regen ! - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu regen ! - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

regen !

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

19 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi

Regen

Vannacht heeft het geregend, niet dat we er iets van hebben gemerkt, maar vanmorgen waren de stenen rond het zwembad nat, vandaar.
Het zwembadwater is dan altijd lekker koel.

De dag begint alweer heel erg warm, 33 graden.
Wel een heerlijk windje en dan hou ik t net uit.
We leveren onze was in gaan aan tafel, eenvoudig vandaag, witte rijst, nasi, bami, maiskoekjes, gefrituurde eitjes met heerlijke saus, waterspinazie, kroepoek en fruit.
Jus d'orange, koffie, thee, fruitsappen, boterhammetjes, boter, jam. Allerlei eitjes bestelbaar.
Kortom, we komen weer niks tekort.
Mijn scrambled eggs waren heerlijk.
Marcel schuift gezellig bij ons aan zodat we even bij kunnen praten.

Onze buurvrouw, een Nederlandse oma, komt naar Lombok omdat haar zoon 2 jaar geleden hier is getrouwd met een Lomboks meisje.
Ze hebben een jongetje van 1 1/2 jaar.
De mensen komen op bezoek bij haar en vanmiddag gaat ze naar een ander hotel waar ze nu spijt heeft heeft.
Ze wilde liever hier blijven, maar ja het is nu al anders geregeld.
Beter ook want het kind is een enorme jankert.
Moven met die schreeuwlelijk...

We hebben er in de ochtend dus een zwembadbezetting bij van 200% :-)
Sherly komt gezellig wat drinken, dus de afgesproken lunch wordt omgezet in een hapje eten morgenavond.

Nadat Sherly is vertrokken gaan wij ook even naar binnen, op het heetst van de dag is het heerlijk om even op je bed te liggen in de koeling en je ogen te sluiten.
We doen dat vaker als we hier blijven en gaan dan om 3 uur weer lekker zwemmen.

De oma is inmiddels vertrokken, dus het zwembad is weer voor ons.
Ons tukje alweer gedaan terwijl ik op FB zag dat Jo alweer met de boys naar voetballen is.
Nu gaan we weer zwemmen, klinkt allemaal reuze saai denk ik, maar wij wanen ons elke dag opnieuw in het paradijs.

Rond vier uur verandert alles...

De moeder van Marcel gaat lekker zwemmen met haar kleinkinderen en Guus en Eka komen ook zwemmen.
We blijven in het water tot het donker is en de tuinverlichting aangaat.
Het water is zo warm dat het aanvoelt als een warm bed in plaats van een warm bad.
Als je onder de "dekens" vandaan komt is het zowaar koel.

Guus vraagt of we mee gaan eten en dat doen we.
We kiezen een gerecht dat we nog niet eerder aten : zoet-zure krokante kip, nou daar voelen we ons niet mee bekocht, wat lekker zeg !
Aanrader...maar ja, t is ook 2 euro, dus dat hakt er flink in ! :-)
Tijdens het eten klettert er een flinke bui op t dak, we hebben geen paraplu bij ons :-(
Gelukkig is dat ook niet nodig want als we klaar zijn is het weer droog.

Later komen er nog een paar mensen Rambutan bij ons brengen, die moeten we weer snel doorgeven want er valt niet tegenop te eten !

Het is inmiddels bijna 23.00u, dus we gaan slapen, sinds we hier weer zijn slaap ik weer als een roos, Lombok een Spanje, het zijn uitstekende slaapmiddelen...

  • 19 Januari 2014 - 00:48

    Paula:

    Zo ik heb Elsje een dagje gemist, even bij gelezen, Constance gefeliciteerd met jouw 2e kleinkindje die er aan komt.
    Puk/Wim een dagje op bezoek en de was gedaan.
    Roel lekker gaan zwemmen, waar, een in de kelder gebouwd zwembad of midden op het terras, beide lijken mij heerlijk, als het maar warm is en misschien wat zoutig zodat ik kan blijven drijven,
    Elsje die een boterhammetje verlangt inplaats voor Nasi enz., lachen hoor.
    Guus en Ekla op bezoek, is Ekla niet naar haar familie in Jakarta??????
    Jo, de schoenen had ik al meegekregen, die jongste van je leeft op grote voet geloof ik, hou h'm kort hoor, anders groeit ie de pan uit.
    Wij zijn een dagje naar Aarle-Rixtel geweest, wat een geweldige dag, ontvangen als de Koning en Koningin door mijn achterneef(je) en achternicht(je) + de kinderen die naar ons bezoek hebben uitgekeken, we zijn zoals verwacht in de watten gelegd, een prachtige wandeling gemaakt en heerlijk lux en vooral lekker gegeten, we hebben zo verschrikkelijk gelachen met elkaar, maar ook indringende gesprekken gevoerd, kortom de dag was te kort, we waren rond half twaalf thuis, bijna een marathon gemaakt op een paar uurtjes na. Trouwens de treinrit (visa versa) was heel gezellig ondanks dat we in een stiltecoupe zaten, stil was het dus absoluut niet, er werd gezongen, voorgelezen en met elkaar gesprekken uitgewisseld.

    Elsje een fijne dag, slaap lekker voor de Hollanders en Spanjaarden onder ons.

  • 19 Januari 2014 - 01:19

    Leentje:

    Net voor we naar bed gaan nog even jou bericht gelezen. Thanks. .

  • 19 Januari 2014 - 01:22

    Els:

    Truste Paultje.
    Truste Leentje.

    Wij gaan vandaag weg. We staan klaar !

  • 19 Januari 2014 - 08:00

    Lenny:

    Sorry mensen! ! maar ik sta even naast de rails.
    Soms lees ik haastig wat berichten maar heb geen fut om te reageren.
    Het is niets ernstigs gewoon griep, hoezo gewoon? het kan allemaal nog erger.
    Over twee weken ben ik gelukkig op Lombok, nou Els ik kan me echt voorstellen dat het daar heerlijk is.
    Ondanks nu heb ik er toch heel veel zin in.
    Els en Frits een fijne dag!!!!

    Wim heb je ook een dubbel dikke kaars om de griep te verjagen?
    Waxinelichtje helpt niet :( :(

    Constance gefeliciteerd met je nieuwe kleinkind.Geniet er maar van.
    O ! ! ik lees nu van Paula dat het nog niet is geboren, nou ja het is goed bedoeld.

    Ik ga nu weer naar mijn bed, want opzitten voelt niet lekker, duizelig.
    7.00 heb ik de hond uitgelaten, hij is de enige die het fijn vindt dat het vrouwtje ziek is.
    Lekker op bed liggen, hij zit nu ook al te kijken van.....gaan we nou???

    Iedereen een fijne dag en tot betere tijden.

  • 19 Januari 2014 - 09:15

    Jan:

    Even een tijdje niet online geweest maar wel weer een beetje bij gelezen. Ik kan jullie zeggen dat mijn dochter nog steeds niet bevallen is van mijn kleinkind. Die neemt kennelijk gewoon de tijd en laat zich niet pushen. Ik begin langzamerhand ook weer trek te krijgen om naar Lombok te gaan. Gelukkig is het daar droger als in de rest van Indonesie waar het gewoon een ramp is. Vele aardverschuivingen en overstromingen. Sherly heeft me alweer gevraagd om allerlei lekkernijen mee te nemen zoals stroopwafels en kaas. De spiekertjes genieten dan weliswaar van heerlijk eten bij Amalia maar de visboer in Zwolle heeft ook heerlijk eten, helaas niet voor dezelfde prijs. Mijn bezoek bij Roel en Gerard was gaaf. Mijn dochter en ik hebben genoten van de hartelijke ontvangst en de gezellige wandeling. Al met al ik heb het nog naar mijn zin in Nederland maar de trek naar Lombok begin ik te voelen. Vandaag genieten van een rustige zondag. Tenzij......

  • 19 Januari 2014 - 11:58

    Puk:

    Lenny, we hebben voortdurend kaarsen aan hoor, 1 ervan is een hele dikke, dus van harte beterschap, over twee weekjes moet je echt beter zijn hoor.

    Els en Frits, welterusten voor jullie haast alweer, en in Canada liggen ze nog op 1 oor, jullie hebben in ieder geval nog een avond voordat je erweer in stapt. wat een avonturen toch, iedere dag toch ook weer anders voor jullie, en weer mooie foto's.

    Wij zijn hier lui, Bij Thea en Aat was het gezellig, leuk om even kennis met hun te maken.

    Morgen naar Gert?, een vraagteken een beetje, vandaag hadden we er geen zin in, we zijn echte huismussen hoor, een paar middagjes achter elkaar weg en dan zijn we blij om een dagje lekker te niksen.

    Fijne dag iedereen!

  • 19 Januari 2014 - 12:02

    Puk:

    Jan, ik las je bericht nadat ik het mijne had neergezet, hopelijk laat de baby niet lang meer op zich wachten en kun je je inkopen doen om mee terug te nemen naar Lombok.

    ja, als wij naar Canada gaan dan is het ook kaas en drop waar hoofzakelijk om gevraagd wordt, mijn kleinzoon is dan ook wel gek op stroopwafels, dus die ook, en spekulaas, daar zijn een paar kleinkinderen ook gek op, dat is het wel zo'n beetje.


  • 19 Januari 2014 - 12:14

    Els:

    Lenny ziek...beterschap
    Jan wacht af...zal duimen
    Paultje...keet schoppen in de stiltecoupe !
    Puk ...lekker huismussen
    Frits en Els...lekker slapen ( bijna)

    Morgen lezen jullie hoe het vandaag was...

  • 19 Januari 2014 - 13:14

    Paula:

    Lenny beterschap toegewenst, vanmiddag zal ik even zwaaien als we langs komen fietsen, neem nog even de tijd voor de rust dan stap je gezond en wel in het vliegtuig over een dikke week.

    Jan spannend, we zijn benieuwd of dit kleinkindje de mooiste van de wereld is, waarschijnlijk wel.

    Ja Elsje het was echt gezellig, de trein was bomvol, dus kwamen we tussen al die drommen in de stiltecoupe en hou het dan eens rustig, zelfs de conducteur stiond even stil bij dit gezellige tafreel en zei er niets van, terug was het echt heel stil, alhoewel de muziek kwam schetterend uit de oortjes van de medereizigers, niet leuk hoor, zeker als je als slechthorende een oorapparaat aan hebt, dat komt aan als een bom volgens Fr2.

    Huismussen kijken jullie uit voor de sloopkat, moshe heeft vast wel zin in een vogeltje.

    Voor allen een gezellige dag, wij gaan de benen even strekken, slaap lekker Spiekjes.

  • 19 Januari 2014 - 16:10

    Hanneke:

    Els leuke foto van jou, staat b ruin toch goed. Lenny, nu uitzieken hoor, anders kun je niet mee .
    Constance gefeliciteerd, mijn kleinkind is er weer vandaag, Cynthia heeft het zo druk met de as verhuizing, dus ik ieder weekend Izzy, hoop vandaag niet te vallen, heb nog steeds erg veel last van mn voet, nog 2 weekjes, gaat t staal er gelukkig uit, als de luitjes naar Lombok gaan.Paultje je maakt toch ook wat mee.
    anke leuk al die sokjes he.Wim en Puk lekker rustig zo, iedereen die ik vergeet? een fijne dag.Leuk Mia dat je naar Ned komt.
    Els en Frits geniet ze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 2206
Totaal aantal bezoekers 52271

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: