trip - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu trip - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

trip

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

05 Februari 2014 | Indonesië, Senggigi

Even beginnen met een felicitatie :
Vrienden van Wim en Lidia zijn vandaag 50 jaar getrouwd
SJAC EN NELLY, VAN HARTE GEFELICITEERD !

Vandaag hebben we een leuke trip gemaakt met onze nieuwe chauffeur Putu en met Hamdan.
We zijn -na het overvloedige onbijt - vertrokken.
We hadden minder glazen dan normaal want we hebben niet veel zin om onderweg steeds te moeten plassen.

Onze medereizigers wisten duidelijk niet wat ze te wachten stond en we hoorden steeds achter ons : ik kijk mijn ogen uit !
We maakten een mooie tocht door het binnenland, langs kampongs, door rijstvelden en langs de kust ( bovenlangs)

Af en toe moesten we stoppen en stonden we naast een groepje schoolkinderen. Meteen toen ze ons zagen begonnen ze wijzen en te lachen, want ja toeris, toeris.... Die zie je niet vaak daar !

We reden redelijk langzaam met regelmatige fotostops richting de hoge pasweg dwars door de bossen. De bus had t duidelijk moeilijk met het klimmen want er werd steeds teruggeschakeld, zelfs tot de eerste versnelling.

Overal zaten apen op de vangrail van groot tot heel klein, vrij veel zwangere dieren en veel kleintjes die het al zonder hun moeder afkonden.
Lenny zei : het is toch niet eng, ze springen toch niet op me ?
Welnee Len, maak je geen zorgen dat doen ze niet.
Lenny komt achter de bus vandaan met een zakje pelpinda's in haar hand en meteen springt er en aap op haar af en probeert het zakje te jatten..
Lenny : dat heb ik weer hoor.
Lachen natuurlijk !

Iedereen voerde de hele horde apen, toen ineens de moeders ons weer een speciaal optreden gaven door steeds met hun ruggen naar ons toe de babies te vlooien.

Nadat alle pinda's op waren, reden we verder en zijn bij een locale markt gestopt.
Voornamelijk fruit, vis, cassave en palmharten.
Het was er kleurrijk en t rook er onaangenaam, bleken het de durians te zijn.
We werden met enige achterdocht bekeken, maar toen men begreep dat we wel wat wilden kopen , werden ze wat toeschietelijker !

De wind is er nog steeds behoorlijk hard, zodat we onze tocht naar een van de kleine gili's moeten uitstellen, want de golven zijn veel te hoog.
Maar zodra het weer rustiger is gaan we er zeker heen.

We gaan weer door naar de Hindoe-tempel Batu Bulong.
We krijgen een geel soort sjaal omgeknoopt en lezen dat vrouwen die menstrueren er niet naar binnen mogen, bij navraag heeft niemand van ons daar last van :-)
De hoge trappen met de grote ongelijke treden zijn lastig voor onze benen op leeftijd en er zijn geen leuningen, dus houden we elkaar maar vast.
In het stuk dat we moeten lopen van de poort totaan de trap die we weer op moeten klimmen om boven zee uit te komen is er geen zuchtje wind en de transpiratie gutst van onze hoofden af.
Als we de trap weer op zijn geklommen en weer in de volle wind staan is dat een heerlijkheid.
De golven klotsen om het offerdeel van de tempel heen en ineens zien we twee vissers staan met rieten hoeden op.
Een van de vissers is werkelijk helemaal ingepakt met een soort bivakmuts waarin ogen en mond een beetje vrij, een soort dunne trui met lange mouwen vingerloze handschoenen en teenloze sokken.
Hamdan vroeg hem op ons verzoek waarom hij zo was ingepakt en hij gaf als antwoord dat hij allergisch was voor zonlicht maar dat hij toch zijn kostje moest verdienen.
Zielig voor zo'n man.

We liepen en klommen en daalden de zelfde weg/trappen weer terug en stapten weer in de bus waarvan de AC aan was blijven staan, dus het was een verademing.

Rechtstreeks terug naar het hotel, onderweg nog ff gestopt bij de moneychanger en verlangend naar het koele zwembad kwamen we weer binnen.
10 minuten later lagen we in het zwembad met allemaal een koel drankje op de rand.

Om een uur of 5 op deze strakblauwe dag in de regentijd gingen we onze kamer in - de koffiebar- voor een koffie/glas wijn/bacootje om daarna naar de zonsondergang te gaan kijken, maar een grote grijze wolk stak daar een stokje voor.
We zijn dus onder het prieel lekker gaan zitten om daar te eten.
Iedereen slooft zich zo uit met het gevolg dat we veel grotere porties krijgen dan normaal en we toe hadden gekund met een derde van wat we hadden besteld.

Ro zijn kaarsje ging ineens uit en hij ging naar zijn kamer, toen wij daar aankwamen lag hij met alles aan, hoed op en afstandsbediening in zijn hand, dwars over zijn bed te slapen.
We hebben hem maar even gewekt om in ieder geval de overtollige kleding uit te doen.

En dat....dat gaan wij ook doen...maffen !!

• 05 Februari 2014 - 00:50

Leentje:

Ik volg je graag,slaap lekker.xxx

• 05 Februari 2014 - 01:21

Paula:

Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt Elsje, prachtig beschreven.

Lenny was het eng om die apen te voelen op je huid????

Gatsie, trappen zonder leuning, dat zou niets voor mij zijn, ik zou me richting beneden te barsten vallen, die diepte alleen al.

Voor allemaal een fijne dag, ik hoop dat jullie goed hebben geslapen, op Roland ben ik wel een beetje jaloers, aangekleed in slaap vallen, hoe doe je dat man.

Vanavond heb ik de rest van de gordijnen korter gemaakt, een hele belevenis om ze gelijk te laten vallen, gelukkig is de stof heel licht (wit) en met een paar lampen op m'n handen en werk is het gelukt, voorlopig laat ik ze geregen en wel uithangen, na de vakanties ga ik eens kijken om er de naaimachine op te zetten, het is gelijk een hele andere kamer, ik ben er helemaal weg van, nu de nieuwe meubels nog.
    Ik ga nu pitten.

• 05 Februari 2014 - 01:38

Fritselsrolenlidcon Zesstuks:

Truste jullie, wij gaan er weer tegenaan !

• 05 Februari 2014 - 06:22

Roel:

Leuk om zo de trip virtueel mee te beleven! Als jullie Hindu tempels leuk vinden om te bezoeken, ga dan ook eens naar Suranadi. Daar komen zelfs Hindu's uit Bali naar toe. Je mag hier alleen met sarong naar binnen (krijg je bij binnenkomst te leen) en dat levert zeker een leuke groepsfoto op. Na afloop lekker kleine satetjes en pelicing eten in één van de stalletjes aan de overkant!

• 05 Februari 2014 - 07:55

Gerard:

Het zijn weer leuke en herkenbare foto's die je gemaakt hebt Els.
    Het is vast en zeker een geslaagde dag voor julle geweest.
    Iedereen heeft het erg naar zijn zin en dat is fijn.
    Een tourtje, een drankje, wat te eten en na afloop lekker zwemmen.
    Wat wil een mens nog meer op dat prachtige eiland.
    Geniet ervan.

Groetjes

• 05 Februari 2014 - 09:21

Wim:

Overweldigend...Ik heb er geen ander woord voor! Geweldig (en onderhoudend) verhaal Els en die foto's..Schitterend!!!
    Kan me er alles bij voorstellen, dat C-L-L-R helemaal verbaasd rondkijken bij alles wat ze zien en wat er gebeurd.
    Die Ro kán er wat van hoor...Nàh, na zo'n vermoeiende trip is het besnappelijk dat hij min of meer bewusteloos op z'n tampat is gepletterd!

Geinig joh, die apenstreken enne....velen onder ons zullen zichzelf af en toe daarin herkennen, tóch?
    Jullie hebben het duidelijk schoftig naar jullie zin, da's mooi, da's fijn.
    (Da's fraai zei de Gaai, Da's krent zei de Gent, Da's knus zei de Mus...enz. enz. Maar de Elsepels en de Fritseheer...die zeiden niets. Want die waren er al redelijk aan gewend..)
    Lá-maar (oftewel in het Britse dialect: Let-but...), we hebben allemaal vandaag een goede luim!

Paula, jij zult ook een zucht van verlichting slaken als jouw toko eindelijk helemaal gerenoveerd is. Nog effe de tanden op elkaar!!

Strakkies gaan de Trixianen de obligate frisse kokkert halen met wat simpele buiten-de-deur-dingseltjes.

Tot later op de dag.

• 05 Februari 2014 - 09:31

Paula:

Wat een prachtige foto's Elsje, een lachende Lenny bij de aapjes, valt wel mee toch.
    Waarom hebben jullie zo'n gele band om de middel??? Het staat wel vrolijk maar vast niet zonder reden.

Een fijne dag nog en eet lekker straks, onze dag gaat beginnen.

• 05 Februari 2014 - 09:44

Puk:

Sjak en Nelly van harte met jullie 50-jarige huwelijk, nu op naar de 60e, al ben ik laat, fijne dag toegewenst.

Els, Frits, wat een prachtfoto's weer, en jullie hebben een knalfijne dag achter de rug, heel leuk met die aapjes, dat is wat dat die zomaar los lopen, nou ja, ze wonen daar, wat wil je nog meet met al die bananen bomen, een eldorado voor ze.

Ja Paula, het zou bij mij net zo gaan, zonder leuning kan ik ook niet de trap af, ben als kind al zo vaak van de trap gevallen dat ik er een angst van overgehouden heb, bovendien heb ik ook nog hoogtevrees, dus ik zou zittende die tempeltreden weer naar beneden moeten gaan, anders kukel ik er net zoals jij naar beneden. We gaan wel een keer samen, zijn we elkanders leuningen, haha.

Heerlijk dagje weer vandaag en ik wens alle site leden ook een hele fijne dag toe.

vanavond film kijken, Memoirs of a Geisha, het boek heb ik een hele poos geleden al gelezen, wil het graag zien, wel weer aan voor ons de late kant naar bed, maar wat geeft het, gewoon lekker langer slapen, ja toch?

• 05 Februari 2014 - 12:27

Hanneke:

Wat een mooie trip en een prachtige foto's weer, wat een gezellig gezelschap, en nog zoveel dagen voor jullie.erg leuk. met mijn voet gaat t weer een stukje beter, goed geslapen, kom weer helemaal terug,zal t lek boven zijn Els?? groetjes voor iedereen

• 05 Februari 2014 - 12:45

Els:

Zo bij ons zit het diner-aan-zee erin :-)

Dank u voor de complimenten wederom en de foto's, ach dat gaat bijna vanzelf.
    Puk en Wim veel kijkgenoegen bij de film van vanavond.

Paultje, de band is een symbolische sarong als teken van respect.

Roel en Gerard, bedankt voor de tip, gaan we zeker doen !

• 05 Februari 2014 - 12:46

Els:

Hoop t voor je Han !

• 05 Februari 2014 - 14:46

Wim:

Zo, zijn de Lombokkianen veilig door Happy Hour gerold? En natuurlijk Het Tropisch Avondmaal genuttigd...
    Er zal morgenochtend (Hollandse tijd) wel weer een spannend verslag te lezen zijn.

*Snelzamervoet* knappen onze patiënten ook weer op, dat is goed om te weten.

De inmiddels bijgekomen nieuwe concentratie ligt nu bij Jose uiteraard. dat zou een feessie zijn als dat allemaal lukt bij Weleda Benelux. Heb ik het goed, dat er voornamelijk patentgeneesmiddelen en cosmetica verhandeld wordt?
    Misschien ook nog andere aanverwante produkten?
    We gaan het wel beleven Jo!

Voor nu en wel voor iedereen, een fijne gezellie voortzetting van de dag hoor. Wij maken er een latertje (voor ons doen dan) van deze avond.
    Onze klapmaaruit/klapmaaróp-vrootset heeft al 3 maaltijden zonder schade doorstaan...
    Onze warme knabbel bestaat vanavond uit versgewrochte apiesdinges, groente en een malse brok gegrilde kipfilet. Beetje appelmoes erbij en een ijssie tóé..!
    Moshe zal beslist niet met onze lege maag wegflitsen, da's zeker en waar.

Hasta la vista!

• 05 Februari 2014 - 14:54

Paula:

Fijn Hanneke dat je voet het zonder erge pijn ook afkan, niet te overmoedig worden hoor, want je weet het een valletje ligt in een klein hoekje.

Puk ik zie geen diepte, dus een trap is een ramp voor mij, meestal is Fr2 in de buurt om me dat steuntje te geven zodat ik alleen maar naar m'n voeten hoeft te kijken, zo lukt het dan wel, dus als je Wim lief aankijkt moet het jou ook lukken om een trap zonder Leuning af te gaan.

Nou ja Wim de renovering is klaar, het wachten is nu op de meubels daarna kunnen we ook wat aan de muur gaan hangen, dus nog een week of 5 geduld hebben voor mij.

Slaap lekker in het Lombokse.