jarige - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu jarige - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

jarige

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

23 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi

Dieuwert is jarig ! Zoon van Annemarie, 19 jaar wordt hij.

Happy birthday Dieuwert !

Vandaag begon de dag weer helemaal zonnig een rare tegenstelling met al het water van gisteren.
Voor de verandering zit t hotel vol en is het overal druk, niks voor ons :-(
Gelukkig gaan er een boel mensen over een paar dagen naar de Gili's.
Er zit ook een groepje van 8 Canadezen, aardige mensen maar erg aanwezig.
Ze vroegen aan de receptie waar ze brommers konden huren, de receptioniste zei : aan de overkant maar ook hier.
De mensen hoorden wat ze wilden horen en vertrokken meteen naar de overkant om 4 brommers te huren.
Wij zouden het niet in ons hoofd halen om hier op een brommer te gaan rijden en zeker niet samen op zo'n ding.
Niemand houdt zich aan de verkeersregels als die er al zijn...
Het is dan ook altijd een krioelende menigte brommertjes die niet op elkaar willen wachten, met of zonder helmen op (helmen moeten) met kleine kinderen voorop, er tussenin nog eentje, moeder achterop met nog een kleintje in haar armen of in de slendang.
Nee, mij niet gezien.
Net als autorijden miet je hier ook niet doen.
Stel dat iemand je aanrijdt - jij bent de rijke westerling - en ook al is het niet waar er is altijd wel iemand of een paar iemanden die jou aanwijzen als schuldige en dan moet je betalen.
Daarom rijdt Marcel nu met een doorlopend cameraatje in zijn auto achter de spiegel, dat als er iets gebeurt hij de film als getuige heeft, elke week - als er niks is gebeurd- maakt hij m leeg en kan ie weer een week vooruit.
Slim. Uiteraard in Nederland gekocht !
Toen we terugkwamen van ons wandelingetje en de daarbij behorende boodschapjes zaten de Canadezen aan de rand van het zwembad en je kon zien aan de manier van converseren dat er iets loos was.
We liepen langs en zagen redelijk bebloede ledematen bij twee mensen.
Uiteraard boden we aan ze te helpen wat ze al hoopten omdat ze al van ons gehoord hadden via het personeel.
De tas staat altijd klaar achter de deur.
Frits deed onderzoek op breuken, alles was heel, alleen vieze schaafwonden die behoorlijk sijpelden, lekker later sijpelen even dan spoelen ze schoon.
De boel keurig schoongemaakt, verzorgd en verbonden zelfs watervaste verbanden en voor water afsluitbare tegaderms.
Dus de mensen hadden een uitstekende ( al zeg ik t zelf) en gratis service.
Ze wilden betalen, waar natuurlijk geen sprake van is.
Wij gingen de boel schoonmaken, instrumenten steriliseren ( uitkoken in de keuken) en de tas weer aanvullen.
Rubber handschoenen, sofratulle, betadinegazen, steriele gazen, mepitelgaas, verbanden, hypofix enz enz.
Zelfklevende verbanden hadden zelfs de mondaine Canadezen nog nooit gezien :-))
Op aanraden van Guus hebben we de eerste Mito A50 aangeschaft.
Wat een prachtig toestel en zeker voor die prijs, leuk dat we de jeugd straks superblij kunnen maken.
In die zaak liep een vrouw rond, nou de Indonesiers kijken al hun ogen uit naar al die blonde/ronde vrouwen, nu stond hun wereld even stil en alles staakte dat waar ze mee bezig waren om vooral geen seconde van het beeld te missen, zij had een hoofd echt mega-vol met superdikke rasta 's.
Opgeknoopt op haar hoofd en de rest naar beneden bungelend tot bijna op haar knieen.
We hebben gewoon ongegeneerd een foto van haar genomen, zo van : hey lady !!! Hahahaha !!!

We hebben Yuli opgehaald, ze sprak in het Sasak met Hamdan, echt geen woord van kunnen ontdekken .
Ze vertelde hem over de reden van haar vertrek uit het hotel, maar geen van beide was erg toeschietelijk om uitleg te geven.
Dus behalve dat ze zich niet gewaardeerd voelde zijn we niks wijzer geworden, naja laat maar verder.
In de Mataram Mall deden de roltrappen het allemaal !!!!
Dat is een nieuwtje.
We zijn bij KFC lekker kip gaan eten, was voor ons voor de eerste keer.
Een stuk kip en een pakje rijst met sambal !
Toen we thuiskwamen stond Athun ons weer op te wachten met een grote sirsak-vrucht.
Ze zijn zo lief allemaal.
Dus morgenochtend sirsakjuice.
Er is al beloofd dat ze voor de anderen die gaan komen het ook zal meebrengen, dus jongelui...droom er maar vast van, van deze vitaminebom !

Oh ja, deze 3 weken niet 1 x mati lampu ! Ongekend !!!
Mati lampu = stroomuitval

  • 23 Januari 2014 - 02:12

    Constance:

    Prachtig verhaal!!!
    Ik kan niet slapen ( het is hier 2 uur) ben vol van de komende vakantie. Vandaag bij Lidia geweest, zij heeft wat kleding smaller gemaakt zodat ik het op Lombok aan kan. Als tegen prestatie natuurlijk haar nagels verzorgd met een prachtige rode lak. Vandaag ook nog wat gewinkeld en leuke shirtjes voor de vakantie gekocht. Het komt nu allemaal wel echt dichterbij, hoef nu niet meer te werken, a.s. zaterdag over een week vertrekken we. Spannend, heb nog nooit zo ver gevlogen.
    Lieve Els en Frits geniet nog maar even van jullie rust want de "familie" is nu zo bij jullie!!
    Tot gauw

  • 23 Januari 2014 - 03:00

    Els:

    Wij hebben al lekker ontbeten en zitten nog na te genieten van de koelere lucht die de regen meebrengt.
    De sirsak van Athun is weer heerlijk, maar was zo veel, dat we een groot deel aan het oersoneel hebben gegeven, die zijn er altijd blij mee.
    Nu is het van het ene moment op het andere droog en we zien de blauwe lucht alweer aankomen in de verte.
    Nog even zien wat de plannen zijn voor vandaag.
    Hoop voor jullie dat het bij aankomst droog is en liefst voor een tijdje achtereen.

  • 23 Januari 2014 - 03:58

    Lenny:

    Niks voor mij om zo op te zitten.
    Ja Constance de molen gaat steeds harder draaien in mijn bovenkamer.
    Wat moeten we toch veel regelen :)
    Els bedankt he dat jij het meeste hebt geregeld.
    Dat zouden mijn hersens niet aankunnen :(
    Oud en seniel ben ik nog lang niet, maar gewoon te nerveus.
    Straks komt de kapster en ik vraag naar model tropen.
    Ik ga nu weer naar bed, anders is de dag wel heel erg lang.

    Groeten uit het 3 graden gebied :)

  • 23 Januari 2014 - 05:50

    Els:

    Constance om 2 uur wakker, Lenny om 4 uur, en Lydia ? :-)
    Het is hier weer lekker zonnig en door de regen is het zwembad heerlijk koel.
    Lenny wat moet je regelen dan ? Alles is geregeld, Roland checkt jullie in en je koffer is klaar. Je hoeft alleen nog maar in te stappen en alles over je heen te laten komen.
    Paspoort en boardingpass zijn t belangrijkst.
    Ga lekker slapen allemaal, truste

  • 23 Januari 2014 - 06:36

    Roel:

    Ha, wat een heerlijk mens met die berg rasta touw op haar hoofd. Leuk dat jullie met Yuli op stap zijn geweest. Ik weet zeker dat ze dat enorm waardeert.
    Hoe bevalt het pas getrouwde leven haar?
    Het is weer een leuk verhaal zo Els. Lekker om zo in de vroege, donkere, koude Hollandse morgen even weg te kunnen dromen naar het warme Lombok!

  • 23 Januari 2014 - 07:19

    Els:

    Leuk Roel dat je mijn verhalen leuk vindt.
    Yuli heeft het wel naar haar zin geloof ik, er komt nog een vervolg. :-)

  • 23 Januari 2014 - 08:35

    Lenny:

    Dit moet ik nog allemaal doen Els.
    Ramen zemen binnen en buiten
    Kasten opruimen
    Het hele huis stofzuigen
    Keuken uitsoppen
    Badkamer uit baggeren
    Tien wassen draaien
    Bedden verschonen
    Koffer voor de hond inpakken
    De hond wegbrengen
    Boodschappen voor Lombok
    De tuin aanharken
    Straatje boenen voorkant
    :):):):):):):):):):):):):):):)






  • 23 Januari 2014 - 08:47

    Els:

    Tja....ik ken dat !

  • 23 Januari 2014 - 08:53

    Jo:

    Gefeliciteerd Dieuwert!

    Ik zit weer gezellig op kantoor.
    Ga vandaag een sollicitatie versturen naar de Gemeente leidschendam-Voorburg, ik zou het zooooooooo leuk vinden om daar te werken !

    Groot nieuws: ...........................................
    Rocco, de zoon van Peet heeft met zijn vriendin een huis gekocht, nu kunnen wij dus eens even gaan brainstormen over samenwonen...... gaat ons een hoop geld schelen en 'gedoe'.

    Ik hoop dat dit jaar 2014 ons nu eens goed gezind is !
    Peet zijn hart goed, een nw baan bij de Gemeente en samenwonen........

    Tot later!
    Xxxx

  • 23 Januari 2014 - 11:02

    Puk:

    Natuurlijk eerst gefeliciteerd met Diewert zijn verjaardag, en voor Diewert ook nog een fijne dag toegewenst.

    Wat een verhalen, over die Canadezen, en dan de foto's van de raspatatdame, haha, zo noemde ik het maar.

    Gezellig he Constance, koffer pakken en leuke nieuwe kleertjes er bij, nu echt aftellen en dan staan jullie op het vliegveld en op naar Lombok. Ja Lenny, een hoop om aan te denken, lekker even je door de kapper laten verwennen, ben je ook weer een stapje verder. Het komt allemaal goed hoor, als je je lichamelijk maar weer prettig voelt, als ik het zo lees, wel een extra maag meenemen, sjonge jonge, dat eten daar is allemaal zo lekker als ik het zo lees. Genieten jullie maar lekker. Oh Lenny, wat heb je nog veel te doen, maar als er iets van blijft liggen is het toch ook niet zo erg lijkt me zo. Dat ramen zemen zal later kunnen, denk ik maar zo. Maar ik ken het wel, ben net zo. Iedere dag dan wat, dan komt het ook klaar.

    Fijn Jo, wat een goed nieuws allemaal, we gunnen het jullie van harte hoor!

    Hier gaat alles zijn gangetje, Wim heeft vanmorgen alweer speklapjes en kipfillet gegrild, gisteravond een knoertpan groentesoep gemaakt, zit ook weer allemaal in bakjes en in de koeling-vriesladen. Nu is het helemaal geen optie om een grotere koelkast te kopen want die komt ook vol, we moeten gewoon minder inslaan en meer eten, zo ligt het nu eenmaal.

    Fijne dag allemaal, het gaat hier wel weer lukken.

  • 23 Januari 2014 - 11:18

    Wim :

    Het grauwe saggerijnig-weerachtig Veurburch klaart weer helemaal op na al die leuke, gezellie en positieve beriggies..!!!
    Dieuwertje en de hele Spieker-aanhang gefeliciteerd hoor!!! Wat knus om dat allemaal op de site te lezen.

    JO!!!!....PEET!!!!....Wat een heerlijk vooruitzicht voor jullie allebei. Nieuwe Job en eindelijk samenwonen!!

    De club van 4 kijkt kennelijk al reikhalzend uit naar een maandje Lombok...En geloof maar Jongelui, alles zal ongetwijfeld goed voorbereid worden, zodat gullie in lullie gespreide tampats komen..

    Effe terugkoppelend naar al die heerlijke exotische vrootjes/zuipies die de Spiekers legge/komme/staan te genotteren...Wij gaan jullie naar de kroon steken!
    Vanmorgen een ontbijtje gegeten met: Regeringswitte boterham met dik REUZEL, compleet met klonterige griesmeelpap, rauwe selderijstengels in appelstroopsaus gedoopt en een glas Karnemelk!!
    Nàh, kunnen jullie dat wisselen????

    Wel weer gaaf hoor, dat jullie die Canadezen deskundig verzorgd hebben. Tja, het zit nu eenmaal in jullie genen, tóch?

    Voor ons een makkelijk daggie. We doen gewoon geen éne sodemieter. En dat houden we de hele dag vol, weer of geen weer.
    Alles in Spanje naar het zin Mia? Gaan we jou nog een keer zien als je vakantie komt vieren in La Holanda?

    Spring er effe uit...Oh Ja: Els&Frits, hoe regelen jullie je stroomvoorziening met apparaatsjies in Lombok?
    Je moet toch van 110 volt naar 220 volt? Als dat zo is, waffoor trafo gebruiken jullie dan? Hoor het wel...want wij hebben ook zo'n omvormer nodig als we deze zomer naar Canada gaan...(Lénen???)

    Prettige dag verder voor allevrouw/alleman!

  • 23 Januari 2014 - 11:59

    LIDIA:

    Ja daar ben ik dan. Even melden op verzoek. Ik lag om 11.30 in mijn kooitje. Heerlijk geslapen na een stukje gelezen te hebben. Als ik een boekje lees vallen altijd heel vlug mijn luiken dicht. Vanmorgen 7.30 uur eruit. Nu zit ik heerlijk in Vught samen met Wim de Lombok site te lezen en te genieten.
    Als ik daar ben heeft hij belooft om ook te reageren dus dit is tevens een test hoe Wim het moet doen.
    Hij zegt nu Ja Ja en lacht. Els en Frits genieten jullie daar nog even zonder RoCoLeLi wij komen er bijna aan.

  • 23 Januari 2014 - 12:50

    Jo:

    Ik HOOP op een nw baan Wim, is natuurlijk niet zeker, bedankt allemaal! X

  • 23 Januari 2014 - 13:42

    Yvonne:

    Wat een heerlijk vooruitzicht heerlijk naar dat mooie Lombok. En niet te vergeten naar onze fantastische vrienden due daar op jullie wachten.

    Gezondheidszorg is ook gegarandeerd, die Canadezen hebben mazzel gehad. Geweldig toch.

    en Jo heel fijn voor jullie die vooruitzichten. Hopelijk lukt het ook met je sollicitatie.




    Diewert gefeliciteerd en een fijne dag.

    Wim en Puk ik vind het zo heerlijk huiselijk jullie met het kokkerellen. Het diet me aan mijn ouders denken. Zij waren ook aktijd bezig met soep koken, scholletjes bakken. 'S-morgens alles al klaarmaken voor de avond. Ik kon daar van genieten.

    Ik heb al een paar dagen behoorlijk pijb in mijn onderrug

  • 23 Januari 2014 - 13:45

    Yvonne:

    Ik drukte op het verkeerde knopje.

    Rugpijn dus. Kan af en toe niet opstaan of lopen. Morgen gelukkig naar de fysio. Dus eveen rustig aan.

    iedereen een fijne dag verder en Els en Frits fijne avond en voor straks goede nacht.

  • 23 Januari 2014 - 15:19

    Jo:

    Mmm, heb nu al antwoord op mijn open sollicitatie aan de gemeente, nee dus ... grrrrr :(

  • 23 Januari 2014 - 15:23

    Paula:

    Voor de Spiekertjes hun luikjes dicht doen nog maar even reageren, we zijn weer thuis en heb alle berichtjes gelezen, het ziet er gezellig uit voor al die Canadezen, ik zie ze al in dat drukke verkeer, boem is ho, en als je buitenlander bent ben je de klos voor de schade, dat hebben wij zelfs een keer in Frankrijk gehad, het "gevecht om centen" heeft 2 jaar geduurd.
    Leuke vooruitzichten Jo, we gaan duimen om je dromen waar te laten worden.
    Lenny, laat gewoon al je visite even wat doen en laat de boel lekker zitten voor als je terugkomt, doe ik ook niet hoor maar het is een hint voor jou.
    Het lijkt alsof wij allen met vakantie gaan, de zenuwen gaan toch een rol spelen zie ik, niet slapen en druk druk druk, kalm aan meisjes en Roland dan breekt het lijntje niet.
    Wim/Puk aan de bak/grill, lekker.
    Yvonne sterkte met je rug, doe voorzichtig maar blijf als het kan in beweging, dat helpt het beste.
    Zo ook ik ga weer over tot de orde van de dag, de aangekochte meubeltjes komen pas begin april, we hebben de tijd, nu aan de uitgestelde strijk.
    een fijne avond en eet lekker in Lombok.

  • 23 Januari 2014 - 15:49

    Els:

    Jo, Wou juist een heel verhaal schrijven over je baan bij de gemeente... Das balen zeg, nog een keer proberen ? Echt jammer
    Wel nog leuke andere berichten, hoop dat alles gaat zoals je wilt. Zal heel erg duimen.
    Voor ons is het bedtijd.
    Yvonne, beterschap met je rug.
    Paultje, bezige bij... :-)
    Lidia, je hebt nog een week voor een spoedcursus aan Wim, maar t lukt m wel, gewoon doen,
    Puk en Wim, eet lekker van alle lekkere hapjes en stuur een paar speklapjes met bietjes en apiespree hierheen ???
    Lenny rustig aan jij !
    Dag allemaal, tot morgen ZZZzzzzzzzzz.......

  • 23 Januari 2014 - 16:37

    Constance:

    Lieve mensen,

    Vandaag heb ik mijn twee zonen (Wouter en Siebrand) en mijn schoondochter (Jolanda) plus mijn vriendin Hetty aangemeld op deze site. Ze lezen vanaf nu mee. Vind ik leuk hoor,zo kunnen ze ons wel en wee op Lombok kunnen volgen.

  • 23 Januari 2014 - 17:13

    Els:

    Eigenlijk hoor ik al te slapen, maar ik lig naar het onweer te luisteren en dan kan ik het toch niet laten om nog even te kijken of er nog iemand actief is en ja hoor.

    Dus, Wouter, Siebrand, Jolanda en Hetty, jullie gaan lavhen om de reiskoorts !

    WELKOM !

    Veel plezier met lezen, ik heb evenveel plezier met schrijven !
    Berend en de a.s. Baby worden vast wel voorgelezen over de capriolen van oma en consorte...of is het consorte en oma ? :-)
    Ook wel gezellig reageren hoor, daar snak je naar als je hier bent, woordjes van het thuisfront!
    Nu ga ik ECHT slapen, t rommelt alleen nog in de verte....

  • 23 Januari 2014 - 20:58

    Roland:

    Flink verhaal mam, geen patatjes bij de KFC in Mataram ? Van harte Gefeliciteerd Dieuwert !!
    Bel je me morgen even mama ?

  • 24 Januari 2014 - 00:56

    Els:

    Ja wel patatjes hoor :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 52285

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: