slechte nacht - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu slechte nacht - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

slechte nacht

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

20 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi

Vanmorgen om 4 uur was ik al wakker en heb niet meer geslapen.
Naja, lekkere lange dag.

Guus en Eka kwamen ons om 09.30u halen om Eka naar de luchthaven te brengen.

De weg erheen is bekend maar elke 100 meter zie je iets leuks.
Heb ook lekker veel foto's gemaakt. :-)
We kwamen onder andere langs plekken waar hoge palen stonden met bovenin een soort wiel waaraan allemaal kleding hing aan hangertjes-achtige stokken.
De palen staan in bijna ieder dorp.
Guus vertelde dat ze worden ingesmeerd met olie en mensen mogen dan proberen naar boven te klimmen, meestal doen de jongens/mannen dat, lukt het ze om boven te komen dan mogen ze een kledingstuk pakken en houden.
Jammergenoeg hebben we de bevolking (nog) niet in actie gezien.
Dit wordt bij feesten gedaan ( nu dus bij Maulid)

Langs de mooie, betrekkelijk nieuwe weg ( 2 jaar) naar het vliegveld staan mooie dubbele lantaarnpalen met zonnecollectoren met daaronder een kastje met daarin een accu, die zouden dus moeten werken op zonne-energie ware het niet dan in de afgelopen 3 maanden alle accu's zijn gejat !!!
Toen het vliegveld in aanbouw was liep de bouw steeds vertraging op omdat telkens de lichten uit de landingsbanen werden gesloopt en verkocht.

Onderweg naar de luchthaven moest Eka nog even wat boodschapjes doen die ze mee wou nemen naar Jakarta.
Meestal zaten we op haar te wachten in de auto maar nu gingen we mee naar binnen en het was een nieuwe verrassing voor ons.
Rekken vol met zachte en hardere snoepjes gemaakt van elk soort fruit wat je maar kon bedenken, ook jelly-achtige en om te kauwen, we hebben wat lekkere dingen meegenomen om te proberen ik zal later vertellen of ze lekker waren.

We kwamen nog een vrouwtje tegen ( ik was te laat met mijn camera ggrrrrrrr) die liep zelf als een soort " paard " voor een grote trekkar helemaal vol vuilnis, pppffff ben blij dat ik niet in haar schoenen sta !
Uuuhhh ... Die had ze dus niet...

Pick-ups vol mensen -het is zondag - kwamen voorbij, toen kwam er een bui dan zag je pick-up's vol paraplu's voorbij komen.
Op de luchthaven was het een drukte van jewelste, overal zaten groepjes mensen op de grond, Eka was snel verdwenen in de massa dus wij verder richting Chakra en Mataram.

Guus nam de oude weg, veel meer te zien zei hij.
Vrouwen druk bezig met het opschudden van rijst om het kaf van het koren te scheiden.
Prachtig om te zien.
Guus stopte keurig -als het kon - om mij te laten fotograferen.
Kinderen die naast onze auto stonden trokken onze aandacht en wilden wel graag op de foto, nou vooruit dan maar, net doen of ik er dan wel eentje wil maken :-)

Voor de lunch aten we in een leuk tentje een heerlijke nasi goreng ikan asin, ofwel nasi goreng met zoute visjes, verrukkelijk !
Nog even naar t toilet, dik lachen, die plee's kennen we zo zachtjes aan wel, maar toch zag ik nog iets nieuws...namelijk, de deur (zie foto)

Daarna op jacht naar telefoons.
In 1 zaak werden we redelijk geholpen in alle anderen interesseerde het ze geen bal of we uberhaupt binnen kwamen of niet.
Het waren kwetterende snotapen die verstoord opkeken als we iets vroegen.
Guus stond op en zei : zullen we gaan ? Hier heb ik geen zin in.
Hij kent de baas van die zaak en hij stuurde hem een sms met zijn klacht, maar of het wat uithaalt.... ???

Daarna nog even drankjes ingeslagen, die de roomboys - die meteen aan kwamen hollen - naar onze kamer droegen.
Indonesiers zijn ontzettend nieuwsgierig, heel anders dan wij.
Zij vragen altijd waar ga je naar toe ? Naar wie ?
Of : waar ben je geweest ? Wat heb je daar gedaan ?
Of als we hebben gegeten, waar en wat heb je gegeten ?
Dat is hier zo normaal, wij zouden zeggen pardon ?
Dat gaat je niks aan :-) we vinden het wel grappig.

We zijn meteen gaan zwemmen en bestelden een Bali cider die we hangend in de pool en kletsend met de ober en stagiair opdronken.
Daarna even lekker douchen en op bed even nieuws kijken van gisteren (BVN)

Zoals Jan al schreef zijn er veel overstromingen (banjir) vooral -zoals ieder jaar - in Jakarta, misschien hebben jullie er iets van meegekregen ? Inderdaad is Lombok de droogste plaats, want vandaag 2 buitjes sinds een week.
Er werd geklopt, de vader van Marcel met de Elsevier.
Erg aardig van die man.

Tijdens ons wandelingetje naar het restaurant begon het een beetje te regenen en tijdens het eten met Sherly en Neneng, wat erg gezellig was, begon het harder te regenen maar na de heerlijke ananas werd het droog.

Het is nu 21.00u en het onweert ...lekker gezellig geluid dat gerommel op de achtergrond en lekker om mee te gaan slapen...

  • 20 Januari 2014 - 01:01

    Paula:

    Wat een prachtig en spannend verhaal weer, ik ga er van dromen hoor, die drukte in de winkel, het lekkere eten. Ekla is dus vandaag pas vertrokken naar haar familie, mooi dat dat mogelijk is voor haar.
    Wat heerlijk dat je na zo'n dag op stap het zwembad in kan duiken.
    Fijn dat Lombok niet te lijden heeft van regens en overstromingen, tja en al die vragen over je afkomst, koopgedrag en het liefst ook nog je salaris, het aantal kinderen, we kennen dit vanuit Griekenland, het heeft wel iets, heel soms kregen we flink wat korting op een gekocht artikel.

    Een fijne en gezellige dag voor jullie, hier slaapt de goegemeente behalve ik natuurlijk, doeiiiiiiiiii.

  • 20 Januari 2014 - 01:07

    Els:

    Altijd gezellig Paultje om van jou de eerste reactie te krijgen omdat je net als ik een nacht braker bent. Truste voor zo...

  • 20 Januari 2014 - 06:17

    Roel:

    Hé Els, ik doe lekker mee hoor met je titel: ik lag om 02:00 uur nog wakker. Helaas hielt mijn wekker hier vanmorgen geen rekening mee.
    Mooie en deels herkenbare foto's weer! Vandaag weer een druk dagje. De aannemer, de loodgieter, de mannen van de beveiliging, de schilder/behanger en de interieur man staan zo voor de deur.

  • 20 Januari 2014 - 08:28

    Els:

    Voor jullie moet het- buiten het controlerende/regelende werk - toch ook wel leuk zijn om te zien hoe alles " naar jezelf gaat ruiken "
    Je krijgt dan toch een heel trots gevoel denk ik zo !
    Vannacht zul je zeker beter slapen Roel ! :-)

  • 20 Januari 2014 - 09:53

    Puk:

    Wat een prachtverhaal weer Els en mooie foto's, gezellie. Wat maken jullie toch veel mee iedere dag en die mooie verslagen, geniet ik echt van, soms vliegen mijn ogen over de regels heen maar dan lees ik het toch weer later op mijn gemakkie over.

    Mijn ontbijt staat klaar dus kom ik straks wel weer terug.

  • 20 Januari 2014 - 10:44

    Wim:

    Gezellie verhaal Els met zoals altijd weer leuke/mooie foto's.
    Voorburg ziet er grauw uit vandaag, tikkie mistachtig en het gaat vast wel regenen of in het gunstigste geval miezeren.
    Zal wel, wij zitten (twee-)hoog en droog.
    Gisteren heb ik me niet gepresenteerd...was behoorlijk gammel. Rauwe knoflookteentjes zitten kanen (Goeiedág, wat is dat héét op de tong), Joodse Penicilline met een forse kwak sambal er door heen en dat heeft wel geholpen.

    Lenny al wat aan de beterende hand en Hanneke aan de beterende voet??

    Ga straks met Puk toch effetjes een frisse snuivert halen. Veel valt er niet te beleven vandaag voor ons, gewoon lekker van de gemakkelijke.

    Tot straks...sodemedadelijk Hoogvlieten.

  • 20 Januari 2014 - 10:58

    Puk:

    Het ontbijtje achter de kiezen, een lekkere ouderwetse sandwich met chocoladepasta, smullen dus. Dat gebeurd wel eens een keertje dat ik echt behoefte aan wat zoetigheid op de boterham lust.

    Straks effe Hoogvlieten, we hebben niet veel nodig maar wel effe lekker een frisse neus halen, gisteren was het echt een hangdag, vandaag weer een stuk beter.

    Verder heb ik ook niets te vermelden, alleen, Lenny wordt gauw beter, en Hanneke nog effies en dan ben je hopelijk van die vervelende pijn verlost, kaarsje brandt hoor! Paula, alles weer wat beter met de ogen?

  • 20 Januari 2014 - 11:36

    Jo:

    Om 05.00 uur lag ik ook met mijn knikkers open, nu gaar op kantoor ...

    Leuk verhaal, grappige foto's.
    Ik heb je ge-appt Mam,
    fijne avond !
    Xxxx

  • 20 Januari 2014 - 13:38

    Els:

    Iedereen was dus lekker wakker ! Of je dan gaar bent !
    Heb je app gezien Jo.
    Ik zal voor Noah en Josh een A50 meenemen voor hun komende verjaardagen !
    Vervelend dat een aantal van jullie zo gammel is. Wim brandt een kaarsje voor jezelf.
    Nog 10 dagen tot de anderen er zijn.
    Dan pakken we ons toerprogramma weer op !
    Lenny, beterschap ! Han nog ff.
    Nog even dan mogen we onze oogjes weer sluiten voor weer een heerlijk nachtje.
    Nog een fijne dag voor iedereen !

  • 20 Januari 2014 - 13:49

    Paula:

    Nou slaap ze lekker hoor, ik ben nog bezig mijn kamer te soppen, de nieuwe lamellen hangen eindelijk maar er kwam aardig wat witstof mee uit de verpakking, dus alle lamellen met wasverzachter schoongemaakt (arme rug van mij), topsport dus.

    Wim, Lenny, Hanneke, beterschap toegewenst, het is heerlijk weer om in je bedje te blijven en dat op Blauwe maandag.

  • 20 Januari 2014 - 14:35

    Yvonne:

    Weer een prachtig verhaal Els. Heerlijk dat jullie zoveel zien en mee maken. Jullie genieten volop. Prachtige foto's. Ik lees alles iedere dag maar heb zelf niet zoveel te melden. Ga ook vaak laat naar bed en kijk graag TV.

    Ik heb op TV die overstromingen gezien. Best heftig hoor. Gelukkig dat jullie daar niet veel last van hebben. Die mensen zijn wel inventief als je die beelden ziet.

    Alle zieken veel sterkte en beterschap.

    Hier in Putte is het grauw en grijs maar niet koud. Heeft veel geregend vandaag.

    Naast mij ligt de hond te snurken als een bootwerker.

    Welterusten E en F en morgen gezond weer op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 52259

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: