Larons - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu Larons - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

Larons

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

24 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi



Broer Jules is jarig happy birthday Jules !!

Enorme regenval vanmorgen, echt ouderwets !

Je kon de overkant niet zien wat een regengordijn maar meteen na het ontbijt was t weer zonnig !
Binnen een uur waren alle stenen rond het zwembad weer helemaal droog alsof er niets was gebeurd en de tuin lag er fleurig en geurig bij.

We hebben weer heerlijk gegeten, de foodintake is allang teruggeschroefd naar normaal :-) alleen fruit niet dat blijft.

Van Yuli kregen we lemper-ayam, de heerlijkste snack die er bestaat.
Morgen weer even naar de hoofdstad en ze daar even inslaan.
De rest van de ochtend lekker gezwommen en t water was weer heerlijk koel.
Vanmiddag lekker buiten zitten lezen op onze lekkere bedjes want het was aangenaam zo'n 27 graden, wel warm maar minder warm dan anders.

Het is weer een hele tijd geleden dat we ze zagen de Larons, ik zag gisteravond een tjitjak op een paar Larons knabbelen, dat is een vliegende termiet, ongeveer 1,5 - 2 cm lang met 4 vleugeltjes, meestal komen ze na forse regens op een avond als het goed donker is uit de grond gekropen en gaan ze vliegen, net zolang totdat de vleugels afvallen en kruipen ze weer weg de grond in om als rayap verder door het leven te gaan hebben we gehoord.
Dit uitvliegen gebeurt dus meestal op 1 avond en dan zit de lucht echt vol met die vrij grote insecten, die vooral naar het licht vliegen.
Dus vooral rondom lampen is het druk verkeer.
Wolken vliegende witte mieren, de hele lucht zit er vol mee en je moet je kamerdeur heel goed dicht houden.
Ze zijn volkomen onschuldig, maar niet prettig om dat vliegende spul in je kamer te hebben.
De tjitjaks en tokeh's weten het precies en hebben echt een feestmaal, het is net luilekkerland, want de Larons vliegen zo hun bekjes binnen.
Op een gegeven moment zie je de tjitjaks niet meer dan blijven dagen weg zoveel hebben ze gegeten.
Hier is het 1 of 2 avonden en op sommige plaatsen kun je de volgende ochtend bergen met vleugeltjes zien.
Die lichte vleugeltjes blijf je nog weken vinden.
Dit moet je echt meegemaakt hebben om te kunnen bevatten.
Vanavond zagen we de beessies uitzwermen, ze vlogen rondom alle lampen en in onze bak met ijsblokjes.
We zaten lekker te eten met de ouders van Marcel en moesten even onderbreken.
Het is altijd een bijzondere belevenis vinden wij en leuk dat we het nu voor de derde maal meemaakten.

Na het eten ( met een lekker roseetje erbij) brachten we onze gasten met de taxi naar huis hebben we nog even met Citra staan praten en haar schoppende baby even mogen voelen, voetballertje hoor !

We hebben alweer een forse regenbui gehad en een paar flinke donderklappen.
Lekker om bij te gaan slapen.

  • 24 Januari 2014 - 06:18

    Roel:

    Hé kijk die jonge blom nu eens zitten tussen al die krasse knarren!
    Het wordt hier weer druk vandaag, dus ik ga snel aan de slag. Morgen gelukkig iets langer uitslapen. We hebben sinds gisteren weer (satelliet) TV, joepie! Kabels trekken kostte twee man, twee dagen werk!

  • 24 Januari 2014 - 07:56

    Lenny:

    Langzaam maar zeker kom ik weer bij de mensen.
    De hoest is het ergste geweest, wat een ellende! ! !
    Met de codeïne tabletten gaat het stukken beter.
    De komende dagen hou ik me sjakies, voor de lange reis.
    Krachten sparen, want het heeft me wel heel veel energie gekost.

    Om 7.00 liep ik ook in de stromende regen met de hond, maar 5 graden.
    Ik kan het nu wel hebben, volgende week deze tijd zitten we op Schiphol.
    Dan nog 2,5 uur en we gaan de lucht in.
    Els ik ben zo nieuwsgierig om al je verhalen in het echt te beleven.

    Die vliegende Larons heel apart! Voor mijn gevoel lijkt het op het uitvliegen van meikevers.
    Dat heb ik in Frankrijk een keer meegemaakt. We stonden op een camping.
    Tegen de schemer werd het in eens zwart van die vliegende kevers.
    Overal bleven ze in hangen, destijds mijn lange haar.
    Ook zo bijzonder, weken nadat we thuis waren kwamen we ze nog tegen tussen de spullen ( dood )

    Verder gebeurd hier niet veel, nu maar aan de koffie.

  • 24 Januari 2014 - 09:55

    Jo:

    Goedemorgen ! Nederland en Lombok

    Gisteravond ben ik bij Lucas op school geweest, hij moest met nog 3 anderen een presentatie geven.
    Het onderwerp was zoekmachines.
    Ik moet zeggen dat ik niet zo goed wist wat te verwachten van mijn kind, ik kon alleen maar wat kleine tips geven als, duidelijk spreken , vriendelijk lachen en de zaal in/rond kijken......

    Blijkt MIJN kind een geboren 'spreker' hij STOND daar echt, en vertelde (zonder spieken) met gemak over het onderwerp, het mocht maar 10 min duren en alle 4 de jongens moesten aan het woord, Lucas was zo lekker op dreef dat hij de tijd vergat, oeps.... ik geloof dat hij 10 min heeft volgeluld, zelfs met hier en daar een vleugje humor....I am impresed !

    Fijne dag, misschien tot later

  • 24 Januari 2014 - 10:29

    Paula:

    Jo, die jongen komt er wel, geweldig toch zo'n verrassing na een lange werkdag, zie je nou wel dat het jaar goed begint en nog veel meer in petto heeft voor jou.

    Lenny doe je effe rustig, zorg idd lekker voor jezelf en ga niet als een gek lopen soppen en boenen, (of had ik dat al gezegd), nog 1 weekje dan een maand vakantie vieren op Lombok, geen gek vooruitzicht maar je moet wel gezond zijn en blijven hoor.

    Elsje je bent hardstikke bruin zeg en je ziet er heel gelukkig uit, mooi en lekker ontspannen.

    Voor mij is het boodschappendag, saai, nee hoor, we komen meestal wel iemand tegen die iets te vertellen heeft, dat maakt het gezellig.
    Morgen gaan we heel vroeg naar N-Holland om te kijken naar het hockey van onze Lisa, daarna nemen we haar mee voor een verrassingsdag, ze mag bij een vriendin van ons (kunstenares) een waar kunstwerk maken die dan in haar atellier wordt opgehangen, misschien komt ze de rest van het weekend bij ons logeren, dat is nog niet helemaal zeker.
    Thomas gaat naar een open dag van de middelbare school waar zijn ouders hem graag willen hebben, heel spannend voor hem, het liefst wil hij met z'n vriendjes mee naar de dichtsbijzijnde school, maar ja het is soms toch de keus van zijn ouders naar welke type school hij gaat.

    Voor allen een fijne dag/avond, Roel werk ze lekker en vanavond met de benen op de tafel fijn TV kijken.

  • 24 Januari 2014 - 11:49

    Wim:

    Allemaal goeie verhalen hoor! Jules jarig, dus van harte Jules. Lenny komt weer een tikkie *bij de mensen*, Lucas heeft een spetter weggegeven...nou-nou, deze dag kan niet meer stuk. Nu alleen nog maar een verse goedbetaalde job voor JO.

    Wij wachten op 4 gewonnen kookboeken van de Postcodeloterij. De hemel zij dank, dan kunnen we toch eindelijk wat eetbaars op tafel krijgen...
    Veurburch neemt er vandaag hunner gemakkie van. Geen bijzondere verplichtingen en disciplines op deez' ietwat regenachtige winterse dag. Temperatuurtje rond de 6-7 graadjes, dus niks te morren of te klagen.

    Roel & Gerard zitten vast nog wel effe in de renovatie-troepjes, maarre...dan héb je straks ook een riant stekkie, tóch?

    Het loopt tegen *Hig Noon* en in Lombok wordt het straks tijd voor een ekskieze hap.
    Wat wordt het deze keer? Eten wat de pot schaft, wat het schot paft of wat de schat poft...?
    Hoe dan ook, 't-zal best wel weer van de smakelijke benne....

    TTYL...(Of het nóóit happy hour wordt!)


  • 24 Januari 2014 - 11:56

    Puk:

    Fijn he Jo, wanneer de jongens het zo goed doen, die komen er wel, vooral met zo'n steungevende moeder.

    Leuke foto's Els, je staat er inderdaad als een vrolijke bloem op, Frits ook natuurlijk maar die andere mensen, vooral die vrouw keek zo zuur, maar dat heb je met momentopnames, dan kan je uitdrukking er wel eens verkeerd opkomen, gebeurt wel eens.

    Ja, die laron, heel apart. Wij hadden in Canada dan veel meikevers, die kruipen ook overal tegenaan en tussen, vooral met kamperen kan het een ramp zijn, vooral als je dan ergens en petroleumlamp of ander licht aan had 's-avonds, en in je haren natuurlijk.

    Lenny, het gaat nu gelukkig de goede kant op, en dan toch weer de stromende regen in met de hond, ja daar kan je niets aan doen, nature calls, haha, nog een weekje en dan is het zo ver.

    Hier zijn we weer lekker lui vandaag, ik heb net de filmpjes die ik van het vuurwerk en kerstbomenbrandje had gemaakt op de computer gezet, speciaal voor Canada gemaakt, ben er wel wat laat mee, mischien bewaar ik ze wel voor dit jaar, het is ieder jaar toch hetzelfde. In ieder geval ook nog een paar leuke foto's van Moshe gemaakt, we hadden al een leuke naar het kattenpension gestuurd, want die wilden dan een foto van moshe hebben, maar daar waren zijn oogjes dicht, ze willen er ook een met zijn oogjes open hebben, nu we hebben er twee, erg lief.

    We verwachten vandaag in de post 4 kookboeken, gewonnen met de postcode loterij, mochten zelf kiezen, dus we zijn benieuwd, de meest aantrekkelijke met gerechten die ons wel wat leken besteld, en nu lekker erin neuzen en hopelijk lekkere hapjes maken, ik had thuis heel veel kookboeken, meer als een hobbie, zat er graag met mijn neus in. We zien wel, ik heb er wel zin in om ze grondig te gaan bekijken.

    Gisteravond nog even een loopje gehad naar de Aldi, wilde even een frisse neus halen, regen op de weg terug, niet erg, ik vond het wel lekker erin te lopen, maar naderhand toen ik alweer een poosje binnen zat stortte het echt, blij dat ik daar niet in liep.

    Op dit moment van schrijven hebben jullie nog een groot gedeelte van de avond voor jullie, Els en Frits, geniet er van en ik zal maar zeggen welterusten vast voor jullie. Je krijgt de laatste dagen ook aardig wat regen, wel lekker zeker

  • 24 Januari 2014 - 11:58

    Puk:

    pffft, ik was opeens afgebroken met schrijven, maar gelukkig staat het erop, valt dat effe mee! In ieder geval nog even iedereen een prettige middag en avond toegewenst!

  • 24 Januari 2014 - 12:00

    Puk:

    Oops!! Gefeliciteerd met Jules zijn verjaardag, het eerste gelezen en toch vergeten, dacht nog wel dat ik het deze keer zo goed gedaan had. Dus hier ben ik dan weer, voor de derde keer, gezellige tijd voor iedereen toegewenst, hiep, hiep hoera voor de jarige!

  • 24 Januari 2014 - 12:56

    Els:

    Wat ontzettend leuk Jo dat Luuk het zo goed heeft gedaan ! Je mag terecht trots zijn op je zoon !
    Eigenlijk zat het er al wel een beetje in, weet je nog hoe hij de show stal bij de toneeluitvoering als clown op zijn school in Frankrijk ?
    Hij pakte iedereen in !

    Wat een grappige prijs W & P die kookboeken !

    Paultje leuk dat Lisa een kunstwerk mag maken, kan heel inspirerend werken !
    Voor Thomas is het idd even niet leuk, maar hij heeft vast zo weer nieuwe vrienden.

    Puk, slim om die filmpjes te bewaren voor de komende oud-en nieuw, dat is het zo !
    Ahhh, die mevrouw keek niet zuur hoor, ze hadden het prima naar hun zin :-)

    Mia's internet zal wel weer kuren hebben, Pieta, lees je nog mee en Heleen ? En waar is mijn zus ?
    Stef en Clemence en Stef en Esther en Jos en Wil ?
    Tonny en Leon, die lezen wel.net als Anketank en Floor...Richard en Nurtan ?
    Zo leuk dat zoveel mensen geinteresseerd zijn.

    We eten pasteitjes Wim, heerlijk zijn die, gevuld met glasnoedeltjes en groente en kip.

    Lenny, nogmaals beterschap !


  • 24 Januari 2014 - 13:21

    Lenny:

    Het zou leuk zijn als alle meelezers zich één keer zouden melden, gewoon om te zien uit welk land of plaats.
    Ik ben de eerste : Lenny uit Capelle aan den IJssel, Holland.....WIE VOLGT ?

    Puk las je mijn stukje van de meikevers?... ze waren zo groot als kleine vogeltjes.

    Was Hanneke niet met haar voet in het ziekenhuis?

    Paula, ik doe echt rustig aan, ik heb de kluslijst weggegooid, alleen koffer pakken blijft over.
    De rest zie ik wel weer als ik terug kom.
    Niemand zal eraan zitten bv de vuile ramen en mijn strijkgoed.
    Het zal er heus nog wel liggen.
    Nu eerst IK en dan de rest.

    Jo, hebben we een acteur in ons midden? dat zou leuk zijn.

    Ik ga nu pas douche, en dan kind halen op school.
    Jullie zien...ik doe alles rustig aan.

    Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de beterschap wensen, kaarsen en weet ik allemaal.

    Nu weer een ander!!!!!!

  • 24 Januari 2014 - 13:25

    Els:

    Nee Lenny, Hanneke moet de 31e naar het ziekenhuis.

  • 24 Januari 2014 - 14:02

    Puk:

    tweede aanmeldster: Puk Kraaijeveld, Delft

    Ja Lenny ik las het, in Canada en Amerika zijn de meikevers niet zooo groot hoor, eigenlijk twee keer de maat van een dikke hommel, zaten ook meestal in de avond op de ramen vanwege het licht, daar komen ze altijd op af.

  • 24 Januari 2014 - 14:50

    Jo:

    Ben jij in Delft geboren Puk ? dat wist ik niet

    Zal ik dan maar de 3e zijn ?

    José Nicolette Steinmetz, geboren in Den Haag, woont in Voorburg ! :)

  • 24 Januari 2014 - 14:56

    Els Voor Mia En Ro En De Tweeling:

    Dan staan ze er vandaag bij

    Roland, geboren in Den Haag, woont in Capelle aan den IJssel

    Mia, geboren te Rotterdam. Woont in Torrequebrada, Spanje

    Evelien en Inge, geboren in Nederland, opgegroeid in Belgie, wonen in Esbjerg, Denemarken

  • 24 Januari 2014 - 15:15

    Jo:

    Nee nee nee, zo werkt dat niet he mam, alles voor kauwen :P


    Puk, eigenlijk twee keer de maat van een dikke hommel ?? van Wim dus ? HI HI HI , lekker melig op de Vrijdag...... bijna vrij... dan ff een borreltje met dinnetje Birgitta Kraaijveld, geboren in Den Haag, woont in Rijswijk ........ uuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh


  • 24 Januari 2014 - 15:30

    Els:

    Maar Jo, mia's internet heeft kuren, ro kijkt misschien vandaag niet en de tweeling is op vakantie, dus dan mag t toch wel ? :-))

  • 24 Januari 2014 - 15:39

    Jo:

    NEE ! Foei foei foei..............................................................
    Ik wil naar huis, verveel me DOOD

    Schiet m dood, in zijn poot, stop m in een kiddie, doe er dan wat water bij....dan zwemt ie als een vissie
    HOEMPA HOEMPA HOEMPA HOEPMA HOEMPA HOEMPA HOEMPA

  • 24 Januari 2014 - 15:39

    Jo:

    Kiddie=kissie = kistje :)

  • 24 Januari 2014 - 15:51

    Els:

    Ja, ga jij maar naar huis, das voor iedereen beter :-)
    Ik ga slapen ! Xxx

  • 24 Januari 2014 - 16:04

    Wim:

    Willem Pieter Kraaijeveld. (JO...KraaijEveld dus...slorig tiep die je er bent!!) Eerst maar eens de naam van je dinnetje goed spellen en daarna mag je misse opmerkingen maken over hommels en ander ongedierte die min of meer op mij lijken..)
    Goed, we gaan verder: Geboren in Den Haag en via omzwervingen weer terug naar mijn roots in het zo unieke, sjieke exclusieve Veurburch.

    Vrijdag, Visdag dus. Puk schotelde me een paar verse broodjes voor, driftig belegd met haringen en uiteraard onwès féél ûh. Vanaf nu: Open vuur en roken verboden in en rondom Huize Kraaijeveld...

    In de moessontijd, terwijl de regen neergustst lopen mensen die aan yoga doen en op hun hoofd staande mediteren ernstig verdrinkingsgevaar....já tóch?

    Puk is bevangen door een lichte verstandsverbijstering. Die zit om de tarweklap op de hometrainer en houdt de scores bij in een speciaal boekie....Alleen maar omdat ze een kilo afgevallen is en gaat nu voor GOUD! Hmmm...nog effe en dan hangen er weer maatjes 36 in de garderobekast..?
    We zijn trouwens allebei op een soortement waterdiëet. Minstens 2 liter per dag en pas met heppie auwer een alcoholische versnapering. Natuurlijk gezond, maar voedzaam eten, dat spreekt voor zich.

    Spring er weer tussenover, tot later!




  • 24 Januari 2014 - 16:12

    Els:

    Truste, ik kan me nu alweer verheugen op de rest van jullie verhalen die ik lekker kan,ezen als ik morgenvroeg wakker word.

  • 24 Januari 2014 - 16:15

    Puk:

    correctie, Puk Kraaijeveld, geboren in Den Haag (was ik vergeten) woont nu in Delft

  • 24 Januari 2014 - 16:21

    Jo:

    Woon je niet bij Wim dan ? Puk

  • 24 Januari 2014 - 16:23

    Puk:

    na mijn tijdelijke verstandsverbijstering zal ik het nu effe helemaal goed zetten,
    Puk Kraaijeveld, geboren in Den Haag, ge-emigreerd naar Canada, heb daar 46 jaar gewoond, terug verhuisd naar Nederland waar ze vorig jaar met de Heer Willem Pieter Kraaijeveld is getrouwd (mijn volle naam is Cornelia Adriana Laurentia) en dus wonen Wim en ik allebei lekker samen in een knus flatje wat in het voorname Voorburg staat. hehehehehe, heb er zere vingers van, is het nu eindelijk goed? Ik dacht het wel, het ging namelijk zo, Wim las mijn laatste mededeling en vroeg, zo, woon jij nu dan in Delft? Nou ja, de rest is historie, de gegevens van nu zijn dus helemaal juist, is er nog een foutje in, kom me dan maar halen met het gele wagentje, hahhahahaha.....

  • 24 Januari 2014 - 17:01

    Constance:

    Mij ook even aanmelden:

    Constance Jose van der Poll
    Geboren in Rotterdam, woon nu in Hilversum
    en..........ga over 8 dagen naar Lombok Joepie!!!!!

  • 24 Januari 2014 - 17:04

    Leon En Tonny:

    Ja hoor Els en Frits.
    Wij lezen elke dag je gezellige en spannende en mooie verslag. Echt genieten

  • 24 Januari 2014 - 21:46

    Paula:

    Mijn zondagse naam is Paulina Hartman-van der Kuijp, geboren samen met mijn tweelingbroer in Rotterdam, daar opgegroeid en gewerkt, nu al 40 jaar met plezier in Capelle wonende.

    Mijn verhaal van vandaag, wij zouden boodschappen doen, nou nee hoor, Fr2 vond het wel wat om op lampenjacht te gaan, wij naar Sliedrecht, mooie lampen, niet zo verschrikkelijk duur, we hadden een mooie uitgezocht, en ja hoor, mevrouw deze lamp is de laatste, u mag hem voor 100 euro minder meenemen dan halen we hem even van het plafond af, alle lampen waren flink afgeprijsd de onze niet, met een flinke inspectie bleek dat hij iets beschadigd was, niet gedaan, toen even naar Barendrecht, een hele dure zaak, maar ze hadden wel onze lamp, uiteindelijk zagen we nog 2 type lampen die erg mooi waren, daar gaan we toch nog maar even over nadenken, dus naar huis, ja dagggggg etenstijd en Ikea vlak om de hoek, hebben we gedaan maar ook gelijk de gordijnen die we hadden uitgezocht meegenomen met alles erop en eraan. volgende week worden ze opgehangen, en kan ik ze op lengte maken. Druk welnee we zijn lekker bezig.

    Slaap lekker allemaal, nog even en de dag begint weer in Lombok.

    O ja.
    Lenny je bent een kei, zolang het vuil de deur niet uitloopt zal het wel meevallen hoor, goedzo dat je het laat liggen.

  • 25 Januari 2014 - 10:23

    Marianne:

    Ook ik ben een meelezer
    Mijn naam is Marianne Wanrooij en woon in Soest.
    Ik ben een vriendin van Constance en Lidia
    Sinds december volg ik de prachtige Lombokverhalen van Els en Frits.
    Ik ben ook reuze benieuwd naar de belevenissen straks van de aankomende nieuwe Lombok vakantiegangers.


  • 25 Januari 2014 - 10:29

    Puk:

    Dag Marianne, gezellie dat je er ook bij bent, geniet je ook zo van de verhalen en belevenissen van Els en Frits, en wanneer je zin hebt, spring er lekker bij op de site, gezellie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 52284

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: