Watervaranen - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu Watervaranen - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

Watervaranen

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

13 Februari 2014 | Indonesië, Senggigi

Voordat ik de jongen en meisjes wilde wekken, zag ik hen al bij het zwembad rondlopen, Len natuurlijk met haar fototoestel in de aanslag...
Daarom kreeg ik ze niet te pakken om ze te wekken.
We zaten dus aanmerkelijk vroeger aan tafel dan afgesproken was.

Sahwan was ook een half uur vroeger dan gepland, dus dat kwam goed uit.
We zijn meteen vertrokken en hadden geen flauw idee wat ons te wachten stond.

We reden een voor ons bekende weg op maar sloegen ineens af naar links, naar een behoorlijk grote kampong gelegen aan de rivier de Meninting.
Een redelijk brede rivier waaraan een deel van de kampongbewoners woonde en werkte.
Lenny liep overal foto's te maken en was daar zo druk mee bezig dat ze niet oplette waar ze liep en wij met een hoop waarschuwend geroep nog net konden voorkomen dat ze vol in een smeuiige koeienvla stapte met haar teenslippers en er een koeienstrontfestijn van maakte ! :-)))

We zagen meteen weer mannen tot over hun middel in de rivier staan naast een soort houten bakken die dienst deden als opvangreservoir.
De mannen doken onder water met een grote, zware plastic bak en kwamen met een volle bak weer boven en stortte het gruis/ kiezeltjes in de houten bak.
Zo lagen er meer van die bakken en de mannen zagen er allemaal afgepeigerd uit.
De vrouwen en kinderen zagen ons en bekeken ons met grote aandacht, het viel me op dat het Bahasa me steeds makkelijker af ging en ik kon gewoon een babbeltje maken met ze.

De boot waarmee we de riviertocht zouden maken was volledig gemaakt van bamboe, dikke stammen en dunnere stammen een hele lange stammetjes die aan de voorkant eindigde in een omhoogstaande punt die de boot een heel exotisch uiterlijk gaf.

Bij navraag bleek het een Vietnamese boot te zijn, die je daar overal ziet.

Doordat de boot met de kromme, omhoogstaande punt helemaal plat op de grond kon worden gelegd, was het mega-easy om de boot in te stappen, je liep m gewoon op.
In het midden was een kleine unit gebouwd met twee tegenover elkaar geplaatste banken met daarboven een ruim rieten dak.
We hadden alle plaats om te zitten en ondanks het toch wel fragiele uiterlijk van de boot lag ie als een huis in het water.

De boot werd voortbewogen door twee " gondeliers" die met grote lange stokken afzette en ons langzaam lieten voortvaren.
Ineens zagen we een -voor onze begrippen - een giga-spin vanuit het rieten dakje een draad maken waaraan hij ineens naar beneden kwam ! Hij was niet zo groot vonden wij, wij weten wel beter en hebben ze handgroot gezien, Frits zijn hand dan he !

De natuur ( op veel plekken verpest door bergen vuil en plastic) gleed aan onze ogen en cameralenzen voorbij en we kwamen van alles tegen, spelende, naakte kinderen, die steeds sneller de kant op klauterden en weer in het water sprongen toen ze in de gaten kregen dat wij ze fotografeerden.
Mannen die met een stok op hun schouders door het water waadde, waaraan aan iedere kant een grote bak gras hing of iets dat erop leek.
Vrouwen die de was deden of hun eigen voeten aan het wassen waren.
Jonge jongens die probeerden om kleine watervaranen te vangen...
Er zaten er best veel, van kleine tot hele grote, lijkend op de uit hout gesneden varanen die in onze woonkamer staan.

Het was echt hemelschreiend om te zien wat een zwerfvuil er overal lag, zo jammer van dat prachtige land.
We zagen een hele grote varaan lekker genieten in de zon op een grote steen in de rivier.
We konden m nog net voor een klein stukje op de foto krijgen voordat hij er snel vandoor ging.
Iedereen genoot van de trip en Sahwan heeft echt veel foto's genomen van ons.
Bij het afscheid nemen van de mannen en vrouwen van deze kampong beloofden we nog een tas spulletjes te brengen.
Onderweg terug zagen we hoe de politie een fuik had gemaakt om iedereen in staande te houden, we zagen het al kilometers voordat de fuik er was aan alle brommertjes die bij honderden stilstonden (en voorbij de fuik naar de andere kant toe) ze geven dat per sms aan elkaar door en noemen het razzia !!

Hamdan is voor ons boodschappen gaan doen, ( die man is goud waard) deze keer alleen suiker 24 stuks en 50 lollies, die hebben we vanavond bij Sawah afgeleverd en hij gaat het morgen brengen.

'S Middags hebben we lekker in het zwembad gehangen en.....mijn 3e ijsje moest eraan geloven, nog 1 te gaan !
Het is een hele warme dag vandaag, de temperatuur tikte de 34 graden aan, steeds als we de koele auto uitkwamen werd er gezegd...oh gelukkig de kachel is nog aan !

We zijn echt heel blij om te zien dat er zoveel mensen zijn die onze site meelezen en ons volgen en het is nog leuker wanneer er mensen zijn die reageren.
Zoals de vrienden van Constance, haar zoons, lidia's Wim B, familie van Lenny, de meest trouwe sitevrienden die er al jaren bijzijn, in binnen en buitenland, mijn familie en onze vrienden, Tineke en Jan (wij halen nog steeds herinneringen op aan de tijd dat wij en jullie samen in Indonesie waren. We hebben daar de mooiste herinneringen aan.)
Hoe dan ook het is heerlijk om jullie reacties te lezen, bedankt daarvoor.
Gerard, de foto van het opspattende water is niet van mij, ik heb m wel op mijn camera zitten maar krijg m er niet af voordat we weer thuis zijn....

  • 13 Februari 2014 - 01:01

    Inge:

    Prachtig geschreven verhaal Els.
    Wacht de foto's met spanning af.

    En lieve mensen,
    We hebben deze maal een luie vakantie gehad dus weinig anders te vertellen danzon, zee en fantastische catering hetgeen onze broekriemen al hadden verraden door ons tot een extra gatteke te dwingen :-)

  • 13 Februari 2014 - 07:41

    Puk:

    Prachtige foto's Els en wat een verhaal, iedere keer wat nieuws, wat genieten jullie toch. Heel fijn, en wij genieten hier op zo''n manier lekker ook mee. Gezellie.

    Het is hier half acht smorgens, en er brand een kaars voor je Jo, dat gaat de hele dag zo door, een echt sollicitatie kaars dan, om half vier heb je het gesprek zoals je schreef. Hier duimen en tenen in de houding hoor, en dan maar hopen dat je de baan krijgt, je verdient hem 100 %. Aan ons en alle anderen zal het niet liggen, dus allemaal positieve energie voor dat gesprek vandaag. Proficiat!!!!

    Wij krijgen hier over een paar uur de thuishulp, Wim ligt nog effe lekker te meuren, ik was er om half zes al uit, eerste gedachte was Jo, dus gelijk een fikkie in de kaarsen.

    Iedereen een fijne dag toegewenst, ik kom later wel weer terug!

  • 13 Februari 2014 - 08:11

    Gerard:

    Wat een leuke trip hebben jullie gemaakt.
    En wat een prachtige foto's er weer bij.
    Een leuke ervaring weer voor jullie.
    Blijf er maar lekker van genieten Els en Frits.
    Hier in Gelderland is de dag net begonnen voor ons.
    Het weer ziet er goed uit.
    Het is droog en dat is al heel wat.
    Als de zon zich nog laat zien wordt het weer lekker vandaag.

  • 13 Februari 2014 - 09:33

    Wim:

    Verbluffend! Zo plezant (=duidelijke taal voor de Deensen..) om te lezen en te zien. De teneur van de verslagen wordt onveranderlijk stééds spectaculairder, zoals dat bij een Hoofdredactrice past uiteraard..!
    Wie verre reizen doet, kan veel verhalen..zoals dat heet.
    Jullie *Club van 6* haalt echt de krenten uit het brood met deze prachtige trips, belevingen en indrukken van dat prachtige eiland...
    En....zo te zien zijn de weergoden jullie ook goed gezind. Een (plens-)buitje op z'n tijd en dan gelijk erna weer volop zon.
    Kom later op de dag weer aan jullie deurtje kloppen hoor, zéker als we het sollicitatie-resultaat van JO hebben gehoord/gelezen.
    ALLE SUCCES JO!!!! Om in de Olympische sfeer te blijven: GA VOOR GOUD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 13 Februari 2014 - 09:35

    Puk:

    Beste Gerard en Roel, Wat zijn jullie fijn met het nieuwe huisje/kasteeltje bezig, ik reageer er wel heel weinig op dus effe positief wezen. Jullie zijn al zo opgewekt over de lente die er nu gauw aan ligt te komen, weer een hele nieuwe en mooie ervaring in dat prachtige Gelderland. Ja, mischien een domme vraag, zijn alle tegels nu gelegd? Het waren er heel wat, jullie zullen vast wel trots zijn wanneer alles precies zo is als je het hebben wilt, prachtig project. Fijn om van jullie te horen, maar toch ook leuk om reacties te krijgen, sorry dat ik zo laat ben. Fijne dag!

  • 13 Februari 2014 - 10:31

    JO:

    Wat lief, allemaal bedankt !! Puk, zo vroeg al aan mij denken ? hahaha, het moet niet gekker worden ;) lachen hoor !
    Ik heb de zenuwen, toen ik vanmorgen wakker werd , had ik een dik rood jeukend oog ! :( (vocht onder en boven mijn oog) Ben meteen in de weer gegaan met pravlin oogdruppels, ijsblokjes .... maar het ziet er niet uit ...... Naja misschien zien ze het niet daar in Zoermeer vanmiddag ! WHAHAHAHAHAHAHAHA

    I keep you informed....
    Merci,
    Jo

  • 13 Februari 2014 - 10:31

    Jo:

    Pravlin =PREVALIN ! pffff

  • 13 Februari 2014 - 10:37

    Hanneke:

    Els wat een verhalen en mooie foto's weer, en iedere keer ontdekken jullie weer nieuwe dingen,heerlijk.
    vandaag de hechtingen uit mn voet,zit er nog wel dik in, dus pijnlijk denk ik, ben benieuwd of ik dan beter kan lopen???ik vind alle reakties op jullie verhalen gezellig om te lezen. Jo succes vandaag.
    voor iedereen een fijne dag

  • 13 Februari 2014 - 10:45

    Puk:

    Sterkte Hanneke, hoop dat het wat beter gaat zonder de hechtingen, zal fijn zijn!

  • 13 Februari 2014 - 10:47

    Els:

    Jootje, je oog slinkt wel weer !
    Blaas ze omver, dress to impress en speak them of their chaussettes !!!

  • 13 Februari 2014 - 11:16

    Lenny:

    Jo wees gewoon jezelf.
    Andere zijn al genoeg.

    Mijn gevoel zegt dat het wel zal lukken.
    Je bent een mooie verschijning en dat is ook wat waard.

    Toen ik nog werkte bij Hallmark Cards was ik getuige van een sollicitatie voor onze afdeling.
    Afdeling facturatie had de dame in kwestie al beoordeeld voor dat ze binnen was.
    Geen schijn van kan had ze.
    Het haar was niet ok.
    Geen kleurrijk figuur.
    Natuurlijk heb ik er wat van gezegd tegen mijn leidinggevende.
    Antwoord: ze moet in ons team passen.
    Wat voor team ????????

  • 13 Februari 2014 - 11:16

    Lenny:

    Jo wees gewoon jezelf.
    Andere zijn al genoeg.

    Mijn gevoel zegt dat het wel zal lukken.
    Je bent een mooie verschijning en dat is ook wat waard.

    Toen ik nog werkte bij Hallmark Cards was ik getuige van een sollicitatie voor onze afdeling.
    Afdeling facturatie had de dame in kwestie al beoordeeld voor dat ze binnen was.
    Geen schijn van kan had ze.
    Het haar was niet ok.
    Geen kleurrijk figuur.
    Natuurlijk heb ik er wat van gezegd tegen mijn leidinggevende.
    Antwoord: ze moet in ons team passen.
    Wat voor team ????????

  • 13 Februari 2014 - 11:16

    Lenny:

    Jo wees gewoon jezelf.
    Andere zijn al genoeg.

    Mijn gevoel zegt dat het wel zal lukken.
    Je bent een mooie verschijning en dat is ook wat waard.

    Toen ik nog werkte bij Hallmark Cards was ik getuige van een sollicitatie voor onze afdeling.
    Afdeling facturatie had de dame in kwestie al beoordeeld voor dat ze binnen was.
    Geen schijn van kan had ze.
    Het haar was niet ok.
    Geen kleurrijk figuur.
    Natuurlijk heb ik er wat van gezegd tegen mijn leidinggevende.
    Antwoord: ze moet in ons team passen.
    Wat voor team ????????

  • 13 Februari 2014 - 11:16

    Lenny:

    Jo wees gewoon jezelf.
    Andere zijn al genoeg.

    Mijn gevoel zegt dat het wel zal lukken.
    Je bent een mooie verschijning en dat is ook wat waard.

    Toen ik nog werkte bij Hallmark Cards was ik getuige van een sollicitatie voor onze afdeling.
    Afdeling facturatie had de dame in kwestie al beoordeeld voor dat ze binnen was.
    Geen schijn van kan had ze.
    Het haar was niet ok.
    Geen kleurrijk figuur.
    Natuurlijk heb ik er wat van gezegd tegen mijn leidinggevende.
    Antwoord: ze moet in ons team passen.
    Wat voor team ????????

  • 13 Februari 2014 - 11:20

    Lenny:

    Wahhhhhhh ha ha !!!!
    4 x Jo .......dat is een goed teken voor jou.

    SUCCES !!

    Ik ga er vanuit dat wij hier een borrel kunnen drinken op de goede afloop.

  • 13 Februari 2014 - 11:32

    Puk:

    Heel mooi Lenny, dit kan alleen maar beter worden, allemaal aan de borrel vanavond, reken maar.

    Wij krijgen morgen ons matras thuisbezorgd, wat zullen we lekker meuren, jullie horen het wel!

  • 13 Februari 2014 - 12:04

    Jo:

    HAHAHHAHAHA, die Lenny, bedankt ! ;)

  • 13 Februari 2014 - 13:17

    Gerard:

    Beste Puk,
    Ja, alle tegels zijn geplaatst.
    Zowel voor onze badkamer, als voor de gastenbadkamer.
    Wat al klaar is ,is mooi geworden, ze hebben hun best gedaan.



  • 13 Februari 2014 - 13:57

    Els:

    Jeetje, Jootje, ik begin nu ook wel de kriebels te krijgen hoewel mijn gevoel zegt dat ik misschien al voordat ik ga slapen hoor dat je aangenomen bent !
    Fingers crossed allemaal hier !
    Laat ons niet in spanning hoor !!! Xxx toi-toi-toi !!!!!!!!!!!

  • 13 Februari 2014 - 15:26

    Wim:

    Nàh, José...jij staat inmiddels al geparkeerd, resp. ben je al binnen bij je toekomstige nieuwe job.
    Een dikke vette kaars (nét vers aangeschoffeld bij Meneer Blokker) met jouw naam erop staat al vanaf 15.30 uur vrolijk en beloftevol te fikhensen....
    Wij concentreren ons helemaal op jou...soortement tele-power. Gaat zéker werken want we hebben het over een kleine 15 kilometer van hier tot Sweeterlake...
    Kom straks maar óp met je gave verhaal...!!!!
    Toi-Toi-Toi.....

  • 13 Februari 2014 - 15:26

    Wim:

    15.30 = natuurlijk 15.nulnul!

  • 13 Februari 2014 - 16:41

    Evelien:

    Is er eigenlijk iets dat ge niet kunt Els ? :-)))
    U hebt toch wel een toffe reportage neergezet, ze kunnen zo in een reisgids !
    We hebben er toch goed van genoten.

    En Jo, wij hebben alle vertrouwen in u, onze stevige borrel in u staat al klaar

  • 13 Februari 2014 - 17:25

    Jo:

    Hallo ! Gesprek ging goed en was erg relaxed, 2 leuke aardige vrouwen.
    Ging dus goed ..... totdat ik een stukje vanuit het Nl naar het Frans moest vertalen en andersom, dat valt echt nog niet mee pffff.... ik kan er dus geen zinnig woord over zeggen ... het lijkt me wel een leuke gevarieeerde job, we zien het wel, ergens begin volgende week zal ik het wel horen.... bedankt voor het meeleven en duimen..... ik kreeg trouwens wel een dik gevulde goodie-bag, met mostertjes van Weleda.... een oprot zakje ? WHAHAHHAHAHA
    Fijne avond !

  • 13 Februari 2014 - 17:25

    Jo:

    mostertjes=monstertjes

  • 13 Februari 2014 - 17:27

    Jo:

    Vanuit het Frans naar Nl was niet zo moeilijk, maar schrijven van Nl naar Frans is echt niet makkelijk :(

  • 13 Februari 2014 - 17:55

    Wim:

    Meid...je staat al met 1 voet binnen de poorten! En dat Frans/Nederlands en anderstevoren...Zij begrijpen ook wel dat zowel de sénuwuh een rol spelen, alsook het feit dat je langere tijd uit La Belle France weg bent. Joh Jo, binnen 2 dagen ben je weer helemaal los op de vertalingen..en dat weet je toekomstige werkgever óók natuurlijk.
    Maar het blijft spannend natuurlijk. Volgende week de definitieve uitslag en dan écht een feessie bouwen!

  • 13 Februari 2014 - 18:02

    Puk:

    Gelukkig dat niet alleen de vertaling mee telt, presentatie van jezelf is ook erg belangrijk, nu maar verder duimen, de dikke kaars met je naam erop gaat een poosje mee, het komt hopelijk allemaal goed Jo, een betere kunnen ze niet krijgen, reken maar!

  • 13 Februari 2014 - 18:12

    Hanneke:

    Had je niet even geoefend Jo??? Met jouw achtergrond van zolang daar gewoond te hebben,beter kun je niet krijgen??? spannend.

  • 13 Februari 2014 - 20:42

    Lenny:

    Zo Jo , nu maar lekker slapen.
    Lijkt mij wel positief.
    De kop is eraf, en het was geen oprot zak maar een welkomst geschenk.:-))

  • 14 Februari 2014 - 00:28

    Els:

    Je hebt niet veel ervaring in dat onderdeel, maar die krijg je daar vanzelf !
    Volgens mij is t ook goed gegaan...
    Even niet meer aan denken.
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 52269

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: