zondag - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu zondag - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

zondag

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

24 Februari 2014 | Indonesië, Senggigi

Een heerlijke dag gehad.
Kletsend in het zwembad gehangen onder een bijna strakblauwe hemel.
We vangen er allemaal nog een kleurtje bij.

Lidia is de grootste negert, dan Lenny, dan ikke en dan de rest.
s Middags gaan we er even uit, omdat we nog een hapje moeten eten.

We besluiten naar Padang te gaan.
De Sumatraanse keuken.

BEen piepkleine warung, weggefrommeld in een hoekje.
Het is een gifgroen geschilderde ruimte, met rode plastic klapstoeltjes en tafels waarvan het blad is ingepakt met plastic tafelkleedjes.
Boven onze hoofden hangt een ventilator die ooit waarschijnlijk wit moet zijn geweest :-)

De jongeman springt op als wij met 6 man/vrouw sterk binnen komen wandelen.

Er worden in het totaal 19 schaaltjes bij ons op tafel gezet. We hadden gevraagd om de erg hete gerechten niet neer te zetten.
Als laatste krijgen we zes borden rijst en zes flesjes water.

Dat is het, geen bestek, geen servetten, met je handen eten dus.
Gelukkig hebben we de avond ervoor de kunst af kunnen kijken van Novi, Adi en Inge.

Het lukt prima en we hebben er lol in om zo te eten.
Er staat vis, kip, rendang, eieren in kerrie, vis in kerrie, tempeh goreng en nog veel meer.
Het smaakte ons allemaal prima en toen we klaar waren konden we onze handen wassen aan een soort wastafeltje.

Na afloop hadden we nog wel zin om koffie te drinken en zagen we aan de overkant Taman, de bakkerij.
Je kunt daar allerlei brood kopen maar t smaakt allemaal hetzelfde.
Het kleine pijpenlazaakje blijkt te zijn veranderd in een prachtige zaak met veel glas en de tuin ernaast was omgetoverd in een westers uitziend geheel met een fontein en kleine zitjes met heerlijke stoelen.
Zelfs het restaurantgedeelte, boven de palmentuin zag er smaakvol uit.
Duidelijk op de ( toch wat aantrekkende) toeristen afgestemd.
Personeel liep er in mooie oranje/witte kledij rond en er was goed spelende band.

We hebben er heerlijk koffie gedronken, goed het was een fortuin, maar dan heb je ook wat.

Nog even naar de naastgelegen houtwinkel, Lenny, die in het donker met haar zonnebril oploopt kukelt weer van een afstapje af en die moet weer gered worden, gelukkig gaat het allemaal wel en na een aankoop naar huis,

Een pleister en koffie en dan lekker slapen...

  • 24 Februari 2014 - 04:15

    Puk:

    Goedemorgen. Ik ben er al vroeg bij, om 3 uur wakker en toen ging het slapen niet meer.

    Met je handen eten, ja, dat is wel een beetje moeilijk met sommige gerechten, maar het gaat jullie prima af, gezellig hoor!

    Die sunsets zijn daar erg mooi zo op de foto's te zien, het is een prachtig land.

    Hier vandaag niets bijzonders.

    Fijne dag allemaal!

  • 24 Februari 2014 - 04:25

    Els:

    Mooie stofjes gescoord, zou wat voor jou zijn Anketank. :-)
    Je zou helemaal uit je dak gaan !
    Op naar de volgende shop !

  • 24 Februari 2014 - 07:59

    JO:

    Lekker met je handen eten MMMMM

    Ik werk thuis, Joshua en Noah hebben vakantie... ben maar alvast begonnen met werken, dan kan ik het straks wat makker an doen :)

    Ik heb een foto op FB staan van Ro en mij, en mijn Bazin bij Ashland schreef eronder : Cute girl, even as a child , dat is dan wel weer leuk toch hahaha ze moest eens weten hihi hihi

    Genieten jullie maar keihard van je laatste dagen, leuke foto van Ro gezien met Novi en dat andere meisje, wat ben je bruin Bro, ik heb een bruine Bro WHAHAHHAHAHAHAH

    Fijne dag!

  • 24 Februari 2014 - 08:02

    Jo:

    Er is gisteravond nog een bericht geplaatst door Coby & John Blom.... hebben jullie dat gezien? (Lenny?)

  • 24 Februari 2014 - 10:02

    Els:

    Ja dat bericht heb ik al voorgelezen Jo !
    Ik ga kijken op FB.

  • 24 Februari 2014 - 10:41

    Wim:

    Met je tien geboden makannen is voor ons ook niet ongewoon. Neem bijvoorbeeld kip in alle vormen, dat mag óók met de handen, behalve kippensoep natuurlijk...da's wat slordig!

    Hier (ter Trixe) hoesten, kuchen en blaffen we ons met enig ongeduld richting 21 maart. De natuur in het algemeen loopt gewoon minstens 1 maand vóór. Kun je nagaan, we hebben slechts 10x een lichte nachtvorst gehad dit seizoen. En...of dat nu zo positief is voor de komende warmere seizoenen? Macht uns kein Flausch aus natuurlijk. We blijven gewoon de nukken van de weergodinnen/goden gelaten over ons heenwalsen.

    Morgen waarschijnlijk even naar Rotjeknor kachelen om voor de verjaardag van Max een toepasselijk hebbe-dingetje te kopen. Wat het wordt zien we daar wel, als er maar een Porsche-logo op staat...
    Géén zonnebril natuurlijk, want daar beginnen de prijzen vanaf 180 euri..! Bij de Hema liggen min of meer dezelfde brillekens voor nog geen tientje! Maar ja, Unterschied muss sein, right?

    Alwéér Blookertijd...

    TTYL en maak er messunnalluh een geinig daggie van.

  • 24 Februari 2014 - 15:06

    W Bonke:

    Lidia mijn mopje
    Ik heb zo net een telefoontje uit Duitsland gehad maar dat was niet leuk
    ik kreeg van Karsten te horen dat Hilde Van morgen plotseling is overleden.
    Voor de verder rest hoor je vrijdag wel .

  • 24 Februari 2014 - 15:28

    Lenny:

    Morgen maar.........ik zit net een heel verhaal te schrijven een reactie op het bericht van Coby en John
    En weg was het weer, nu geen zin om opnieuw te doen.
    Tijd voor mijn mandje.
    Coby ik kom volgende week wel naar de koffieochtend.
    Tot snel ! ! !

  • 24 Februari 2014 - 15:55

    Mia:

    Ik zag die mooie nagels lekker rommelen met het eten,heerlijk toch
    Woensdag met Medy,Ria en Pieta naar de Hammam,ben benieuwd,
    wat een naar bericht nou voor Lydia net in de laatste dagen,sterkte

  • 24 Februari 2014 - 16:55

    Anneke:

    Beste Lombok-gasten

    Het was weer leuk om de verhalen te lezen met prachtige foto's, vooral van de laatste trip
    Lijkt me prachtig om Lombok eens te bezoeken. Wie weet.

    Nog gezellige laatste dagen allemaal met zonnen, zwemmen, lezen, eten (met de handen smaakt vast nog lekkerder...), enzovoorts.

    Constance ik zie je eind deze week weer, zongebruind denk ik.
    Leuk om je verhalen te horen !
    Het is hier lenteweer, wel beetje fris nog maar zonnetje erbij overdag. In alle tuinen zie je krokussen en narcissen uitkomen !

    Goede terugreis !
    Tot gauw
    Groet van Anneke

  • 24 Februari 2014 - 20:36

    Paula:

    De Lombokkers liggen al heel lang op 1 oor, slaap lekker verder en lees straks de restjes van deze dag maar.

    Lia veel sterkte met het berichtje van Wim, ik weet natuurlijk niet of het familie of naaste vrienden van je is, maar als je op vakantie ben wil je deze berichten liever niet lezen, je zit te ver om er direct naar toe te gaan, sterkte van mij.

    Een mooi verhaal Elsje die ik al vannacht gelezen had, maar net als Lenny was mijn lange verhaal aan het eind WEG.

    Wij zijn vanmorgen bij prachtig lente weer met de boot naar Dordrecht gegaan, vanaf de haven mooie oude gebouwen en winkels bekeken, net voor het huis van mijn nichtje, ging ik onderuit "glee van een schuin stoepje" voor ik het wist lag ik languit op de straat met een geknakte enkel, een tuut van hier tot China op m'n enkel, het voelde heel raar maar ik kon erop staan, jankend de trap op, bijgestaan door Fr2, daar direct een natte lap erop dat hielp wel wat, maar toen naar huis met bus en trein, lopen viel mee, maar in en uitstappen een ramp, thuis gekomen kon mijn schoen niet meer uit zo dik was m'n voet, nu weer een natte lap in de hoop dat het wat slinkt en ik morgen gewoon mee kan naar de Maasvlakte.

    Voor ieder een fijne avond.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 52281

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: