moskeedag - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu moskeedag - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

moskeedag

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

08 Februari 2014 | Indonesië, Senggigi

Goedemorgen Nederland !

Ondanks de rustige dag was het toch een bewogen dag, ppffff
Tijdens het ontbijt kwam Sahwan van Amalia een grote zak rambutan brengen, gewoon zomaar !

Na het onbijt werden we meteen gevraagd voor een Engelse man die zich niet lekker voelde.
Afgehandeld en daarna lekker gaan zwemmen.

In die tijd gingen Lidia en Constance en Roland naar Bayan de "van alleswinkel" en ze hebben daar hun eerste inkopen gedaan !

Een dikke Italiaan - een onaangename plurk - met een Maleisische vrouw die ons vertelde dat ze niet zo goed kon zwemmen, keek nors naar ons en we vonden hem allemaal een kwal.
De vrouw deed een duikbril op en een snorkel en ze zwom langzaam door het zwembad.

Wij - Frits en ik - waren al uit het zwembad en liepen naar de beruga toen we ons rot schrokken omdat we de vrouw op haar zij zagen drijven met haar ogen heel vreemd weggedraaid.
Door onze reactie kwam de man naar ons toe en wij waren al bezig om haar op de kant te trekken.
Doordat we haar draaiden begon ze ineens te hoesten en er kwam flink wat water uit.
Om een lang verhaal kort te maken, ze kwam wat bij en we hebben haar niet meer gezien !
Middags ging de kwal ook alleen weg. Hij heeft ons niet eens bedankt, zij ook niet trouwens.

Lidia zwichtte voor de loempiaatjes, (ik ook hoor) en we hadden er geen spijt van.
In de loop van de middag kwam Ugie met kokosnoten, die ze voor ons uit de bomen had laten hakken met bloemen en rietjes en een lepel zodat we de jonge klapper eruit konden lepelen wat echt heel lekker was.

Ze kreeg van ons nog een paar babysokjes die Anketank had gemaakt, ze viel voor de kleur en de roze sokjes gaan naar het zusje van Erlang, het pleegkind van Jan en Sherly

De mannen van wie eentje zijn teen had bezeerd kwamen ons een drankje aanbieden wat heel gezellig was.
Frits hield zich later nog bezig met de INR-dosering van de ouders van Marcel.

We zijn langzaam naar Amalia gelopen ( de hotel-security helpt ons altijd oversteken met een soort lichtgevend zwaard) en daar ging iedereen eten wat hij of zij wilde en Frits en ik gingen vol voor de Udang Besar ( supergrote garnalen)

Lekker dat ze waren....

Nu is iedereen lekker naar zijn bedje en wij gaan ook zo !
Morgen vroeg op want we gaan een toer maken.

Zo zien jullie : hier op Lombok, never a dull moment !

• 08 Februari 2014 - 00:47

Paula:

Het is druk voor jullie Elsje, allemaal rare mankementjes en kleine ziektetjes, nou ja jullie zijn van de straat.
    Lastig zo'n vervelende kwal in het zwembad, misschien heeft ie z'n vrouw gelijk retour naar huis gezet, zeer onderdanig mag ze natuurlijk niet met jullie in gesprek gaan.
    Heeft Lenny zich vermaakt vandaag, Constance, Lidia en Roland gingen de hort op, nog leuke dingetjes gescoord dames en heer.
    Ohhh die loempia's en cocosnotenmelk, het water loopt in m'n mond.
    Hebben jullie lekker gegeten daarna met elkaar???

Wim jullie matras met die moeiilijke naam, daar slapen wij al jaren op en is aan vervanging toe, nu even niet maar wel heel snel gaan we de nieuwe matrassen bestellen, dank je wel voor de uitleg.
    Slaap lekker allemaal, en voor de Lombokkers een hele leuke en fijne dag toegewenst, geniet van elkaar en de natuur om je heen.

• 08 Februari 2014 - 06:57

Marianne (vriendin Van Constance En Lidia):

Hallo Lombokkers. Wat een heerlijkheid allemaal zeg. Ik zit nu 8 weken in zuid spanje en heb dus echt niets te klagen maar als ik lees en zie op de foto's over grote garnalen, cocktails, kokosnoten, ananas etc. word ik toch stiekem een heel klein beetje jaloers.
    Els wat een prachtig reisverslag heb je toch iedere dag weer. FANTASTISCH.
    Ik kijk nu al weer uit naar het verslag van de tour van vandaag.
    Mamacon , Mamali en Mamalen komen volgens mij als negerinnen weer terug in Holland. Wat zijn de dames al bruin.

Wat een rare reactie van die Italiaanse Plurk. Werd de reddingsactie voor zijn vrouw niet in gewaardeerd of zo?
    Nou ja, ga er maar niet verder over nadenken en gaan jullie maar lekker door met heerlijk vakantie vieren.

• 08 Februari 2014 - 11:58

Hanneke:

Oh wat leuk en lekker weer, is Lidia een beetje verbrand??? ook daar heeft de dr wel wat voor!!
    En nog leuke dingetjes gekocht??? Goed dat jullie weer bij dat zwembad liepen,!!!! nou genieten met zn alle ben benieuwd naar de moskee. voor iedereen een fijne dag

• 08 Februari 2014 - 12:01

Els:

We zijn terug en net wezen zwemmen met een drankje erbij !
    Koel je lekker af !
    Het was een prachtige dag die jullie morgen lezen !
    Marianne, dank je wel voor het compliment !

• 08 Februari 2014 - 12:22

Yvonne:

Hallo Lombokkers. Hoe is jullie dag geweest? Waarschijnlijk zijn jullie nu aan het eten.
    Wat worden jullie daar toch verwend. Geweldig hoor, die cocosnoten met bloemen. Jullie verdienen het ten volle.

iedereen ziet er geweldig uit. Lekker bruin en voldaan.

wat een verhaal van die Italiaan. Nico heeft ook niet van die fijne ervaringen toen hij voor Italianen werkte. Je moet toch een gat in de lucht springen wanneer je vrouw wordt gered.

Die Frits zal het zeker wel naar zijn zin hebben met al die vrouwen haha. En Roland zal wel vertroeteld worden en hij zal goed voor de vrouwen zorgen.

Geniet heerlijk verder wij zitten hier met storm en regen. Gaan vanmiddag naar Brielle. Mijn nichtje is jarig.

Allemaal nog een fijne dag en avond.

• 08 Februari 2014 - 15:56

Els:

Hoi Yvonne, gefeliciteerd met je nichtje en onze dag was fantastisch !
    Je leest t morgen.....xx

• 08 Februari 2014 - 16:35

Puk:

Yvonne, gefeliciteerd met je nichtje.

Wat hebben jullie een heerlijke dag gehad, die hork moet je er dan ook maar bij op de koop toe nemen, in ieder geval is hij weer weg, in ieder geval goed dat jullie er waren met die vrouw in het water.

Jullie zullen het wel gehoord hebben, Nederland is Olympisch kampioen in de 5000 meter schaatsen, niet alleen dat ook de 2e en 3e plaats was door Nederland gewonnen, de jongens hebben hun best gedaan hoor. Morgen is de medaille uitreiking, staan er 3 Nederlanders op het podium. Koning Willem en Koningin Maxima waren er ook en hebben ze staande toegejuigd, het was zo mooi. Ik draag sokken met oranje erin en ook een oranje trui, ben echt trots hoor. Ons kleine landje doet het maar goed.

Jullie zullen ondertussen wel weer onder de klamme lappen liggen, voor de rest van ons nog een prettige avond, lekker zo!

• 08 Februari 2014 - 18:00

Wim Bonke:

Goede morgen allemaal.
    Ik lees en hoor dat jullie het geweldig naar je zin hebben
    Els e foto zijn ook heel mooi
    Het heeft lang geduurd voor ik een mail stuurde maar het
    lukte niet goed maar de aan houder wint
    Allemaal de groetjes Wim

• 08 Februari 2014 - 21:16

Gerard:

Hoi Els en Frits,
    Wat een goede reddingsactie van jullie was dat zeg.
    Jammer dat je hier voor geen bedankje kreeg.
    Beetje vreemd hoor.
    Maar misschien wisten ze zich geen houding te geven na jullie handelen.
    Anyway, een bedankje was wel op zijn plaats geweest, lijkt mij zo.
    Maar niet mee blijven zitten hoor.
    Jullie doen tijdens jullie veblijf daar goed werk zeg.
    Menig een helpen bij ongelukjes en ongemakken.
    De meeste mensen weten dat gelukkig wel te waarderen.
    Jullie kunnen eigenlijk niet gemist worden daar.
    Er is maar 1 oplossing hiervoor:
    Regelmatig terug keren naar Lombok en zijn bewoners.
    Groetjes voor jullie en iedereen daar.