, hang- en sluitwerk nalopen.
Handig, want zo is er nooit iets lang stuk !
Dus ook onze lamp deed t weer na een half uur werk met twee man, zou toch in Nederland gauw 200 euro kosten...
In de tuin idem want er vallen veel bladeren en bloemen van de bomen en een tuin is meteen slordig met die afgevallen troep.

Veel gezwommen vandaag en 's middags mijn lesje gegeven, het is echt enig om te doen.
Ugie kreeg nog de piepkleine babysokjes toe Anketank heeft gebreid en toen iedereen hoorde dat ze "handmade" waren, waren ze al helemaal een bezienswaardigheid :-)

Na de les zagen we -toen iedereen vertrok - dat de ouders van Marcel onder de beruga zaten, dus die gingen we even begroeten.
Krasse mensen die nog zo vaak zo'n lange reis maken, 3-4 x per jaar.
Hij is 87 en zij 84.
Het was een gezellig contact, we hebben een uurtje gezellig gebabbeld en wat gedronken en naar de spelende kleinkinderen van ze gekeken.

Op naar de eettent, het begint saai te worden, maar we kozen toch weer voor Amalia, wij zijn hun vaste klanten, worden compleet in de watten gelegd en het beste is nog niet goed genoeg, dus waarom zouden we die mensen niet het plezier doen van een keer of drie per week bij ze te eten ?
Toen we weer in het hotel waren en nog voor zonsondergang besloten te gaan zwemmen, kwam Marcel nog ff kleppen, gezellig, hij op z'n hurken aan de rand van het zwembad en wij erin :-)
Nadat we weer in onze kamer waren ging de telefoon en bleek Sahwan ( van Amalia) aan de balie van de receptie te staan met een enorme zak fruit.
Lief toch ? Waar krijg je dat nou ?

De zonsondergang beloofde een prachtige te worden, maar ging uit als een nachtkaars omdat er in no time een wolkenfront voor trok.
Helaas, maar en komen nog zat kansen.

De rest van de avond lekker zitten lezen in de koeling en nu is het tijd om te gaan pitten ...zoals de Lombokkers dan zeggen : selamat tidur dan mimpi indah ! Slaap lekker en heb mooie dromen...

En... Het is nog steeds droog.


  • 18 Januari 2014 - 01:09

    Leentje:

    Mooi Els.

  • 18 Januari 2014 - 08:31

    Constance:

    Goede morgen, net van mijn werk even de schrijfsels van Els lezen, fijn. Ik geniet er dagelijks van.
    Nog twee nachtjes werken en dan...........vakantie!!!!!!!!!!!
    Ik ben blij dat je nog een plekje voor me hebt in het zwembad, ik kan bijna niet wachten.

    Ik heb nog een heel mooi nieuwtje. Ik word voor de tweede keer OMA, kijk er echt naar uit.
    Jolanda en wouter verwachten in de zomer hun tweede kindje!

    lieve mensen allemaal een fijne dag, ik duik mijn mandje in.
    Groetjes

  • 18 Januari 2014 - 11:16

    Wim:

    Jullie vervelen je ook geen minuut!
    Lekker hoor, alle geneugten van het tropische leven met volle teugels genieten....

    Wij - Trixianen - gaan ons sachies voorbereiden om bij m'n zussie en zwager een bakkie te gaan doen.
    Voor de rest van de dag/weekend zien we nog wel wat er te klooivlooien valt.
    Puk loopt zich een slagje in het vierkant in ons flatje. Wasje doen en zo...

    Tot later maar weer, we hebben weinig spannends te melden.
    &Joy!!!!

  • 18 Januari 2014 - 11:19

    MIA:

    Hola vanuit een zeer slecht Spanje
    Zijn weer gezellige foto's ,en je ziet al lekker bruin
    Kan me voorstellen dat je eens zin hebt in een boterham hoor.dat heb ik hier met pindakaas,is 2x zo duur als in Nederland maar zo af en toe koop ik het toch.

    Constance verheug je maar lekker op je vakantie,ik moet nog een poosje wachten maar verheug me ook op weer eens een keer naar Nederland te gaan.

  • 18 Januari 2014 - 11:42

    Anketank:

    Constance gefeliciteerd.

    Els zal ik nog wat sokjes in Roland zijn koffer proppen?

    Weer een geweldig verhaal erg leuk en spannend , En ik heb er weer een dooie bij. HAHAHA

  • 18 Januari 2014 - 11:43

    Puk:

    Constance, alvast gefeliciteerd, voor de 2e keer Oma, heerlijk. Nog effies en je zit ook in Lombok, als ik al dat lekkere eten iedere keer lees ben ik blij dat ik hier zit, ik zou gelijk 20 kilo aankomen, het ene is nog lekker dan het andere. Ja Els en Frits, geniet er maar lekker van en straks dan ook met Roland, Lidia, Lenny en Constance, komen jullie allemaal tegelijk terug of blijven jullie nog even.

    Ja, hier ben ik dan aan het proberen de wasmand leeg te krijgen, iedere dag draai ik een wasje en dat gaat prima zo. Verder doe ik echt niet veel hoor, als ik effe bezig ben vind Wim gelijk al dat ik het zo druk heb, valt allemaal wel mee, eigenlijk gewoon wat het oog ziet en dan doen, jullie kennen het wel. Stliekem het bed opmaken, hahahaha.

    Vanmiddag dan naar Thea, morgen met Jane skypen, van Linda heb ik nog helemaal niets gehoord en ben ik maar even gestopt met mailen, ik heb een idee dat ik me een beetje opdring, als ze er voor klaar is dan hoor ik wel weer wat, maar jullie moeders weten het wel, je zou ze bij wijze van spreken willen dragen en hun niets laten overkomen, maar zo is het leven niet, we moeten ze ook nog de gelegenheid geven om ruim adem te kunnen halen. Dus rest me dat ik het allemaal even rustig afwacht, hopelijk hoor ik gauw wat.

    Peggy is nog steeds haar Skype aan het opzetten of is er nog niet aan toegekomen, maar dan kunnen we op zaterdag dan ook met Dyllon, mijn achterkleinzoon en Peggy skypen, dat was Dyllon's idee, dus dat gaat ook gebeuren in de nabije toekomst.

    Een prettige dag iedereen en we komen wel weer terug later op de dag.

  • 18 Januari 2014 - 12:03

    Els:

    Ja Mie, pindakaas, heerlijk ! Ik kan pindasaus nemen, nog lekkerder maar ik pas een beetje op want ik wil met minder kilo's terugkomen.
    Heb je plannen om naar Nederland te komen ? Gezellig !
    Vind je het vervelend dat het zulk slecht weer is ?

    Constance, wat leuk voor je ! En gefeliciteerd voor de a.s. Ouders !
    Kom maar gauw en neem de anderen mee.

    Anketank, graag de sokjes ! Kan bij Ro in zijn rugzak ! Alvast bedankt !
    Ze zijn er zo superblij mee. Ook met de jurkjes !
    Ja mooie dooie he ? Ik dacht er meteen aan :-)

    Wim en Puk, lekker op visite en beetje rommelen, is ook prettig.
    Ja we komen met z'n alle terug.
    1 maart is iedereen weer op honk.

    Wij gaan eten, latertje vandaag !

  • 18 Januari 2014 - 12:16

    Roel:

    Leuk verhaal weer Els. Weinig te melden hier, even boodschappen doen, nog wat behang afhalen (nee, nog steeds niet klaar) en daarna denk ik een duik in het zwembad.

  • 18 Januari 2014 - 13:58

    Els:

    Dat hebben jullie dan ook dik verdiend Roel ! :-)

  • 18 Januari 2014 - 15:27

    MIA:

    Nee hoor Elsje ,de zomers zijn hier zoals je weet zo heet dat dit ook nodig is voor water van de zomer

    En ja ik kom naar nederland ,20mrt t/m 27mrt
    Dan is Paula hier en die zorgt dan voor Joke

    Roel ik ben ook net klaar met mijn huishoudelijke klussen,kan ik ook even komen zwemmen :-))

  • 18 Januari 2014 - 15:32

    Els:

    Oh das al snel Mie, lekker !! En van het water...das ook weer waar !

  • 18 Januari 2014 - 19:36

    Aaltje:

    Ha ha ,leuk Mia!
    dinsdag verplicht zwemmen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 52310

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: