druk... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu druk... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van fritselsrolenlidcon zesstuks - WaarBenJij.nu

druk...

Blijf op de hoogte en volg fritselsrolenlidcon

17 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi

Druk, druk, druk...


Zelfs in onze vakantie kunnen we druk hebben.
Er is zoveel gebeurd dat ik een heleboel niet meer weet.
We waren al om half zes wakker, meteen gaan zwemmen, de enige manier om echt af te koelen en de heerlijke airco in onze kamer natuurlijk.
Het is nog niet eens helemaal licht en geeft de ochtend echt iets extra's.
Na het ontbijt een paar patienten en daarna naar het centrum lopen.
We vinden t allebei prettig om te wandelen maar deze warmte is niet goed voor ons, althans niet om dan actief te zijn.
Na de boodschappen nemen we de Bemo terug omdat die t eerst is.
We zijn de enige.
Frits zit links, ik rechts.
Als ik op t kleine bankje ga zitten voel ik dat er iets onder mijn kont afbreekt maar ik kan blijven zitten..
Bij de volgende stop komen er 2mensen bij, 1 links en 1 rechts en weer voel ik iets afbreken...oeps...als dat maar goed gaat.
Weer een stop voor een vrouw die ook rechts gaat zitten en met een klap breekt de bank overal af en zitten we ineens 10cm lager, er wordt gelachen en gelukkig heeft niemand zich pijn gedaan.
Gelukkig was de laatste dame die instapte een flinke zodat niet iedereen meteen naar mij keek.
We stappen uit bij the Quake en pakken daar een heerlijke gado-gado en een Tom kai soep ( thaise kippensoep)
We zitten in de schaduw aan zee, het is vloed en het water spat hoog op maar bereikt ons net niet.
Door de koele wind voelen we ons meteen weer prettig. Wat een luxe toch dat we dit alles zo dicht bij ons hebben.
Als we weer richting Art Market lopen worden we hartelijk begroet door een paar verkopers die we nog niet hadden gezien, het was een leuk weerzien.
Ze vroegen voorzichtig nog of we wat wilden kopen maar we lachten naar ze en keken ze vragend aan alsof we wilden zeggen : wat denk je zelf ?
We kunnen zelf een winkeltje beginnen :-)))
Ze vroegen niet door en we beloofden dat volgende maand als onze familie en vrienden zouden arriveren, ze een keer mochten vragen.
Dat was genoeg en nadat ze met ons op de foto waren gezet gingen ze op zoek naar andere slachtoffers.
Toen we de weg wilden oversteken viel ons oog op een busje dat langzaam voorbij kwam, net toen we ons afvroegen waarom het zo traag reed zagen we het antwoord.
Kijk maar naar de foto.
Ik heb trouwens veel foto's gemaakt met mijn camera en veel minder met mijn telefoon en ipad.
Doordat Apple ineens weer andere aansluitingen heeft gemaakt voor de nieuwe ipads kan ik er geen foto 's meer op zetten vanaf mijn camera.
Daarom heb ik met mijn ipad via mijn kleine cameraschermpje foto's gemaakt zodat ik mijn verslagen ermee kan ondersteunen. De foto's zien eruit alsof ze van een pc of tv zijn genomen en dat scheelt dan ook weinig.
Vanmiddag net voor we een voet in het zwembad wilden zetten kwam Marcel met 2 patienten maar een half uurtje later lagen we weer lekker te dobberen, weer het hele bad voor ons zelf.
t Is zo leuk om zo af en toe lekker medisch bezig te zijn met deze mensen...
Je ziet van alles en het is een heerlijkheid om te merken hoe wakker onze parate kennis is en ook weer wordt opgefrist doordat je soms moet checken of bepaalde behandelingen niet, weinig of juist erg veranderd zijn.
Later zijn we naar de gehurkte vrouwtjes aan de overkant gelopen voor satee met lontong en urap-urap, mijn absolute lievelingsgerecht voor € 1,10
Het was heerlijk maar ik ben bang dat het voor Roland, Lenny, Constance en Lidia te pittig zal zijn.

Het heeft al bijna een week niet geregend, raar hoor...

Wim gefeliciteerd met je fantastische prijs !
Braillebioscoop, het moet niet gekker worden, wwaaaahaaahaha !!! Prachtig!!!!

Volgens mij heeft Lenny een kaars nodig Wim/Puk, die voor Anketank brandt vast nog.
Met Rully gaat het goed, wat een mazzel, de jongen die met hetzelfde naast hem lag, ligt al 5 weken in coma. En eentje voor Hanneke, volgens mij dan alleen nog een kleinteentjekaarsje en een klein profylactisch kaarsje zodat iedereen goed blijft.

Mag ik ook om een bedankkaars vragen omdat Anketank en Floor en Lenny maaltijdverstrekkers/entertainers/ zijn voor mijn kind ?

Oh ja, Inge/Evelien en mannen, een fijne vakantie.

  • 17 Januari 2014 - 02:30

    Els:

    Truste jullie !

  • 17 Januari 2014 - 06:13

    Els:

    Ff een paar jarige feliciteren.

    Ineke Looren de Jong, 55

    Monique, dochter van Art en Ien, 42

    Sophie, schoondochter van Anke en Floor, 26

    Trees, mijn nicht, 66

    Allemaal van harte gefeliciteerd, natuurlijk de bijbehorende familie !

  • 17 Januari 2014 - 06:44

    Wil:

    Geweldig om te lezen en mee te kunnen genieten op afstand!!!!!!! Zijn we er toch een beetje bij,heel veel plezier.xxx

  • 17 Januari 2014 - 08:37

    Roel:

    Ik zie het helemaal voor me in die bemo! Leuk die uitgebreide verslagen, alsof we er zelf weer zijn. Vandaag een latertje voor ons want geen bouwvakkers op bezoek.
    Het was gisteren met Jan en zijn dochter erg gezellig. Ze hebben alles bekeken en we hebben lekker door de tuin gewandeld.

  • 17 Januari 2014 - 10:03

    Jo:

    Ik heb niet veel te melden, zit op kantoor en er heerst een zeer nare sfeer :(
    TGIF..........................

    Prettig weekend!

  • 17 Januari 2014 - 10:13

    Jo:

    Mam,

    Kun je je verslagen ook af laten drukken (boek/hard copy) ofzo? Je schrijft zo leuk en boeiend.......

  • 17 Januari 2014 - 10:25

    Els:

    Jo ik laat er een boek van maken met fotos en reacties.

  • 17 Januari 2014 - 11:01

    Paula:

    Gezellig druk zal je bedoelen Elsje, weer een mooi verslag, volgens mij kom je te kort aan 1 boek met foto's.

    Dat is ook niet lekker om in een nare sfeer te werken Jo, wanneer horen jullie wat er gaat gebeuren met het bedrijf, sterkte, we leven met je mee.
    Roel een vrije dag, nou dat zal wel meevallen met al het behangtrekken, of is dat klusje al geklaard??
    Nou ik heb niets te melden, we gaan de boodschappen doen, saai dus.
    Morgen gaan we naar een dorpje bij Helmond, Aarle-Rixtel, daar woont een neef(je) met z'n gezin in een door hun net verbouwd huis/stulpje, we gaan er met de trein heen, ik ben benieuwd.

    Voor allen een gezellige dag, en de Lombokjes, eet ze straks.

  • 17 Januari 2014 - 11:05

    Wim:

    Oké, een klauw kaarsels voor alle doeleinden en voor iedereen...
    Zo'n Bemo met verstelbare zitbankjes....Sjiek hoor en dát voor die prijs..???
    Gelijk ook maar alle jarigen feliciteren! Van Harte hoor..!
    Hoezo een nare sfeer op kantoor Jo? Heeft het iets te maken met de *overname*..? Aan jouw stemming kan het gewoonweg niet liggen, Miss Lachebek 2014....

    Wij hebben een giga-lange nacht gehad. Puk heeft zelfs ruim het klokje rond gemeurd. Vanmiddag naar het Kattenhotel in Leidschendam om de locatie te bekijken en wat info te krijgen.
    Tot later dan maar weer, Puk zal ook wel wat te melden hebben denk ik zomaar.
    Fijne dagbesteding allemaal!

  • 17 Januari 2014 - 11:33

    Puk:

    In de eerste plaats Ineke, Monique, Sophie en Trees, allemaal gefeliciteerd met jullie verjaardag, ook de bijbehorende familie, maak het gezellig met elkaar zeg ik maar zo.

    Verder sluit ik me bij Wim aan, anders komt anders er dubbel op te staan.

    Het weekend staat lekker voor de deur, het ziet er buiten uit dat we het droog houden vandaag, lekker!

    Wij dan even naar het kattenpension, fijn dat we dat even kunnen bekijken en eventuele vragen en zo kunnen stellen, ook een hele geruststelling om te weten dat als we in Canada zijn dat Moshe goed verzorgd is.

    Iedereen een fijne dag toegewenst, respectievelijk middag en avond, ik zie op het klokje dat het alweer 12 uur is, high noon, en oh ja, over de braille voor blinden in de bioscoop, dat schoot er zo maar in, lachen even. Maar ik had een rare droom dat er een zwarte spin voor me zat, en ineens kwamen er van alle kanten heel lange poten uit en ook het lichaam werd groter, heel gek. Nog nooit zo'n rare droom gehad, gelukkig werd ik gelijk wakker en toen dacht ik, dat noem ik dan een uitschuifspin, en moest ik zo lachen dat ik het ook gelijk aan Wim heb verteld vanmorgen. Het valt me nog mee dat hij het niet gelijk op de site heeft gezet. hahaha. In ieder geval, nog maar een paar paracetemolletjes nemen, voor het slapen gaan, dan droom ik mischien niet zo gek....

  • 17 Januari 2014 - 11:37

    MIA:

















    het is hier hartstikke slecht,de regen komt loodrecht naar beneden,heerlijk en goed voor moedertje aarde want het was kurkdroog hier
    straks een ontbijtje en dan toch maar naar buiten om boodschappen te doen

    alle jarige van harte en Ineke een dikke kus uit spanje














  • 17 Januari 2014 - 12:31

    Hanneke:

    Alle jarige gefeliciteerd voor iedereen fijne dag

  • 17 Januari 2014 - 12:35

    Anketank:

    Idd wat een verhaal,nu had ik wel naast je kunnen zitten Els en door de bank kunnen zakken had geen nat kruis gehad nu.

    Lekker dan die foto van de kikkers ik moet nog een week wachten :((

    En wat Roland betreft het plezier is geheel aan onze kant ,als je gisteren zag hoe hij genoot van de spek pannenkoeken een lust om te zien .

    Voor dat hij naar Lombok komt doen we het dunnetjes over.

    Bedankt voor de felicitatie,s het is alleen jammer dat we er niet bij zijn maar ja andere x

  • 17 Januari 2014 - 13:15

    Els:

    Ik zie het al helemaal gebeuren jij en ik Anketank !!! :-)))

  • 17 Januari 2014 - 16:16

    Wim&puk:

    Zo, net terug van het kattenpension. Ziet er keurig netjes en professioneel uit. Moshe moet nog wel een paar shots krijgen, plus een vlooien/wormenkuur en dan kan hij gepokt en gemazeld z'n intrek nemen.
    Gezellige mensen, die kennelijk prima voor de poezels zorgen. Dierenarts aanwezig in de kliniek, dus wat wil een kat nog méér?

    De hele dagprijs is inclusief verzorging, vrootjes en zuipjes en ook een altijd vers kattentoilet...

    Al onder de klamboe in Lombok? In ieder geval: Selamat Tidur voor jullie. Wij gaan ons voorbereiden op Heppie Auwer natuurlijk.

    Ga maar lekker tegen het weekend aanhangen hoor. Morgen melden we ons wel weer.
    PROOST!



  • 17 Januari 2014 - 17:04

    Puk:

    Ik sluit me er even bij aan en wens iedereen nog een prettige avond toe en welterusten!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

onze 6e reis naar Indonesie

de voorpret kan beginnen

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

donderdag

05 Maart 2014

de 5e maart

28 Februari 2014

de laatste

27 Februari 2014

dit was Indonesie !!!

26 Februari 2014

Goedemorgen Nederland !
fritselsrolenlidcon

we gaan met 6 man ditmaal naar Lombok. Wij gaan 2 maanden de 4 anderen gaan 1 maand. er is al een heleboel geregeld maar er moet nog veel. wordt genieten.

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 52250

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 01 Maart 2014

onze 6e reis naar Indonesie

Landen bezocht: