hangdag - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu hangdag - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

hangdag

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

07 Februari 2014 | Indonesië, Senggigi

Vandaag is er echt weinig te vertellen, gewoon een paar dagen niks, geeft ook weinig stof tot praten.

We hebben gezellig in het zwembad gekletst en tussen de middag een paar loempiaatjes gegeten die voortreffelijk waren.

Jan kwam langs en is even blijven kleppen en voor de namiddag/avond hebben we afgesproken bij A.W.

Het is bloedwarm...je kunt onmogelijk zonder slippers aan op de stenen rond t zwembad lopen.

We hebben het heel gezellig in het zwembad en al dobberend op de slierten kletsen we lekker verder.
We hebben ons de hele beruga toegeeigend en het is net een uitdragerij met al onze spullen.
De vrouwtjes van overkant lieten weten dat de sateetjes klaar waren, die we niet van plan waren te bestellen. Maar we vonden het zo lief van ze omdat we gisteren niets meer hadden kunnen bestellen bij ze, dat we ze toch maar hebben genomen.
Rodi ging ze halen, erg aardig van hem.

We laten wat kleine zaken repareren en van het plan om op t strand van AW te eten komt weinig.

Lenny ziet een puppy op het strand dus we lopen er samen naar toe, ik blijf staan en Lenny loopt door, helemaal in de ban van het kleine, dartele hondje en mist de afstap die ze domweg niet ziet omdat ze niet oplet door dat beestje.
Gelukkig sta ik er en vang haar op anders had ze weer een smak gemaakt.
We zijn nu allemaal alert als we ergens gaan lopen en ze moet nu gewoon bij ons blijven en met een van ons meelopen zodat ze haar nek in ieder geval niet breekt.....

We hadden Guus uitgenodigd om te eten, maar hij wilde wachten met eten en wij stierven van de honger..
Dus we hebben wat snackgerechten besteld zoals gefrituurde uiringen, aardappelwedges tempe goreng en tahu goreng.
Tja, toen was het ineens al bij achten en hadden wij geen honger meer.
We gaven Guus een tegoedbon en lieten 2 taxi's bellen.

Intussen is Mimi terug en zij herkende ons meteen, leuk hoor...zij is de baas van AW.

De taxichauffeurs probeerden ons nog te neppen voor 5000 dan hebben we het over 0,30 cent, maar toch... Als ik ze wil geven doe ik dat maar ze moeten het niet nemen !

Aangekomen bij het hotel namen we sateetjes mee onder het prieel en ondanks het extra was aten we nog wel bijna alles nog op.

Athun, de kok komt nog even bij dokter Frits kijken met wat hoofdpijn en keelpijn en met een paar paracetamollen van Constance gaat ze lekker strakjes slapen.

Morgen weer een luie dag met lachen en zwemmen.....en misschien even op koopjesjacht !


  • 07 Februari 2014 - 00:42

    Paula:

    Nou Elsje voor een dagje niks heb je anders aardig wat te vertellen, Jan nog in de ban van z'n kleindochter, Guus die te laat komt voor het eten, morgen beter dus, hongerige meisjes en 2 jongens, hoe kan dat nou, daar doe ik weken mee wat jullie per dag wegwerken met z'n allen, alleen zo lekker smaakt het hier natuurlijk niet, dan bij thuiskomst ook nog iets lekkers scoren, kijken jullie uit dat het zwembad niet overstroomt, dat gaat dan wereldnieuws worden.
    Lenny wat een leuk hondje daar zou ik ook voor vallen, gelukkig was Elsje de rots in de branding, heb je hem wat te eten gegeven, geheit dat ie morgen weer terug komt.

    Een fijne dag met z'n allen, ik ga pitten morgen vroeg op, m'n hoestje is niet om aan te horen, dus even aan een kuurtje maar.

  • 07 Februari 2014 - 01:21

    Lenny:

    Slaap lekker in holland en een fijne dag.

  • 07 Februari 2014 - 01:35

    Lidia:

    Wat is het hier akelig. Elke dag heerlijk weer. Zelfs als er geen zon is is het rond de 25 Graden. We genieten volop en dobberen heerlijk in het zwembad. Zaterdag is de planning dat we weer een tour gaan maken dus we laten ons maar een weer verrassen. Voor ons is de dag weer begonnen. We gaan straks aan het ontbijt. Iedereen een goede nacht.

  • 07 Februari 2014 - 01:35

    Lidia:

    Wat is het hier akelig. Elke dag heerlijk weer. Zelfs als er geen zon is is het rond de 25 Graden. We genieten volop en dobberen heerlijk in het zwembad. Zaterdag is de planning dat we weer een tour gaan maken dus we laten ons maar een weer verrassen. Voor ons is de dag weer begonnen. We gaan straks aan het ontbijt. Iedereen een goede nacht.

  • 07 Februari 2014 - 02:08

    Constance:

    Wat een voorrecht om nu echt zelf al dit moois te kunnen ervaren. Jaren lees ik de Lombok verhalen van Els en nu zie ik het met eigen ogen. Geweldig! Alles is hier anders, de geur, de kleur, de temperatuur, de natuur maar niet in de laatste plaats de bevolking. Ik denk nog veel te westers en vebaas me elke dag. In het verkeer rijden ze als gekken. Je wordt aan alle kanten ingehaald door brommertjes, vaak bordevol geladen met mensen en spullen. Ook verbaas is mij soms over de arbeidsomstandigheden. Nog nooit hebben ze hier van de Arbo gehoord.het is inmidels 9 uur en we gaan zo met elkaar ontbijten. Voor de thuisblijvers heel veel liefs.








  • 07 Februari 2014 - 08:23

    Bas Ilona Phileine:

    Gelukkig heb je je krukken bij je Ma pas goed op jezelf hulpvluchten ui t lombok zijn schaars hoor :-D . Geniet van de mooie dagen daar want hier is het nat en winderig. Groetjes van ons

  • 07 Februari 2014 - 08:49

    Jo:

    Jullie vervelen je niet..... lekker blijven genieten !

    Hier gaat het leven lekker door, druk druk druk..... Maar...vanavond een borreltje met een paar meiden, gezellig!

    Het is hier echt POEP-weer zoals Bas Ilona phileine al zeiden, bah! maar nog steeds tussen de 7 en 10 graden !

  • 07 Februari 2014 - 10:03

    Sally:

    hallo allemaal, wil even laten weten dat het heel leuk is om alle verhalen en foto's te bekijken.

    van jullie groep ken ik alleen lenny en van haar weet ik dus van dit hele gebeuren.

    ben best jaloers als ik hoor over de hitte, het lekkere eten en alles verder wat er voor moois te zien is.

    wens jullie veel plezier en ik zal zeker alles volgen.

    groetjes

  • 07 Februari 2014 - 12:04

    Anketank:

    Wat een feest daar op Lombok.

    Jullie genieten en Frits en Roland natuurlijk ook met al dat vrouwelijk schoon.

    Mis je wel hoor Ro maar voor je het weet sta ik op Schiphol. (geintje)

    ooooo en misschien zijn we wel weg krijgen vandaag kijkers voor het huis, maar laat wel een adres achter.

    liefs Anke & Floor

  • 07 Februari 2014 - 12:07

    Puk:

    Els, met al die nieuwe namen op de site is het wel weer nodig om foto's te gaan plaatsen, maar eerst even lekker genieten in Lombok en wie weet, komen er nog wel meer bij. Het is altijd weer een heel werk denk ik zo, dus 1 keer per jaar zal echt wel voldoende zijn, maar waar bemoei ik me mee, het is alleen altijd zo leuk om een gezicht aan een naam vast te knopen, en voor de nieuwelingen natuurlijk helemaal.

    Ja, taxi chauffeurs afzetters heb je overal, of ze rijden een heel eind om als je ze niet verteld hoe ze precies moeten/kunnen rijden (gebeurt heel veel in Canada), want alles gaat op de meter die dan wel lekker door draait. Meestal als je dan een eind moet, naar het vliegveld bijvoorbeeld dan spreek je een vast bedrag af, anders wordt je echt door de neus heen geboord, vooral met een file, dat loopt lekker aan.

    Leuk zo'n lief hondje he Lenny, ik zou er ook voor gevallen zijn, letterlijk en figuurlijk. Gelukkig dat je een reddende engel bij je hebt, met de naam Els, je zou lelijk je voet kunnen verstuiken zo. Mij wel eens gebeurd in Toronto, dacht ik dat ik beneden was met de was uit de machine was, lette niet op en moest nog een stap, dat kwam lelijk aan, een week lang moeilijk gelopen.

    Nu jullie zien wel, het lukt mij niet om minder te schrijven, zeker niet nu Wim mij voorrang gaf om eerst te schrijven, en het is zo'n ongezellige regendag buiten, het regent trouwens al sinds gisteren, dan is het binnen extra gezellig en schrijf je ook gewoon meer. Vooral wanneer ik in gedachten jullie in dat heerlijke warme lombok zie zwemmen en met crocodillen staven ziet gooien, ja, ik weet wel hoe die dingen heten hoor, in Canada heb je net zo in de zwembaden, leuk spul.

    Wij moeten er nog even uit, ga van de week het ei maken, met alles deropenderaan, dus moeten we nog even paddenstoelkens halen, die slinken zo, dus gaan er aardig wat in. We maken het als maaltijd, want je zit echt vol wanneer je er mee aan de slag gaat, maak het wel een keer als jullie, wie dan ook, ons op de Trix komen bezoeken, lekker verse broodjes erbij, en gesneden tomaatjes, effe smullen.

    Nou, ik zal dan maar een plekkie voor Wim overhouden, ik maak nu echt van de gelegenheid gebruik, Wim garandeerde mij dat mijn schrijven gezellig is, zelf vind ik het soms wel wat kinderachtig, dus wat Wim wel meer zegt, meer zelfvertrouwen hebben, daar ontbreekt het mij soms wel eens aan. Dus fier rechtop zitten en lekker verder gaan.

    Fijne dag allemaal, nog een prettige avond Lombokkers, duik er nog maar even in op mijn naam, het zwembad bedoel ik, heb er zelf bijna 12 uur slaap opzitten, gaat zo goed de laatste tijd, ben echt aan het inhalen, de inhaal!

    Welterusten Lombokkers na de gezellige avond die jullie nog voor je hebben en voor de rest van onze site, fijne middag en dag iedereen, paraplu in de aanslag wanneer je naar buiten moet, ook al zo iets waar ik een hekel aan heb!!!! Geniet er maar van, tot de volgende keer!

  • 07 Februari 2014 - 13:20

    Wim:

    Hmmm...Moet toch ook weer eens wat van me laten horen. Puk heeft al een lekker verhaal gedicht. Mooi!!!
    Ondanks dat we een prima bed hebben met fijne matrassen hebben we gisteren een 2e matras besteld, maar nu 160x200 van traagschuim, dus gaan we binnenkort (2-4 weken levertijd) weer op de Pullman-toer meuren...want de huidige knorplaten schuiven nog wel eens uit elkaar, vandaar!

    We waren van plan om vandaag gezellie naar het Winkelcentrum te kachelen, maar die stortregen - het houdt maar niet op - dwingt ons toch om met de tuut te gaan.

    Nàh, als ik al jullie verslagen lees (Lenny, je doet heel plezant je best hoor) kan ik me voorstellen, dat jullie de laatste 3 weekies alles eruit persen wat er in zit.
    Foto's zijn steeds weer een welkome bonus!

    We kijken alweer uit naar de volgende aflevering hoor
    TTYL!
    (Oh ja, het is TGIF, met als obligaat extraatje Heppie Auwer natuurlijk.)

  • 07 Februari 2014 - 13:32

    Hanneke:

    Zo Puk, wat een lang verhaal, je kunt t.Lenny de hondjes moeten wel daar blijven hoor,Ank ik duim voor jullie, t weer is niet geweldig, maar misschien verhoogt dat juist de sfeer!!Paula, t houdt lang aan die hoest,en t neemt veel energie, uitzieken ! Els en Frits zelfs de taxi moet je in de gaten houden, hebben jullie nu huisjes naast elkaar??? hier is t zo;n regen....ik hof er gelukkig niet uit, zit met mn pootje omhoog wat nog steeds prikt. fijne dag allemaal

  • 07 Februari 2014 - 14:51

    Els:

    Wim heeft helemaal gelijk Puk ! Meer zelfvertrouwen hebben, wij vinden het gezellig om te lezen wat jullie doen en laten. Dus...lekker doorgaan.
    Alleen gezichten erbij zal niet gaan Puk, want de nieuwe mensen zijn tijdelijke members, familie en vrienden van de nakomers.

    Han, ja we hebben huisjes naast elkaar met binnen nog een verbindingsdeur !
    Sterkte met je voetje.

    Traagschuim, heerlijk slaapt dat ! Goeie keus.

    Sally, welkom, gezellig dat je meeleest/schrijft.

    Anke en Floor, zal ook voor jullie duimen hoor ondanks dat ik het niet fijn vind dat jullie weggaan.

    Jo, veel plezier met je borrel en groeten aan de meiden xxx

  • 07 Februari 2014 - 15:34

    Jo:

    Wim/puk , kijk eens op de website WWW.WAAT.NL , misschien iets voor jullie ?

  • 07 Februari 2014 - 15:35

    Jo:

    De dag aanbieding is vandaag toevallig SUF, maar kijk even bij GEMIST , links boven ergens.....

  • 07 Februari 2014 - 15:48

    Jo:

    Ik zeg het omdat is de aanbieding zag :

    Ruim 70% korting op een Synergy topdekmatras gemaakt van NASA traagschuim (5 verschillende maten verkrijgbaar) 99 € !

  • 07 Februari 2014 - 15:59

    Jo:

    is=ik

  • 07 Februari 2014 - 15:59

    Wim:

    Jo, bedankt voor de tip! We gaan even snuffelen, ondanks dat het matras al besteld is met een vooruitbetaling. Cancelen = 30% van de aankoopprijs betalen...!! Maar eventueel die Synergy als *kers-op-de-taart*..??
    Heffunneissuipfeessie, knuf amme dochtert en één voor jauselluf...

  • 07 Februari 2014 - 16:16

    Puk:

    Jo, we hebben de website bekeken, net zoals je het neergezet had, maar konden het niet vinden. Wij hadden deze dus besteld met 50 % korting, en als we hem zouden afzeggen moeten we toch 30 % betalen, maar toch bedankt, heel lief van je.

    Wij gaan nu zo naar de olympische spelen opening kijken, gezellie!

    nog een prettige avond iedereen!

  • 07 Februari 2014 - 16:44

    Paula:

    Zo de familie is gelukkig weer compleet. Wim wat is in hemelsnaam traagschuim?? wij zijn ook aan een nieuw matras toe, dus vertel maar.
    Anke en Floor, succes met de bezichtiging, mogen jullie erbij blijven, het lijkt me juist erg leuk om te vertellen hoe het wonen in dit huis was/is. succes
    Hanneke rustigjes aan he met je voetje.
    Zo te lezen hebben de nakomers het best naar de zin, het lijkt me reuze gezellig.
    Vanmorgen op m'n fietsje naar de H-arts geweest, een kuurtje gekregen, gelukkig geen longontsteking, maar tjee wat regende het, de wind kwam van alle kanten, maar onderwijl drong het tot me door dat de temperatuur heerlijk was, het leek wel lente, morgen maar eens een lekker wandelingetje maken, zondag gaan we naar de kinders en de duinen in, daarna iets lekkers eten met hen, Thomas gaat volgende week aan de sitotoets beginnen, spannend, maar hij weet waarom het gaat, de middelbareschool is al uitgezocht en kijk ernaar uit om te beginnen, nou ja eind augustus wordt dat.
    Nu naar de opening kijken de kippensoep staat te garen, een gezellige avond voor allen, de Lombokkers gaan bijna slapen of pitten al, slaap lekker dus.

  • 07 Februari 2014 - 16:45

    Paula:

    Jo drink ze feestelijk vanavond met de meiden, een gezellig weekend en dan nog een aantal dagen duimen voor het grote gesprek.

  • 07 Februari 2014 - 20:34

    Puk:

    We hebben de opening van de olympische spelen gezien, het was geweldig, echt genoten.


  • 07 Februari 2014 - 20:55

    Wim:

    Een overweldigende belevenis, die openingsceremonie. We hebben af en toe ademloos zitten toekijken.
    Wat een perfecte organisatie...Kost ook een slordige 50 MILJARD eurietjes!!!!!
    Inmiddels is gebleken dat er 10-tallen miljarden *verdwenen* zijn door corruptie....Een toegangsweg naar de bergen voor de skiwedstrijden was zó duur, dat de Russen zeggen: Die weg had voor hetzelfde geld met kaviaar of goud geplaveid kunnen worden.
    Tja ,en allemaal gebouwd, georganiseerd en geregeld door goede vrienden van Poetin....
    Affein, er is dus niets nieuws onder de zon!

    Morgen de eerste schaatswedstrijd waar Sven Kramer de 5000 meter gaat rijden tegen een geduchte tegenstander. (Zal wel een overwinningskaars uit de ijskast - hoe toepasselijk - halen en z'n naam erop stiften.

    Voor de Lombokkers: Goeiemorgen en eet smakelijk van jullie exquise ontbijtjes.
    Voor de minder reiskoorts-siteleden: Prettige avond en slaap ze strakkies!!

  • 07 Februari 2014 - 21:04

    Paula:

    Zover als ik heb gezien was de opening schitterend mooi soms adembenemend, het kon ook niet anders, cultuur staat in Rusland nog steeds hoog in het vaandel. Tussen de bedrijven door heb ik gekookt en Lenny's kippensoep klaar gemaakt.
    Slaap lekker straks medelanders, Mia ik mis je waar ben je.

  • 07 Februari 2014 - 22:51

    Wim:

    Paula: Traagschuim (ooit ontwikkeld door NASA) is gemaakt van visco-elastisch polyurethaan. Een prima gezondheidsmatras. Het *schuim-matras* vormt zich naar het lichaam en herstelt zich weer als het gewicht eraf is. Bovendien 100% anti-allergisch! Prima vochtverwerking enz. enz.
    Een 50% kortingsactie loopt nu bij Matras Direct, maar je moet wel snel zijn. (OP=OP)
    Dichtstbijziinde voor jullie is: Bredeweg 47, Moerkapelle. tel.088-9005124.
    Ja...Rénnen jullie!!!!!
    Succes er mee hoor...
    (Probeer ook matrasdirect.nl voor de complete collectie)
    Trùùùùstùùùùhhhh!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 52260

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: