Heerlijk rustig - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu Heerlijk rustig - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

Heerlijk rustig

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

29 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi

Vandaag is het alweer rustig.

De ouders van Marcel moesten vandaag naar de hoofdstad naar het ziekenhuis om zich te laten prikken (INR-bepaling) bij een soort trombosedienst.

Nou die rit kunnen ze zich besparen want Frits kan ze prikken en de dosering bepalen, scheelt ze toch een lange rit heen- en terug plus een hoop gewacht.

We zijn weer alleen in het zwembad, de andere gasten zijn lopend of per auto weggegaan, misschien dat die als ze terugkomen nog wel even gaan zwemmen, maar voorlopig zijn we de hele dag alleen geweest.

Steeds kwam er iemand aan ons vragen of we wat wilden, zo'n enorme beker thee (700 ml) ging er wel in, met een heerlijk vers stuk gember erin.
Af en toe kwam een van de roomboys ff een praatje maken, goed om mijn Bahasa te oefenen :-)

De bus en alles is al geregeld en de rekening betaald, dus : nieuwkomers, jullie beginnen met een schuld aan mij ! Lekker gevoel :-)))

Citra kwam voor ons een zalige sate babi brengen en Dende bracht een paar schattige slippertjes voor me mee, (had ik om gevraagd) , dure grap...€ 2,20
Lief dat ze dat dan meteen doet.
Marcel en Annie kwamen nog even gezellig bij ons aan het zwembad zitten om even te babbelen.
Rody kwam ook nog even kletsen samen met Ugie, zo gezellig even Bahasa oefenen met ze.

Alweer een grote thee besteld met grote stukken verse gember erin, het is het beste tegen de dorst en het transpireren.

Straks komen de kinderen van Marcel, de oudste krijgt nog zijn verjaardagscadeautje van ons, ze komen lekker even zwemmen.
Marcel's huis is dan wel klaar, maar het zwembad moet nog gebouwd worden omdat hij nog steeds de grond ervoor niet heeft kunnen kopen, uiteindelijk zal de man wel verkopen, zo gaat dat vaak volgens Marcel, hij zegt, ik heb geen haast.

We zitten nu onder de beruga en kijken met plezier naar de zwaluwen met hun lichtblauwe buikjes die nu wel durven te drinken uit het zwembad want het is rimpelloos zonder ons erin.
Evenals de libellen die dippen nu ook.
Het is vandaag wel een hele vlinderrijke dag

Aan de andere kant van de beruga komt een prachtige grote kikker voorbij, die is zeker de weg kwijt naar zijn vijvertje.

Ik denk dat ook een dezer dagen de kokosnoten uit de bomen zullen worden gekapt want de kronen van de palmen hangen zo vol en om te voorkomen dat iemand een kokosnoot op zijn of haar hoofd krijgt wordt dat altijd keurig bijgehouden.

Tegen zonsondergang lopen we naar het strand want het is bijna wolkenloos, we hopen dat het zo blijft want het zou wel eens heel erg mooi kunnen worden als de zon ondergaat over zo'n anderhalf uur.

De sunset was prachtig ik heb nog samen met Marcel's moeder gezwommen en toen we net klaar waren met eten werd er weer een grote zak eten gebracht voor ons, mijn god waar laten we het ?

Ik denk dat we morgen wel wat kunnen slijten aan Hamdan...


  • 29 Januari 2014 - 00:57

    Paula:

    Wij zijn weer thuis, en een goeie die ons deze week verder brengt, ik ben snotverkouden, hoest me te pletter, dus blijf ik morgen lekker in mijn bedje. Misschien heb ik Mientje gister op haar 98e verjaardag wel aangestoken, straks heb ik nog een moord op m'n geweten, nou ja gelukkig wil ze niet meer verder leven, ze vind het genoeg.
    Leuk al die zwangere meisjes en kopjes thee, plus visite, het kan toch niet op, verrasings eten, hoe groeit men dicht, flink zwemmen en gezellige dingen doen dan houden jullie je slank, nou ja volslank dus.
    Peet hoe voelt het sinds 2 dagen een jaartje ouder, daar moet je het 1 jaar mee doen.
    Nog 2 dagen en de familie gaat op pad, bijna een elfstedentocht en half Nederland gaat naar Lombok, veel plezier met het aanschaffen van de lolly's en het niet snoepen ervan.
    Ik ga pitten met een asperinie, voor Elsje en Frits een fijne dag.

    Gisteren ging mijn berichtje tot 3x toe de mist in, sorry Elsje, maar als jij aan het googelen bent gebeurt dat heel makkelijk. Nu even niet dus.

  • 29 Januari 2014 - 01:35

    Els:

    Beterschap Paultje !

    Voor wat betreft de mensen die de sitw niet ontvangen : er wordt aan gewerkt.

  • 29 Januari 2014 - 05:58

    Leeny:

    De onrust slaat weer toe, ik ben nu al vanaf 04.00 wakker, hoe kan dat nou????
    Dus maar even op de site kijken .....alleen de foto,s.
    Later vandaag ga ik wel lezen als ik mijn lenzen in heb, nu ga ik nog maar proberen een poosje te slapen.
    De foto's zien er weer uitnodigend uit, kan me niet voorstellen dat ik over drie of vier dagen daar rond dobber.
    Nu dacht ik toch dat ik een pul bier zag, maar het is thee :)

    Paula, ik hoop niet dat je het zelfde krijg als ik, wat een ellende die hoest.
    Neem maar voorzorg maatregelen en neem codeïne in huis.
    Ik ben er haast drie weken zoet mee geweest.
    Gelukkig kan ik nu zonder narigheid op pad.
    Beterschap hoor!!!

    Els wat doen jullie rare dingen met die drijvers, of zie ik het verkeerd??
    Zou ik niet zonder die dingen blijven drijven?
    We gaan het meemaken, in een noodgeval heb ik er drie bij me, dat moet toch genoeg zijn.

    De site wordt door de nieuwe meelezers ook ontvangen.
    We zullen het wel spannend maken voor de thuisblijvers.

    Ik duik nog even mijn mandje in.

    Tot laters!!!!!!!!!!!!

  • 29 Januari 2014 - 06:18

    Roel:

    Wat een heerlijk leventje hebben jullie daar toch. Geweldig dat we daar iedere dag een beetje van kunnen mee genieten. Hier weinig te melden. De verbouwing loopt op schema.
    Gisteren zijn de tegels voor de badkamers gebracht. De leverancier had een oplegger bij zich en kon daarmee niet door de poort dus alles moest op de pompkar over de oprijlaan vervoerd worden. 4000 kilo totaal. Toen de laatste tegels in de garage stonden was de accu van de pompkar leeg, dus net op tijd alles binnen!
    Vrijdag komt de tegelzetter. We zijn benieuwd....

  • 29 Januari 2014 - 08:09

    Jo:

    Van gember wordt je hitsig WHAHAHAHHAHAHA....

    Ik kom straks terug xx

  • 29 Januari 2014 - 08:18

    Lenny:

    Ja Jo, we zien het goed. Ananas heeft ook een bijzondere werking.

  • 29 Januari 2014 - 09:45

    Els:

    Zeg meisjes, lukt t een beetje :-))) ??

    We gaan uit eten, tot vanavond !

  • 29 Januari 2014 - 10:04

    Puk:

    Goedemorgen, weer een nieuwe dag, zonnetje schijnt, lekker hoor!

    Zeg Els, mischien heb ik het verkeerd of loop ik achter, wij zaten om een uur vanmorgen de site van vandaag te lezen, en je had het over de zonsondergang, het is me wel eerder opgevallen, ook met de foto's maar verder niet nagedacht. Je maakt kennelijk verslag van de vorige dag, en dat is ook heel begrijpelijk, het zinkt er bij mij dan eindelijk in.

    Gezellig verhaal weer een leuke foto's erbij, iedere dag effe lekker meegenieten en straks zijn jullie allemaal bij elkaar, ik kan me helemaal voorstellen hoeveel lol en gezelligheid jullie dan samen hebben, geniet er maar fijn van.

    De film Schindler's List was heel mooi, hij was om tien voor twaalf over en om de gedachten af te leiden hebben we nog een poosjes computer spelletjes zitten spelen, even de site gelezen en toen lekker gaan slapen. Vanmorgen hebben we nog even over de film na zitten praten, hoe een mens zo wreed en idioot kan worden en hoe 1 persoon dit vreselijke allemaal kan bewerkstelligen, er liep een meisje in een rood jasje aan in de film en die lag naderhand ook op de zo'n dodenkarretje met vele anderen, we vroegen ons af waarom dat rode jasje. Ik dacht dat het bedoeld was dat we wisten dat er ook zoveel kinderen vermoord werden, ook toen die kinderen in truckloads werden afgevoerd onder begeleiding van muziek en ze allemaal naar hun ouders zwaaiden toen de auto's wegreden, het sadisme is op zo'n manier aan de kinderen ontgaan, totdat..... het is gewoon vreselijk, daar zijn gewoon geen woorden voor.

    Vandaag gaan we dan naar Gert, en mischien de bibliotheek, heb ik effe lekker een loopje, lekker laat aan de koffie, alles op zijn gemakkie.

    Fijne dag iedereen, we komen wel weer terug.

  • 29 Januari 2014 - 12:16

    Paula:

    Die Lenny, zo vroeg wakker van alle spanning, gelukkig zijn jullie met z'n 4ren, dus als het effe niet lukt dan kan de ander inspringen, ik zie die douane al met een lolly in z'n mond, afblijven hoor, die zijn voor de kindjes in Lombok.

    Ja ik denk dat het hetzelfde koudje is, een ouderwetse dropdrank doet wonderen met mijn hoestje, een beetje meer rust zal ook wel helpen en zo niet een codeinepil. slaap je zo lekker op.
    Vanavond heb ik eters, toch maar door laten gaan, ze hebben net die verkoudheid(griep) gehad dus het moet kunnen, wat staat er op het menu, rodekool, hachee, appelmoes en voor mij een salade, toetje weet ik nog niet, een lekker portje erbij en onze avond kan niet meer stuk.

    Puk en Wim veel plezier met Gert en doe hem de groetjes van mij.

    Jo, je vrije dag, geniet van de zon het zal je goeddoen, een leuke middag dan maar.

    Elsje eet lekker, wat schaft de pot bij jullie???

  • 29 Januari 2014 - 12:52

    MIA:

    Lekker dobberen,bekend plaatje
    wij eten vanavond ook maar eens saté,lekker
    Els ik kom in maart 20t/m27 kunnen we dan afspreken dat ik het huis kom bekijken
    het is hier koud en bewolkt en vannacht zijn er weer zeer krachtige buien gevallen,heerlijk vind ik dat,lekker onder mijn dekbedje genieten van het geluid

  • 29 Januari 2014 - 14:23

    Els:

    Wij hebben vandaag op uit odiging van de ouders van Marcel bij eenhele bijzondere Chinees
    geweest.
    Dit had helemaal niks met welke Chinees dan ook te maken.
    Wat was dat geweldig zeg.
    We hebben nog nooit zo heerlijk gegeten bij een Chinees !

    Ja Mia, ik claim gelijk de 21e maart als jij en Jac en Aaltje dat goedvind.
    Om een uur of 4 kwart over 4 ?

    Paultje beterschap hoor. Wees maar een beetje terughoudend met de codeine die onderdrukt alleen de hoestprikkel en die hoest moet eruit.
    Hooguit voor de nacht om te pitten.

    Puk en Wim ik heb die film ook gezien maar ik word er zo boos om ik man er niet tegen dus ik heb met mf afgesproken dit soort films niet meer te zien.
    Kunnen jullie eveneen anti-winkelhaakkaars branden. ?
    Frits heeft 3 winkelhaken inzijnpapierdunne huid getrokken. Zucht ....

    We zitten NU aan ons tweede ijsje ! Goed he ?

    Zo meteen ff tv kijken BVN kijken die zender doet t eindelijk weer.

    Fijne dag nog. Jogeniet van je vrije dag. Xxxx

  • 29 Januari 2014 - 14:27

    Els:

    Oh ja Wim, ja dat klopt, ik ben net BVN. Ik loop een dag achter, dan kan ik s avonds mijn verhaal schrijven op mijn gemak.

  • 29 Januari 2014 - 14:47

    Wim:

    Natuurlijk vandaag weer ietwat matineus, tja...wat wil je als die auwelui pas na énen naar hunnen legersteden zijn gekropen...
    Prima (weliswaar fris) weertje hier. Nét lekker genoeg om de beuzen een frisbeurtje te laten genieten.
    Oh, dit wil ik jullie niet onthouden: Puk heeft weer een nieuw gezegde toegevoegd aan haar ouvre, waar zij patent op heeft.
    We zaten te praten over iemand die niet precies wist waar hij het over had. Puk dus: Ja, hij heeft de haan horen kraaien maar weet niet waar de klepel hangt...!!!
    (Toch maar eens contact zoeken met een uitgever om haar uitspraken gebundeld, met goud op snee, op de markt te smijten..?)

    Paula, zorg je wel goed voor jezelf! Kaarsen zát natuurlijk en die brandt dan ook met jouw naam erop, maar doe effetjes rustigjes aan... Oké? Anders háál je de nieuwe aardappeltjes niet deze keer...(Geintje hoor, want onkruid...(Affein, vul zelluf maar in).

    Vandaag of morgen gaan we de Hema overvallen met een tegoedbon (in de vorm van een credit-card van de Postcodeloterij) van een tientje. Dat wordt broodbeleg scoren! Roastbeef/Diverse Hammen/Gebraje Gehàk en meer van die lekkernijen.

    Komende weken duiken we dan toch nog in de winterse toestanden. regelmatig vorstachtige nachten en sneeuw/hagelgedoe. Krábben dus! Hoewel, er bestaat ook nog zoiets als spray om het ijs te laten smelten op de ruiten. Overigens....in het in de winter ijskoude, ijzelachtige Canada weten ze van het bestaan van die spray nul-komma-niks....!! Dat verzin je toch niet...
    Gat in de markt?

    Wij houden het lekker behaaglijk in huis. Doorgaans in de vroege ochtenduurtjes de c.v. van 16 naar 20 graden en na een uurtje is het warm....Een enkele keer 's-avonds nog een half uurtje aan en dan hebben we het lek boven water. Ik houd de standen/tijden/temperaturen dagelijks bij in een schriffie en zoals het er nu uitziet komen we niet boven de 1000 units uit met het stookseizoen. Vorige jaren was dat ca. 2000, m.u.v. 2012/2013, want toen berekende Eneco ruim 6500 units!!!!! Ben er nog steeds van overtogen, dat er *gerommeld* is met het op afstand lezen van de *slimmeter* zoals dat ding genoemd wordt. Ergo, ze zijn nog niet van mij af...!

    Oké, genoeg gezeverd, we gaan vrolijk verder vandaag.
    Voor iedereen een plezierige dag, resp. avondinvulling met eetzelekker wensen.

  • 29 Januari 2014 - 15:09

    Hanneke:

    Go wat hebben jullie dan gegeten bij die chinees??Vervelend voor Frits met zn dunne huid, gelukkig ben jij in de buurt. Lenny fijn dat je beter bent. Nu Paultje, zo krijgen we t allemaal, jo gaat t goed, geen ziekenen? Els heb verschillende x geprobeerd te eppen? heb ik een verkeerd nr misschien? de 45?
    Fijne dag allemaal .

  • 29 Januari 2014 - 15:15

    Els:

    Zus, ik heb een indonesisch nummer, zal t wel proberen...

  • 29 Januari 2014 - 15:21

    Wim:

    Frits.....NU gaat de anti-winkelhakencandle in de heilige genezingshens!!
    (Je moet op jouw leeftijd ook níet meer over de heining klimmen joh..)
    Iedere weg: Snelle beterschap!

  • 29 Januari 2014 - 16:35

    Frits:

    Erg attent mr. Kraaijeveld, bedankt voor deze actie.
    Kun je meteen een anti-belastingdienstkaars aanfikken, want de gem. rotterdam slaat Ro aan voor 2014 terwijl hij er van voor de kerst al niet meer woont ! Bedankt en groeten aan mevrouw uw vrouw :-))

  • 29 Januari 2014 - 19:20

    Aaltje:

    Els ,wat leuk dat ik mee mag beslissen, ha ha,maar het is prima; verheug me op21 maart.
    och jullie slapen al , denk ik . slaap lekker en morgen gezond weer op

  • 29 Januari 2014 - 19:34

    Roel:

    Hé dat kennen we van de gemeente Rotterdam. Wij zijn eind vorig jaar naar Putten verhuisd maar kregen ook nog een aansla 2014 voor de onroerendzaak belasting.
    Ik weet inmiddels dat dit automatisch voor half febrauri gecorrigeerd wordt. Ze blijken de gegevens van het kadaster pas laat te krijgen.

  • 29 Januari 2014 - 20:18

    Gerard:

    Hoi Els en Frits,

    Het gaat jullie goed daar in Lombok.
    Heerlijk genieten van alles.
    Ik lees de belevenissen van jullie met groot genoegen.
    Veel van de verhalen zijn zeer herkenbaar.
    Vermakelijk om te lezen.
    Ik wens julie nog een prettige tijd toe daar in Lombok.
    Wil je a.u.b. aan iedereen daar de hartelijke groeten doen?

    Groetjes van Gerard


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 52263

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: