11-2-14 - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu 11-2-14 - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

11-2-14

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

11 Februari 2014 | Indonesië, Senggigi

Zoals ieder jaar is 11 februari een memorabele dag voor Birgitta, Senna, Wim en Puk, Jo/Peet en voor ons ( en natuurlijk alle andere familie)

Een regeltje : there is nothing I can say ! We just miss you little Luca !

Kleine Luca, op deze datum - 9 jaar geleden - overleed hij, 4 maandjes oud :-(
Birgitta's zoontje, Senna's broertje, Wim's kleinzoon, ons vriendje !
Sterkte vandaag. XXX

En...

Jan Looren de Jong is jarig vandaag ! Gefeliciteerd Jan !!!! Xxx

Gisterenmiddag waren we nog in het zwembad toen het begon te spetteren, ach een beetje regen in 31, wat maakt t uit ?


Pet op dus je hebt er eigenlijk niet echt last van....totdat het doorzette en het gespetter een meer dan serieuze regenbui werd die niet meer ophield tot de volgende ochtend en dat alles met bijbehorend fors onweer waar we toch wel af en toe van wakker werden.
Het zwembad was tot aan de rand toe vol..

Opstaan, ontbijten, zwemmen...dat is de volgorde als we thuis zijn.

Het is bewolkt maar heel warm en droog en we besluiten om boodschappen te gaan doen voor de twee kampongs aan de rivier, zodat we daar een heleboel arme, hardwerkende mensen heel blij kunnen maken.
Met de meiden en Hamdan gaan we naar de markt en kopen :

Hamdan zei ons om in de auto te blijven, omdat...wanneer de mensen op de markt ons zouden zien, de Prijzen met 300% zouden stijgen, we volgden Hamdans advies op en bleven in de auto en wij konden wij ongegeneerd foto's maken door de geblindeerde ramen :

Alles dubbel

15 kilo rijst per kampong, verpakt in 4 zakken per kilo
Dat is dus 60 pakjes
5 kilo suiker per kampong verpakt in pakjes van 4 per kilo
Dat is dus 20 pakjes
50 lollies
100 pennen
50 indische pasteitjes
30 lempersl
Grote zak vol cakejes
Brood
Limonadesiroop
Een grote zak tabak met vloetjes (als je dat zo schrijft)
En 5 kilo rambutan (fruit)
Een zooitje chocoladekikkers
En een handjevol kleingeld, gebruiken wij toch niet.

Misschien vergeet ik nog iets, dat is dan niet met opzet.

We gingen naar kampong aan de rivier en naar de beruga toe en zetten samen met Hamdan de boodschappen neer en wilden meteen weer weg, maar dat gebeurde niet voordat we uitvoerig waren bedankt, alle vrouwen brachten onze handen naar hun voorhoofd als teken van respect.
We groeten, worden uitgezwaaid en gaan door naar de andere kant van de rivier waar het er heel anders aan toe gaat.

Ik denk dat de mensen aan deze kant van de rivier ons al hadden gespot want de dozen, tassen en zakken werden met zoveel enthousiasme aanvaard, of ze moesten echt honger hebben, zo netjes als het aan de andere kant ging, zo graaiden de mensen hier alles weg, bij de lollies ging gejuich op :-)

Ook hier werden we heel hartelijk bedankt en uitgezwaaid en alle pennen die we nog over hadden hebben we onderweg aan passerende kinderen gegeven.
Het gaf echt een goed gevoel dat we dit konden doen en al met al voor € 11,00 per persoon.

Terug in het hotel zijn we echt moe en zijn blij dat we lekker kunnen gaan zwemmen, het is nog steeds bewolkt maar droog en warm.
We eten en drinken wat en als we 10 minuten in het water zijn komt Ram, de houtsnijder en we kopen wat dingen en bestellen nog wat bij hem, hij is dus ook blij.
Gauw douchen, want het is ineens half 6 dus moesten we zorgen dat we klaar waren
om uit eten te gaan, we hebben vis besteld bij Amalia.
De vissen zien er prachtig uit maar vallen qua smaak tegen.
Weer een ervaring rijker en een illusie armer !

In de beruga gaan we lekker koffiedrinken en als Guus komt om medicijnen te brengen die hij voor ons heeft besteld, gaan we richting onze kamers.

Vandaag heeft de stroomvoorziening bijna de hele dag op het nood-aggregaat gedraaid, een fikse stroomstoring dus.
Om 21.30u hebben we weer normaal stroom en dus ook weer internet zodat ik eindelijk kan gaan lezen op mijn site..

Jammer dat ik alleen foto's heb gemaakt met camera's en niet met telefoon en ipad, nu kan ik ze niet rechtstreeks op de site zetten...

Maar, ik zal ze echt wel plaatsen..als we thuis zijn.


  • 11 Februari 2014 - 00:57

    Paula:

    Fijn dat jullie al die mensen blij hebben kunnen maken, ik zie het voor me ook zonder foto's, het gekreoel van mannen en vrouwen, heerlijk om voor sinterklaas te spelen, wat kopen wij hier voor 11 euries, als je zuinig ben kun je er 1 dag van eten met een gezin, echt fijn te denken dat de mensen gaan slapen met een volle buik.
    Die Hamdan is goud waard met zijn tips, hij kent de gewoontes maar blijkbaar ook hoe de politiek dit wenst.

    Ik hoop dat jullie uitgeslapen zijn na zo'n regenachtige nacht, een fijne dag toegewenst.

    Vanavond om 7 uur is Els Borst (arts en D66) dood gevonden in haar garage, er worden onderzoeken gedaan van wat er gebeurt kan zijn. Ik dacht dat dit bericht belangrijk genoeg is om door te geven.

    Birgitta, Senna, Wim en Jo/Peet veel sterkte vandaag, maak er een mooi waardevolle dag van met elkaar. Met veel liefs van mij.

  • 11 Februari 2014 - 01:38

    Lenny:

    Grrrrrrrrr !!!!!!!
    Weer mijn verhaal weg, opnieuw maar weer.

    Wat een nare dag voor Brigitta en de naaste familie
    Om zo,n klein manneke te moeten afstaan.
    Sterkte...in gedachte ben ik bij jullie.

    Jarige gefeliciteerd !!


  • 11 Februari 2014 - 01:48

    Lenny:

    Gisteren werd ik toch weer met mijn neus op de feiten gedruk hoe goed wij het toch hebben.
    Zelfs met alleen aow, gezonheidszorg is ook ok. Wij zijn gewoon ontevreden zeikers.

    Ik voelde me een beetje ongemakkelijk toen we met al dat eten bij de kampongs aan kwamen.
    Een ventje van een jaar of negen helemaal onder de modder keek zijn ogen uit.
    Onvoorstelbaar hoe blij die mensen waren.
    Met een tevreden gevoel ging ik weer met de groep mee naar huis.

  • 11 Februari 2014 - 01:56

    Lenny:

    Thuis gekomen ben ik een poosje gaan slapen, nachtrust inhalen........gelukt! ! !
    Vannacht toch weer lekker geslapen.
    Nu is het wachten op de anderen om te gaan ontbijten.
    Daarna de plons in.........heerlijk toch?

    Wat ook fijn is dat mijn gewrichten hier minder pijn doen. Artrose
    Zal wel wennen zijn als ik straks weer in het natte, winderge koude kikkerland ben.

    Later! ! !

  • 11 Februari 2014 - 03:04

    Jan:

    Weer even lekker bij gelezen. Genieten van de foto's. Gisteren mijn eerste wandeling gemaakt en daarvan genoten. Las ook de problemen van Novi. Novi kan zeker wel trouwen zonder toestemming van haar ouders door een huwelijk Wali Hakim aan te gaan. Hiermee zet ze haar ouders gewoon buiten spel. Ze is immers volwassen en kan haar eigen keuzes maken. Dat de invloed van ouders erg groot is vanzelfsprekend hier. Het is een andere cultuur en daar moeten we af en toe een beetje aan wennen. haha.

    Lenny ik herken dat. De warmte is heerlijk voor onze gewrichten en daarbij af en toe een lekkere massage en het lichaam knapt er weer van op.

  • 11 Februari 2014 - 03:13

    Lenny:

    Jan de massage word besteld, lijkt me heerlijk.

  • 11 Februari 2014 - 04:28

    Els:

    De masseuse is donderdag besteld voor de vier dames, mmmmmmmmm

  • 11 Februari 2014 - 07:54

    Gerard:

    Hoi Els,

    Mooi verhaal weer en leuke foto's.
    Jullie hebben goed werk verricht daar in de kampong.
    Ze zijn jullie daar natuurlijk ontzettend dankbaar voor.
    Wat moet dat voor jullie een goed gevoel gegeven hebben dit te doen.
    Die massage a.s. donderdag hebben jullie dubbel en dwars verdiend.
    Willen Frits en Roland geen massage?


  • 11 Februari 2014 - 08:47

    Jo:

    9 jaar geleden ..... hoe kan het toch dat het 'gister' leek ? ... blijft moeilijk, vooral voor Birgitta, het is oneerlijk :(
    Sterkte vandaag voor iedereen die het nodig heeft.
    ***GONE TO SOON ***

    Gefeliciteerd Jan Looren de Jong.

    Dat lijkt me een heerlijk gevoel, mensen blij maken ... gewoon ... omdat het kan ! Well done !

  • 11 Februari 2014 - 09:32

    Puk:

    Birgitta, Senna en Wim, sterkte, wat gaat de tijd toch vlug, er brand een kaars voor Luca natuurlijk.

    Wat weer een mooie foto's Els, leuk die hele uitdeelpartij, wat voor ons gewoon is dat kan voor anderen weer zoveel meer betekenen, wat hebben we het toch goed. We kankeren wel, maar uiteindelijk hebben we niets te klagen.

    Fijne dag iedereen!

  • 11 Februari 2014 - 09:44

    Birgitta:

    Bedankt allemaal voor het meeleven en de wensen!
    Normaal gesproken werk ik niet op deze dag maar dit jaar toch maar gedaan.
    Alleen thuis is ook niet leuk en werken is een welkome afleiding.
    Vanavond met Henri (mijn ex, vader van Senna en Luca) naar het snooker. Biljarten en bitterballen eten (keuze van Senna) net als vorig jaar.

    Jan, van harte!!!

    Xx

  • 11 Februari 2014 - 10:22

    Wim:

    Altijd weer een gedenkwaardige dag...Zeker voor Birgitta, Henri en Senna.
    En vanzelfsprekend voor de direkte familieleden en de vrienden/vriendinnen. Iedereen staat weer even stil bij deze - voor ons allen - zo aangrijpende gebeurtenis, nu 9 jaar geleden.
    Goed dat ze met z'n drietjes dit ieder jaar weer op hun eigen, specifieke manier herdenken.
    Sterkte voor jullie op deze dag!

    Kom later wel weer even buurten....

  • 11 Februari 2014 - 11:15

    Els:

    Inderdaad goed dat jullie (Bir, Henri, Senna) dit op jullie eigen manier herdenken.
    Fijne avond allen.

  • 11 Februari 2014 - 11:40

    Paula:

    Voor Birgitta, Senna en Henri een mooie avond toegewenst.

    Heerlijk zo'n massage donderdag, ik ga daaraan denken als de oogarts aan mijn ogen zit te prutsen, die zon heb ik al te pakken van de lampen boven m'n hoofd.
    Lenny fijn dat je knietjes het beter doen in de warmte en het zwembad, je bent natuurlijk ook nog meer in beweging dan thuis, dat helpt ook, een thuissauna voor je lijkt me heerlijk, het zijn eigenlijk die ouderwetse rode lampen waar je dan tussen zit.

    Eet strakjes lekker in het lombokse (wat staat er op het menu ??) ik ga even naar Rotterdam fietsen, het is heerlijk weer en zonnig.

  • 11 Februari 2014 - 11:56

    Els:

    We hebben voor vandaag de keuze gemaakt om van de vrouwtjes aan de overkant van de straat te eten.

    Inmiddels is het al gebracht en we hebben het al gegeten ook.
    Heerlijk was het !

  • 11 Februari 2014 - 13:11

    Hanneke:

    Birgitta, heel veel sterkte vandaag voor jullie 3e, fijn dat jullie t op die manier gedenken, wij denken aan je.
    Jan Looren de Jong gefeliciteerd!!! Els wat een mooi idee, die mensen zullen blij zijn,je kan geen kwaad meer doen daar. wat een verhalen heerlijk hoor.gr allemaal

  • 11 Februari 2014 - 15:18

    Puk:

    heerlijk die massage Lombokse vriendinnen. Ik ben jaloers hoor! Zo´n massage lijkt me heerlijk ontspannend, ik denk dat ik mezelf maar een keer op een dagje spa trakteer, lekker helemaal ontspannen en je laten verwennen, heerlijk!

    eet smakelijk iedereen, ik zou het ei vandaag gaan maken, maar het wordt steeds later en Wim heeft niet veel trek dus moet ik maar zeggen wanneer ik trek krijg. We zien nog wel, het zal wel wat anders worden denk ik haast.

    Fijne avond nog iedereen en alvast welterusten Lombok!

  • 11 Februari 2014 - 15:41

    Wim:

    Het wordt dus ECHT wel *HET EI* natuurlijk...
    Wat een leuke en fijne akties van jullie in de kampongs en omstreken.
    Complimenten hoor, dat jullie zo graag bereid zijn om anderen (en minderbedeelden) een verrassing te bezorgen.

    Jan Looren de Jong ook van mij de gelukwensen!

    Lekker leesbaar verslag weer Els en jij weet als geen ander het sfeertje *over te seinen*...
    Voor jullie in Verweggieland: Selamat Tidur!!

    Wij, arme, zielige, behoeftige (en daardoor saggerijnige..) achterblijvers gaan ijzereheinig nog effe door hoor...
    (Geintje, ook wij hebben eigenlijk niks/nakko/niënte/nothing te klagen natuurlijk!)

  • 11 Februari 2014 - 16:12

    Els:

    Dank u verschrikkelijk hr. Kraaij.
    Morgen weer een nieuw verslagje, een korte deze x maar als je niks beleeft kun je ook niet veel schrijven.
    We gaan slapen.
    Liefs van ons !

  • 11 Februari 2014 - 17:57

    Puk:

    Al is het laat voor de Lobokkernezen, ik wilde toch nog even vermelden dat er vandaag weer drie gouden medailles zijn uitgedeeld voor 500 meter hardrijden schaatsen, ja, voor de tweede keer, drie Nederlanders, twee ervan tweelingbroers en die andere had een verjaardag, mooi he? Da's nog effe genieten en dan is ook een Nederlandse vrouw voor de eerste keer olympisch kampioen geworden ook voor de 500 meter hardrijden schaatsen. Mooi hoor, Canada heeft ook weer medailes naar binnen gesleept en er gaat nog zoveel gebeuren, dus die standen veranderen iedere dag. In ieder geval doen Nederland en Canada het allebei harstikke goed.

    Nog wat leuks, mijn achterkleinzoon Dyllon Pickerel is nu ook op facebook, heb vandaag al een beetje met hem gesproken, gezellie hoor! Het zal me niets verbazen dat Jakob er ook gauw achteraan komt, maar dat is dan mijn kleinzoon en een jaar jonger dan Dyllon, verzin het maar is.

    Dat was het dan, moest er nog effe bij.

  • 11 Februari 2014 - 18:01

    Puk:

    Die Nederlandse vrouw had dan brons, maar wel voor de eerste keer dat het naar een Nederlandse vrouw ging, en die drie Hollanders op het podium tegelijkertijd was uiteraard goud, zilver en brons, ik was een beetje TE enthousiast en schreef het in mijn haast wel verkeerd op, maar zoals ik het nu neerzet is het dan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 52258

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: