het IS de natte tijd ... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu het IS de natte tijd ... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

het IS de natte tijd ...

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

22 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi

Het IS de natte tijd !

Dus regent het - hard - maar niet lang, het is bewolkt maar warm.
Ondanks de zware bewolking lokt het zwembad.
Dus we gaan er zo maar in.

Guus kwam nog even langs ff koffiedrinken.

Frits is verdiept in de Lombokguide, is altijd een leuk krantje, beetje een roddel/nieuwtjesblad.

We zijn plannetjes aan maken voor de komst van deel 2 van onze groep, best leuk om daarmee bezig te zijn.

Vandaag ook even onze apotheek en EHBO-tas checken en inventariseren, dan weet ik weer precies wat we hebben en waar alles is.

Inmiddels zijn die klusjes geklaard, ik wou nog een wasje doen, maar war zou ik me druk maken voor 2 euro ?
Ik heb t dus afgegeven aan de laundry, hier zie je vaak langs de weg staan : londry of loundri :-)
Mijn vorige was is klaar en die neem ik mee, keurig gestreken en verpakt in plastic.

Het regent vandaag te vaak om iets leuks te gaan doen.

Tijdens de Engelse les doen we rollenspellen en we hebben dikke pret.
De vrouw van Marcel moet gaan solliciteren bij de jongen van de wasserij (hij beretrots dat hij de baas mocht zijn van McDonalds)
Ze hadden er allemaal een hoop lol in.

Na de les nog heerlijk gezwommen...

We zijn naar het restaurant gegaan na het zwemmen om daar de beroemde Puri Bunga groene tomatensoep met uitjes te eten, daar doen we echt een moord voor.

Athun had voor ons Sirsak meegebracht (zuurzak) in stukken en als juice met een bak citroenwater om je handen te kunnen wassen.
Zo lief van ze. We hebben ervan genoten.

Een uurtje later hebben we onze kamer een popmie gegeten terwijl de regen met BAKKEN uit de lucht kwam donderen, een herrie !!! Niet te zuinig !

Nu kijken we boer zoekt vrouw en Floortje Dessing.
Dan douchen en lekker slapen.




  • 22 Januari 2014 - 00:57

    Paula:

    Lachen, boer zoekt vrouw is hier op zondag uitgezonden, ik verklap niets hoor maar het wordt wel spannend en soms verlang je als kijker naar meer persoonlijke plaatjes, daar is een beetje op bezuinigt geloof ik.

    Ik waan me in een tent en de regen klettert op het dakzeil, heerlijk, nog een paar maandjes wachten.
    Op de camping is een wasje draaien 4 euro, heel soms wil ik nog een handwasje doen, dat hoort bij het camping/vakantieleven, maar we moeten volgens Fr2 met de tijd meegaan, dus draaien maar, met of zonder afwasmiddel.

    Wat is een Popmie Elsje???

    Wat ook leuk is om met de leerlingen screbbel (schrijf ik het nou goed of niet) te spelen, je houd 3 of 4 letters per woord aan en gaandeweg steeds meer, een feestje op zich, dat deed ik ook vaak met mijn "leerlingen".

    Wat is nou toch Puri Bunga????

    Vandaag heb ik niet echt veel gedaan, de was en een beetje lopen lummelen, vanavond mijn vertaalwerk gedaan, wat een klus zeg, alle letter lijken op elkaar, dan met 2 brillen op en af proberen om uit te vissen wat er staat, 1 akte is nu na veel controle klaar, dan een verzegelde akte, die is nog moeilijker, de laatste akte is beter te lezen maar dan het vertalen in modern Hollands nog, het zal nog wel een paar weekjes duren voor het klaar is.

    Voor nu een gezellige dag en de Hollanders slaap lekker.




  • 22 Januari 2014 - 07:32

    Roel:

    Zie ik dat goed: nieuwe parasols bij het zwembad???
    Nu nog nieuwe stoelen in het restaurant en we geven er een ster bij!

  • 22 Januari 2014 - 07:32

    Jo:

    11 uur naar Leyenburg ziekenhuis, waarschijnlijk voor niets, want Peet zijn hart slaat al 7!! dagen goed ! voor het eerst sinds zijn operatie, hoe is het mogelijk !

    Ik kom later terug, slecht geslapen....
    Xx

  • 22 Januari 2014 - 07:39

    Els:

    Nou, wees er maar blij mee, misschien heeft t toch wat uitgehaald.
    Hoop op de rest!

    Ja Roel en hele mooie ! En die stoelen daar mopperen wij ook al jaren over !
    Maar wie weet !

    Paultje, Puri Bunga is de naam van het hotel. Puri betekent bloem en bunga = vesting, dus bloemenvesting of vesting met bloemen !

  • 22 Januari 2014 - 08:26

    Wim:

    Goed bericht JO...!! Dat maakt alle spanningen tóch weer goed. Vooral dóórgaan Peet!

    Zal best lekker zijn...zwemmen als het stortregent, of was het nog net droog?
    Affein, regen, zonneschijn, onweer: jullie vermaken je wel. En altoos heerlijke watertanderige happies en snappies.
    Gezellie foto's weer Els.

    Hier klinkt alleen het zo plezante geluid van slobberen en slurpen van de bak pleur en af en toe: Ehhhhhhh....Lekkàh Bakkie!!

    Over een uurtje naar onze eigen medicijnman, dan een verlaat hondenbijtje en misschien nog *Blokkeren* om de 1 Euro-schappen te plunderen. Altijd een feessie....
    75-80% prijskorting is geen uitzondering op prima (merk-) artikelen. Bijv. een kaart met 10 verschillende knoopbatterijen voor 1 piek etc. etc.

    Ik meld me wel weer als we uitgerausd benne...

  • 22 Januari 2014 - 08:28

    Puk:

    Dat is heel hoopgevend Jo, wie weet, we horen het wel.

    Wat een regen Els, zeker wel erg nodig, toch lekker het zwembad in. Mooie foto's weer, interessant zo'n zuurzak.

    Fijne dag iedereen!

  • 22 Januari 2014 - 11:49

    Jo:

    Weer thuis, hart klopt goed, hartfilmpje gemaakt, prima in orde, over 6 weken terug naar de Cardio voor controle....duimen dat dat hart goed blijft slaan!!! :)

  • 22 Januari 2014 - 12:38

    Els:

    That's the good news Jo ! Kans groot dat het zo blijft. Wees maar voorzichtig positief !
    Toe we gingen zwemmen was het droog Puk en het water was heerlijk !
    Lekker is dat he die eurobakken besnuffelen ?
    Alleen jammer dat ik zo'n hekel heb aan winkelen...
    Verder weinig bezoekers op de site.
    Het is misschien ook wel een beetje veel elke dag, misschien is het beter als ik om de dag ga schrijven.
    Ik hoor wel wat jullie willen...

  • 22 Januari 2014 - 14:11

    MIA:

    Jo en Peet wat fijn dat alles o.k. is,we duimen mee

    Els misschien is het een goed idee om het om de dag te gaan doen,straks als de andere in Lombok zijn wordt het nog rustiger,ik beleef niks,maar het eerste wat ik doe als mijn ogen open zijn is de site openen en lezen

  • 22 Januari 2014 - 14:20

    Lenny:

    Weer leuke foto's Els, ondanks de regen ziet het toch mooi uit.
    En de temperatuur is ook lekker, wat wenst een mens nog meer.
    Het weekend ga ik mijn koffer pakken, nu nog even rustig aan doen en hopen dat ik dan ook van de hoest af ben. Hier is het koud wel met een zonnetje.
    Ik heb net lasagna gemaakt, als Ro komt kan ik blijven zitten de oven doet de rest.

    Jo wat een opluchting, eindelijk weer eens wat positiefs.
    Niet te veel eraan denken, lekker gewoon doen als of er nooit iets is gebeurd.
    Anders blijf je zo in het kringetje hangen, ga maar lekker uit en geniet ervan.

    Wim wat moet je met al die knoopbatterijen? nou ja....het is goedkoop :)



  • 22 Januari 2014 - 15:01

    Puk:

    Ja Els, je gaat hier een boek van maken, en om de andere dag is ook leuk maar een dagelijks meemaken is dan eigenlijk beter voor het boek, tenzij je er zelf van baalt zou ik gewoon doorgaan met iedere dag schrijven, ik lees het iedere dag graag hoor en leef daarbij ook een beetje met jullie mee. Dat is dan mijn opinie, de tweede dan.

    Wij zijn ondertussen terug van de dokter, alles goed, over drie maanden weer terug komen. Wel werd ons aangeraden om meer in beweging te zijn. Dus zijn we naar het plein gelopen en hebben wat euro aanbiedinkjes gekocht en nog even langs het kruidvat, effe naar huis en een half uurtje later naar de hoogvliet gelopen en daar onze wekelijkse aanbiedingen en de rest van de boodschappen gehaald.

    Zo hebben we dan inclusief naar de dokter en teruglopen drie wandelingetjes achter de rug, dus een mooi beginnetje.

    Wim gaat straks aan een ambachtelijke groentesoep beginnen waar de paplepel rechtop in blijft staan, heerlijk! Allemaal lekkere verse groenten erin en ga zo maar door, echt een kraaiensoepje hoor! Nou, ik heb nu wel weer genoeg opgeschept.

    Voor de lunch hebben we allebei een lekkere portie kibbeling met sausje op, dat was ook effe lekker smikkelen.

    Verder geen nieuws, gezellig dagje hier, buiten een beetje donker, de wind was trouwens ijzig koud, wel handschoenen aan met het lopen.

  • 22 Januari 2014 - 15:12

    Els:

    Nee hoor, ik baal er niet van. Het schrijven gaat me makkelijk af.
    Al doe ik dan maar voor Mia :-) en de anderen die het met plezier lezen.
    Hoewel ik me soms wel eens afvraag hoe interessant het kan zijn om te lezen dat er een grote, gekleurde vlinder voorbij vloog.
    Als de anderen er zijn kan ik desgewenst gewoon door blijven schrijven.
    We gaan zo slapen, jullie nog een fijne dag.

  • 22 Januari 2014 - 15:13

    Els:

    Nog even, goed bezig Wim en Puk en Len, als je koffer dicht is....:-)

  • 22 Januari 2014 - 15:46

    Jan:

    Els over je dagelijkse beslommeringen valt altijd wel wat te schrijven. Gezellig. Nog even en dan komen de freetveesten er aan. Mohammed die in elk dorp zonnodig zijn verjaardag moet vieren. Leuuuk, lekker meedoen. Even in de paal klimmen voor een cadeautje. Ik zie jullie het zo doen. O ja, die paal is meestal ingesmeerd met groene zeep. Toch leuuuk. Veel plesier.

  • 22 Januari 2014 - 15:52

    Els:

    Ja dat had ik gisteren ook geschreven ook dat we maar naar 1 vreetfeest toegaan denk ik.
    Hen inmiddels al wel geleerd om van alles een heel klein beetje te nemen en verder niet argumenteren, nee is nee en blijven lachen.
    Laat die paal maar over aan de jeugd :-)

  • 22 Januari 2014 - 17:20

    Puk:

    Met een groene zeep ingesmeerde paal om een cadeautje uit te halen, dat wordt effe lachen, leuk schouwspel lijkt me zo, en dan vreetmaanden, ik dacht dat het zo wel je van het was.

    Gezellie hoor!

  • 22 Januari 2014 - 18:27

    Wim:

    Els....wáág het niet hoor om niet ellukkuh dag een verslaggie te doen. Voor ons is het óók een eye-opener. Al zou je maar melden dat je er weinig trek in hebt, enne...met de kreet van de dag: Bekijk het maar jongelui, met gijlieder zije sokkuh!!!

    Oh, geinig nieuwtje....Vanmorgen op consult geweest bij die geinige huisdokter. (Is niet helemaal fris op de graat en daarom kan ik zo goed met hem door de bocht..!) Ik zat om welke reden dan ook een beetje te kwijlen, vermoedelijk wat overgebleven tandpasta in m'n mondhoeken en prompt schreef hij me pilletjes voor tegen de verschijnselen van Rabiës 2 (?)...en ik mocht hem bij het afscheid niet eens kussen!
    (Schijnt ook iets met suiker te maken te hebben....)

    Nàh, ik doe het er maar mee. Verder alles goed met m'n afgeputte lijf en leden, niks mis mee hoor.
    Gottogottogot Els&Frits, ik mag hopen dat lullie niet wakker worden van dit voor gullie midderrnachtelijke
    berichtje.
    Kom morgen wel weer bij jullie aan *boord*...Oké?
    Selamat vanallesennogwat.



  • 22 Januari 2014 - 20:01

    Paula:

    Elsje ik denk dat ik jou Lombokse opstaan tijd niet haalt vanavond ik moet vroeg m'n bed uit, morgenochtend gaan we vroeg richting Schiedam met de OV, waarom, we hebben vanmiddag meubelen bekeken, maar mijn Fr2 wilde thuis nog eerst even de maten opmeten voor hij de aankoop aanging.
    Nou het is OK bevonden en nu gaan we ze morgenochtend bestellen, dat betekend dat we nog minstens 3 km moeten lopen vanaf de Metro en ook weer terug natuurlijk.
    Het worden de volgende meubels, een eetkamertafel met 4 stoelen, een TV tafel en een halfhoge vitrinekast en een salontafel, alles in een lichte eikenkleur afgewerkt met een lichte zandkleurige kunststof plaat (steenmotief), alleen de levertijd is 9 weken, dus niks vroeg op vakantie, wat een luxe probleem he, maar we zijn er blij mee.

    Jo dit is een felicitatie waard, fijn dat Peet zo lang mag wegblijven, ga mooie momenten beleven samen, oftewel ga gezellige dingen doen en laat die ziekte momenten ver achter je, 't is wat Lenny zegt, je komt even in een andere sfeer. Is Noah ook weer beter?

    Tja Elsje als je het leuk vind om te schrijven zou ik maar door blijven gaan, juist die alle daagse dingen uit het verrre land maken je verhaal spannend en verschrikkelijk leuk, (ik spreek natuurlijk voor mijzelf), en idd een boekverslag maken doe je van iedere dag, dus kijk maar wat je wilt.

    Fijn Lenny dat je al wat opgeknapt ben, de rest komt vanzelf hoor.

    Voor ieder een fijne avond en Elsje nog een paar uurtjes pitten. (als je dit bericht op voor jou morgenochtend zet kun je nog even je eerste berichtje genieten voor iedereen hier wakker wordt). Pit ze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 52277

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: