ff niks - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu ff niks - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

ff niks

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

08 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi

Vandaag ff helemaal niks.
Hoop niet dat jullie teleurgesteld zijn maar vandaag is het weer zo ideaal dat we hebben besloten om te luieren.
Mijn verhaaltje zal dan ook korter zijn.
We hebben een fantastische nacht van 10 uur slaap achter de rug en we zijn weer helemaal oke.
Vandaag stonden er pannenkoeken met ananas en limoen op het menu, maar de oteh-otheh zag er zo heerlijk uit ( groentekoekjes) dat we de pannenkoeken meteen naar morgen hebben geschoven.
Een lekker koel glas versgemalen fruit en koude melk en t ontbijt is weer oke.
Marcel kwam naar ons toe om te zeggen dat hij de betaling had ontvangen van mevr. L.V. :-)
Die is in ieder geval niet telaat.
Zaterdag gaat hij naar Bali en dan neemt hij voor ons een paar pakken wijn mee.
Mochten onze medereizigers wijn willen bestellen, laat t weten.
Er is Rood, Wit, en Rose.
Wij bestellen van alles wat.
Prijs weten we niet precies, maar t is vergeleken met Nederland toch een beetje hetzelfde.
De ober; Ika, is een vrolijke jongen die erg zijn best doet om mij Bahasa te leren, ik mag dus geen Engels meer met hem praten dat is beter voor me zegt hij. Lachuuu...
We zien net een enorme vrachtwagen richting voorraadruimte rijden en weet je wat ze brengen ? IJs !!! Consumptie-ijs !!!
Je wilt niet weten hoe zalig hun chocolade-ijs is...ik heb met mezelf afgesproken dat ik in deze 2 maanden niet meer dan 4x ijs zal nemen, hoop dat ik sterk genoeg ben om te proberen er niet aan te denken.
Jongelui die hierheen komen, er is een bestelling voor jullie als het kan (wordt betaald hoor) zouden jullie van de A.C.tion allemaal 2 zakken look-o-look salmiaklollies willen meebrengen voor de kinderen van Marcel en voor ons (of ook voor jullie) je kunt wel wat zout gebruiken hier en de kids zijn er bezeten van.
Alvast bedankt.
We zitten in de tuin, aan het zwembad, onder de parasol en worden af en toe lastiggevallen door een voorbijvliegende vlinder.
Heel irritant ;-)
Intussen zijn we vertrokken van ons heerlijke plekje, want er is een groepje Mega-aso's neergestreken bij t zwembad, Russen, bah, bah wat een onaangenaam volk. Keihard de radio aan, meteen 18 flessen (grote) bier laten aanrukken...
Het zijn er 6 en de een na de ander maakt bommetjes, steeds harder, tot er een vloedgolf water over ons heen spat en mijn ipad en telefoon en Frits zijn e-reader kletsnat worden, we zijn opgestaan en weggegaan ( ik heb me beheerst, met moeite...)
We hopen dat het weer zo'n stel sukkels is dat 1 dagje Lombok "doet" en dat ze morgen zijn opgehoepeld.
Marcel was er niet, anders wordt dit soort dingen een halt toegeroepen. Zijn Indonesische personeel durft niet op te treden tegen buitenlanders.
Toen we naar ons eigen tempatje gingen hebben we even lekker gedoucht en een klein tukkie gedaan.
Guus klopte ons wakker en we hebben even samen wat gedronken met hem en Eka.
Hij was even bij de specialist geweest ( hij noemt m altijd Dr. Bibber) en wou met ons even de labuitslagen doorlopen.
Daarna naar ons restaurantje gegaan en zalig gegeten.
Tevens 2 leuke trips besproken voor als onze zoon/vrienden er zijn en tijdens het eten is er toch een regenbui losgebarsten...je kon de overkant niet meer zien, een gordijn van water...toen we terug naar huis liepen, was het weer droog.
Nog even met groot plezier jullie reacties gelezen, heerlijk !
Even een boodschappenlijstje maken voor morgen na de tour.
Citra, de bruid kwam nog even langs die was allergisch voor die zware kroon, voor t metaal ervan, haar nek en oren zaten helemaal onder de rode vlekken en bultjes, ze vergaat tevens van de jeuk, daar gaan we dus zo even wat aan doen.

Tot het tour verhaal...

• 08 Januari 2014 - 00:39

Paula:

Ondanks een luierdag weer een prachtig verhaal, elke week 1 ijsje Elsje, je zou dan gewoon die beker melk kunnen laten staan, dat zijn dezelfde calorietjes, maak het jezelf niet zo moeilijk joh, die advocadosap ziet er ook jofool uit hoor, drink je dat als ontbijt bij de groentekoekjes, het zal best machtig zijn.
    Het zal toch te gek zijn dat je van je plekje verjaagd wordt door een stelletje mensen die geen respect tonen voor hun mede vakantiegangers, Elsje doe je "grote" bek maar open hoor, daar kunnen ze best eens bang voor zijn.
    Grappig die lolly's, wij laten ze staan vanwege het zout, jullie en de kinders hebben ze nodig, een leuk betaald cadeautje voor hen, daar zullen ze blij mee zijn.
    Geef Ika een dikke knuffel van mij, wat zal ie blozen, (of mag jij hem niet aanraken) zeg maar dat ik een Hollandse schone ben van 65 jaar.
    Is Guus een beetje ziek soms??
    Een fijne dag voor jullie, met liefs van mij.

• 08 Januari 2014 - 01:57

Constance:

Natuurlijk gaan we op lolly's uit. Ben benieuwd naar de avocadojuice. Een fruit cocktail ga ik zeker nemen. Maar de voor mij nieuwe sapjes probeer ik ook graag. Is het druk in het hotel? Hoeveel gasten zijn er ongeveer? Vorig jaar hadden jullie het zwembad vaak voor je alleen. Zijn er ongenode gasten dan verjaag ik die vrolijk met een bommetje!
    Fijne dag allemaal

• 08 Januari 2014 - 07:04

Roel:

Hoi Els, de juiste reactie hoor: negeren dat aso-volk en iets anders gaan doen. Hopelijk zijn ze nu inderdaad weg en hebben jullie het weer lekker rustig. Groetjes aan Ika Wijaya!

• 08 Januari 2014 - 09:28

Lenny:

Wacht maar, tot dat ik een bommetje kom doen, als ze er nog zijn dan zijn ze zo vertrokken.
    Voor jullie ga ik heel rustig het trapje af, en maak geen golven. :)
    Toch een leuk verhaal hoor Els, alleen al wat je zoal eet. Nou ik kan hier niet eens op mijn gewicht letten, laat staan als ik bij jullie ben, ik moet weer een nieuw badpak kopen errrrrruuuuuuggggg he?????
    De crisis helpt ook al niet om af te vallen, ik begrijp er niets van :( :(
    Straks komen de Lombokkers gezellie ! !

Salmiaklollies?? die haal ik pas de 30e en die gaan dan direct in de koffer.
    Ik had nog een bestelling voor stoepkrijtjes ( DROP ) ik heb nu al drie keer nieuwe moeten kopen, gewoon omdat ik ze opvreet op z'n Hollands gezegd.Die haal ik ook de laatste dag voor de zoveelste keer.
    Niet meer zulke bestellingen hoor Els ! ! ! Die Lariam daar zal ik wel vanaf blijven. :)

Vanmorgen heb ik mijn kleindochter naar school gebracht, ze had er zin in, alleen dat gehoest dat moet slijten.
    Ik ga zo naar het IJsselland afspraak bij de dermatoloog, gelukkig is mijn voet weer schoon nu wachten op nieuwe nagels.

Iedereen een fijne dag

• 08 Januari 2014 - 09:56

Jo:

Hahhahhaha Lenny en Constance, ik lach me suf om jullie, BOMMETJE!!!!
    Lenny, kappuh met dat snaaien hoor, is niet gezond ! :) hoor wie het zegt haha, nou ja... ik ben met mijn 3e dag dieten bezig, maar of ik zo'n avocado geval naar binnen krijg ? Ziet er vies uit :P
    Kun je geen oxazepam in die bierflessen proppen mam ? Het is maar een idee , suc6 !
    Anders laat je Frits een paar harde scheten en boeren laten ... Hahahhaa
    Fijne avond alvast X

• 08 Januari 2014 - 09:58

MIA:

Goedemorgen

Zit al lekker je verslag te lezen,is inderdaad leuk om zo wakker te worden.
    Knap Els dat je je hebt ingehouden,ik weet niet of ik dat had gekund
    Ik had het bij de Endessa (electra) ,daar moet je een nummertje trekken,maar ik kon niet vinden waar die hingen,komen er 2 mannen,lopen naar de tafel en pakken daar een nummertje,ik dus ook en ik vroeg in het engels zullen we even ruilen want ik was voor U,ze lachte alleen en deden of ze me niet verstonden,maar toen ze aan de beurt waren spraken ze perfect engels,dus ik zei,jullie kunnen wel geld hebben maar manieren kun je niet kopen en die missen jullie russen allemaal (MANIEREN)
    Het meisje achter de balie zat stiekem te gniffelen dat ik dat durfde tegen die 2 grote kerels.
    Ga straks weer naar Marbella een rolstoel en een scootmobiel brengen bij mensen voor 3 weken

• 08 Januari 2014 - 11:13

Els:

Nee Paultje, de avocadojuice wilden we gewoon eens proberen en we vonden het allebei heerlijk, echt niet vies hoor Jo.
    En mijn beker melk hoef ik niet te vervangen want het is melk zonder vet.
    De ijsjes daar verlustig ik me alleen maar aan.
    Ik zal Ika een knuffel geven van je (men is hier zeer knuffelbereid) en hem van jullie de groeten doen Roel.
    Guus brengt af en toe een bezoekje aan de uroloog, maar is niet ziek.
    Constance, het is wisselend hier, soms komt er een groep die dan de volgende dag weer is verdwenen daar merk je niks van.
    Soms een stel mensen dat doorgaat naar de Gili's en momenteel zijn we met weinig mensen vanmiddag waren we weer samen aan t zwemmen.
    Jo, zet m op en Lenny idd kappen !!!
    Mia, ik hoor t je zeggen. T is toch logisch dat ze jou hun nummertje geven ...

• 08 Januari 2014 - 14:05

Jo:

Waar zijn de ' kraaijen' ?

• 08 Januari 2014 - 15:03

Els:

Ja... Waar zijn de Kraaijen ??

• 08 Januari 2014 - 16:37

Paula:

Heeeeeeeeeeeeeeee waar zijn de Kraaijen????????

Zo ik ga eten koken, vandaag een gekke dag gehad veel klusjes geklaard die maar bleven liggen, daarna even (nou ja) struinen in de digitale archieven, vanavond een verlate Champagnedronk bij een lieve vriend.

Morgen naar de ogendokter, ik ben benieuwd naar de foto's, het zit nog steeds niet lekker met m'n ogen.

Elsje slaap lekker en morgen gezond weer op, maak er een mooie dag van.

• 08 Januari 2014 - 17:24

MIA:

Zo kom ik in Marbella aan ,willen ze de scootmobiel niet,is te klein,ik zeg mevr. dat heb ik U gezegd hij is alleen goed voor de boulevard,nu laat U me helemaal hier naar toe rijden voor niks,dat kost tijd en geld.
    Ze namen wel de gewone rolstoel en daar heb ik een flinke prijs voor gevraagd
    Vroeg ze ook nog of ze het over drie weken kon betalen,nou nee dus,o maar als we hem nou na 2 weken niet meer nodig hebben,hebben we al betaald
    Ik ZEG MEVROUW als U naar de bakker gaat betaald U dan ook 3 weken later en als het dan niet goed is geeft U het dan terug
    Bek genoerd en over de brug met het geld.

• 08 Januari 2014 - 17:46

Wim&puk:

De Kraaien wazze vandaag een bietje an ut fladdurruh....
    Van alles en nog niks gedaan, túúrlijk Hoogvliet overvallen en voor de rest een makkelijk daggie.
    Vanavond krijgen we een comedoonse op bezoek, dat wordt Joodse Penicilline, belegen broodjes, kippenvleugelkens enne....IJSJE toe!

2 x leuke post uit Canada ontvangen. Een koperen muntensetje uit 2013, waarbij het *kwartje* 2 trouwringen heeft...Heel origineel. De andere kaart was nog een verlate kerst/nieuwjaarskaart met muziek...nl.: Jingle Bells, maar dan met hondenscheetjes..

De Mannetjeskraai schuifelt sodemedadelijk de keuken in. Puk is een beetje moeilijk ter been, het is net of haar linkerbeen uit watten bestaat, dus héél voorzichtig lopen natuurlijk. De spier/zenuwpijn is gelukkig wel weg. Rarara...voor wie brandt er een extra kaars???

Komende week gaan we onze vlucht naar Canada regelen en voor Moshe een gezellie pension opzoeken. In Leidschendam heeft een dierenartsenechtpaar óók een kattenopvang en dat ziet er op de site betrouwbaar uit. Eerst even daar rondsnuffelen en info vragen over voeding en zo.
    Gaat best wel goed komen hoor.

Hou het een beetje kort, morgen wat uitgebreider, denk ik/vermoed ik/hoop ik....
    Lombokkianen: Slaap lekker weer en voor de rest van de fammielje.....Prettige avond!!

• 08 Januari 2014 - 18:34

Lenny:

Zie je Wim, jullie worden gelijk gemist, dat is een goed teken je kan niet stiekem een dag overslaan.
    Lekker kibbesoeb, ik heb net mijn laatste portie op, morgen spinazie met vis.
    Gezellig een reis naar Canada, familie bezoeken leuk hoor!!
    O ja, Moshe dat is altijd moeilijk om je dier achter te laten, hoe goed ze het ook hebben.
    Mijn hond krijgt het ook heel goed, maar toch..........
    Ik heb alleen een waxinelichtje dat brandt nu voor Puk,
    hij brandt vier uur en dan moet Puk zich beter voelen :) :)
    Nu ga ik eruit, nog FF naar facebook.

Slaap lekker allemaal.

• 08 Januari 2014 - 20:54

Wim:

Da's lief hoor Mrs. Freebird..!!!! Puk voelt zich er héél erg door verwend. Tja, wat 1 waxinelichtje al kan veroorzaken...Enne, op z'n Duits gezegd: It's the thought that counts, ja tóch?
    Truste allemaal....
    TTYL.