div - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu div - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

div

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

04 Februari 2014 | Indonesië, Senggigi

14 uur hebben ze geslapen !!!

14 uur en toen hebben we ze maar gewekt zodat we samen konden ontbijten.
Dat op zich was al een feest !

De tafel was gedekt - een koninklijke gast waardig - met een welcome en een we <3 u in bloemen, opgerolde servetjes als soldaatjes ertussen.
2 tafels aan elkaar en niemand zat met zijn rug naar het "raam" !
Ze hadden er echt hun best op gedaan, we hebben ze dan ook uitbundig bedankt en geprezen.
Ze glunderden ervan.

Mamalenny, mamali en mamacon werden de dames gedoopt !
En reken erop dat daar aan vast wordt gehouden.
In de hoofden van de bediening wordt meteen het lijstje ingevuld van wat iedereen eten en drinken wil.
Wel of geen fruitjuice, wel of geen eitje en zo ja...hoe ?
Gekookt, gebakken, scrambled of ommelet ?
Wel of geen melk, ijswater, koffie of thee, met limoen of met gember ?
Wel of geen pannenkoek, zo ja, gewoon, met ananas of met banaan ?
Zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.

Tijdens het ontbijt worden we nog gevraagd te helpen bij een meneer die zijn grote teennagel er half af stootte tegen de betonnen trap.
Hij kan niet tegen bloed, dus hij laat zich achterover op het bed vallen om niet te hoeven zien hoe de afgescheurde nagel wordt verwijderd.
Hij wordt netjes verbonden en is alweer snel opgeknapt bij het zien van de ingepakte teen.

Na het overvloedige ontbijt en het bezoek van Guus gingen we het zwembad in.
Er stond een aardig windje die aanwakkerde tot een straffe.
Zo straf zelfs dat de parasol - staand in een grote betonnen voet van tafeltjeshoogte - om ging.
Zoiets is hier altijd erg dubbel...heerlijk die wind maar ozo lastig dat alles wegwaait.

We dobberen rond met of zonder "paard" en kletsen wat af met z'n zessen af en toe schateren we echt van het lachen.

We blijven tot 4 uur in het water en als we aangekleed zijn om uit te gaan, komt Marcel met Enrique (zijn middelste spruit) met een huidprobleempje.
Daarna zien we hem en Gabrielle (de jongste) als apen de palmbomen inklimmen met een salmiaklolly in hun mond die Constance had meegenomen.
Helemaal blij waren ze ermee !

We boekten de bus voor morgen voor een halve dag trip en morgen om 10 uur
gaan we !

We liepen samen naar de Pasar Seni aan de overkant waar we door een aantal ons bekende verkopers werden begroet.

Klein stukje over het strand alleen even kijken hoe het eruit ziet en dan een hapje eten.
Na het eten praten we nog wat na onder de beruga.

Nog een kopje koffie bij ons en Roland heeft het inmiddels opgegeven en slaapt al om 21.00 uur.

Na de koffie is iedereen wel toe aan zijn of haar bedje.


  • 04 Februari 2014 - 01:51

    Fritselsrolenlidcon Zesstuks:

    Jongelui, het is weer eens zover !
    Waarbenjij.nu is om knettergek van te worden.
    Veel mensen ontvangen de site niet - die komt dan ineens in de spambox terecht of ze zien de foto's pas veel later of helemaal niet.
    Ik ben nu met 1 foto bijna een uur bezig geweest, ik probeer t later nog wel eens.
    Sorry.

  • 04 Februari 2014 - 06:05

    Aaltje:

    geen problemen met de ontvangst van de site en de foto's,elke dag verrassend!
    fijne tijd samen

  • 04 Februari 2014 - 07:54

    Gerard:

    Ook ik kan je site gewoon ontvangen hoor Els.
    Geen problemen hierbij.
    Weer een mooie reportage van alles Els.
    Veel plezier voor iedereen daar.
    Groetjes

  • 04 Februari 2014 - 08:38

    Pieta Schouten:

    Ik kan nu de site ontvangen via mijn spam. Ik weet dat nu dus ik open iedere ochtend mijn spambox.
    Het is altijd een genoegen om jullie reisverhalen te lezen.
    Wat ziet de ontbijttafel er prachtig uit.
    Fijne dag voor jullie allemaal.
    Groetjes.

  • 04 Februari 2014 - 08:55

    Jo:

    Site komt gewoon binnen hoor !
    Zo te lezen hebben jullie het niet naar je zin en maken jullie alleen maar ruzie hahahahahaha
    Ben benieuwd naar jullie tripje morgen....
    Ik ben benaderd door een Bedrijf uit Zoetermeer (Weleda) ik ben benieuwd, is alleen wel full-time, dat is minder, maar ja, wie weet kan ik een halve vrije dag lospeuteren.

    Tot later X

  • 04 Februari 2014 - 10:08

    Paula:

    14 uur slapen en dan wakker worden met zo'n ontbijttafel, daar zou ik toch bijna een moord voor doen, wat leuk zeg.
    De dag is al een aardig eindje op pad voor jullie, ik hoop dat die al zonder jatlag is verlopen, veel plezier allemaal en eet straks lekker, mijn dag gaat beginnen, nog wat gordijnen inkorten maar het zonnetje schijnt de temp is zomers 10 graden, dus gaan we even fietsen.

    Jo wel lange weken hoor, maar ik ga voor je duimen, lekker dichtbij, niet meer in de file en wie weet kan je ook thuis werken als het nodig is, als men je wilt hebben dan moeten er van beide kanten wensen mogelijk zijn toch.

    Elsje ik krijg alles gewoon binnen. Liefs voor jullie 6en

  • 04 Februari 2014 - 10:42

    Els:

    Nou ik ga maar weer eens schelden bij de helpdesk, want ik kan nu helemaal geen foto's meer plaatsen :-(
    Sorry, hoop dat ik mijn verhaal morgen wel kan plaatsen...
    Geen lol aan zo.

  • 04 Februari 2014 - 11:02

    Jo:

    Toch is er sinds vanmorgen een nieuwe foto bijgekomen zie ik ! Van een 'blauwe zeemeermin' :))

  • 04 Februari 2014 - 11:08

    Wim:

    1e: Wij krijgen de site-berichten én de foto's zonder problemen binnen hoor. maar ja....wij zorgen er dan ook altijd voor dat het abonnement van de provider keurig op tijd betaald wordt...! (Aanradertje...?)
    2e: Wát een verzorging en zó attent dat ieders voorkeur voor happies en snappies gelijk wordt vastgelegd. Daar mag je toch écht wel 4 *-tjes aanhangen....
    Leuk verslag Els, we zien het al lezende zó voor onze ogels. Het zal de komende dagen best nog wel gebeuren , dat de baru's het klokje rond slapen, net zolang tot de jetlag weggemeurd is.

    Vandaag (en misschien ook morgen) zijn we min of meer aan huis gebonden, tenminste één van ons moet standby zijn om de *eethoek* in ontvangst te nemen.

    Jullie geloven het niet, maar de krozoentjes staan op het punt om hunner koppies boven het gras uit te steken..!! De blaadjes zijn al een kleine week te zien. Gekke, onwezenlijke temperaturen maken we hier mee.

    Lombok hangt waarschijnlijk met z'n zessen in de pool, dan wel maken ze zich op voor de warrumme hap..
    Nog een plezante avond voor jullie en voor de *Ollandezen* & *Espanjolen* nog een fijne dag gewenst.

    MAZZELTJES...!!


  • 04 Februari 2014 - 11:24

    Puk:

    Duimen en een aanneeemkaarsje voor jou Jo, fijn dat je een benadering hebt gekregen, dat is goed, ik hoop ook dat je de Vrijdagmiddag vrij kan krijgen, anders is het meer aanpassen geblazzen.

    Roland, wat kan jij slapen zeg, daar wordt ik echt jaloers op, maar met mij gaat het ook prima de laatste tijd, eindelijk!

    Veel plezier vandaag, jullie zien er allemaal heerlijk ontspannen uit, en dan morgen een tripje met de bus, gezellie!

    Hanneke, gaat het vandaag weer een stukje beter?

    Jan, weer lekker thuis bij Shirley, met foto's van de kleindochter denk ik wel, heb je nog last met het overgewicht van je bagage gehad, vaak wordt dat wel door de vingers gezien, tenzij het heel veel is.

    Fijne dag iedereen!

  • 04 Februari 2014 - 13:54

    Jo:

    Ik heb antwoord via de mail dat ze me deze week bellen voor een gesprek volgende week, en dat ze het liefst fulltimers willen, maar dat ze best willen kijken of ik een middag per week vrij kan, aangezien mijn profiel zo goed aansluit bij de vacature , namelijk :

    Ben jij op zoek naar een functie waarbij je een bekend merk nog verder kunt uitbouwen? Is Frans naast Nederlands jouw tweede taal? Dan hebben wij dé baan voor jou! Voor onze vestiging in Zoetermeer, zijn wij met spoed op zoek naar een:
    Customer & Consumer Service Medewerker (100%)
    Met Frans als tweede taal


  • 04 Februari 2014 - 14:32

    Els:

    Klinkt helemaal goed Jo !!
    Ga ook voor je duimen.
    Heb me de hele avond kapot zitten ergeren om fotos te plaatsen, nu 9 met moeite, ik ben er helemaal klaar mee voor vandaag.
    Nog een uurtje iets voor mezelf gaan doen en dan zal ik morgen na mijn verhaal nog even op iedereen reageren, want dat schiet er helemaal bij in wegens alle ergernissen.
    Bedankt dat jullie hebben laten weten hoe alles wordt ontvangen.

  • 04 Februari 2014 - 14:37

    Wim:

    JOOST.....Daar gáát weer zo'n cierge grande...met jouw naam erop natuurlijk!!
    Alle succes Ma Belle!!

  • 04 Februari 2014 - 15:41

    Hanneke:

    Ook ik krijg alles binnen??? Jo ik duim ook voor je makkie voor je!!! Ro lekker slapen,hoe vind jet???
    De dames vermaken zich wel, mooie tafel.. mn voet heb ik niet zo veel last van, alleen de tramadol stopt,
    heb de halve nacht op de wc gezeten, maar er kwam niks, vreselijk, met krukken heen en weer, gelukkig mag ik er mee stoppen, clisma tje van de dr gehad, werkt nog niet echt . voor iedereen fijne dag

  • 04 Februari 2014 - 16:48

    Jo:

    Beste Jose Steinmetz,

    Hierbij ontvang je de bevestiging van je sollicitatiegesprek bij Weleda Benelux SE voor de functie van Customer & Consumer Service medewerker.

    Datum: 13-02-14
    Wij kijken er naar uit met je kennis te maken.



    DUIMEN DUS OP DE 13E !!!!!!!!!

  • 04 Februari 2014 - 17:18

    Wim:

    Oké Jo....deze kaars laten we opbranden en dan op de 13e weer een verse!

    We hebben zojuist lekker lasagna zitten kanen aan onze nieuwe eettafel en uiteraard op de nieuwe stoelen. Roos op tafel en een kaars....
    't-Spul staat nu dus opgeklapt in de zijkamer, plaats zat.

    Horen jullie me het al zeggen, als ik bezig ben om vrootjes te maken: Puk, dek jij de tafel even? Een volkomen nieuw geluid op de Trix!

    Lombok is waarschijnlijk al in diepe rust...Wij gaan nog effetjes door hoor.
    Goed bericht Hanneke, dat je been zich netjes gedraagt! En zó hoort het ook. En nu nog toewerken naar *Krukkeninleverdag*..oké?

    TTYTomorrow...

  • 04 Februari 2014 - 17:39

    Paula:

    Jo, dat ziet er goed uit, de 13e je mooiste pakkie aan en gaan met die banaan, ik duim me te pletter voor jou, ziet je salaris er ook onberispelijk uit of weet je dat nog niet, nou doe maar een gooi dan, je verdient het voor 100%.

    Elsje erger je niet verwonder jezelf, die foto's komen wel, we vinden je verhaal al best als het andere niet lekker loopt, veel plezier met elkaar.

    Fijn Hanneke dat je voet het beter doet, volgende week weer op hakken of ben je daar gelijk van afgekickt, plat is ook mooi hoor.

    Waar is Mia, geen bereik of gewoon meelezen, we zien je wel weer.

    Zo wij hebben gefietst niet ver maar wel gezellig, bij de Zuiderster een bakkie en een happie genuttigd, dus een vrije avond voor mij in het vooruitzicht.

    Eet lekker allemaal, en slaap ze in Lombok, doeiiiiiiiiiii

  • 04 Februari 2014 - 18:32

    Yvonne:

    Jo ook ik zal duimen voor je de 13de. Zou geweldig zijn voor je. Succes.

    Els ook hier komt alles binnen. Ik geniet er iedere dag van. Fijne dag morgen met zijn allen.

    Hanneke gelukkig dat het redelijk gaat. Hopelijk komt alles goed.

    Binnenkort ga ik ook even onder het mes. Er moet een soort cyste/abces van mijn borstbeen verwijderd worden. Gelukkig poliklinisch.

    Allemaal een fijne avond en de Lombokjes goede nacht en morgen weer genieten.

  • 04 Februari 2014 - 22:37

    Jo:

    Dank u allen !
    Ik wens je alvast snel herstel Yvonne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 52270

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: